Trenja včeraj-nesreče
Oni možak Pintar ima čisto prav in podpiram njegove ideje.Ko bo en divjak moral 5, 6-krat spremljatiotroke čez cesto, imeti predavanje v vrtcu u prometni ne-varnosti,se en dan ukvarjati s poškodovanci….bo pošteno premislil, če se mu divjanje še splača.Ampak državi je zgleda v interesu samo, da dobi denar, prometna varnost je niti ne zanima.Že stokratje namreč dokazano, da višanje kazni ne večavarnosti v prometu.
Spider ,se strinjam s teboj in z njim. Samo, da jaz ne bi dala samo enega dne s poškodovanci,naložila bi kar mesec dni. Naj jih divjaki in tisti, ki vozijo pod vplivom alkohola previjajo, hranijo in se ukvarjajo z njimi..
Pa predvsem bi prepovedala vožnjo z BMW -ji,dokler nimaš 30 let ali pa deset let izkušenj, ptem bi moral pa še vsak narediti izpit iz vožnje s tem vozilom. Ljudje sploh ne vedo , kaj pomeni zadnji pogon vozila. ta avto ti mimogrede uide izpod riti in je res samo za normalne, izkušene šoferje.
In še nekaj…zgrozila sem se, ko je oče povzročitelja nesreče rekel, naj policija najde in preganja gostilničarje, ki so dali njegovemu fantu piti.
Sin mu je “pljunu” avto sred noči, vozil brez vozniške in se ga še nalil. Bolje bi bilo , da bi oče sam sebe vprašal, kaj je pri vzgoji zagrešil, da je do te tragedije prišlo. Sedaj bodo pa vsi drugi krivi..
Ja tista očetova je bila malo lovska..Ni natakarjeva skrb, ali boš ti po popitem pivu sedel za volan, ali ne.
Sicer pa: včeraj spet smrtna nesreča v MB.En 73-letnik je prehitel kolono, ki je čakala pred železniškimi tiri in zapeljal direkt pod vlak.
V takem primeru se sprašujem, če je to še sploh nesreča, ali ni to bolj igranje loterije z lastnim življenjem.Isto, kot pri onih 4 v rdečem meganu.
Se čist tudi jaz čist strinjam in podpiram Pintarjeve ideje.
Policija in cel državni aparat je itak naštelan tako, da lovijo voznike zaradi čisto nepomembnih prekrškov. Važno jim je pobiranje denarja, za našo varnost jim pa ni mar.
Včeraj so me cigani spet oglobili jebem jim mater. Postavijo nov znak s pretirano omejitvijo, za tablo pa radar.
Sm hotela nekaj hudih napisat pa ne bom….ampak vam polagam na srce vsem ki tule pišete…malce poglejte na števec ko vozite, malce se vprašajte ali ste res videli vse prometne znake na svojo poti, malce se vprašajte ali vam lahko kakšen otrok skoči pred avto……pa malce manj tistega….naš pa že ni tak….točno tak je če ne še slabši….mi smo zgled našim otrokom……zamislimo se kakšen zgled, če nam umirajo na cestah…….
Wild
Da je zakon naravnan zgolj za polnjenje blagajne je itak bilo jasno že, ko je bil podprt. Takrat je bila kar glasna polemika o tem, da se policisti spreminjajo v državne inkasante efekt, ki so ga povzdigovali v neslutene višave pa je bil zgolj prehodne narave kot mavrica po dežju :).
Osebno mislim, da hitra vožnja sama po sebi ni glavni razlog kot se to prikazuje. Če bi bila potem bi v Nemčiji na njihovi avtocesti bila prava morija…..pa ni.
Dejstvo je, da je kultura vseh udeležencev (vključno s pešci, kolesarji itd) na psu.
1.vožnja s prižganimi meglenkami, da avto v jasnem (po možnosti ponoči) sveti kot novoletna jelka,
2.nepravilna vožnja v rondojih (ker pol ljudi ne ve, da se v rondo gre brez smerokaza ,brez smerokaza vozimo tudi skozi rondo in z desnim smerokazom zavijemo ven),
3.vožnja po levem pasu avtoceste (češ saj vozim 130km/h hitreje pa itak ne smeš),
4.pospeševanje na AC, ko prehiteva “slabše” vozilo ( ti me pač ne boš),
5. vožnja 50km/h in manj izven naselja (omejitev 90km/h) ali pa 80 po levem pasu AC,
6.nedelujoča svetlobna telesa (danes sem peljal za belim meganom na AC, ki so mu zadaj namesto pozicije svetile zavorne luči. Ko je zaviral se seveda ni nič spremenilo …. potem pa vohaj kdaj on zavira)
….. pridodajo marsikatero nesrečo. Teh “specialistov” naši inkasanti ne vidijo.
Se mi je že zgodilo, da nisem več zdržal za vozilom iz točke 1 in ga prehitel pa šel iz dežja pod kap, ker je seveda imel prižgane tudi prednje meglenke (kar tistih, ki nimajo pravilno nastavljenih ogledal sploh ne bi motilo). No tako potem lepo peljeva mimo DVEH inkasantskih kontrol (Tepanje in Frankolovo) pa nihče nič pa čeprav zakon predvideva kazen za tak primer… verjetno pa so ustavili kakšnega reveža, ki je peljal malo čez 50 (kot mene 🙁 zadnjič v MB pri čemer je pred menoj bilo vozilo, ki ni bilo prehitro jaz pa sem kot drugi peljal 15km/h hitreje… Jeb….ga fizika za inkasante očitno ne velja… 🙂
Precej časa preživim na cesti in sem skoraj dnevno priča temu kako zaradi zgornjih “malenkosti” ljudje v nemogočih situacijah prehitevajo, ker ne zdržijo več cijazenja po ravni cesti, kako se prehiteva po desni strani na AC, ker voznik na levi vozečega vozila pač ne razume, da vozi po z zakonom opredeljenem PREHITEVALNEM in ne VOZNEM pasu, kako se ljudje zaletavajo od zadaj v tovornjake, ker se uštejejo , da bodo še lahko “smuknili” na levi pas pred vozilom, ki tam že vozi itd.
Vsak teden vsaj nekaj zgornjih stituacij in nobene, kjer bi nekdo dejansko le zaradi prehitre vožnje šel na primer v ovinku naravnost.
Taki patroni, kot je bil tale na železniški progi (na tem odseku vozijo vlaki najhitreje v SLoveniji do 160km/h) pa z svojim načinom vožnje (kaj mu je bilo treba peljati mimo stoječih vozil????) samo prosijo,da se jim kaj zgodi … mimogrede zadela sta ga oba vlaka ..tisti v smeri proti MB in tisti v smeri proti LJ.
Kot pika na I naj se še na kratko ustavim pri ideji, da so mladi tisti, ki so problematični. Res je, da so malo bolj energični ampak gledamo lahko tudi takole… niso oni tako hitri, impulzivni, energični ampak smo mi starejši toliko bolj počasni, naši refleksi in dojemanje okolice je drugačno (počasnejše)….. Primer “železničarja”, ki ni bil mlad in primer starejše “tete” danes v Celju, ko se najprej vozi levo-desno in malo kar po črti med dvema pasoma na Mariborski cesti nato pa brez smerokaza na skrajni desni pas in lepo flegma pri rdeči zavije desno pri čemer smo mi za naravnost že davno stali in so prva vozila v smeri proti Šparu križišče že prečkala….. nekdo ji potrobi ona pa pogleda .. ja kuga ti te je …. tudi ta ne bo več dolgo živela, če bo tako vozila in spet bodo rekli, da je bila prehitra…
No sem se mal razpisal…. L.P. in lep vikend
Samo še o kaznih…. Včeraj ste lahko na DC videli oddajo (že xx ponovitev) o nemški avtocesti. Policist je ustavil vozilo, ki je skozi odsek z omejitvijo 120km/h peljal 245km/h. Kazen? 375EUR (cca 85kSIT) in 3mesece prepovedi vožnje….
No pa poglejte kje smo mi:
32. člen
.
.
.
.
(7) Voznik, ki prekorači s prometnim pravilom ali prometnim znakom omejeno hitrost na cesti v naselju, se kaznuje za prekršek z globo:
a) če prekorači hitrost do vključno 10 km/h, z 10.000 tolarjev;
b) če prekorači hitrost nad 10 do vključno 20 km/h, s 30.000 tolarjev. Enako se kaznuje voznik, ki do vključno 10 km/h prekorači dovoljeno hitrost v območju za pešce ali v območju umirjenega prometa. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 1 kazenska točka;
c) če prekorači hitrost nad 20 do vključno 30 km/h, s 60.000 tolarjev. Enako se kaznuje voznik, ki nad 10 do vključno 20 km/h prekorači dovoljeno hitrost v območju za pešce ali v območju umirjenega prometa. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 3 kazenske točke;
d) če prekorači hitrost za več kot 30 km/h, z najmanj 120.000 tolarjev. Enako se kaznuje voznik, ki za več kot 20 km/h prekorači dovoljeno hitrost v območju za pešce ali v območju umirjenega prometa. Vozniku motornega vozila se izreče tudi najmanj 5 kazenskih točk in prepoved vožnje motornega vozila.
(8) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka, se izreče vozniku motornega vozila, ki v naselju prekorači dovoljeno hitrost za več kot 50 km/h, ali v območju za pešce, v območju umirjenega prometa oziroma v območju omejene hitrosti za več kot 30 km/h, poleg globe določene v prejšnjem odstavku tudi 18 kazenskih točk.
(9) Voznik, ki preseže s prometnim pravilom ali prometnim znakom omejeno hitrost na cesti zunaj naselja, razen na avtocesti ali cesti, rezervirani za motorna vozila, ki ima fizično ločeni smerni vozišči z najmanj po dvema prometnima pasovoma in odstavnim pasom ali odstavnimi nišami, se kaznuje za prekršek z globo:
a) če prekorači hitrost do vključno 20 km/h, z 10.000 tolarjev;
b) če prekorači hitrost nad 20 do vključno 30 km/h, z 20.000 tolarjev. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 1 kazenska točka;
c) če prekorači hitrost nad 30 do vključno 40 km/h, s 40.000 tolarjev. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 3 kazenske točke;
d) če prekorači hitrost za več kot 40 km/h, z najmanj 60.000 tolarjev. Vozniku motornega vozila se izreče tudi najmanj 5 kazenskih točk in prepoved vožnje motornega vozila.
(10) Voznik, ki preseže s prometnim pravilom, ali prometnim znakom omejeno hitrost na avtocesti ali cesti, rezervirani za motorna vozila, ki ima fizično ločeni smerni vozišči z najmanj po dvema prometnima pasovoma in odstavnim pasom ali odstavnimi nišami, se kaznuje za prekršek z globo:
a) če prekorači hitrost do vključno 20 km/h, z 10.000 tolarjev;
b) če prekorači hitrost nad 20 do vključno 30 km/h, z 20.000 tolarjev;
c) če prekorači hitrost nad 30 do vključno 40 km/h, s 30.000 tolarjev. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 1 kazenska točka;
d) če prekorači hitrost nad 40 km/h do vključno 50 km/h, s 40.000 tolarjev. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 3 kazenske točke;
e) če prekorači hitrost za več kot 50 km/h, z najmanj 60.000 tolarjev. Vozniku motornega vozila se izreče tudi najmanj 5 kazenskih točk in prepoved vožnje motornega vozila.
(11) Z globo 10.000 tolarjev se kaznuje za prekršek drugega udeleženca cestnega prometa, ki prekorači največjo dovoljeno hitrost, predpisano v tem členu.
Strožje kazni in strožji zakoni ne bodo zmanjšali števila nesreč. To je čista utopija. Hrvatje imajo 0 promilov, pa se je po sprejemu tega zakona število nesreč kot posledica alkohola povečalo.
Se popolnoma strinjam s forumata. Problem slovenskih voznikov je kultura vožnje. Jaz sem vsakič znova presenečena kako težko je veliki večini voznikov pri zadrgi spustiti voznika pred sebe. To naj bi bila gesta, nekaj dobrega, ne pa borba.
tu ne gre za dobro voljo temveč …
26. člen
(1) Na smernem vozišču z dvema ali več označenimi prometnimi pasovi mora voznik voziti po sredini prometnega pasu.
(2) Na smernem vozišču iz prejšnjega odstavka mora voznik voziti po desnem prometnem pasu. Če ima smerno vozišče tri prometne pasove, je dovoljena vožnja po desnih dveh prometnih pasovih, levi pa je namenjen prehitevanju.
(3) Na cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer v naselju sme voziti voznik motornega vozila, katerega največja dovoljena masa ne presega 7.500 kg, ki lahko brez oviranja sledi prometnemu toku, tudi po prometnem pasu, ki ni ob desnem robu smernega vozišča.
(4) Kadar se na cesti iz prejšnjega odstavka promet zgosti toliko, da vozila zasedajo vse prometne pasove na smernem vozišču in se premikajo s hitrostjo, ki jo pogojujejo pred njimi vozeča vozila, ni dovoljeno zapeljati z enega na drugi prometni pas, razen zaradi razvrščanja pred križiščem ali ustavitve vozila.
(5) Če je na smernem vozišču iz prvega odstavka tega člena na enem od prometnih pasov onemogočen promet vozil zaradi ovire ali se pas konča, so vozniki, ki vozijo po sosednjem prometnem pasu dolžni omogočiti vključevanje na ta prometni pas tako, da vozijo s primerno hitrostjo in na takšni razdalji do vozila pred seboj, da se lahko izmenoma vključi v promet še po eno vozilo (sistem zadrge).
(6) Na cesti, ki ima dva ali več označenih prometnih pasov za vožnjo v eno smer, ni dovoljeno voziti po smernem vozišču, namenjenem vožnji v nasprotni smeri.
(7) Z globo 10.000 tolarjev se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju s prvim, ali drugim ali petim odstavkom tega člena.
(8) Z globo 30.000 tolarjev se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju s četrtim odstavkom tega člena.
(9) Z globo 60.000 tolarjev se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju s šestim odstavkom tega člena. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 4 kazenske točke.
Dragi moji kolegi pravniki,
nehajte že plozati floskulo s katero so vas in nas zastrupili na pravnem faksu v zadnjih 15 letih,”da ostrejše kazni ne pomenijo večje varnosti (manj nesreč ali manj kaznivih dejanj) ERGO nič ni narobe z milo kaznovalno politiko”. Naši profesorčki se pri tem sklicujejo na “neko ameriško študijo”, kaj več pa o njej pa ne zanjo povedati, verjetno zato ker a) ne obstaja ali b) ta plozarija ne bi prenesla kritične presoje.
Moderne teorije, ki se ukvarjajo z ekonomsko anlizo prava, namreč ugotavljajo, da sicer drži, da poostritev in povišanje kazni samo po sebi ne zmanjša števila nesreč ali kaznivih dejanj. Neposreden vpliv na to ima namreč DOSLEDNA in UČINKOVITA kontrola. Sam predpis na kosu skret papirja, četudi s predpisanimi drakonskimi kaznimi, pa na število nesreč nima vpliva ne v pozitivnem in ne v negativnem smislu.
Krasen primer zakaj pri nas kaznovanje ne pomaga je primer star kakšnih 14 dni. Policijska kontrola na Celovški pred centralo LPP pridno meri in zaračunava prekoračitve omejitve hitrosti v času prometne konice. Pa iz smeri obvoznice proti centru pripizdi motorist vozeč po zadnji gumi med avtomobili, policija pa nič. Mirno je ustavila naslednjo žrtev, ki je vozila po vpadnici 67 km/h (omejitev pa je 60)
Avtor: fregg
Datum: 16-12-06 15:04
Sicer pa spadam pod zagovornike skandinavskega sistema kaznovanja. Naj se kazen odmeri v deležu od premoženja prekrškarja.
50.000 SIT za mater samohranilko v podnajemu je hujša kazen kot za herr Zokija.
—-
“Sijajen predlog”.
Torej po tem modelu lahko nekdo, ki je po poklicu sin tega pa tega, divja, kolikor hoče, ker itak nima nobenega premoženja, ni zaposlen in nima nobenih obveznosti.
Zakaj se pa kateri od veleumov pravnikov ne spomni na progresivno lestvico kaznovanja, posebej pri hudih prekrških in povzročitvi prometnih nesreč. Saj imamo dosti takih , ki povzročajo prometne kar po vrstnem redu. Zame taki sploh ne bi smeli imeti vozniške. In od tega stališča ne odstopim, pa četudi bi šlo za mojega sina.
Lepo je zdravnik na trenjih povedal, da zavestno vožnja pod vplivom alkohola ali prehitra vožnja ter posledično nesreča v bistvu ni več nesreča, ampak naklepno dejanje.
kolega fregg, najprej navijaš za višje kazni, potem pa odkriješ, da tudi najhujše kazni ne pomagajo, če se zakoni ne izvajajo.
Jaz sem navedla primer Hrvaške in nisem citirala profesorja s fakultete, pri katerem se mimograde s prekrški nikoli nismo niti najmanj ukvarjali.
Jaz še vedno menim, da je važna kultura voznikov. Če se mali sine vozi s fotrom, ki divja, zavira kot norec in izsiljuje, mu bo težko še kdaj dopovedati, da s tem ni nič narobe. Če mali sine doma gleda starše in njihove obiske, ki se nacejajo kot norci, mu bo težko dopovedat kako hude so lahko posledice alkohola, pa ne samo za promet, ampak predvsem za družino, zdravje in psihični razvoj človeka.
Treba je delat na preventivi, ta je edina, ki lahko dolgoročno reši problem. Ampak ta stane in nič ne prinese v državno blagajno.
In utopično pričakovanje družbe, da bodo zakoni rešli vse njihove probleme je bolano in neodgovorno. Družba sama mora prevzeti odgovornost za svoja dejanja in vsak posameznik mora nekaj narediti za izboljšanje varnosti v prometu. In zrel in normalen človek ne potrebuje zakonov in kazni zato, da se vede odgovorno.
kolega (-ica) coco,
ta citat sem tudi jaz slišal neštetokrat od naših dottoretov professoretov. Vendar pa ti dottoreti professoreti nikoli niso navedli vir tega citata. Brez navedbe reference pa so taki citati vredni toliko kot pi**** dim.
Očitno so ti zelo uspešno oprali možgane, da te pomanjkljivosti ne razumeš niti danes.
Družba nima kaj prevzemat odgovornosti za dejanja kretenskih posameznikov, to je naloga kretenskoh posameznikov in ne nekega imaginarnega kolektivnega telesa poimenovanega “družba”.
Preventiva je sicer pomembna, ampak če se koga preventiva pač ne prime, nosi posledice svojega početja sam.
Spider,
gut point
problem, ki ga omenjaš v Skandinaviji rešujejo z minimalnim pragom, določenim v absolutni številki. Okoliščina, da so skandinavska sodišča v primerjavi s slovenskimi zelo stroga tudi pri dosojanju višine odškodnin za materialno in nematerialno škodo pa je okoliščina, ki razvajene sinove slej ko prej spravi k pameti. Zastaralni roki za izterjavo judikatnih terjatev so tudi v Skandinaviji še posebej dolgi.