tujina
Pozdravljeni,
kolikor mi je poznano delujete poslovno tudi izven Slovenije. Tako vas prosimo za nasvet ob prodiranju na tuje trge. Zanima nas kakšna je politika ob postavljanju cen na tujem trgu. Želeli bi nastopiti korektno do uvoznika, hkrati pa izkoristiti prednosti, ki jih prinaša trg, ki je bistveno bolje stoječ (v državi v katero bomo izvažali) od našega slovenskega trga. Zanima nas po kakšni ceni lahko ali smemo oz. moramo prodati uvozniku. Je praksa takšna, da se moramo držati cenika, ki ga imamo za naše produkte v Sloveniji ali lahko postavimo ceno uvozniku nad ceno, ki jo imamo za Slovenijo? V Sloveniji trenutno izdajamo ponudbe kupcem celo s popustom na ceno v ceniku…uvozniku pa bi glede na stanje njegovega trga lahko prodajali po polni ceni iz cenika ali celo nad njo, saj tisti trg višjo ceno z lahkoto prenese. Nas torej trenutno stanje v Sloveniji (cene v ceniku in popusti na te cene) kakor koli opredeljuje kako cenovno nastopiti do uvoznika? Predvidevamo, da smo pri oblikovanju cene svobodni, hkrati pa želimo vedeti kakšna je ustaljena praksa, da ne naletimo na neprijetnosti oz. nikoli se ne ve, morda to področje regulira celo kakšen zakon. Še dodatno vprašanje: so kakršne koli omejitve po kakšni končni ceni lahko uvožen produkt nastopa na novem trgu (torej po kakšni ceni lahko uvoznik prodaja končnim kupcem) glede na cene v državi proizvodnje.
Hvala za nasvete in lep pozdrav!
Pozdravljeni.
Zelo pomembno je kaj prodajate in komu. Govorimo o storitvi, izdelku, polproduktu? Se “produkt” prodaja online? Potem je odgovor v začetku preprost. Cena naj bi bila namreč povsod po EU enaka. Google nam postreže s konkurenco v sekundi, uporabnik pa se odloči v cca 7 sekundah “kaj bo kupil”. Če ni Online je previdnost vseeno zaželjena, saj mora biti zadeva hudo nišna, če si lahko privoščite izogib spletni strategiji.
Je pa res, da za drug trg lahko hitro najdete drugo ime in prodate isto zadevo pod drugim imenom, kar je vaša svobodna izbira. Za Hunter&Bard pokrivam področje EMEA, torej Evropa, SV in Africa. Ta področja, kulture, sisteme poslovanja in pozicioniranja blagovnih znamk na trge poznam, pravkar zakjučujemo dobre zadeve…tako, da te izkušnje imam, za ZDA pa lahko poda nasvet tudi moja šefinja Shira Abel, vendar bo zagotovo želela več informacij;)
Bodite previdni pri vstopu na druge trge, naj vam ne bo Slovenija osnova za cenovno politiko. Nikakor…
LP
Forum je zaprt za komentiranje.