Tunizija
Tablete proti diareji, pij samo ustekleničeno vodo, nesi si s sabo Cedevito in si doli mešaš z vodo. Je dobro, pa še prihraniš kak tolar za njihovo “zlato”. Pomaga tudi kak požirek razkužila (alkohol ), če seveda nisi abstinent. Pri nakupih se obvezno pogajaj, ker so njihove začetne cene parkrat višje od realnih. Tatvine so kar pogoste, zato imej kak skrit žepek za denar in dokumente. Ljudje so prijazni, je pa pojem čistoče malo drugačen kot pri nas. Ne pozabi na fotoaparat ali še bolje kamero, še posebej če gresta tudi na safari. Pokrajina je res pravljična.
Če te zanima še kaj, kar vprašaj.
Tia
Midva sva bila lansko leto marca in je bilo super – nekaj novega, nekaj drugega. Res dobiš občutek, da si nekje drugje, daleč. Nastanjeni smo bili v hotelu v Hammametu. Hrana je bila fenomenalna, veliki obroki in pa predvsem zelo, zelo dobre sladice. Šla sva na izlet v Tunis (se splača), Sidi Bou Said (hišice v plavem – tako kot v Grčiji), Kairouan (mošeje)… splača pa se ti iti po nakupih za spominčki v Nabeul, ker so cene prave in se ti ni treba pogajati, kot povsod drugje. Vreme je bilo takrat okoli 25 stopinj, vendar sva morala imeti skoraj vedno nekaj z dolgimi rokavi, ker se hitro lahko ohladi. Ljudje so prijazni in hkrati zelo, zelo vsiljivi s svojimi izdelki. Mene je bilo na začetku celo strah, potem sem se pa navadila, saj hodijo kar za tabo in se pogajajo. Vedno se pogajaj, nikoli ne sprejmi cene take, kot je, ker je to za njih skoraj žalitev. Zelo zadovoljna, še enkrat pa ne bi šla, ker bi rada videla še kaj drugega. V enem tednu sem dobila celoten vtis. Mogoče čez 20 let. Če te še kaj zanima, pa kar veselo vprašaj.
Zdravo!
Naj ti povem svoje izkušnje o Tuniziji, kjer sem pred dvema letoma in pol – meseca septembra preživela osem dni. Naš paket je vseboval nastanitev v enem izmed hotelov v letoviškem mestu Hammamet (Park Plague), obisk mesta Tunisa, Sidi Bou Said, Kairouan ter safari. Kar se tiče hotela – je bil prijeten – bili smo v apartmajih in se prehranjevali v hotelu. Apartmaji so bili veliki in prostorni – enonadstropni – hladilnik, televitija, dve terasi… Čistoča ni na nivoju – v okolici se podi veliko mačk, pa tudi miši in tako je povsod. Sicer pa je okolica hotela – palme, baze in plaža izgledala prav atraktivno. Hrana – meni osebno in še mnogim, ki smo bili skupaj ni bila prav nič všeč. Resda je bila večerja samopostrežna, a nisi vedel, kaj bi pravzapral jedel. Hrana je precej začinjena in lahko nam Evropejcem povzroča prebavne motnje, veliko je jagnjetine. Meni osebno je bila najbolj všeč njihova tradicionalna jed – kus – kus – ene vrste pšenični zdrob – super ter prepognjena omleta s špinačo v notranjosti. Imajo tudi fine rogljičke in figovo marmelado. Vodo pij le ustekleničeno. Je zelo poceni. Če bosta obiskala središče Hammameta in Nabuela (bližnje mesto), je najboljši prevoz taksi, ki je skoraj zastonj. A kot pri vsem, velja tudi tukaj pogajanje! Pogajati se je treba za vsako ceno, ker je to pri njih navada in bodo ceno rade volje znižali. V vsakem mestu imajo njihove znamenite medine – v labirint zavite oske uličice, kjer je polno trgovin z najrazličnejšimi stvarmi, da se kar izgubiš. Ogled Tunisa je smiseln, saj je mesto zelo zanimivo, nekako na meji med tradicijo (ženske v belem in zakrite) in novodobnim načinom življenja. S konji smo enkrat šli na plantaže oranž in limon. Super je bilo, pa še sadje smo si lahko nabrali. Šli smo tudi v Kartagino – kartažanske vojne – eden najlepših ogledov – nahaja se visoko nad mestom – tam so najlepše vile in v eni izmed njih živi tudi tunizijski predsednik. Zame je najbolj avanturistični del tega potovanja predstavljal safari – odhod na jug dežele v puščave in oaze gorske, morske in puščavske. Voziš se z džipi – na stotine kilometrov po ravni cesti na levo in desno pa samo pesek. Na začetku zanimivo, kasneje pa utrujajoče, ker ne najdeš točke, kamor bi zapičil pogled. Vmes smo se ustavili v antičnem amfiteatru v El jemu in Gabesu – tržnici kane in začimb. To je zelo zanimivo – vidiš prav vse začimbe, ki so lepo zložene na kupu – kana, žafran,… ter dišave – lahko jih tudi kupuš. Dobro si je ogledati tudi slano jezero v Chott el Jerid, ki je rdečkaste barve in tako gosto (ogromno soli), da se prav hitro lahko pogrezneš, ker misliš, da je kopno, pa ni. Tam se splača kupiti znamenite ”puščavske rože” – kristali pridobljeni iz tega jezera v najrazličnejših barvah. So dragi, a lepi. V safari mi je najbolj ostal v spominu izlet s kamelami po puščavi – pravi užitek je jahati kamelo in to dve uri. Pred tem dobiš posebna oblačila – da zkriješ telo in in obraz z veliko ruto, ki ti jo mojstri spretno zvežejo in s tem preprečiš vnos peska v obraz, saj v puščavi zelo močno piha veter in pesek naletava. Kljub temu sem imela polna ušesa peska. Zanimivo je bilo tudi, ko smo si ogledali ”podzemni hotel” v Matmati – domovanje Berberov – najstarejše civilizacije, ki še živi pod zemnljo – primitivno – brez elektrike- v jamah podobnih domovanjih sredi puščave. Tam blizu smo se tudi nastanili – v hotelu na sredi puščave. V Hammametu je fino obiskati kakšno čajnico in popiti tradic. čaj ter pokaditi vodno pipo. Tunizijci so Muslimani in verujejo v Alaha, zatorej ne bodi presenečena ob gongu, ki te bo zbudil ob 5. zjutraj in naznanja jutranjo molitev ter še 4 x v toku dneva. Prav tako naj te ne preseneti, če boš videla ljudi ob odbitju gonga poklekniti na sredi ceste in se usmeriti proti Meki ter moliti. To je njihov običaj. Ljudje so sicer dokaj prijazni, a moški so včasih prav pohotni. Pazi se jih. Na našem izletu smo imeli težave, saj si je en Tunizijec zapičil v glavo, da bi rad odkupil eno izmed deklet za ne vem koliko kamel. Komaj smo jo rešili. To so resne zadeve in moške ni dobro predolgo gledati v oči. Prav tako ni preveč dobro izzivati z evropejskim stilom oblačenja (mini krila, zelo kratke hlače). Mi smo si v določenih mestih, posebej na jugu, kjer je tradicija še kako prisotna, nadeli rute čez obraz.
Sicer pa mi je izlet bil zelo všeč, panorama je božanska, s seboj vzemi več filmov in DOBER fotoaparat. Slike v oazah in puščavah so najlepše, a zahtevajo dober aparat, saj so puščave zelo svetle, svetoloba se odbija in kaj hitro se zgodi (pri slabših fotoaparatih), da izpadejo slike povsem bele.
Jaz upam, da so ti moje informacije koristile in da sem te navdušila. Želim Vama lepo potovanje
Kornelia
Midva sva bila konec marca in je bilo morje še zelo hladno, tako da sva samo hodila do gležnjev v njem, drugače smo se pa kopali v hotelskem bazenu, kjer pa tudi ni bila ravno topla voda. Temperature so se zvečer malo spustile, ni pa kriza. Mislim, da bo maja morje kar precej toplejše, saj sta januar in februar tista meseca, ko ni sezona, zaradi nižjih temperatur in dežja. Maja bo pa po mojem super, mogoče celo malo prevroče za kakšne dolge izlete.Midva sva bila v res super hotelu s 4****, ampak pri nas ne najdeš tako dobro urejenega hotela. Pa hrana je bila res super, čeprav so nama govorili, da je preveč začinjena… Imenoval se je pa El Menza, moogče smo zato tako dobro jedli. Če sedaj pomislim še na vse tiste dobre francoske sladice (cca. 10 različnih vsak večer), pa na ene 10 različnih vrst hrane, pa, pa….Sem že lačna. Lepo se imejta in maksimalno uživajta.
Tudi jaz se odpravljam 1. maja v tunizijo – Hammamet. Bi mi lahko povedala, kako je s safarijem – koliko časa traja?, ali se tudi kje drugje prespi in ne v hotelu v Hammametu?, Koliko časa traja vožnja z džipi?, Koliko časa če jahajo kamele?
To sprašujem zato, ker je boja boljša polovica noseče – na potovanju bo v 14. tednu in nebi želela, da pride do kakšnih komplikacij zaradi zibanja, tresenja džipa, kamele,..
Hvala za odgovor
LP
Zdravo
Kako je z obiski raznih mest. Ali imaš možnost samostojnih ogledov raznih mest – mislim časovno – ali potem ni bolj ali manj ves dopust pokrit z nekim programom (safari,..)?
Ali si si šla pogledati ta mesta, ki jih navajaš čisto v svoji režiji ali pa je bilo to tam del nekega programa in si se priključila neki organizirani skupini?
Če si šla v svoji režiji, ali si potem koristila taxi? Kako varno si se počutila? Ali si se glede cene vožnje s taksijem tudi pogajala?
Koliko si običajno po pogajanjih plačala za neko stvar v primerjavi s prvotno postavljeno ceno?
Ali lahko greš brez problemov po mestu, po raznih restavracijah,.. – mislim glede varnosti, in se ni treba bolj ali manj držati hotela?
Kako si šla do Tunisa?
Malo višje sem zastavil vprašanje glede safarije – kaj ti praviš?
Jaz grem tja za 6 dni – kaj bi mi svetovala za pogledati v tem času (katero mesto,..)
Upam, da ti nisem nasul preveč vprašanj. Hvala za odgovore.
LP
Mi smo bili na safariju 4 dni, oziroma 3 noči. Prtljago voziš s sabo, na strehi džipa, za to priporočam najnujnejše, večernih oblek in salonarjev tako ali tako ne rabiš. Tresenje med vožnjo sigurno je, ker voziš tudi, oziroma predvsem po makadamu. Lahko pa šoferja opozoriš, kako je s punco in bo pač previdneje vozil. Prvega maja ni še tako vroče, večina džipov ima tudi klimo, naša pa naprimer ni delovala. Mi smo šli v Tunizijo sredi septembra in je bilo ob 19. uri na letališču v Tunisu 35 stopinj. Pa se mi kljub temu, da vročine ne ravno prenašam, ni zgodilo nič. Bolj kot na napor, bi po meje morala popaziti na higieno in nevarnost drisk in podobnih težav.
tia
Vem,da je vprašanje zastavljeno Niki, pa se bom vseeno vmešala. Glede na to, da greš za 6 dni, ti ne svetujem Safarija, ker vzame preveč časa, pa še dodatno ga je treba kar precej plačati, kljub temu, da imaš vse plačano v hotelu. Midva sva si večino izletov ogledala skupinsko. Je pa to bilo tako: prvi dan nas je prišel obiskat vodič v hotel in nam povedal, kateri so izleti, kdaj se gre, koliko stanejo, potem je pa na tebi, da se odločiš. Potem se je pojavil vsake dva dni ob določeni uri, če imaš slučajno kakšno vprašanje. Zadnji dan sva šla v Neaboul ( ker imajo ob petkih sejem) z avtobusom, ker je smešno poceni in se splača. 2x sva se peljala tudi s taxi-jem, je pa dobro, da ga prej vprašaš za ceno, ker te drugače lahko okoli prinesejo, pa pogledat je treba, če je dal števec na nulo. Vozijo pa kot norci – trobijo, prehitevajo v škarje…
cene: prvič znižaj ceno vsaj za polovico. Saj te bo grdo gledal, da si nor, pa se ne daj. Potem, ko se odpraviš stran, te pokliče nazaj in ti reče, da se bosta že dogovorila nekaj pametnega. Potem pa barantata.
Po mestu greš lahko brez skrbi, ti pa stalno nekaj prodajajo in silijo vate. Če odpreš usta, si “mrtev”. Jaz sem se počutila varno.
Ali vsi ti organizirani safariji trajajo več dni ali pa si imela tudi možnost iti le na enodnevni izlet?
Kje ste spali tiste 3 noči?
Ali si imela ta safarij že kar v osnovi predviden in si morala iti, ali pa bi lahko ostala tudi v hotelu?
Koliko ur na dan ste se vozili?, koliko ste bili natlačeni v džipu?, Je bilo komu zaradi vsega tistega tresenja slabo,..?
Ali si potem nesla s seboj svojo vodo za kar 4 dni, ali pa ste se vedno ustavili tam, kjer je tudi neka trgovina?
Kaj misliš glede tega, da je treba paziti na higieno – kaj bi bilo potrebno imeti s seboj?
Kaj tudi misliš s tem, ko praviš, naj se kakšen tolar prihrani za njihovo “zlato”? – ali ga potem ker pišeš v narekovaju zaradi slabe kakovosti ne priporočaš kupiti?
LP
Hvala ti za odgovor. Ali ni bilo v ponudbi nobenega enodnevnega safarija, ki vendarle ne vzame preveč časa in bi si lahko ogledal še kaj drugega?
Praviš, da si šla v neaboul – ali si že prej planirala iti tja, ali ti tam vodiči povedo, kam je vse možno iti in greš potem v svoji režiji?
Si šla tudi kaj jest po raznih restavracijah v mestu – si se brez problema tam sporazumela, kakšne so bile cene, so bili tudi kakšni drugi turisti, si se počutila varno, kam si se peljala s taxijem (ali kar tako malo po mestu)?
LP
S Safarijem je tako: da prideš iz severa do njega, rabiš kar pol dneva, kar pomeni en dan gor in dol. Naši sopotniki so šli že ob 4h zjutraj iz hotela.
Neaboula nisem planirala prej, ker nisem vedela, da imajo tam ob petkih sejem, nam je pa to povedal vodič, ki pride v hotel. Probleme s sporazumevanjem nisva imela, ker še kar nekako govorijo angleško, drugače je pa baje njihov drugi jezik francoščina. Nekatere mlade, ki sva srečala, sploh niso znali angleškok, ampak samo francosko. Sicer pa v večjih mestih že znajo angleško. V restavracije nisva hodila, ker sva se najedla v hotelu, smo se pa enkrat na celodnevnem izletu v Tunis ustavili v eni restavraciji, pa je bilo vse bolj bogo: malo riža, malo kruha in pa na pol pečen piščanec. V Hammametu, kjer so hoteli en zraven drugega, ni nič drugega za videti, kot hotele take in drugačne. Lahko si jih ogledaš znotraj, ker so nekateri res nekaj posebnega. V hotelu vsak večer nekaj organizirajo, za kar hočejo za vsako stvar dobiti kar največ denarja. Tako se lahko prijaviš na njihov večer, kjer jahaš kamele, plešeš njihove plese… Midva nisva šla, ker sva se sprehajala po plaži. Tudi ob bazenu smo imeli organizirano – hodili smo na plažo balinat (midva sva zmagala in premagala Italijana, Nemca in Angleža), igrali ping-pong…
V mestu sva našla eno trgovino, kjer so imeli zelo malo izbire, cene pa so podobne našim.
S taxijem nisva imela nikoli problemov – enkrat smo se peljali skupaj z Angležema in vsak je plačal polovico. Taxiji kar švigajo mimo in sprašujejo čez okno, kam greš. Vedno jih je polno okoli hotelov. Tudi avtobusna postaja je bila v neposredni bližini hotela.
Sva se pa drugi dan v hotelu srečala z eno družino iz Škofje Loke, ki so bili naj, naj..Skupaj smo se odpravili kar na nekaj izletov.
Mi smo imeli safari v sklopu dopusta: tri dni morja in štiri safarija, tako da za ostale variante ne vem. Poteka pa tako, da vsak večer prispeš v drugi kraj in tam v hotelu večerjaš in prespiš, mi smo imeli organizirana tudi kosila. Postankov je precej, na vsaki stojnici dobiš ustekleničeno vodo in ostale pijače. Vožnje je bilo povprečno 5-7 ur, start je bil dokaj zgodaj, mislim da okoli 6 ure zjutraj. V džipu smo bili v osmih + šofer, ne se ustrašit, je dejansko toliko sedežev. Slabosti ni bilo, sem pa bila prav jaz šibkejši člen. Ne pranašam vročine, pa še migrena me daje. Pa je s par tabletami in malo potrpljenja bilo prav lušno. Higiena: jej samo sadje, katero lahko olupiš, pij ustekleničene pijače, hrana v hotelih je varna, imej s sabo kakšne čistilne robčke. Kar se pa “zlata” tiče je s tem tako: tako kot se je pri ceni potrebno pogajati, so vse stvari unikati, nakit zlato,.. Imajo pač tak stil, pa se potem prav zabavaš, ko razpravljaš koliko je kaj vredno. Moje navednice niso bile mišljene drugače, samo poudarek njihovi folklori.
Tia
Mi smo vzeli še stare dobre marke, mislim pa da je zdaj Euro glaven. Menjalnice so tudi v hotelih ali poštah, bankah, tako da ni problema. Kartico sem imela s sabo za vsak slučaj in je nisem uporabljala, tako da tega ne vem. Pa tudi menjala sem denar sproti kot sem ga porabljala, tako da ni nič ostalo. Porabiš pa seveda kolikor hočeš, lahko prideš domov natrpan s spominki za širno sorodstvo, ali pa narediš kot jaz: sebi sem kupila par stvari, ki so mi bile všeč, za ostale pa sem domov prinesla pravi saharski pesek v plastenki, ga doma razdelila v posodice, priložila fotografijo iz dopusta in vse skupaj lično zavila.
Brez strahu, odpotujta, uživajta in seveda ob prihodu domov POROČAJTA.
Tia