Turbo dizli
Zivjo
glede na to da te zanima zivljenska doba turbo dizlov ti lahko povem da pri novih motorjih zdrzijo zelo veliko jaz imam turbo dizla in 285000 km in dela super predvsem je problem v voznikih samih pri nespametni voznji kjer dizle vrtijo v nevem kaksne obrate motorja itak da dizel naredi vse do 3600obratov na minuto pol je pa brez veze samo nafta tece notr govorim o navoru in pa preobremenvanju mrzlih motorjev
ok lp veliko uzitkov v voznji
Točno tako. Sodobni turbodizli so načeloma zelo vzdržljive živali, a je treba biti pri uporabi vseeno previden. Vzdržljivost je večinoma pogojena tudi z načinom vožnje, pri novih dizlih ni treba motorja nikdar priganjati v višje vrtljaje. Ponavadi že s 3000 in nekaj krepko prekoračiš največjo dovoljeno hitrost pri nas (seveda ne v prvi prestavi ;-))) Še bolj pomembno pa je zmerno pospeševanje, ko je motor hladen. Mimogrede: topel motor pomeni, da je olje na delovni temperaturi, to pa se zgodi tudi več kot 10 km potem, ko je segreta voda, ki hladi motor.
Turbodizli so praviloma bolj vzdržljivi kot bencinski motorji, saj se med drugim pri podobni vožnji vrtijo z manj vrtljaji kot bencinarji, kar pomeni tudi manjšo obrabo vitalnih delov.
Pomembno je, da so turbodizelski motorji ogreti na delovno temperaturo (to velja za vse motorje), potem pa jih lahko brez škode priganjamo v višje vrtljaje, kar pa zaradi same karakteristike motorja oziroma krivulje navora poanvadi nima smisla.
Turbina se med svojim delovanjem segreva, sploh ob večjih obremenitvah motorja (hitra vožnja v višjih vrtljajih). Zato je takrat pomembno, da preden avtomobil ugasnemo, kakšno minuto ohlajamo turbino v prostem teku oziroma z umirjeno vožnjo v nizkih vrtljajih. Najslabše za turbino je po priganjanju avtomobila (recimo na Ljubelj) avtomobil na cilju takoj ugasniti.
lp
Anže Jamnik