ublažimo prometno gnečo!!!
Spoštovani župan !
Kot sem prebral na forumu, se na srečo že več ljudi v tej občini ukvarja z vsak dan bolj perečem problemom jutranjega prometnega zamaška in umestitvijo nove obvoznice v prostor. Kot prvo bi omenil, da tudi ob odprtju obvoznice čez tri leta, v kar zelo dvomim (skoraj noben rok še ni bil uresničen) je do tega še kar nekaj let. Po mojem še kar pet do sedem. Ali celo deset. (ker že gradbeno-tehnično v tem času ni izvedljivo. In okoljevarstveniki se bodo uprli)
Problematika zastojev na cesti do Ljubljane je pa iz dneva v dan bolj pereč. Stalno se priseljujejo novi ljudje, tako, da bo situacija čedalje bolj neznosna. Veliko se jih ogiba na Ižansko in druge stranske poti, če ne bi bilo še veliko slabše. Zato je treba čimprej poseči po začasnih ukrepih, ki bodo z manjšimi investicijami krepko povečali prometno pretočnost do priključka na avtocesto na Rudniku. (izračunal sem, da zaradi zastoja zgubimo skupaj na mesec skoraj en dan časa, ki ga bi raje porabili za družinsko življenje)
Kot vsi vemo, je cesta od »Špice« do Rudnika za dvopasovnico veliko preširoka, saj je to še iz časov, ko je šel tod skozi ves promet proti Balkanu in še dalj. Tako ima vozni pas širino dobrih 3.5m, odstavni pas pa 2,25m.(eden od teh ima po zaslugi popolnoma novo asfaltno prevleko)To skupaj bi omogočilo prekvalifikacijo v varčno štiripasovnico. Ta bi se lahko začela pri piceriji Arkada in prek Lavrice, ki tvori enega večjih zamaškov, do križišča z avtocesto. Ker je cesta večjidel omejena na 50km/h, bi lahko uporabljali pri konstrukciji parametre mestnih prometnih površin. Prepustnost ceste se bi s tem skoraj še enkrat povečala. Na to sem tudi že z večimi natančno opisasnimi predlogi obvestil pristojne službe, ki skrbijo za ta cestni odsek. Kot odgovor sem dobil v glavnem za lase privlečene argumente, zakaj se to ne da. Med drugim so izjavili, da so na ogledu terena ugotovili, da se ne sme narediti štiripasovnice, če ni semaforjev na prehodih za pešce (kot vsi vemo, so vsi prehodi semaforizirani, tako, da s tem njihov ogled terena postavimo pod vprašaj). Drugi protiargument je bil zavijalni pasovi na levo, ki naj bi bili v tem primeru pogoj. Tudi tega ni povsod, kjer so štiripasovnice, zakaj bi morali biti potem tukaj. Za zavijalni pas se lahko izrabi eden izmed pasov za naravnost, ki na tem kraju prevzame še funkcijo za zavijanje levo. Potem pa še nekaj podobnih argumentov. Vse skupaj zveni tako, kot da nikomur od pristojnih ni do tega, da bi malo razmišljal, kako bi našel rešitev. Obstaja jih pa veliko. Seveda niso idealne, a poudarjam, bile bi ZAČASNE. V tem primeru bi si le lahko privoščili nekaj malih izjem. Še sploh pa na podlagi tega, da imamo tako idealne pogoje, kot jih nima nihče (širina vozišča).
Če bi pristojni to varianto le uspeli izpodbiti, ostane še možnost tripasovnice (proti Ljubljani dva pasova, ker je v to smer prometna konica krajša in bolj koncentrirana (kaki dve uri), v drugo smer pa en vozni pas, kajti v tej smeri je promet razpršen na večje obdobje. Vidim tudi veliko možnosti izboljšav, ki jih bomo lahko še prekomentirali.
Vaši občani vas prosimo, da čim prej v zgoraj omenjeni ali podobni obliki ukrepate pri pristojnih službah, da izrabijo ponujeni potencial preseka ceste za povečanje prepustnosti. In ne pustite se prehitro odgnati. Nekaj v tem smislu se MORA zgoditi.
Spoštovani,
prosim, če lahko tudi meni odgovorite na nekaj “prometnih” vprašanj:
– za katero varianto obvoznice se bo zavzemala občina in ali boste pristali tudi na varianto, ki se v 1. kilometru od obvoznice popolnoma zlije z Dolenjsko cesto?
– zakaj je bila odstranjena tabla “vi vozite” z začetka Lavrice, ki je bila zelo učinkovita? Promet se sedaj odvija veliko hitreje, kar je morda komu všeč zaradi večje pretočnosti, vendar pa je zelo nevarno!!! Lahko ukrepate, da se tabla namesti nazaj in da se poostri ukrep proti prehitri vožnji?
– ali imate kakšne realne ocene o tem, kdaj naj bi se uredilo križišče v bližini Adriakera in kaj je z uvedbo podaljšanja avtobusne proge št. 3 do Škofljice? Prav tako me zanima, kdaj naj bi na Lavrici znova dobili že obljubljeno železniško postajališče?
Ja dobra vprašanja!
Vsa so res pomebna za vaščane Lavrice in druga naselja in vasi proti Kočevju, ki se zlivajo v Ljubljano. Izgleda da je Lavrica zadnji lijak pred Ljubljano, ko se Vsem potujočim priključijo še Škofljičani in Lavričani.
Nisem za štiripasovnico, tripasovnica, bi pa morala biti zjutraj 2 pasova v Ljubljano, popoldne 2 pasova iz Ljubljane. Kako to narediti res ne vem. Za Lavričane posebej starše, ki imajo otroke v Vrtcu in šoli Lavrica je res težko živeti ob tej reki avtomobilov.
Začasne rešitve hm ne vem, kaj pa če bi se resno in hitro lotili trajnejše rešitve. Tele variante za obvoznico že 3 leta obravnavajo, kam smo prišli zaenkrat še nikamor. Mogoče bi bilo pa res pametno barje zaobiti in se priklopiti že nekje iz Pijave Gorice na avtocesto. Ne spoznam se na te zadeve, vendar menim da so cene gradnje na vodi ali v zraku približno enako visoke. V to je treba zagrist čimprej. Kje se delajo študije o primernosti gradnje, zakaj se ne upoštevajo že zdaj zaščitena območja, tako, da imamo tri variante po barju. Kdo bo ščitil barje, če ne mi obbarjanci?
Kaj pravite drugi, kakšni so trenutni postopki na občini v zvezi z obvoznico.
LPM
Kar zadeva postajališče za vlake na Lavrici, to vprašanje je bilo že večkrat sproženo. Z železnice smo dobili odgovor, da je v planu razvoja primestnega prometa, a nismo uspeli zvedeti, kdaj bo začetek gradnje. Kot kaže, glede razvoja mestnega prometa Ljubljane trenutno vse stoji. Žal, kar je katastrofa, saj bi takoj del prebivalcev Lavrice in okolice prestopil na vlak. Prijatelj iz Lavrice je nedavno izjavil: ČE BI NA LAVRICI NAREDILI POSTAJALIŠČE ZA VLAK, Z ISTIM DNEM PRODAM AVTO. Takih je gotovo še veliko več. Pristojni bi lahko naredili ankete in malo razmišljali še v tej smeri.S tem bi se promet po cesti nekoliko zmanjšal, prav tako pa emisije zaradi plinov…
Tudi na Škofljici se količina parkiranih avtomiobilov na žel. postaji povečuje. (opažam zadnje pol leta) Seveda, vožnja do centra mesta traja le 15 minut, vlaki so izredno točni in zanesljivi. (vozijo v razmiku manjšem od ene ure) in ustavljajo tudi v predmestju. (Rakovnik, Vodmat) Le, da se uporabniki kombiniranega prometa (avto-vlak) pritožujejo, da iz smeri Kočevja sploh ni mogoče zaviti na žel. postajo, razen pri Žagi in potem po nekem zablatenem nakladališču za hlode. (razen, če narediš prekršek in zaviješ levo takoj za semaforjem čez dva nasprotna pasova)Pred vsem pa uporabniki kombiniranega prevoza opozarjajo, da so oni tisti, ki s prestopom na vlak razbremenjujejo cesto in naj bi se jim pripravilo možnost, priti na železniško postajo mimo zastoja (po drugi poti), saj se jim ničkolikokrat zgodi, da zamudijo vlak. Spoštujmo ekološko osveščene ljudi, spodbujajmo še ostale k sodelovanju. Alternativna sredstva morajo postati konkurenčna, zato pa moramo omogočiti čim udobnejšo uporabo le teh, ne pa jih odrezati od uporabnikov, temveč spodbujati k njih uporabi! Vsak, ki prestopi na vlak, razbremeni cestno gnečo in pripomore k varstvu okolja!!!
Pozdravljam vlak!
Zaposlena sem v Ljubljani in imam hude težave z parkiranjem, tudi okolje onesnažujem in delam prometno gnečo tja in nazaj. V Lavrici bi si občani res zaslužili, da ustavlja vlak ki nas pozdravlja ko drvi skozi naselje. Vlaki so ekološko čistejše prevozno sredstvo, tudi zato, ker nas je v enem vlaku za najmanj 15 avtomobilov. Tudi mularijo ne bi bilo treba prevažat, hitreje bi bili v mestu. Hej res avto prodat, vsaj en, saj imamo povsod težave s parkiranjem.
Kdo bi še prodal avto, vsaj en, vem da v našem naselju kar nekaj drugih avtomobilov ne bi več potrebovali, tudi spoznali bi se bolj med sabo, ko bi se skupaj vozili v službe ………
Nujno je treba celostno pogledat situacijo in ocenit možnosti in uredit kritično prometno situacijo skozi Lavrico in Škofljico. Lokalce na vlake, transit na avtocesto čimprej.
ODLOČNO SEM PROTI VSEM VARIANTAM ČEZ BARJE!
Kdo od občinskih svetnikov je toliko strokoven, da je lahko ocenil katere variente obvozice so primerne. Ali je narejena finančna in okoljska alnaliza, kdo jo je opravil, na zadeve je treba gledat celostno in dolgoročno, da se ne bo našim vnukom kolcalo oz. tistim, ki bodo čez naravni park speljali obvoznico!!!!!!!????????????
Želimo transparentnost odločanja in celsoten pristop, ki bo upošteval vse ključne vidike odločitve posega v prostor. Kje so krajinarji, ekologi, biologi, pa seveda gradbinci, arhitekti………. Zanima me stališče Ministrstva za okolje in prostor o vsaki posamezni varianti gradnje obvoznice skozi škofljico, časovna in finančna opcija.
Ali ne bi te zadeve morale imeti več prostora na spetni strani občine in v lokalnem Glasilu!!!!!!?????????
Lep pozdrav Neža!