Umrla Marie Frideriksson
Danes ustvarjajo neke poceni na hitro narejene melodije in jih prodajajo z miganjem z ritjo in kazanjem silikonskih jošk
Šel pogledat, potem mi povej, zakaj je cel komad v najbolj oprijeti obleki brez modrca kaže niple s kilo makeupa, na 3.50 pa celo druga ženska v modrcu kaže joške. Zato ker se seks ne prodaja? Zakaj ima ta komad najbolj generično 80s melodijo in ni nič posebnega?
Vse to je čisto isto primerljivo z današnjim časom, takrat je bilo brez modrčka dovolj.
https://www.youtube.com/watch?v=yCC_b5WHLX0
[/quote]
Razlika med 80 ali 90.-imi in današnjim časom je v tehnologiji (in soc. omrežjih), ki so danes na voljo, takrat pa jih še ni bilo. In to vpliva na percepcijo glasbe: ker je danes vsega preveč, zlasti vizualnega pretiravanja (dejanskega ali vsaj retuširanega), idealiziramo preteklost, ko naj bi bilo vse bolj “naravno” in pristno. Erotika je bila vedno del glasbe, tako kot tudi pri drugih umetnostih. Ampak sama razmerja so se spremenila – morda so pevke (in pevci) včasih bili boljši vokalisti, ker 1) ni bilo tehnologije, ki bi iz vsakega naredila antitalenta naredila glasbeno zvezdo in 2) prodalo se je veliko več albumov, danes se prodajajo predvsem koncerti, torej šov, in mora biti bolj vizualno spektakularno (ali vsaj nenavadno), da je zanimivo. Danes je glasba definitivno sekundarnega pomena – novih bendov, ki bi trajali 20, 30 in več let, danes skorajda ni (ne bo) več. Prav tako lahko počasi pozabimo na nove “evergreene” – ker to je z današnje perspektive že anahroni koncept.
Razlika med 80 ali 90.-imi in današnjim časom je v tehnologiji (in soc. omrežjih), ki so danes na voljo, takrat pa jih še ni bilo. In to vpliva na percepcijo glasbe: ker je danes vsega preveč, zlasti vizualnega pretiravanja (dejanskega ali vsaj retuširanega), idealiziramo preteklost, ko naj bi bilo vse bolj “naravno” in pristno. Erotika je bila vedno del glasbe, tako kot tudi pri drugih umetnostih. Ampak sama razmerja so se spremenila – morda so pevke (in pevci) včasih bili boljši vokalisti, ker 1) ni bilo tehnologije, ki bi iz vsakega naredila antitalenta naredila glasbeno zvezdo in 2) prodalo se je veliko več albumov, danes se prodajajo predvsem koncerti, torej šov, in mora biti bolj vizualno spektakularno (ali vsaj nenavadno), da je zanimivo. Danes je glasba definitivno sekundarnega pomena – novih bendov, ki bi trajali 20, 30 in več let, danes skorajda ni (ne bo) več. Prav tako lahko počasi pozabimo na nove “evergreene” – ker to je z današnje perspektive že anahroni koncept.
[/quote]
Delno se strinjam. Ni pa res da danes ni dobrih pevcev in dobre glasbe. Jo je isto ali celo še več, ker se več ljudi ukvarja z glasbo. Tudi ne strinjam se da bo današnja glasba pozabljena. Pozabljena bo ravno toliko kot tista iz 80s. Tebe pač nostalgija vleče na osemdeseta, tako bo današnje najstnike vlekla na 2010s.
Delno se strinjam. Ni pa res da danes ni dobrih pevcev in dobre glasbe. Jo je isto ali celo še več, ker se več ljudi ukvarja z glasbo. Tudi ne strinjam se da bo današnja glasba pozabljena. Pozabljena bo ravno toliko kot tista iz 80s. Tebe pač nostalgija vleče na osemdeseta, tako bo današnje najstnike vlekla na 2010s.
[/quote]
In kaj ima zdaj to veze s pevkino smrtjo? Se je ne smemo spomnit?
In kaj ima zdaj to veze s pevkino smrtjo? Se je ne smemo spomnit?
[/quote]
Seveda lahko. Nima pa to nobene zveze z ničemer. Vedno se spomnite teh ljudi ob smrti, a ni to žalostno? Nikoli, ampak res nikoli ni teme odprte o eni pevki preden bi umrla. In še to, 2 dni boste govorili o njej, potem bo pa spet večno pozabljena.
To pomeni, da vam je mar zanjo samo toliko kolikor se o njej govori.
Delno se strinjam. Ni pa res da danes ni dobrih pevcev in dobre glasbe. Jo je isto ali celo še več, ker se več ljudi ukvarja z glasbo. Tudi ne strinjam se da bo današnja glasba pozabljena. Pozabljena bo ravno toliko kot tista iz 80s. Tebe pač nostalgija vleče na osemdeseta, tako bo današnje najstnike vlekla na 2010s.
[/quote]
Nisem rekla, da danes dobrih pevcev/glasbe ni, pravim le, da 1) je danes marsikaj sprejemljivo, ker je glasbene produkcije bistveno (pre)več – vsak jo lahko ustvarja, spet dostopnost tehnologije – in je važno le, da je vedno nekaj novega, ne da je kvalitetno in 2) bodo glasbene kariere krajše – npr. Rihanna je bila hit, pa je danes že skoraj pozabljena, preusmerila se je v modo, ki ji prinaša več denarja. Podobno še marsikdo.
Danes še vedno redno poslušamo (preko radia ali YT) komade, ki so stari 30, 40, 50 let, koliko komadov iz 2015 še vedno redno poslušaš? Tudi 2015 je lahko nostalgija, a večina komadov ima danes življenjsko dobo 3 mesece, kolikor jo predvajajo/promovirajo.
V tem času nas že buzerirajo z božičnimi komadi (radio, trgovine) – koliko je res novih? Med najmlajšimi je npr. Michael Boublé z reinterpretacijo božičnih klasik (2011).
Seveda lahko. Nima pa to nobene zveze z ničemer. Vedno se spomnite teh ljudi ob smrti, a ni to žalostno? Nikoli, ampak res nikoli ni teme odprte o eni pevki preden bi umrla. In še to, 2 dni boste govorili o njej, potem bo pa spet večno pozabljena.
To pomeni, da vam je mar zanjo samo toliko kolikor se o njej govori.
[/quote]
In zakaj ti govoriš o njej? Zakaj nisi še nikoli o njej odprl teme in debatiral, kako povprečna je? In kaj točno tebi mar, če sedaj govorimo o njej?
Nisem rekla, da danes dobrih pevcev/glasbe ni, pravim le, da 1) je danes marsikaj sprejemljivo, ker je glasbene produkcije bistveno (pre)več – vsak jo lahko ustvarja, spet dostopnost tehnologije – in je važno le, da je vedno nekaj novega, ne da je kvalitetno in 2) bodo glasbene kariere krajše – npr. Rihanna je bila hit, pa je danes že skoraj pozabljena, preusmerila se je v modo, ki ji prinaša več denarja. Podobno še marsikdo.
Danes še vedno redno poslušamo (preko radia ali YT) komade, ki so stari 30, 40, 50 let, koliko komadov iz 2015 še vedno redno poslušaš? Tudi 2015 je lahko nostalgija, a večina komadov ima danes življenjsko dobo 3 mesece, kolikor jo predvajajo/promovirajo.
V tem času nas že buzerirajo z božičnimi komadi (radio, trgovine) – koliko je res novih? Med najmlajšimi je npr. Michael Boublé z reinterpretacijo božičnih klasik (2011).
[/quote]
Kaj pa je v tem slabega, da je glasbene produkcije vedno več? Tako se lahko prav vsak talent iz najbolj zakotne vasi vsaj deloma dokaže, na medijih kot so youtube.
Kariere krajše? Spet ta nostalgija tolče ven. Roxette je imela kariero ravno toliko dolgo kot vsi današnji zvezdniki. Čez 30 let se bodo Rihanne spominjali ravno toliko kot Roxette oz. še bolj.
Predvajajo se komadi iz vseh obdobij, odvisno kakšen radio poslušaš. Na nekaterih tudi samo klasilo 200 let staro. Verjamem pa da je veliko radijev, katerih uredniki so stari tvojih let in jih daje nostalgija po 80s, torej vrtijo tisto glasbo in vse ostalo jim je slaba glasba kot jo sama opisuješ.
Božični komadi so čisto nekaj drugega, midva govoriva čisto o neki drugi stvari. Zakaj torej ne omenjaš tudi Kristusa izpred 2000 let?
In zakaj ti govoriš o njej? Zakaj nisi še nikoli o njej odprl teme in debatiral, kako povprečna je? In kaj točno tebi mar, če sedaj govorimo o njej?
[/quote]
Točno, govorim ker se vedno najdete papki, ki omenjate vaše idole samo kadar umrejo. V resnici pa vam visi dol za tega idola tako kot meni. Čez 3 dni bo ta tema pozabljena in tako tudi Roxette.
Kaj pa je v tem slabega, da je glasbene produkcije vedno več? Tako se lahko prav vsak talent iz najbolj zakotne vasi vsaj deloma dokaže, na medijih kot so youtube.
Kariere krajše? Spet ta nostalgija tolče ven. Roxette je imela kariero ravno toliko dolgo kot vsi današnji zvezdniki. Čez 30 let se bodo Rihanne spominjali ravno toliko kot Roxette oz. še bolj.
Predvajajo se komadi iz vseh obdobij, odvisno kakšen radio poslušaš. Na nekaterih tudi samo klasilo 200 let staro. Verjamem pa da je veliko radijev, katerih uredniki so stari tvojih let in jih daje nostalgija po 80s, torej vrtijo tisto glasbo in vse ostalo jim je slaba glasba kot jo sama opisuješ.
Božični komadi so čisto nekaj drugega, midva govoriva čisto o neki drugi stvari. Zakaj torej ne omenjaš tudi Kristusa izpred 2000 let?
[/quote]
1. Ni problem v dostopnosti tehnologije, glasbene produkcije, temveč v tem, da je spremenila sama produkcija glasbe: komad je postal primerljiv z jogurtom – važno je, da je dovolj dober do naslednjega novega komada. “Rok uporabe” je krajši, zato se glasbeniki in producenti namenoma ne trudijo preveč in posledično se ljudje komadov hitro naveličajo – niso jim zanimivi dlje kot za par mesecev (ne za poslušalce ne za glasbene urednike). Vedno so tudi izjem(n)e pesmi in glasbeniki – samo danes jih je manj. Ker morda niso komercialno dovolj zanimivi ali ne pašejo v “sodobno” estetiko. Nimam pa nič proti YT (tudi) kot mediju za še neznane avtorje, sama ga z veseljem uporabljam kot glasbeno knjižnico.
2. Roxette se že danes predvaja podobno pogosto kot Rihanna, pa so recimo 20 let starejši – govorimo o istih, komercialnih radijih tipa R Center, Hit…, kjer se uredniške politike še kako ozirajo na to, kaj hočejo poslušalci poslušati (da lažje prodajo oglasni prostor)
3. Eni smo lahko nostalgiki – ti dokazuješ, da pač nisi in nikoli ne boš imel možnosti to postati, kar samo pritrjuje temu, da se te glasba ne dotakne (nisem dobila odg. na vprašanje, koliko komadov iz 2015 še vedno poslušaš).
4. Božične pesmi so bile samo še dodatna ponazoritev: stare klasike ostajajo (so evergreeni), novih skorajda ni – v najboljšem primeru so reinterpretacije starih ker je to bolj dobičkonosno kot nov, enosezonski, hit. Za Kristusa mi pa je (bilo vedno) vseeno.
5. Vsak naj posluša, kar mu/ji paše.
Pocivaj v miru, Marie