uporaba zvocnikov in mikrofona
Zdravo!
Napisati moram seminarsko nalogo z naslovom Uporaba zvocnikov in mikrofona pri PC, pa do sedaj na internetu nisem nasla nic uporabnega. Prosim za kaksno idejo ali uporabno internetno stran.
Hvala in lep pozdrav
Jazz55
7. VIDEOKONFERENCE ZA UČENJE
Ta pripomoček je namenjen učiteljem, knjižničarjem in študentom pri uporabi videokonferenčne tehnologije. Primeren pa je tudi kot baza idej, strategij in priprav za izboljšanje kakovosti videokonferenc.
V naslednjih poglavjih se bomo lahko seznanili z različnimi področji znotraj zapletenega sistema videokonferenciranja, kot so:
kratki opis videokonferenciranja,
ideje in primeri za šole, fakultete in knjižnice,
spoznavanje videokonferenčne opreme,
komunikacijske veščine,
strategije,
planiranje za dvosmerne videokonferenčne sisteme in
evalviranje videokonferenc.
7.1. Kaj je videokonferenciranje?
Z uporabo videokonferenčne tehnologije se lahko dva ali več ljudi na različnih lokacijah vidijo in slišijo ter v določenih primerih tudi hkati izvajajo računalniške programe (sharing). To omogoča nove možnosti komuniciranja v šolah, fakultetah in knjižnicah vključno z formalnimi instrukcijami (tečaji, lekcije, učenje), komunikacijo med gosti ali eksperti, medšolski projekti, sodelovanje, profesionalne dejavnosti in družbene dogodke.
Vzpostava videokonferenčne povezave je zelo podobna vzpostavi telefonskega pogovora. Razlika je le v tem, da pri videokonferencah sogovornika tudi vidimo, mu pošiljamo digitalne podatke (v obliki slik, besedila, programov …) V določenih primerih pa je možno tudi hkratno popravljanje istega dokumenta, kar je še izjemno zanimivo v primerih, ko je potrebno hitro reagirati na določene družbene dogodke.
7.1.1. Prednosti
kot interektivni komunikacijski medij se dvosmerna videokomunikacija izpostavlja na številnih področjih. Prvič lahko rečemo, da je skoraj tako, kot da bi bili tam. Vizualna komunikacija pomaga pri razumevanju in zbliževanju ljudi. Tega ni mogoče doseči s pomočjo elektronske pošte, telefona ali interaktivnih tipkovno usmerjenih sistemov.
Izobraževalci in knjižničarji poročajo, da videokonferenčna tehnologija vpliva na učenje študentov na naslednje načine:
izboljša motivacijo,
izboljša komunikacijo, predstavitve in spretnosti
povečuje povezave z drugimi deželami in
povečuje globino učenja (študenti postavljajo boljša vprašanja)
7.2. Osnovna videokonferenčna tehnologija
videokonferenčni sistem mora imeti avdio-vizualno opremo (monitor, kamero, mikrofon in zvočnike) ter komunikacijski kanal. Boljša kot je oprema in hitrejši kot je komunikacijski kanal boljša je videokonferenca. V najboljšem primeru bi videokonferenca potekala preko satelitskih povezav s pomočjo video studijev. S pomočjo sodobnih kompresijskih metod pa lahko uživamo radosti videokonferenc tudi navadni uporabniki računalniške tehnologije.
Videokonferece so lahko delujejo v lokalnih omrežjih ali s pomočjo ISDN telefonije. S pomočjo ISDN dosežemo lahko že zelo dobre rezultate pri prenosu videa. Tako lahko dobimo gladki avdio in video prenos (od 15 do 30 slik na sekundo) pri velikosti okna 352×288 točk (CIF mode). ISDN ima prednost pred Internetom v tem, ker je zagotovljena količina prenosa podatkov v celotnem času videokonference. Pri Internetu se pa lahko zgodi (in se tudi), da drugotni promet močno vpliva na kakovost prenosa zvoka in slike.
7.2.1. Tečaji, lekcije in učenje
Videokonference se običajno uporabljajo pri učenju na daljavo, povezovanju učiteljev in učencev pri podajanju instrukcij.
Načini uporabe videokonferenc pri podajanju znanja:
studenti lahko vidijo predavanja, ki se ne predavajo na njihovih fakultetah (primer. tuji jeziki),
šole lahko pripravijo predavanja za študente, ki se ne morejo udeležiti tradicionalnega načina predavanj,
komunikacija med podjetji in šolami za dodatno izobraževanje,
komunikacija med učitelji, podajanje izkušenj in znanj,
študenti se lahko srečajo z učitelji za dodatna izobraževanja, popravljanje in povdarijo osebne stike,
knjižničarji lahko podajo uvode v knjižnične usluge in prikažejo dejavnosti knjižnic za šole.
7.2.2. Tuji gosti in eksperti
Študenti lahko komunicirajo osebno z eksperti z različnih področij in poglobijo razumevanje predmeta, ki ga študirajo. Takšni stiki povečajo interes, izboljšajo motivacijo in povečajo nivo znanja. Vsekakor pa je tak način lažji kot pa pripeljati gosta v predavalnico.
7.2.3. Medšolski projekti
Videokonferenčna oprema prestavlja edinstveno priložnost za sodelovanje pri projektih, ki zahtevajo veliko šol iz cele države ali celo izven nje (izmenjavanje informacij, spozvananje drugih kultur, praktična uporaba tujih jezikov, debate, skupni projekti, raziskovalne naloge).
7.2.4. Profesionalne aktivnosti
Videokonference omogočajo tudi podporo pri profesionalnih aktivnostih. Prikažemo lahko kreativnosti in inovacijo pri uporabi učenja na daljavo za učitelje in knjižničarje:
študenti pedagoške fakultete lahko opazujejo in ocenjujejo inovativne pristope pri učenju v razredih in kasneje debatirajo z učiteljem,
predavanja se lahko prenašajo iz univerz in lahko omogočajo učiteljem sodelovati, ne da bi le ti zapustil svoja delovna mesta.
profesorji iz fakultete lahko opazujejo učitelje in jim dajejo napotke pri njihovem delu.
profesorji lahko kontrolirajo svoje študente pri njihovem praktičnem delu v šoli.
učitelji lahko delijo izkušnje s svojimi kolegi na drugih šolah in
knjižničarji lahko izmenjujejo svoje ideje, ekspertno znanje in izkušnje.
7.2.5. Tipi videokonferenčnih sistemov
Videokonferenčne sobe
To je prvotna oblika videokonferenciranja, ki omogoča učitelju, da predava iz posebne predavalnice, ki je napolnjena z visokotehnološko opremo študentom, ki so prisotni v učilnici in ostalim, ki so nekje drugje. Kakovost opreme zagotavlja veliko kakovost prenešenih signalov in omogoča tradicioalne učne pristope:
interakcija ena proti mnogo, ki jo nadzira učitelj,
različno in neenakopravno udeležbo ter
formalno komunikacijo.
Namizna videokonferenčna oprema
Sodobna tehnologija je prinesla videokonferenčno opremo na mizo. Ti sistemi uporabljajo osebne računalnike s posebno aparaturno opremo in programsko opremo, ki omogoča interaktivni prenos zvoka in slike na daljavo. Pomembno je, da lahko udeleženci opazujejo skupne dokumente in hkrati delujejo nad njimi. Namizna videokonferenčna oprema omogoča:
interakcijo več proti večim,
enakopravno udeležbo,
bolj sproščeno metodo kontrole in
neformalno komunikacijo med udeleženci.
7.2.6. Delo s tehnološkimi omejitvami
V glavnem je potrebno prenašati video signal preko zelo ozkega komunikacijskega kanala. Kamera in mikrofon zajemata veliko več informacij, ki jih lahko prenesemo preko tega kanala zato uporabljamo metode kompresiranja (zgoščevanja). To pomeni, da nekaj izmed originalnega signala izgubimo in se manifestira na naslednje načine:
Duhovi pri prenosu videa in nejasne slike, padanje števila prikazanih slik na sekundo, pomanjšanje ločljivosti prenesene slike. S temi stvarmi se spopadamo na takšne načine, da se izogibamo hitrim gibom, oblačimo enobarvne obleke in za ozadje postavimo postelno zaveso.
Zakasnitve zvoka – zaradi potrebnega postopka kompresije, prenosa in dekompresije pride do zakasnitve zvoka in nič ne moremo narediti proti temu. Lahko pa damo priporočila. Končajmo misel v enem stavku z jasnim zaključkom, ne prekinjamo besede govornika in uporabljamo vizualne signale namesto vzdihov.
Odmev in trganje zvoka – to se zgodi, če zvočni sistem ni pravilno nastavljen. V primeru, da se prične to dogajati resetiramo uničevalca odmevov in zmanjšamo zvok ozadja (sekundarni zvok – glej Slika 4). Priporočamo uporabo slušalk ali zvočnika in mikrofona v obliki telefonske slušalke.
7.2.7. Človeški faktorji
Še ene stvari ne smemo pozabiti pri videokonferenčnih sistemih. Videokonferenčni sistemi so dvosmeni sistemi. Ljudje se spozabijo, da ne gledajo televizije in vpadejo v besede nastopajočega, česar drugeče v predavalnici ne bi naredili. Ljudje se naveličajo gledanja in pričnejo gledati stran, ker nastopajočega zmoti, ker jih vidi. Smo pač takšni, da če nam nekaj ni zanimivo na tv programu ga pač preprosto preklopimo. To vpliva katastrofalno na videokonferenco.
Predlogi so naslednji:
naučimo se videokonferenčnega sistema
vzdržujmo kontakt z očmi,
pokažimo interes do vseh sodelujočih,
oblečemo primerno oblačilo,
počasi nakazujemo geste,
vzdržujmo primerno pozo pred kamero,
vzdržujmo entuziazem nad tehnologijo in namenom videokonference,
govorimo glasno in čisto in
uporabljajmo avdio-vizualne pripomočke.
telefonske povezave pc2telefon.
lp
Hvala!!!!
Forum je zaprt za komentiranje.