Najdi forum

Splash Forum Arhiv Nepremičnine upravnik

upravnik

Veste, v preteklosti sem tudi sam izvajal delo upravnika. Pa da ne bo pomote, ne samo tisto delo, ki je vezano na teren in zbore lastnikov – delo operativnega upravnika, ampak sem imel priložnost v večletnem delu spoznati tudi delo v vodstvu podjetja.

Iz mojih izkušenj vam povem da velika podjetja (tudi mala) ampak velika toliko bolj organizirano sistematično jemljejo provizijo na storitve podizvajalcev.
Samo upravljanje kot cenovna postavka je še najmanj pomembno saj se da na strankah zaslužiti tudi drugače.

Bili bi presenečeni kako so nekateri iznajdljivi. Tudi sam lahko povem, da to delajo vsi upravitelji in je to čisto nekaj običajnega.

Saj to vendar veste, da imajo upravniki sklenjene npr. pogodbe z ELES – om o ceni električne energije.

Na celoten znesek porabe pa dobijo mislim da (se ne spomnim več čisto natančno – verjetno odvisno tudi od individualne pogodbe med upraviteljem in dobaviteljem torej elesom – ampak vsaj 4%)

Takšnih dobaviteljev je kar nekaj. Vem da obstajajo nekateri upravitelji, ki svojim podizvajalcem kar takoj povedo, da morajo poslati račun za 110% cene, ker bodo oni vzeli 10 %. Vem, kdo to dela, vendar ne bom o tem govoril z imeni.

Ko se odločate za upravitelja morate vedeti predvsem to, da ni upravitelja, s katerim bi bili vsi zadovoljni. Nekateri bloki so tudi težavnejši, ker so ljudje notri bolj prepirljivi. Nekateri so enostavni in se z njimi da dobro sodelovati.

Je pa res da tudi upravniki niso svetniki in marsikateri samo izstavljajo položnice. Vendar menim, da takšnih ne more biti več prav veliko. Saj je konkurenca izredna.

Ko se odločate za upravitelja imejte najprej kvaliteten hišni svet oz. odbor lastnikov, ki bo sposoben sprejemati odločitve in prenašati očitke stanovalcev, potem pa imejte razpis na katerem naj se vsi predstavijo.

Obstaaja kar nekaj insajderskih fint, ki bi vam pomagale pri izbiri. Bodite malo izvirni in domiselni in vsee bo na pravem mestu.

Rekel bom samo še to da je podjetje SPL največji manipulator med vsemi. Verjemite – – sem imel veliko izkušenj pri delu z njimi. Zato rajši pametno premislite preden greste in izberete SPL.

Upam da nisem bil predolg

Verjetno si mislil, da imajo sklenjene pogodbe z elektri (Lj, Mb…) in ne ELES-om, ker le ta ni distributer malim odjemalcem , ampak ima preko prenos eneregije čez dalnovode večjih napetosti.

Čeprav mi ni čisto logično, glede na to, da je znana cena kW ure in poraba, lahko vsak sam izračuna koliko pride elektrika. Prav tako voda in podobno. Če pa ljudje tega ne gledajo pa kaj češ.

Verjamem pa, da goljufajo pri kakšnih vzdrževalnih delih, pa čiščenju, obnovah in podobno.

Znana je cena za posameznega porabnike, verjemi mi pa, da če pride stranka in reče da bo k njim pripeljala 20.000 gospodinjstev, da je cena drugačna.

malo naivno

to že vendar je cena skupne elektrike še vedno enaka kot pa če bi si jo sami plačevali (brez upravnika)
upravnik pa verjetno pokasira razliko od unega popusta

sicer pa to delajo vsi upravniki, imajo namreč sklenjene pogodbe z dobavitelji kateri jim priznajo določen rabat v zameno pa dobijo plačane račune v višini 100% , ker drugače bi morali dobavitelji sami izterjevati dolgove od neplačnikov.
evo tukaj pa nastopi mejčken problemček, živim v domžalah in bivši upravnik je šel v stečaj, nas pa je zadelo da smo morali ŠE ENKRAT ZA ZADNJIH 25 MESECEV PORAVNATI VSE OBVEZNOSTI KER k…. mejhni upravnik ni plačeval računov dobaviteljem

sedaj smo pri SPL in smo zelo zadovolni, redno tudi kontroliramo plačila….

za vse nejeverne tomažke pa naša zgodba je bila na tv in v časopisih

lp

Tudi mi imamo SPL pa nimam nekih pripomb čez njih. Res pa je da vse izbore raznih izvajalcev delamo sami.

Samo ne izberite SPLa. Jaz živim v Mostecu, kjer je upravnik SPL. KATASTROFA.
Dragi so, a učinka bolj malo. Samo za urejanje okolice plačamo okoli 10 evrou na mesec.
Stanovanj je 550. To je 5500 evrou na mesec samo za obrezovanje žive meje, pobiranje smeti itd…. To je 65.000 evrov na leto. Ponavljam, samo za urejanje okolice – smeti, košnja, ……Vemo, koliko malo dela je pozimi. Če pa sneži, je to seveda dodaten strošek….Pa ko bi bilo vsaj vse postorjeno! Seveda, če imajo še kak strošek, pa plačamo še posebej.
Potem plačamo hišnika posebej. Še par evrou. A vse to dela ena in ista oseba…. halo???
Bil sem v tujini in sem videl, kaj pomeni upravljanje. Mi ga PREPLAČAMO, da je joj!!!
Skupaj pa približno 60-70 (pa še nič ne varčujemo za kakšno streho ipd..)-Za dvosobno stanovanje.

Da vas odirajo sta pač sami krivi. Dajte ven razpis za urejanje okolice pa boste najmanj prepolovili stroške. V našem bloku smo se stanovalci sami zmenili da rabimo nekoga da bo kosil vsaj dvakrat na mesec pa obrezoval grmovje itd. To dela eden od stanovalcev. SPL nam samo izstavi račun ki znaša 2,5 eur/ mesec na stanovanje. Stanovanj pa je 20. Če pa bi plačavali za isto stvar SPL-ju bi nam pa najbrž zaračunal ene 5x več.

Se sicer strinjam glede odiranja, vendar pa naj bi upravnik deloval v interesu tistega, ki ga plačuje. Žal je v primeru SPL tako, da ga plačujejo tudi dobavitelji, kar pa ni v skladu z dolžnostmi in pravicami upravnika.

Če bi upravnika potrebovali samo za to, da mi razdeli par stroškov, prav gotovo ne bi dolgo obstajali.

upravnika imate pervenstveno zato da zalaga denar za vaše sosede kateri ne plačujejo položnic in s tem upravnik pač prevzame strošek izterjave nase, pa ne bluzit da upravnik samo razdeljuje račune

vsak objekt pa ima sam možnost izboraq nadzornega sveta kateri bedi nad delom upravnika in če ste v vašem bloku tok gnili da se ne pobrigate za to je čisto prav da vas upravniki nategujejo saj vas briga za svojo lastnino

Kakšen strošek izterjave prevzame upravnik nase? Ti si pa res za vice…

Upravnik mora v vsakem primeru delovati v mojem interesu, saj sem njegov naročitelj ne glede na mojo kontrolo ali brez. Žal je realnost mnogokrat drugačna in o tem govorimo tukaj ter o seveda o SPL…

Kaj pomeni problem z upravnikom pri nas ne vemo več kot 10 let. Prej so bili problemi isti kot pri vas. Najlažje je bilo jambrat in pluvat. Smo se končno zmenili v hiši za zamenjavo in imamo sedaj T&S d.o.o. Naredi kar se dogovorimo in v naprej vemo koliko nas bo stalo. w w w. upravljanje-objektov.si Mi smo zadovoljni, saj smo zato tudi sami poskrbeli.

Sem iz Črnuč in mi imamo upravnika Ruski car in smo ful zadovoljni z njim. Je odziven, dobro sodeluje z nadzornim odborom in po mojem mnenju je cenovno ugoden oziroma ni oderuški.

Tudi jaz delam pri podjetju, ki se ukvarja z upravljanjem in kar se tiče provizije, ki jo dobimo od izvajalčevih storitev, je stvar taka kot je napisal “nič naivni”.

Provizije se gibajo od 3 do 10% zneska računa, vendar dobi izvajalec za ta procent, svoj račun plačan do dneva zapadlosti. V nasprotnem mu lahko upravnik poravna le tolikšen znesek računa, kolikor je pobral od stanovalcev, za razliko pa mu pošlje seznam neplačnikov in izvajalec mora terjati denar sam, tukaj pa je potreben čas, zalaganje denarja za sodne takse itd., dolžnikov je čedalje več, tako da večini izvajalcev bolj ustreza, da plačajo pač tistih nekaj procentov in dobijo račun plačan do dneva zapadlosti in v celoti.

zelo zanimiv forum. žalostno dejstvo je to, da če nekomu popraskam avto se bo prec stepu, če pa ščijem po skupnih prostorih pa bo šel mimo. na žalost je odnos do nepremičnin bolj slab, saj je kar nekaj ljudi dobilo stanovanja šenkanih po jazbinškovem zakonu. hvala bogu ima mlada generacija boljši odnos do nepremičnin.
kritiziranje upravnikovje pa vedno aktualno, saj nikoi ne naredijo vsem prav in vedno nekdo ki sedi v fotelu lahko kritizira. dejstvo je, da če je vse tako narobe preprosto najdite drugega. če pa mislite da bo upravnik namesto vas urejal in vodil cel blok, potem mu dajte še pooblastilo da upravlja še z vašo denarnico. če upravniki vlečejo provizijo potem jasno da bo vse ful pocen.
ne vem pa zakaj kle tolk kritizirate in kej ne poveste upravniku, mogoče se bo kakšen popravil.
verjetno tisti ki pohvalijo upravnika tudi malo sodelujejo z njim in se ne spomnijo na njega ko vidijo položnico.

Pa ne vem, sem slišal za enega ki sam izbira objekte in se potem zanje zelo briga, mi je tako rekla ena gospa, da so 100% vsi zadovoljni ker jim je stalno na razpolago. Ena manjša firma je, se mi zdi da s.p. Dom Mag ali Mag Dom..nekaj zelo podobnega. Malo poišči po netu.

Malo preverjanja ne škoduje, da človek ne pride z dežja pod kap. Samo na Bizi.si (poslovni imenik) najdeš osnovne podatke, da o preverjanju bonitetne ocene ne govorim. Magdom je začel z s.p. 1.2.2010 leta, kot vzdrževalec objektov in hišnik (opis dejavnosti). V manj kot letu in pol (23.6.2011) pa se je že imenoval UPRAVNIK .!! Zaposlen – nihče, davčni zavezanec – ni, odgovornost s premoženjem ? Če sploh kaj imaš prepišeš na ženo …Pol pa pravimo, da nas SPL vleče za nos…

Samo SPL ne. Smo dali že skozi.:
http://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q=spl%20upravljanje&source=web&cd=8&sqi=2&ved=0CEEQFjAH&url=http%3A%2F%2Fwww.dnevnik.si%2Fdebate%2Fpisma_bralcev%2F1042347904&ei=hn70TtGNGomosgbq6rQJ&usg=AFQjCNE0xDeytcmEI55splfpamd2qFZjXQ

Spoštovani @tonči,

Nekaj uric sem si vzel za razmislek o uvrstitvi vašega dobronamernega opozorila, katerega ste dali na ogled uporabnikom tega foruma. Nekako sem sklenil, da gre v tem primeru z, ozirom na pomanjkljivo prikazane podatke, šibek pravopis in očitno dokaj površno poznavanje predpisov in zakonov, ki urejajo področje upravljanja objektov, zgolj za enega od zdolgočasenih ljudi, ki se oglasijo le zaradi tega, da lahko preberejo kar so napisali. Iz dostopnih podatkov sem razbral, da se je vaš nick na tem forumu pojavil le dvakrat. In obakrat v neposredni zvezi z mojim podjetjem. Razlogov za vaše nenavadno opozorilo žal ne poznam. Priznam pa, da ste se morali nemalo potruditi pri iskanju obeh že dokaj starih tem.

Kot že rečeno, dobrohotno predvidevam, da stvari jemljete zelo zlahka in mimogrede. In se ob tem seveda ne zavedate, da s svojim usmerjenim prikazovanjem nepopolnih dejstev lahko nehote nekomu , v tem primeru mojemu podjetju tudi poslovno škodujete. Razen seveda če tega iz meni neznanih vzgibov niste storili namerno.
Ker iz vašega »opozorila« lahko razberem, da vam o dogajanju s področju podjetništva marsikaj ni ravno »domače« se bom potrudil in vam nekaj splošnih dejstev z veseljem razložil na čimbolj preprost način.

V polni meri se strinjam z vašo navedbo, da malo preverjanja ne škoduje. Vsak odgovoren poslovnež tako tudi ravna. Bizi.si je portal namenjen ravno temu. Seveda pa vi, kot naključni obiskovalec več kot očitno ne razpolagate z vedenjem, kako te podatke tudi prebrati in si jih raztolmačiti. Posledično pa zaradi tega tudi ne more vedeti kaj kot bonitetna ocena nekega podjetja v resnici pomenijo. Zato se mi zdi potrebno, da vam stvari razložim. Predvidevam, da vam bo nekaj dodatnega znanja močno koristilo.

Delni podatki, objavljeni na Ajpesu, ki jih navajate v popolnosti držijo. Sicer se vam je v vaši skrbni vnemi par stvari narobe zapisalo, kar pa pripisujem predprazničnemu vzdušju.
Mag dom (pisano narazen) G.M. s.p. sem pod tem nazivom pričel poslovati 01.02.2010. Pred tem sva s poslovnim partnerjem v lasti imela podjetje, ki je osem let med drugim skrbelo tudi za vzdrževalna dela na nepremičninah. Partnerja je doletela huda bolezen, zato sva morala podjetje, ki je sicer normalno poslovalo, prodati. Ob odprtju podjetja sva namreč sklenila tovrsten dogovor.

Kot vzdrževalec objektov sem nato pričel delovati samostojno. Stranke v vzdrževanih objektih so kmalu spoznale moj skrben, natančen in zavzet pristop k delu, ki ga je bilo potrebno opraviti. Taiste stranke pa so se tudi pogosto pritoževale nad skrajno nevestnim in ignorantskim delom njihovih upravnikov. Spontano so mi začeli podajati predloge, da bi se poleg vzdrževalnih del pričel ukvarjati tudi z upravljanjem njihovih objektov. Po temeljitem premisleku sem sprejel poslovno odločitev temu v prid. Žal pa sem moral nekaj ponudnikov zavrniti. Nekatere iz etičnih razlogov, nekatere pa zaradi popolne neskladnosti odnosov med etažnimi lastniki.

Tako sem v februarju 2011 doregistriral svoje podjetje še za: »Upravljanje nepremičnin za plačilo ali po pogodbi«, čez nekaj dni pa že pridobil prva uradna povpraševanja po teh storitvah. V mesecu aprilu sem se na CPU udeležil tudi strokovnega usposabljanja z delovnim naslovom »Posli upravljanja v večstanovanjskih in poslovnih stavbah ter položaj, vloga in storitev upravnika«. Kmalu zatem pa sem že podpisal prvo pogodbo o upravljanju večstanovanjskega objekta.

Na usposabljanju sem spoznal tudi nekaj prav tako zavzetih »osebnih upravljalcev« med katere se neskromno prištevam tudi sam. Izmenjava izkušenj in vzajemno sodelovanje se mi zdita še dandanes neprecenljiva.

Prištevamo se med novo generacijo »osebnih upravnikov«. Naše glavne prednosti so : natančnost, hiter odziv, pogosto obiskovanje objektov, neposreden stik z etažnimi lastniki, redno spremljanje zakonodaje, visoka verodostojnost delitev stroškov med EL, neoporečna skrb za sredstva rezervnega sklada, redni sestanki z nadzornimi odbori etažnih lastnikov, pomoč pri urejanju težav, ki jih imajo EL tudi v primerih, ko te ne sodijo v našo pristojnost…..in lahko bi našteval še kar nekaj časa.

Res je. Nimam nobenega zaposlenega. Ker ga glede na svoj osebni pristop k upravljanju niti ne potrebujem. Za objekte v upravljanju osebno skrbim namesto njihovih lastnikov. Zato sem postavil tudi omejitve pri sprejemu novih enot v upravljanje . Pogoj za dober in prijazen način upravljanja objekta je namreč pripravljenost stanovalcev za sodelovanje. Objektov s sprtimi stanovalci v upravljanje enostavno ne sprejmem.

Za zagotavljanje nemotenega obratovanja omejenega števila enot, ki jih sem jih pripravljen sprejeti v osebno upravljanje, imam sklenjene dogovore z »nadomestnim upravnikom« v primeru moje bolezni, »nadomestnim vzdrževalcem« v primeru moje daljše odsotnosti, dežurno elektro službo v primeru hujših okvar na omrežju, in strokovnjakom vodovodarske stroke v primeru nenadnega izliva vode. Skratka, za moje stranke je poskrbljeno v največji možni meri, 24 ur na dan.
In zato ne potrebujem zaposlenega. Ker sam delam v povprečju 10-12 ur dnevno. In delo ki ga opravljam, imam rad.

Če bi, spoštovani @tonči znali brati podatke objavljene na Ajpesu bi v skladu s poznavanjem zakonov z lahkoto razbrali zakaj nisem zavezanec za DDV. Zato ker po zakonu to ni potrebno.
V svojem zapisu ste navedli zgolj podatke in iz njih izpeljali netočnosti, ki človeka vzpodbude k negativnemu razmišljanju, po nesreči (ali morda hote) pa ste izpustili podatke, ki bi zadevo uravnotežili. Zato jih bom dodal sam:

Čisti prihodki od prodaje
24.095 EUR
Poslovni izid obračunskega obdobja
9.501 EUR

Vir: AJPES – podatkovna baza letnih poročil 2010

Iz teh podatkov je poznavalcu takoj razvidno zakaj nisem zavezanec za plačilo DDV, kot tudi to, da poslujem še kako pozitivno. Vsakemu laiku pa bi ob tem bilo seveda tudi popolnoma jasno, da je za moje stranke nezaračunavanje DDV-ja za opravljene storitve cenovno veliko ugodnejše kot pa pri upravnikih, ki so zavezanci za DDV in ga strankam tudi zaračunavajo. Prav nerodno mi je, da vam moram razlagati tako preproste reči.

Vaša insinuacija s prepisom premoženja na ženo pa dovolj pove o vas samem in seveda hkrati tudi to, da se vam niti malo ne sanja kako so z zakonom zaščitena sredstva etažnih lastnikov, za katera kot upravnik skrbim. Predlagam vam, da si ogledate zakonodajo, ki ureja to področje. Če boste prebrano razumeli, boste s tem pridobili manjkajoče znanje in hkrati bolj prijazen pogled na določene stvari, ki vam jih skušam razložiti.

Nikjer v svojih prispevkih tudi nisem zasledil prav ničesar v zvezi z »vlečenjem za nos s strani SPL-a«, prav tako pa ne najdem nikakršne povezave na relaciji: »…Pol pa pravimo, da nas SPL vleče za nos…« in izpeljankami, ki ste jih tako nespretno izpeljali v svojem opozorilu.
Verjetno se zaradi prehitrega odziva na temo, objavljeno pred petimi in osmimi mesece, niti niste uspeli zavedeti, da ste s svojim špekulativnimi dodatki k objavi podatkov podjetja Mag dom posegli tudi v integriteto poslovnega subjekta.

Sicer pa sem vam za objavo podatkov zelo hvaležen. Predvsem zato, ker jih lahko na pričujoč način dopolnim z manjkajočimi in poleg podam tudi obrazložitev. V bistvu se čutim vašega dolžnika, saj ste mi z objavo vašega »ad hoc« opozorila omogočili malce prikrite reklame, na kar dobro obiskanem forumu.

Na raznih forumih sodelujem že dalj časa in sem do sedaj na MON-u pod nickom Popravila-na-domu objavil preko 120 sporočil z vsebinsko več ali manj strokovno tematiko. In to zato, ker rad delim svoje izkušnje z drugimi. In tudi zato, ker soljudem srčno rad priskočim na pomoč. Vi pa ste objavili dve sporočili. In še ti dve popolnoma enaki. Kar ne govori v prid vaši kredibilnosti. Kredibilneje bi bilo, če bi namesto anonimnega sporočila objavili le-to z registriranim nickom. Takrat bi se lahko tudi bolj transparentno pogovarjala. Ker bi vedel s kom govorim. Z ljudmi, skritimi za anonimnostjo le dvakrat uporabljenega nicka za dva popolnoma enaka zapisa, pa je resno razpravljati težko. In nekako nenaravno. Tako rekoč transcedentalno.

Če bi želeli o podjetju Mag dom pridobiti še več podatkov mi lahko pišete /z vašimi podatki in tlf. številko/ na moj službeni mail:

[email protected]

V kratkem pa bo začela delovati tudi prenovljena internetna stran:

http://www.upravljanje-magdom.si/

kjer si boste lahko prebrali vse o mojem pristopu in načinu »Prijaznega upravljanja objektov«.
Upam, da sem vam s tem pismom nekaj stvari dovolj preprosto, razumno in nazorno razložil.

Prav lepo vas pozdravljam in vam v letu 2012 želim veliko osebne sreče, trdnega zdravja in veselja z delom, ki ga opravljate.
Mag dom,
Gorazd

Rabim eno obrazložitev,namreč gre za položnice SPL-la in sicer zadnje,se pravi položnice,ki so prispele 15. 02. 2012.In sicer sledeče,položnice v Zupančičevi jami,so enake kot predhodni mesec, v blokih na Mesarski so nižje kot predhodni mesec,v centru pa so 100% VIŠJE kot predhodni mesec,gre predvsem za stošek ogrevanja,v zelo podobnih kvadraturah stanovanj.
In zakaj to sprašujem tukaj?,ker sem na SPL-u dobil odgovor,kratek in jedrnat,”da to je pač tko”

Neprimernemu odgovoru navkljub, je le vaš upravnik tisti, ki bi ti moral pojasniti in obrazložiti stroške, za katere vas je bremenil.
Po zakonu imate etažni lastniki enkrat mesečno tudi pravico vpogleda v obračunavanje stroškov, ki vam jih upravnik razdeli po enotah.

Dober upravnik pa kopije prejetih računov itak obesi na oglasno desko na vpogled vsem stanovalcem. Vsaj jaz delam tako. Potem kakšnih večjih dilem o previsokem ali napačnem obračunavanju stroškov ni več.

Upravnik ne more kontrolirati in razsojati o upravičeni ali neupravičeni višini prejetega računa, ki bremeni posamezni objekt. Moral pa bi zahtevati pojasnilo od dobavitelja, če je bil s strani pooblaščenca EL obveščen o nesorazmero visokem računu.
Žal pa je dajanje tovrstnih pojasnil prej stvar pozitivne zavzetosti upravnika do etažnih lastnikov, kot ne.

Kaj pa narediti s plačljivo storitvijo, ki ne deluje, pa verjetno sploh ni vprašanje.

Lep pozdrav,
Mag dom,
Gorazd

Te upravniki so prave cvetke. Veliko jih je in zelo malo dobrih 🙂 O tem spl-u se vedno neki govori..človek ne več kaj naj si misli o njih…

Predvidevam da ta forum berejo tudi upravniki in si med sabo nagajajo. O slavnem provizijaškem upravniku SPL je škoda zgubljati besed. Na netu o njih imate ogromno napisanega he he
Upravnika je potrebno nadzirati in pogodbo sklepati za določen čas (1-3 leta). Potem pa spet naj pošljejo ponudbo in spet od začetka…
Mi kot naročniki ne smemo več tolerirati takega ponašanja in ignoriranja s strani upravnikov.

Spl je sigurno sporen. Pri nas smo delali fasado na bloku pa so nam poturili fasaderja PVP d.d. . Dobro, da smo imeli nadzornega svojega, pri kontroli materiala. Povsod, kje je SPL dela PVP firma. Le zakaj?:):)

Cim dlje stran od spl-a
V polju cesta VI ga se vedno imamo. Nezadovoljni vsi po vrsti!
Januarja sem po pomoti placal 2x preko klika poloznico v vrednosti 110€ , to sem sam ugotovil marca in od spl zahteval povracilo denarja (kar so tudi storili v roku 15 dni)
Samo bog nedaj da bi bili sami toliko posteni i sami poslali dopis na moj naslov, ces da sem preplacal omenjeni znesek na poloznici!

Kaksen predlog za novega upravitelja?

…od do sedaj prebranega na teh forumih se mi zdi da se najbolj hvalijo practica…??? Kdo kake iskusnje s practicom??????

Imamo Domefekt. Brez pripomb. V drugem bloku je bil nek drug in zadeve niti slučajno niso bile tako urejene kot tukaj. Bili so določeni problemi in so se res angažirali in urejali. Stroški so vedno specificirani, o čem čudnem težko govorim.

Forum je zaprt za komentiranje.

New Report

Close