Uveljavljanje stvarne napake, garancije
Ima kdo kaj izkušenj z uveljavljanjem stvarne napake za izdelek?
Zdaj uveljaviš jo lahko do dva meseca po odkritju napake.
Jaz sem nabavila en tehnični izdelek. Od začetka ni deloval. Naprej sem uveljavljala garancijo, tudi po popravilo zadeva niti pod razno ni delovala. Zdaj pa ne vem ali lahko uveljavljam stvarno napako ali ne? Od takrat, ko so poslali izdelek po popravilu, je manj kot dva meseca. Je pa več kot dva meseca od takrat, ko sem ugotovila, da izdelek ne deluje.
Sem si sicer prebrala zadeve na to temo. Ampak je napisano, da lahko izbiraš med garancijo ali uveljavljanjem stvarne napake. Nič pa ni navedeno, če enkrat uveljaviš garancijo in če nič ne naredijo, če lahko potem uveljavljaš stvarno napako.
Ne bi pa rada, da mi zdaj še 45 dni (kolikor imajo pravico za garancijska popravila) mečkajo in da bom toliko časa brez izdelka. Že zdaj sem izgubila nekaj mesecev.
Preberi si v Zakonu o varstvu potrošnikov.
Jaz bi prodajalcu poslala dopis, da zaradi nedelovanja izdelka uveljavljam stvarno napako (37. člen zakona) in želim vračilo kupnine (lahko seveda zahtevaš tudi nov izdelek). Če bi slučajno oporekali, se pa obrni na Zvezo potrošnikov. Če nisi član, nekaj malega plačaš, ampak po njihovih intervencijah se običajno take zadeve hitro rešijo.
Stvarno napako lahko uveljavljaš odobri pa jo prodajalec oz servis (ta je težko težko prizna) vendar če pravilno napišeš zakaj uveljavljaš stvarno napako potem ti je ne morejo zavrniti.
Servis ima 8 dni časa ,da ti odgovori na zahtevek stvarne napake v nasprotnem dobiš apriori nov aparat. Za kakšen tehnični izdelek pa gre?
Point je da servis (brez da pove stranki) zamenja kakšen del ,ki v resnici ne deluje in ga potem vrnejo kakor ,da oni niso odkrili nobene napake (čeprav so jo).
Aja, sem pa imela podobno uro, ki je super delovala. Potem pa po nekaj letih podobne težave kot pri tej novi uri. In so rekli, da bi bilo potrebno zamenjat celotni mehanizem. Ampak, ker je bila že stara, spraskana in tako naprej, se ni splačalo.
Zato mi ni do tega, da bi zdaj že pri novi uri bilo vse nekaj popravljeno, menjano…
Glej to da uradni servis nekaj zamenja ti neboš opazila. Ura bo kot nova tega ne rabiš skrbet.
Če ti bodo menjali mehanizem komplet je velika verjetnost ,da se napak ne bo ponovila. Če pa so ga že menjali potem imaš pravico v kolikor izdelek ne deluje kot bi moral oz se napaka pojavlja kljub servisu in poskusu odpravitve le te do zamenjave ure. Garantiram pa ,da ko dobijo dopis od odvetnika potem naredijo vse kot je treba v kolikor ima kupec prave argumente. Ker zamenjavo izdelka krije prodajalec oz uvoznik artikla in če je prodajalec tudi serviser potem je jasno ,da bo storil vse ,da pač ure ne rabi zamenjati.
Pri prvem popravilu niso nič menjali, samo resetirali so uro. In pregled ure (kaj vem kako to naredijo) naj bi pokazal, da ura deluje čisto ok.
Je pa zdaj več kot 2 meseca od takrat, kar sem opazila, da ura ne deluje. Pri uveljavaljanju stvarne napake mora biti pa do dva meseca.
Je pa manj kot dva meseca po njihovem popravilu.
Nov izdelek bodo verjetno težko dali, ker mislim, da tega modela ne delajo več. Nisem pa 100{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465}. Je pa bil vsekakor zadnji pri njih. Mi je pa drugače všečen in če bi deloval tako kot mora, mi je točno to, kar rabim.
V bistvu je bil v akciji, ker so prodali še zadnje te modele, ker jih menda ne delajo več. Tako, da za isti denar, bi težko dobila podoben model. Podoben že, samo za višjo ceno.
Ti lahko stvarno napako uveljavljaš kadarkoli ,ker je lahko to napaka ,ki jo ti kot uporabnik ure nisi odkril prej. Če ti niso nič delali bi jaz predlagal ,da dovoliš zamenjavo mehanizma (to je zate najhitrejša in najmanj boleča, stresna pot). Ker praviš ,da je model starejši nebi smelo biti nobenih težav ,ker servis mora zagotavljati rezervne dele 5 let po izteku garancije. Sicer ne vem kaj ti ne dela oz v čem je problem ,da bi ti lahko povedal kaj več…
V kolikor pa jih imaš pun k…. potem pa pojdi na stvarno napako ampak to zna biti zelo trajajoče ,ker v zakonu nikjer ne piše v kolikšnem času moraš ti prejeti nadomestni izdelek (torej teoretnično lahko čakaš u nedogled).
Evo, razlika med garancijo in stvarno napako:
http://vemvec.si/index.php/stvarna-napaka/12-pravice-potrosnikov-stvarna-napaka-ali-garancija
Res piše, da če si uveljavljal garancijo, ne moreš potem še stvarne napake.
Ampak tudi garancija ti omogoča, da izdelek brezplačno popravijo, zamenjajo za novega ali vrnejo kupnino. Torej, če ne dela in takih več ni, da bi zamenjali, je treba zahtevat vračilo kupnine.
Tale kalvarija z mojo športno uro se nadaljuje.
Prvič sem uveljavljala garancijo. Naj bi nekaj popravili, ampak zadeva ni delala.
Potem se ponovno poslala uro nazaj in dodala dopis, da uveljavljam stvarno napako (in da želim vračilo denarja ali novo uro). Odgovora dolgo ni bilo, zato sem jih opozorila (pisno), da bi mi morali v 8 dneh odgovoriti. No pa so me poklicali in obljubili, da bodo zamenjali celoten mehanizem in da bo ostalo samo ohišje staro. Sem se strinjala, ker se mi je zdelo,d a bo to najhitreje in nisem vztrajala pri vračilu denarja oz. novi uri.
No in uro spet dobim in spet niti pod razno ne deluje.
Že nekaj mesecev se bockam s to uro, stala je precej (ja, je Suunto kot je en zgoraj ugotovil).
Kako lahko zadevo vrnem na njihove stroške? Kar dosedaj sem pošiljala na moje stroške.
In kako je zdaj s stvarno napako? Se jo da uveljavljat ali ne?