"Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 – katastrofa
Pozdravljeni,
sem nov na tem forumu in vam predstavljam svoj velik problem;
Zaradi velikega zadovoljstva s peugeotom partner outdoor 1,6 HDI (letnik 2009) smo se odločili, da še pred koncem proizvodnje spet kupimo nov enak avto s citroenovo značko – berlingo XTR BlueHDI 120.
Avto smo prevzeli 26. aprila in že na prvi vožnji sem opazil, da se avto ne pelje tako lahkotno, kot peugeot, ki smo ga prodali dva dni prej. Prvo sem pomislil na napačen tlak v gumah, a tlak je bil popolnoma pravilen (2,4 bara). Predvsem po ovinkih se je avto peljal katastrofalno in tudi pri parkiranju se je volan težje vrtel, zato sem se odločil za reklamacijo. Občasno se je avto peljal lepše, a takšni trenutki so bili redki.
Avto je bil dvakrat “na opazovanju” pri Avto Trobec d.o.o., a žal niso mogli nič ugotoviti, zato so v tretje “na slepo” zamenjali servo črpalko. Skupno smo bili brez avta kar 7 delovnih dni, a rezultata žal ni bilo. Obljubljeno mi je bilo reševanje primera s strani tehnične pomoči citroena, zato sem napisal daljše izčrpno poročilo, ki sem ga sestavljal kar tri ure in pol. Poročilo je bilo zelo analitično napisano, saj sem si vsa dogajanja v zvezi z avtom sproti pisal v dnevnik.
Ugotovitev citroenove tehnične pomoči je bila sledeča: zaradi želje po doseganju okoljskega standarda EURO 6.b so v berlingote zadnjega modelskega leta začeli vgrajevati servo črpalke s funkcijo varčevanja (sleep mode). Le ta “varčuje” z energijo tako, da ji v varčevalnem načinu pade število obratov iz 1200 na 800 obratov na minuto. To se seveda čuti tudi na volanu. Pri Avto Trobec d.o.o. so mi povedali, da se moj opis delovanja volana popolnoma sklada s tehnično dokumentacijo citroena in da sem prvi v Sloveniji, ki sem to opazil. Povedali so mi še, da se te funkcije žal ne da izklopiti.
Do sedaj sem imel v svoji 28-letni vozniški praksi kar 20 avtomobilov, od tega 15 s servo volanom. Skupno sem vozil že več kot 300 različnih avtomobilov. Volan sem že od mladega navajen držati vmes med kazalcem in sredincem, z levo roko – komolec naslonjen na vrata in prav pri nobenem avtu me do sedaj niso boleli prsti, razen pri tem berlingu. Volan je večinoma stalno zategnjen in vožnja je zelo naporna, saj nobena cesta ni popolnoma vodoravna in volan je potrebno stalno popravljati.
Težave z volanom se čutijo na avtocesti, pri vrtenju na mestu, počasnem premikanju pri parkiranju, kot tudi pri vožnji v ovinke. Kadar servo ne deluje v varčevalnem načinu teh problemov ni!!!
Predstavnica citroenove službe za stike s strankami mi je sicer zatrjevala, da gre pri “varčevalnem” servo volanu zgolj za tehnični napredek, ki mu je potrebno slediti, a sprašujem se, kakšen tehnični napredek je to, da o njem niso bili predhodno obveščeni niti pooblaščeni prodajalci oz. serviserji citroenovih vozil. Če bi bili o tem obveščeni, prav gotovo ne bi bilo izgubljeno toliko ur in živcev na strani podjetja Avto Trobec d.o.o., pa tudi servo črpalke jim ne bi bilo potrebno menjavati zaman.
Seveda tudi jaz kot kupec prav z ničemer nisem mogel biti obveščen o tej tehnični novosti. Pred nakupom sem testiral model BlueHDi 120 S S Shine (na Avtotehni Vis), ki se je peljal zelo lepo, tako da me je prepričal. Avto je bil sicer starejšega modelskega leta.
Poleg tega je avto iz ekoloških razlogov močno zamorjen in nima tiste prave dizelske prožnosti. Prejšnji peugeot partner z enajstimi konji manj je imel očitno boljše performanse…
Kot potrošnik se počutim zelo prizadet, saj sem bil več kot očitno zaveden. S takšnim avtom se nimam veselja voziti. Odločil sem se, da predčasno poplačam leasing in si pridobim lastniško pravico, avto pa potem prodam najboljšemu ponudniku. A zataknilo se je, ker mi lizinška hiša ni hotela stornirati pogodbene kazni ob predčasnem razdrtju lizinške pogodbe. Po pogodbi je za stvarne in pravne napake na vozilu odgovoren dobavitelj (Trobec), s katerim pa se ne mislim tožariti, saj je po najboljših močeh sodeloval pri rešitvi problema, pa tudi dolgo se že poznamo…Tako bom moral s prodajo počakati še do aprila 2020, ko bo avto star 2 leti. V vsakem primeru bom izgubil veliko denarja, da ne govorim o izgubljenem času in živcih.
Toliko vsem v opomin. Se priporočam za komentarje.
Lep pozdrav.
berlingar je dosegljiv Prijavi prispevek administratorju
To je zdaj ugotovljeno dejstvo;
Avto se pelje lahkotno samo v situaciji, ko je pritisnjena tipka za odrositev šipe, če vozim z odprtimi vrati ali če se ne privežem z varnostnim pasom.
Nobena od teh treh rešitev ni uporabna, niti prva ne, saj se v avtu ob takem zračenju težko diha.
Bomo videli, kakšna bo obrazložitev s strani piarovke zastopstva citroena. Pred tremi meseci me je odpravila z besedami: “Gospod, vi žal ne dojemate tehnološkega napredka.”