varna vožnja? ja ali ne?se splača?
Če si novopečena voznica, jo tako ali tako MORAŠ opraviti v roku dveh let od opravljenega izpita, lahko sicer podaljšaš še za eno leto na upravni enoti, vendar jo do izteka tega skrajnega roka pa res moraš narediti, sicer si ob izpit. Sicer pa je varna vožnja sestavljena iz teoretičnega dela in praktične vožnje. Pri nas je inštruktor varne vožnje približno eno uro razlagal o tehniki vožnje, dolžini zaviralne poti, vožnji v različnih razmerah, na različnih podlagah, skratka vse tisto, kar smo potem pod njegovim vodstvom tudi praktično izpeljali. Po praktične delu je sledilo še predavanje o posledicah uživanja alkohola med vožnjo, kulturi vožnje, o vplivu drog na voznike in podobno. Zanimivo in poučno, seveda ti pa bodo vsi tukaj rekli, da je itak brezveze. No, ni, je pa res, da je kar drago, ampak lahko marsikaj koristnega odneseš od varne vožnje, seveda pod pogojem, da ne prideš z miselnostjo, da si najbolj pameten in da itak že vse veš. Govorim pa za Raceland v Krškem. Če te še kaj zanima, vprašaj;)
Splača v kakšnem smislu? Da boš tistega dobrega stotaka dobila kdaj nazaj? Ne boš. Mogoče boš pa kdaj rešila življenje, svoje, ali od koga drugega.
Naučila se boš obvladati avto v kritičnih situacijah. Večina ljudi svojega avta ne obvlada niti v povsem običajnih razmerah. Kako poravnaš avto v spolzkih razmerah, kako, ko ti odnese zadnji del, kako se izognit oviri na cesti itd. itd.
Meni je bilo top in bi šla vsak teden in zagotovo še bom na nadaljevalni in druge specialne variante. Pa mislim, da sem daleč nadpovprečna šoferka, ampak takega drila ni nikoli preveč.
In največ boš imela od tega, če boš vozila svoje vozilo, torej tisto, v katerem boš najverjetneje sedela, če bi do takšne situacije prišlo.
Bila na Vranskem prek AMZS.
Mi smo imeli varno vožnjo (Raceland Krško), razdeljeno na dva dela, teoretični in praktični del. Pred začetkom vožnje nam je inštruktor varne vožnje približno eno uro razlagal o tehnikah zaviranja, hitrosti vožnje in podobnem, ter na kratko v teoriji predstavil vaje, ki smo jih kasneje izvajali z avtomobilom. Pri praktičnem delu smo bili vseskozi povezani z inštruktorjem preko postaje, tako da slišiš njegova navodila oziroma napotke. Vozili smo en za drugim, vaje pa so bile vožnja skozi ovinke, tudi pri malo višji hitrosti, zavirali smo pri različnih hitrostih (koliko časa potrebuješ, da se popolnoma ustaviš pri določeni hitrosti), ustavljanje pred stožcem (oviro), izogibanje vodni oviri (vodna zavesa), vaja, pri kateri zapelješ na tak krog in ti zanese zadnji del avtomobila in se moraš čimbolj poravnati oziroma držati smer vožnje. Po končanem praktičnem delu pa smo imeli s predavateljico še delavnico o škodljivosti drog in alkohola pri vožnji, prometnih nesrečah in podobnem. Vse skupaj je trajalo nekje od sedmih zjutraj do nekje pol treh popoldne.
Splaca se tistim, ki kasirajo. Za druge je to le ena prijetna alibpa manj prijetna izkusnja od katete ne odneses skoraj nic. To je kot bi sel enkrat na tecaj Excela in bi pricakoval, da ga bos obvladal, kljub temu da potem z njim ne delas. V par mesecih pozabis vse. Ce z avtom ne prihajas v situacije, ki so na poligonu, je isto. Pozabis oziroma ti ne koristi tista voznja nic.