velik servis avto
woznik, 04.11.2023 ob 14:03
Julij Cezar, 04.11.2023 ob 12:45
LEpis gor bedarije….to vase bluzenje kako ne vozi avto k pooblascenemu serviserju je bolano….sem ti nspisal kaj delate susmarji in kako delate…..cudno da si ne gres se zob popravljat pod kozolc ce ti ze avto sraufajo pod kozolcem bumbar
Nisem šušmar niti avtomehanih. Družinska vozila večinoma vzdržujem sam. Na daleč se ognemo pooblaščenih servisov, ker niso vredni zaupanja in so predragi.
Na številnih pooblaščenih servisih so naivni vozniki odkrivali, da jim ne menjajo filtrov, da jim obračunavajo originalne tovarniške dele, vgrajujejo pa jim poceni aftermarket dele… Največ šušmarjenja je na pooblaščencih. Ker je storitev pri pooblaščencu 2-3x dražja od realne cene, je res nerazumno hoditi k njim, ko je avto izven garancije. V garanciji pa je eno leto.
Ne nasedajte na finte o podaljšanih garancijah, ker vas v tem času odereko do kosti.
Fantje, ki so zaposleni v pooblaščencih ali pa so šli na svoje, jim rečemo popoldanci. Poznam jih kar nekaj. Pri njih dobite enako uslugo kot pri pooblaščencu, le za 1/3 cene.
Seveda pa zmaga tista izjava dame zgoraj o 40% popustu na dele. Poskusite na pooblaščencu dobiti predračun za delo, nato zahtevajte 40% popust na dele. Garantirano vas bojo zbrcali iz servisa.
Naivnežev nikoli ne zmanjka. Z inflacijo se mnogi potrošniki ozaveščajo in množično zapuščajo pooblaščence.
Verjemi, sem šla že tudi po predračun k trem popoldancem oz.neuradnim servisom, da mi naredijo redni servis , avto star 10+ let. Tudi za ta velik servis sem šla.
Pa sem končala na pooblaščenem servisu, kjer moj avto poznajo, dobim nadomestnega, če rabim (enkrat res sem), cena pa čisto primerljiva. Dobim popust zaradi starosti vozila in dobim dodaten popust kot redna stranka.
Pa nimam Peugeota, kot nekdo omenja.
500 EUR za veliki servis izven pooblaščenca se sliši normalno, meni so na uradnem Toyota servisu dali predračun ~1200 EUR, v kar sem privolil a ker po 4 mesecih ni bilo nič od njih, nabavil material za ~300 EUR in zadevo sam izpeljal v 4 dneh (1x polna nedelja in 3x popoldan po službi), profesionalci bi ga zrihtali v dobrem dnevu.
Večino je bilo že napisanega: kvalitetni material lahko dobiš preko AutoDoc-a, še posebej če naročiš od “Tier 1” proizvajalcev, torej istih kjer nabavlja proizvajalec sam, za Toyoto so npr. Bando, Mitsuboshi (jermeni), Aisin (vodna črpalka), Nippon Denso (filtri), ExxonMobil (olje), Preston, Intak, CCI (hladilna tekočina). Včasih je do teh informacij težko priti, spet drugič so odtisnjene na originalnih delih.
Glede debate jermen/veriga pa gre za staro zgodbo: za bencinarja je boljša veriga, za dizel pa jermen. Razlog je inženirski: prostorska konfiguracija odmičnih gredi. Osebno me ne moti eno ne drugo in ne bi kupoval avta zgolj po tem kriteriju.
Ravno za bencinarje je boljši jermen.
Prednosti jermena, razen da je neslišen in se nerazteguje:
Jermen je lahko dolg. S tem ženeš ročičje, ki je neposredno v glavi nad motojem. Nobenih vzvodov ni treba. To se bolj izkaže pri bencinarjih, ker se hitreje vrtijo in je bolje, da so manjše premikajoče mase. Sploh danes, ko imajo visokozmogljivi motorji po 4 ventile/valj gnane direktno v glavi motorja.
Veriga je težko tako dolga, zato se tradicionalno uporabljajo vzvodi, da se doseže ventile. Če se hočejo temu izogniti, vgrajujejo po dve verigi z vmesnim zobniškim prenosom. Ali pa čarajo z nekimi plastičnimi drsniki (vodili) ob predolgi verigi, da umirijo njeno nihanje/valovanje. Kot že omenjeno se veriga raztegne in pri velikih dolžinah je to še dodaten problem. Tole je potem nepotrebno flikanje fizikalnih zakonov.
Dizli se vrtijo počasneje. Vzvodi (gibajoče mase) zato niso tak problem in veriga je lahko kratka.
Pri moji bencinski športni toyoti se rdeče na obratomeru začne šele pri 7700 obratih in konča pri 9000. Kateri dizel se vrti tako hitro?
Anonimno 5156, 04.11.2023 ob 23:45
Veriga je šit. Rožlja, se s časom raztegne in s tem razglasi krmilje. Če hočeš avto v vrhunski formi, moraš raztegnjeno verigo tudi menjati. Ponavadi še zobnike, ki se tudi znucajo (pri jermenu se ne).
Tudi veriga se pri nekaterih modelih strga.
Sem imel 17 let Nissan Almero tip 1, letnik 99, je bila na japonskem izdelana, ne tu v Angliji, ki je tudi fabrika Nissan, moj oče je imel pa isto, samo novejš, torej izdelana v Angliji. Jaz sem s svojo prevozil 380tkm, veriga je bila še vedno kot nova, brez nikakršne obrabe, sem seveda hotel izvedet pred prodajo avta, kakšno je stanje verige, zato je mehanik razdrl ohišje…torej z mašino nobenih težav, z elektriko nobenih težav. Pri očetovem pa same težave, z elektriko glih ne, ampak rožljala mu je veriga pri 170tkm, mašina obup, ker so vgrajevali slabo kvaliteto, kot na japonskem za njihov trg…
Zgoraj je nekdo omenil, kupi si japonca z verigo…ja lahko že, če jo je japonc skupaj sestavljal in je uvožena iz Japonske, ne pa kvazi evropejc, ki jo je sestavljal…kar velja za nekaj japonskih znamk, ki jih sestavljajo v Evropi.