Vožnja avtomobila v prostem hodu-leru

Pozdravljeni, vožnja v prostem teku ni priporočljiva oz. ni varna. Vozilo je potrebno v času vožnje imeti v primerni prestavi. Pri vožnji navzdol s tem skrbimo, da zavore niso preobremenjene in polnimo akumolator. Pri vožnji v prostem teku ne privarčujemo omembe vrednega zneska oz. menim, da sploh ne privarčujemo.Vsekakor priporočam vožnjo v prestavi. Lp
Nemški test iz CPP v osemdesetih letih je na vprašanje ali voznik lahko po blagem klancu navzdol (spust okrog 10 stopinj) menjalnik prestavi v prosti hod in s tem zniža obrate iz 4000-5000 na 1000 (razlika v porabi se torej lahko matematično dokaže), če cesto dobro pozna (vsakodnevna vožnja) to dovoljeval oziroma je bil pravilni odgovor da. Pri nas je bilo to vedno prepovedano, ker smo bogata država bogatih ljudi.
Dilema je v tem, ker posamezni vozniki ugasnejo tudi motor. Če imate vozilo s hidravličnimi zavorami (večina vozil) po tem vam delovna zavora ne deluje normalno, ker ne dobiva pritiska oziroma tlaka od črpalke, ki jo poganja motor (včasih se je za to izkoriščal podtlak v vplinjaču) MPI imajo to še vedno urejeno na ta način. Dizli imajo večinoma lastno črpalko (Golf).
Znanec zato še vedno prisega na Yugo 45, ki nima hidravličnih zavor in tako se vsako jutro spusti po klancu okrog Velikih Lašč z ugasnjenim motorjem. Yugo 55 ima hidravlične zavore in tudi večina vozil, ki se danes vozijo po naših cestah.
Uradno pa je to torej prepovedano. Obstoja tudi teoretično izhodišče, da vozilo v prostem teku porabi več goriva, kot če se po klancu spuščamo v prestavi, ko kolesa poganjajo motor in zato računalnik kaže porabo 0.
Zakaj teoretično. Tisti, ki dajejo menjalnik v prosti tek lahko tudi (kot temu pravimo) jadrajo. To pomeni, da se z zaletom peljejo tudi po ravnem delu, ki sledi spustu in tako morda naletijo na nov spust, kar sumarno praviloma prinese večji prihranek kot vožnja v prestavi, če je spust daljši.
Akumulator polni alternator pri manjših obratih, torej tudi pri prostem teku, z razliko od dinama (enosmerni tok), ki je bil generator iz fičkov oziroma vozil do sedemdesetih let.

Top Gear je pred leti posnel izziv kako z 4.0L Audijem A8 priti s tankom goriva iz Londona v Edinburg.
Iskal na YouTube posnetek pa zgleda ni objavljen.
Vmes so povedali, da jim Audijevi ljudje zagotavljajo, da je poraba modernih motorjev pri vožnji v prestavi brez gasa = 0 L/100km.
Po klancu navzdol se torej vozi v najvišji prestavi kjer motor ne pade pod ‘štant gas’ obrate in nam hkrati avto ne zdivja. Šparajte na zavorah.


Če se vam gre, da bi prišparali gorivo, pa na drugi strani obremenjujete zavore do onemoglosti.
Po klancu navzdol voziš v nižji prestavi, da mašina sama zavira, ne da vseskozi držiš nogo na zavori, če je spusta 500 še ni tako narobe, ampak, če pa iz dneva v dan voziš spuste, cca10km, pa boš znucal vse zavore precej hitreje, pa še vožnja je bolj naporna, če imaš v višji prestavi ob spustih.


Zadeva je zelo preprosta avto ugasnes, dvignes eno kolo (z dvigalko) das v 3 prestavo in ga provaj vrtet, daj
v folo in poskusi ponovno. Tisti ki pravi da avto navzdol v prestavi ne porabi goriva se moti. Kdo poganja motor, premaguje kompresijsko razmerje ??
Zadevo lahko se drugace sprovate greste po klancu navzdol imate v prestavi in provajte ugasnit motor, noto boste vidli kako vas bo zaleplo na prednjo sipo, to se najbolj pozna pri dizlih.
Po malih spustov morete drzat plin da avto se ne ustavlja ko pa se stisne sklopko sam drzi hitrost.
Nastel sem 3 nacine kako sprovat katera teorija drzi.
Moj primer pa je tak, priklopil sem tester in se sel vozit po klancih navzdol v foli je bila poraba 3dl na uro v 3 prestavi in hitrosti 50km/h brez gasa pa 12dl na urot