waldorfski vrtec v LJ
Zelo dobre izkušnje imamo s tem vrtcem. Vrtec je lociran na Prušnikovi 60, v Šentvidu.
Vzgojiteljice so pravi vzgled otrokom, bogatijo jim njihove dušice z lepimi vsebinami. Poudarek imajo na vzgoji, tako da niso le v varstvu in okupirani z raznoraznimi vsebinami. Otroci tam niso razštelani in živčni. Rišejo z voščenkami čebeljega voska, plešejo, slikajo z mineralnimi barvami, delajo s čebeljim voskom, pečejo kruh, igrajo se z igračami iz naravnih materialov, ki so neizdelane, da si otroci bogatijo domišljijo.
Skratka naša punčka nam doma uprizarja raznorazne igrice, če gremo na obisk kam, kjer nimajo otrok, ima ona igro že s tem, ko dobi v roko kak servet in žlico. Ne potrebuje nekih igrač, da se lahko igra, tako da ji mi sploh ne kupujemo igrač, ampak jih kar sami izdelamo.
Da ne govorim o tem, kako se zna vedno lepo zahvalit, zaprosit za stvar in se opravičit. Nam je to zelo vredno.
Pa še to, mi imamo televizijo, ampak naši pupi sploh ni zanimiva. Raje posveti čas igri in ustvarjanju.
Lep pozdrav!
No, jaz pa poznam družino s petletno deklico (ne smejo imeti TV oz. so nekaj celo podpisali na začetku in tam je tudi člen o tem, da TV ne bodo gledali ali imeli, pa tudi igrač v trgovinah naj ne bi kupovali), ki čisto znori, ko pride na obisk k nam. Igra se z igračami in kar naprej gnjavi mamo, če ji lahko kupi katero, ker doma nima nič (njene besede). Mati pravi,da bo otroka vpisala v navadno šolo.
Mi nikoli nismo nič podpisovali. V vrtcu samo priporočajo, da se TV ne gleda, ne pa da se jo ne sme. Imamo v skupini otroka, katerega oče je televizijski voditelj.
Si prepričana, da je ta petletna deklica vpisana v waldorfski vrtec v Šentvidu?
Namreč obstaja tudi vrtec, ki sodi pod waldorfsko šolo na Zvonarski 3 v Ljubljani.
Vse to znajo tudi otroci, ki ne obiskujejo WV. Največ je odvisno od vzgleda in vzgoje staršev. Vsaj v predšolskem obdobju. Meni se zdi Steinerjva ideja, cilji in vizija WV vrtca super, samo kaj to pomaga, če življenje v SLO teče po drugih tirnicah, če prosperirajo druge vrednote, če se cenijo drugačne stvari. Otroka vzgajava tako kot želiva midva, vem pa, da ju ne morem in ne smem zaviti v vato in obvarovati pred okoljem. Največ kar lahko storim je, da jima omogočim, da se razvijata in pridobivata negativne in pozitivne izkušnje. Zato obiskujeta “navadni” vrtec in spoznavata super in manj super otroke, vzgojiteljice, hišnike, kuharice, čistilke,…..
LP
Je hvala, prosim in oprosti stvar vrtca? Sem mislila, da je moja.
In zgleda, da so v našem, javnem, vrtcu strahovito naivni, saj bi bilo dovolj, da otroke zgolj varujejo. Potem vse ostalo očitno počnejo prostovoljno.
Mamica*, lepo, da ste zadovoljni z vašim vrtcem, a nikar ne krcajte javnih. Nekateri so res potrebni natančne prevetritve, nekateri pa so odlični. Iz navedenega pa puščate vtis, da jih sploh ne poznate.
mami
Tu se ena mamica, ki je imela oba otroka v vrtcu v Sentvidu.
Zdaj smo ze solarji – obicajne sole in ne waldorfske.
Spomini na vrtec – ZELO lepi in ce bi (bom) imela se kaksnega otroka, ne bi za trenutek oklevala. Vzgojiteljice super.
Naj povem, da je bil moj starejsi sin nekaj casa tudi v “navadnem” vrtcu, tako da sem lahko kar dobro “od blizu” videla in obcutila razlike.
Za primerjavo je prevec vsega, ker bi lahko napisala cel roman – zal trenutno nimam casa.
Samo to: nikoli nismo nic podpisali, doma smo imeli TV, smo ga pa takrat in ga se vedno gledamo izredno malo. Pac rajsi pocnemo druge stvari.
Tezko je opisovati waldorfsko pedagogiko in kaj je imel Steiner v mislih, ce tega ne izkusis. Sem pa ze navajena (predvsem takrat ko smo se v vrtec hodili) cudnih pogledov, napadov, opazk ipd.
Jaz in moji otroci pa smo presrecni za to izkusnjo. In vsi ki nas poznajo lahko potrdijo, da smo cisto normalna druzina, otroci pri prehodu v “obicajno” solo niso imeli prav nobenih tezav in vsi se z lepimi spominjamo vrtcevskih dni.
Ce ima pa katera se kaksno konkretno vprasanje, pa ji z veseljem odgovorim ali razlozim.
Na kratko: pojdite na “dan odprtih vrat”, ugotovite, ce vam to ustreza in le pogumno.
Jaz osebno toplo priporocam!
Prijazen pozdrav,
waldorfska mami
Waldorfski vrtec v Šentvidu je lepa popotnica za mojo zdaj že šolarko. Nikoli ne bi menjala. Waldorfska pedagogika je prava umetnost vzgoje. Kot je rekla Prodajalka vijolic, težko je o tem vrtcu povedat v nekaj besedah, tako da je najbolje iti tja na dan odprtih vrat in si prebrat tudi kakšno literaturo.
Ne bi rekla, da so tam otroci oviti v vato. Obdani so le z lepimi vsebinami, saj na ta način dobi predšolski otrok interes za življenje in ga ni strah živeti oziroma ne postane apatičen.
Zelo priporočam!
mi imamo otroka na zvonarski, tja smo ga pa vpisali izključno samo zaradi tega, ker so se mi vzgojiteljice dopadle bolj kot kje drugje…verjamem,da dober vrtec naredijo ljudje, ki so tam zaposleni in vrtec na zvonarski je prav gotovo eden takšnih…(njihov program se mi zdi OK, čeprav glede negledanja televizije nismo striktni, )..tako da ga res lahko samo pohvalim!! v šolo pa bo šel otrok v navadno, že zaradi tega, ker je blizu in da bo imel sošolke in sošolce iz soseske !! in ker mislim, da če otrok odraste do 6 leta v mirnem in stabilnem okolju, se bo kasneje znašel v šoli, kakršnakoli je že…v glavnem javni vrtec, privat, ali pa še bolj drugačen, važni so ljudje, ki tam delajo! (na zvonarski je naslednji teden dan odprtih vrat za morebitne interesente)..
Ampak če je ta pedagogika tako zelo krasna, bi jaz otroka vpisala tudi v njihovo šolo, če bi mi bila tako zelo všeč. Bi imel pač prijatelje iz te šole, pa kaj potem. Saj starši vpisujejo otroke v šole, kjer imajo službo ali kjer so babice in ne v njihovem mestu bivanja. Torej bi rekla, da je še nekaj, kar vas je prepričalo, da je navadna šola le boljša od waldorfske oz. da je vpis v navadno šolo za otroka boljši. Kaj torej?
Tudi jaz sem razmišljala o tej šoli, pa me je prijateljica prepričala, naj ne bom neumna, ker je šola dobra baje samo za podpovprečne učence. Njena hči je bila v 4. razredu, pa še ni znala pisati, domačih nalog ni nikoli imela (vsaj doma je rekla, da jih nima). Na gov. urah so jo samo hvalili, potem pa je mati le enkrat vprašala, kako to, da ni domačih nalog, pa so ji rekli da saj so, ampak da če jih otrok noče delati, jih ne in temu ne posvečajo pozornosti. Pa neke take ideje so baje bile, da lahko nekdo, ki ga nek predmet ne zanima ta predmet prešprica in gre k drugemu predmetu, ki mu bolj leži. Ta deklica je baje ful časa preživela pri likov. pouku. Ne vem, če je še vedno tako, govorim za kakšnih 8 let nazaj. Pa tudi to sem slišala, da potem ti otroci niso pripravljeni na srednjo šolo in da rabijo po osnovni šoli še kar nekaj inštrukcij, da dosežejo raven znanja enega odličnjaka v navadni šoli. Vsaj tako sem dobila informacije iz prve roke. Zdaj pa ne vem, ali je še vedno tako.
Naj odgovorim na kratko na vprasanje glede sole in zakaj smo dali otroke v “navadno” solo.
Ko smo se mi odlocali za solo, je bilo ravno leto selitve W sole na novo lokacijo pod Lj. Grad. Zelo dolgo je bilo kar nekaj vprasanj glede tega odprtih in vodstveni delavci Waldorfske soli nam niso znali dati zadovoljivih odgovorov. Vse je bilo nekako “v zraku”. Sli smo na vse sestanke, ki so jih imeli v tistem letu za starse, ki bi zeleli vpisati naslednje leto otroke k njim.
Pa nam na zalost se na zadnjem sestanku niso znali povedati npr. kdo bo septembra otrokov ucitelj (bila naj bi dva 1. razreda, znanega so imeli enega ucitelja). Glede na to, da imajo otroci istega razrednika vseh 9 let, se je meni osebno zdelo to izredno pomembno.
Bilo je par takih motecih (ne)odgovorov, da smo se pac odlocili za “navadno” solo.
Tako kot je rekla ze ena prej: veliko naredijo zaposleni v doloceni instituciji. Mene takrat niso prepricali.
Hodimo na “navadno” solo, se vedno se trudimo ohranjati doma Steinerjev duh (cim vec) in vcasih se vedno pogresamo konkreten dnevni stik…
Ampak tako je, v zivljenju moramo sprejemati odlocitve in takrat je bila nasa taka.
Nobene odlocitve pa ne obzalujem. Ne za vrtec, ne za solo.
waldorfska mami
Kolikor vem, je strokovnost zaposlenih v šoli zelo vprašljiva in iz tega izhaja tudi nižja raven znanja učencev. Za zaposlene v Waldorfski šoli namreč ne veljajo pravila kot za vse ostale. Ni jim treba imeti določene izobrazbe in nekateri je sploh nimajo – niti fakultete ne. Država ne preverja znanja teh ljudi in ti ljudje se niti ne doizobražujejo kot ostali učitelji. Nihče nad njimi ne vrši kontrole, važno je samo, da verjamejo v Steinerjevo pedagogiko. Jaz otrok v tako šolo ne bi nikoli vpisovala, pa če še tako blagodejno vplivajo na počutje otrok. Šola mora otroka predvsem izobraziti, prav vzgojila ga bova že midva z možem.
Posredujem vam dva odgovora iz foruma Waldorfske šole, kjer starši sprašujejo glede znanja, ki ga pridobijo otroci Waldorfske šole.
1) Naše izkušnje so zelo dobre, uspešni učenci lahko brez dodatnih inštrukcij zelo dobro pišejo eksterce in se praviloma in brez težav vpišejo na katerokoli gimnazijo. Še bolj pomembno pa je, da učenci ohranijo veselje do učenja in veliko energije ter smisla za soljudi in različne aktivnosti.
Rezultati učencev waldorfske šole na eksternem preverjanju znanja so nad slovenskim povprečjem.
Janez Pirnat, predsednik društva prijateljev waldorfske šole Ljubljana
2) Zaenkrat bom napisal samo povprečno število točk za letošnje poskusne eksterce, za prejšnja leta bom rezultate dobil v kratkem.
Torej, poskusni eksterci 2003:
. . . . . . . . . republiško povprečje . . . . . . p. waldofske šole
slovenščina . . . . . . 17,98 . . . . . . . . . . . . . 22,33
matematika . . . . . . 15,46 . . . . . . . . . . . . . 20,39
Pisali so vsi učenci 8. razreda razen dveh, ki sta bila takrat bolna.
Lep pozdrav, Brane Petek