Z novimi vinjetami bo Dars pobral še manj denarja
Zaradi pritiska Evropske unije bomo julija dobili sedemdnevne vinjete za 15 evrov in mesečne za 35 evrov
S 1. julijem bo, če bo parlament potrdil predlog po nujnem postopku, Slovenija dobila sedemdnevne in mesečne vinjete. Še vedno bomo obdržali letne vinjete, le da bo njihova cena poskočila na 95 evrov. Polletne vinjete bodo ostale v uporabi za motoriste.
Minister za promet Patrick Vlačič v predlogu zakona, ki uvaja sedemdnevne in mesečne vinjete, svari parlamentarce, da je zakon nujno treba sprejeti čim prej. Če bi prišlo do zamika uvedbe vinjet za krajše časovno obdobje, bi to lahko povzročilo težko popravljive posledice za delovanje države. Z uvedbo teh vinjet za krajše časovno obdobje bo evropska komisija (EK) sprostila zamrznjena evropska sredstva, namenjena za gradnjo avtocest. Trenutno zadržuje EK približno 205 milijonov evrov kohezijskih sredstev.
Na Vlačičevem ministrstvu so med cilje predlagane uvedbe vinjet za krajše obdobje zapisali tudi “izogib morebitnemu sodnemu postopku”, ki bi ga proti Sloveniji sprožila evropska komisija, pa tudi “izogib morebitnim odškodninskim tožbam posameznih uporabnikov oziroma avto-moto združenj”. Klub temu pa so v obrazložitev predloga zapisali, da predlog zakona ni predmet usklajevanja s pravom EU.
Vinjete prinašajo le malo denarja
S prodajo vinjet bo Dars letos iztržil predvidoma 84 milijonov evrov – če bo seveda dosegel načrtovano prodajo. Na ministrstvu za promet so pripravili tudi pesimističen izračun, ki kaže, da bo letošnji iztržek od prodaje vinjet le 80 milijonov evrov oziroma približno 25 milijonov evrov manj kot lani. In če se bodo izpolnile črnoglede napovedi ministrstva za promet, bo prihodnje leto izkupiček od prodanih vinjet še za skoraj tri milijone evrov slabši od letošnjega.
Medtem ko podražitev letnih vinjet na 95 evrov ter uvedba sedemdnevnih po ceni 15 evrov in mesečnih za 35 evrov za domače voznike nista ravno najboljša novica, Vlačičev poseg prinaša v vinjetno zakonodajo prijetno presenečenje za motoriste. Tem namreč vlada ohranja polletne vinjete, in ker v razlagi predlagane spremembe zakona ni omenjena sprememba cene polletne vinjete za motorje, bo ta predvidoma še vedno 17,5 evra – le 2,5 evra več, kot bo po novem cena sedemdnevne vinjete za osebne avtomobile.
Je teba vedet, da je Vinjete prejšnja vlada uvedla zaradi nabiranja predvolilnih točk. +omogočit zaslužek tistemu, ki bo uvedel satelitski sistem.
Ampak je s tem tud zajebala cel sistem, zdej se pa trudijo, kako narest, da nebi priznali zgrešenih potez, pa še pokasirat vsaj tolk kot prej.
Tele številke, kolk so lani pa letos pokasirali, so pa vskič bistveno drugačne. Prejšnji minister je govoril, da so pokasirali več, sedanji pa, da je tak sistem nevzdržen.
Edino nižanje omejitev in postavljanje radarjev na cestninskih, ter visoke kazni lahko pomagajo k polnjenju vreče brez dna.
Problem je preprosto rešljiv : če EU zamrzne sredstva iz skladov, potem naj Slovenija zamrzne vplačevanje v EU proračun. Bodo hitro EU birokrati pozabili na vinjete.
>Najbrž imaš v mislih prejšnjo vlado, ki je uvedla vinjete po transparentno prenizki ceni v sklopu predvolilnih darilc svoji podeželski volilni bazi.
Ne, dejansko so ocene, da bo z omenjeno spremembo DARS pokasiral manj kot sedaj, ko imamo zgolj polletne in letne vinjete.
Mimogrede, zadnjič je bivši minister dejal, da je bilo v letu 2008 od cesntinjenja pobranega več denarja kot 2007. Dars ima probleme zaradi vse višjih anuitet za odplačevanje kreditov.
@turandot ah pusti Ovci5 in mega-ovci naj trosita komunistične misli in s tem opravičujeta nesposobnost trenutne vlade.
Spremembe vinjetnega sistema pomenijo nov udarec po žepih slovenskih voznikov
Poslanec SDS dr. Peter Verlič je komentiral napovedano namero ministrstva za promet glede uvedbe tedenskih in enomesečnih vinjet ter glede ukinitve polletnih vinjet, odzval pa se je tudi na napovedane višje cene vinjet. Po mnenju nekdanjega državnega sekretarja na ministrstvu za promet, napovedane spremembe plačevanja vinjetnega sistema, ne prinašajo nobene dodane vrednosti za sam vinjetni sistem in tako tudi nobene bistvene spremembe v pozitivno smer.
“Argument, ki ga Vlada RS in ministrstvo za promet vztrajno navajata kot razlog za spremembo vinjetnega sistema, torej, da je treba omogočiti finančno vzdržnost DARS-a in povečati količino zbranega denarja, v sistemu sprememb, ki ga ministrstvo za promet sedaj predlaga, ne vzdrži, saj količina finančnih prispevkov glede na predlagane spremembe za DARS ne bo nič večja, temveč kvečjemu manjša,” je dejal dr. Verlič. Obenem je opozoril, da nov predlog glede cene vinjet za tiste, ki avtoceste pogosto uporabljajo, ne pomeni nič drugega, kot podražitev letnih vinjet za 73{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465}. Po njegovih besedah bomo največje finančno breme za uporabo avtocest tako odplačevali kar domači uporabniki.
Vlada RS kot argument za spremembo vinjetnega sistema navaja tudi zamrznitev finančnih sredstev iz evropskih kohezijskih skladov, ki bi morali biti namenjeni za slovenske avtocestne odseke. “S strani vlade še vedno pričakujemo uraden dokument Evropske komisije, s katerim je Evropska komisija zavrnila načrt financiranja izgradnje avtocestnih odsekov v Republiki Sloveniji. Če je tak dokument Vlada RS že prejela, pri čemer je potrebno opozoriti, da še vedno nismo prejeli odgovora na naše poslansko vprašanje na to temo, potem se sprašujemo, zakaj Vlada RS za zaščito slovenskih interesov proti Evropski komisiji ni sprožila tožbe,” je še dejal dr. Verlič.
In ob tem pozabil povedat, da je večina ljudi letošnje vinjete kupila že lani decembra.
je logično, da če ogromno ljudi, ki so se vsakodnevno vozili po AC ogromno prišpara, da se nabere manj v kasi.
Takih ki bo preplačali sicer je nekaj, je pa tud dost takih, ki vinjete niso kupili, včasih so se pa vseeno kdaj peljali po AC in plačali.
Jest jo za letos nisem kupil, tistih parkrat, ko bi se peljal po AC grem zdej raje zastonj po lokalni cesti.
je pa tud treba vedet, da je cest, ki se sedaj plačujejo več kot prej (obvoznice) pa tudi, da so zgradili pomursko cesto, pa ne pokasirajo nič več, po starem bi pa.
Skratka, vse to je lepo in dobro premišljeno, če mene vprašaš, tudi ti zapleti.
Vlada si želi dragega satelitskega cestninjenja (mi bomo plačali, en privatnik pa pokasiral), pa je treba za cestninjenje povsem dober in poceni ABC sistem uničit, da bi dobila opravičilo, da uvede satelitski in s tem nadzor nad gibanjem državljanov.
Mar res ? Imam v spominu drugačno informacijo. Ne glede na to so tudi predstavniki Darsa že (če se prav spomnim) okrog 2003 ali 2004 govorili, da bodo težave zaradi vse višnjih anuitet. Torej tudi stari sistem ne bi zadostoval.
To glede ABC pa sploh ni res. Prejšnji sistem je bil skrajno nepošten in sicer zato, ker je bilo dosti odsekov brezplačnih (odprt sistem-gorenjska,štajerska ali pa kar zastonj kot npr. LJ obvoznica ali polovica dolenjskega kraka). Pošteno bi bilo, če bi zaprli vse odseke tako kot primorski krak avtoceste, samo potem bi ljubljančani znoreli, ker bi imeli nepregledne kolone zaradi cestninskih hišic.
Mar res ? Imam v spominu drugačno informacijo. Ne glede na to so tudi predstavniki Darsa že (če se prav spomnim) okrog 2003 ali 2004 govorili, da bodo težave zaradi vse višnjih anuitet. Torej tudi stari sistem ne bi zadostoval.[/quote]
Če stari sistem ne bi zadostoval, bo novi zadostoval še manj. Bi se pa na tem mestu vprašali, zakaj so naše avtoceste med najdražjimi v evropi. kam je šel denar, ki smo ga plačali, dobili pa manj od drugih? vinjete pa tud med najdražjimi v evropi.
To glede ABC pa sploh ni res. Prejšnji sistem je bil skrajno nepošten in sicer zato, ker je bilo dosti odsekov brezplačnih (odprt sistem-gorenjska,štajerska ali pa kar zastonj kot npr. LJ obvoznica ali polovica dolenjskega kraka). Pošteno bi bilo, če bi zaprli vse odseke tako kot primorski krak avtoceste, samo potem bi ljubljančani znoreli, ker bi imeli nepregledne kolone zaradi cestninskih hišic.[/quote]
Prejšnji sistem je bil še vedno bolj pošten od sedanjega, sedaj enako plačata tako tisti, ki se pelje po AC 1000x kot pa tisti, ki se pelje samo nekajkrat. Ampak kakorkoli, ne bi bil velik strošek, če bi uvedlo obvezen ABC (tud satelitska bo obvezna) in na vsak uvoz/izvoz postavili tak sensor, kot je bil prej na cestninskih. Rampa niti nebi bila potrebna, če bi bil abc obvezen.
Tisto o kolonah je prazno nakladanje. Sedanja omejitev skozi bivše cestninske je prav tolikšna, kot je bila prej skozi ABC stezo.
če sedaj ni kolon (ali pa so) jih tudi pri obveznem ABC-ju ne bi bilo.
Vsekakor je mnogo cenejše postavit še par sensorjev na gorenjski in štajerski AC in LJ obvoznici in kupit še nekaj ABC tablic za v avto, kot pa vzpostavitev celega satelitskega cestema, nabavo škatel, sprejemno oddajnih postaj, nadzornega centra, pa do lansiranja satelitov…… skratka ogromno denarja bo šlo.
Verjetno pa tist, ki tako forsira satelitski sistem računa na dober zaslužek, ali pa vsaj na provizijo.
>Bi se pa na tem mestu vprašali, zakaj so naše avtoceste med najdražjimi v evropi. kam je šel denar, ki smo ga plačali, dobili pa manj od drugih?
Ne vem, jaz nisem pravi naslov za ta vprašanja. Moje mnenje je, da bi morali izgradnjo prepustiti privat podjetjem (zaradi omejenih financ, saj nismo Švicarji, ki so avtoceste gradili brez kreditov). Pa kaj če bi ta podjetja naslednjih 50 let kasirala cestnino.
>Tisto o kolonah je prazno nakladanje. Sedanja omejitev skozi bivše cestninske je prav tolikšna, kot je bila prej skozi ABC stezo.
če sedaj ni kolon (ali pa so) jih tudi pri obveznem ABC-ju ne bi bilo.
Ja, ampak abc ni bil obvezen niti prevladujoč. Že mnogi domači (kaj šele tuji) vozniki niso imeli abc tablice. So pa nalepke vseeno lažje za uporabo v praksi, kot da milijone škatlic prodajaš še tujcem.
>kot pa vzpostavitev celega satelitskega cestema
Jaz ne zagovarjam satelitov, da ne bo pomote. V bistvu sem zelo proti satelitskemu cestninjenju. S tabo se strinjam, da bi lahko z navadnimi senzorji (nekakšen nadgrajen ABC) elegantno rešili problem ramp sredi avtoceste. Ampak ga niso (čeprav se mi še vedno zdijo nalepke za tuje voznike bolj primerne kot škatlice). Zakaj se je (pred uvedbo vinjet) 10 oz. 20 let čakalo ? Očitno je nekomu star sistem ustrezal in ni bilo interesa za pošteno cestninjenje. Vinjete niso poštene, so pa vsaj obvezne za vsakogar.
Haloooo!!! Kje pa ti živiš??? Preveč bereš Demokracijo, pa so se ti skisali možgani??? Ali pa jih imaš tako zelo oprane, da pozabljaš nekajmesečno zgodovino???
Saj ni še tako zelo dolgo nazaj, ko je še stara vladna garnitura švicala in mencala, ko bi morala odgovoriti Evropski komisiji glede uvedbe vinjet za krajše obdobje. In ko je prejšnji prometni minister (mimogrede, eden redkih ali pa kar edini, ki je v prejšnji vladi kaj veljal) priznal, da so z vinjetami naredili napako, ki jo bo morala nova (sedanja) vlada odpraviti.
Priznati, da so bile vinjete oz. njihove cene predvolilno darilce, pa je tako zelo težko, a ne?