Zakaj dražji novi avtomobili?
Zelo hecno… danes so avtomobili recimo “cenejši”, čeprav na njihovo osnovno ceno pribijemo še carino, davke in provizije. Po vstopu v EU naj bi carina iz 15% padla na 0%, avtomobili pa naj bi se podražili. Zadeva matematično ni logična, logika pa se skriva v nekih enotnih cenah znotraj unije. S tem bodo dosegli homogeno prodajo širom eu, sicer bi nemci hodili v slo kupovat avtomobile, plačali bi le nemške prispevke in suma bi bila nižja kot doma. V bistvu bo slovenija v veliki meri podrejena bruslju in njihovim zahtevam.. le plače ostajajo slovenske 😉
Miško, carina je že zdaj 0%, tako da se za uvoznike ne bo spremenilo praktični nič. Cene naj bi se povečale zaradi “poenotenja cen”, čeprav je to bolj na papirju. Poglej kakšne popuste ponujajo trgovci, samo da jim odpelješ avto – če bodo zvišali cene, bodo pač morali povečati popuste.
To, za kakšno ceno pa naši trgovci prodajajo avtomobile, pač nima nobene veze z Brusljem, ampak o tem več ali manj odločajo kar sami.
Razlog: poenotenje cen v EU.
Posledica: vse OSNOVNE cene (brez davkov) v EU so enake, tiste z davki pa različne.
Še enkrat razlog (tokrat različnih cen): davki niso enaki, nekatere države poleg DDV zaračunavajo še druge dajatve (v Avstriji NoVA, v Sloveniji DMV), o popustih pa ne bi, ker ne sodijo v racionalno razložljive razloge.
In še enkrat posledica: četudi na pogled nižja cena v tujini ne pomeni, da bo na koncu tudi zares ceneje. Pozor: posebne davke je treba plačati državi nakupa, DDV pa državi registracije.
Razumljivo ;-)))
LPB
Torej: delam pri uvozniku avtomobilov.
Cene bodo višje zato, ker je evropski komisar Monti z Uredbo o skupinskih izjemah odpravil od tovarne in uvoznika zaščiteno trgovsko območje. Trgovčev trg tako (s prehodnimi obdobji) postaja celotna EU.
Različno visoke davčne obremenitve posameznih držav so proizvajalci dosedaj do neke mere kompenzirali z različnimi cenami (neto = brez davkov) za različne trge. Ker bo z že prej omenjeno Uredbo trg sedaj enoten, bi bilo za proizvajalce kontraproduktivno, da bi z dosedanjim načinom dela z različnimi neto cenami uničevali posamezne lokalne trgovske mreže (Primer: v Nemčiji so davki nižji, DDV je recimo le 16%, višja pa je neto cena avta. Če bi kupec kupil avto z nizko neto ceno – recimo na Danskem, kjer so davki izjemno visoki, državi pa mejita druga na drugo – bi s tem ogrozil nemške trgovce, ki bi imeli manjši obseg prodaje).
Odgovor avtomobilske industrije je, da bodo neto cene, ki jih zaračunavajo uvoznikom, ti pa trgovcem, več ali manj enake. To pomeni, da bodo različne maloprodajne cene avtomobilov po posameznih državah v glavnem le odraz različnih davčnih stopenj po posameznih državah.
Upam, da ni preveč zakomplicirano napisano in da se da razumet.:))