Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Zakaj se širijo teorije zarote, da se električni avtomobili ne splačajo?

Zakaj se širijo teorije zarote, da se električni avtomobili ne splačajo?

Monovi strokovnjaki pravijo, da vozijo električne z deset let starimi baterijami brez problema. To najbrž naftni lobiji plačujejo javne izjave, da so baterije v avtomobilih drage in potratne. Amiši notranjega izgorevanja so proti vsakemu napredku. Oni bi večno živeli v 20. stoletju.

Elektriko pa pravljične vile iz nič naredijo, aneda.

Baterije se načeloma ne bodo razgrajevale, ampak uporabljale za kaj drugega, lahko tud doma narediš domačo zalogo elektrike iz odsluženih avto baterij

Pa ne pozabit da gre elektrika v obe smeri .. iz polnilnice v avto in iz avta v .. naprave 🙂

Dokler so baterije še tok kratke sape…

Sej pa vidiš pr mobitelih…boga in pol notr, 8 core cpu, rama na metre 48mpix fotić….baterija pa zdrži en dan, odbrenkaš pa par klicov in pogledaš mal interneta…

Isto je pr avtih.

Odgovor na objavo uporabnika
Anonimno 3565, 22.02.2022 ob 11:39

Monovi strokovnjaki pravijo, da vozijo električne z deset let starimi baterijami brez problema. To najbrž naftni lobiji plačujejo javne izjave, da so baterije v avtomobilih drage in potratne. Amiši notranjega izgorevanja so proti vsakemu napredku. Oni bi večno živeli v 20. stoletju.

električni so že fajn… jst bi ga tud imela, sam, ko bodo cene padle, zaenkrat so še dragi ko pes, kljub subvencijam

 

Zato, ker je to realnost, za vsakega, ki premore malo racionalnosti, oziroma razuma.

Če odštejem razna elektro vozila ki si ne zaslužijo besede avomobil (renault twizy) in Dacio Spring, ki je uspela dobiti 1 (eno) zvezdico od 5 za varnost,  primerljiv elektro avto v rangu clia (ki sicer stane 12.000 EUR) stane 30.000 EUR.

S povprečno, kaj šele delavsko plačo si tega enostavno ne moreš privoščiti.

Me prav zanima koliko od takih “novinarjev” si svoj zaslužen denar dejansko kupi (ne dobi sponzoriran) električni avto.

Kadar omniš omejen doseg, pa začnejo o postankih na kavicah na avtocestah, kjer je elektrika na hitrih polnilnicah + cena kave enaka ceni kot če bi tankal, da ne omenjam izgube časa.

Kaj še če moraš dejansko v določenem času nekam priti, polnilnice ni proste stati v koloni in, pozimi, lavfati ogrevanje ali poleti klimo.

Da o nabijanju o zelenem prometu z elektriko iz termoelektrarn sploh ne govorim.

Zdi se mi, da bi zgodba okoli električnih avtomobilov imela lažji prodor, če bi celotna rešitev predstavljala izboljšavo, kot dosedanja uvajanja novih tehnoloških ponudb. Uvedba avtomobila je pripeljala večjo svobodo gibanja, mobiteli večjo povezanost itd. Električna paradigma nasprotno prinaša omejitve že doseženih statusov kar marsikomu ne odgovarja, ker je vse življenje (promet, delo, šolanje, trgovina itd) vezano na obstoječo obliko transporta.

Odgovor na objavo uporabnika
Takole je, 22.02.2022 ob 11:44

Baterije se načeloma ne bodo razgrajevale, ampak uporabljale za kaj drugega, lahko tud doma narediš domačo zalogo elektrike iz odsluženih avto baterij

Pa ne pozabit da gre elektrika v obe smeri .. iz polnilnice v avto in iz avta v .. naprave 🙂

To imaš prav. Ne poganjajo samo elektrarne avtomobilov, ampak tudi avtomobili elektrarne. Če ne bi bilo elektromobilov, bi se električni sistem že zdavnaj zrušil pod obremenitvijo. Več kot bo električnih vozil, več bo elektrike v omrežju za izvoz. Ne bomo rabili drugega bloka v Krškem gradit.

Odgovor na objavo uporabnika
Fouš pa nč ustvaru, 22.02.2022 ob 14:30

To imaš prav. Ne poganjajo samo elektrarne avtomobilov, ampak tudi avtomobili elektrarne. Če ne bi bilo elektromobilov, bi se električni sistem že zdavnaj zrušil pod obremenitvijo. Več kot bo električnih vozil, več bo elektrike v omrežju za izvoz. Ne bomo rabili drugega bloka v Krškem gradit.

Kwa s ti fuknen al kaj ? Slučajno sodelujem pri elektrifikaciji gradbene mehanizacije v družbi Bosch in ne nori s takimi idejami.

Nemčija bo v primeru hladnega vala soočena z redukcijami, tudi po 14 dni se utegne zgoditi , ne mi nabijat kako bo šlo brez NEK2, nujno dane je že prepozno, kaj šele jutri…

Monovi strokovnjaki pravijo, da vozijo električne z deset let starimi baterijami brez problema.

Večina 10 let starih ima nad 80 % kapacitete baterije novega. Poglej si poljubnega na avto.net in pojdi na testno. Jaz sem bil z ene parimi.

Če odštejem razna elektro vozila ki si ne zaslužijo besede avomobil (renault twizy) in Dacio Spring, ki je uspela dobiti 1 (eno) zvezdico od 5 za varnost,  primerljiv elektro avto v rangu

To je z rezervo za jemat. Novi renault Zoe je dobil 0 zvezdic na euro NCAP. Renault Zoe 2013 je dobil 4 zvezdice na euro NCAP, pa je praktično brez sprememb danes.

Tako da mi ne bo noben flancal, da je isti avto leta 2013 bil varen, danes je pa nevaren. Odkar sem to videl, euro NCAP jemljem zelo z rezervo.

Odgovor na objavo uporabnika
delimano5, 22.02.2022 ob 12:13

Če odštejem razna elektro vozila ki si ne zaslužijo besede avomobil (renault twizy) in Dacio Spring, ki je uspela dobiti 1 (eno) zvezdico od 5 za varnost,  primerljiv elektro avto v rangu clia (ki sicer stane 12.000 EUR) stane 30.000 EUR.

S povprečno, kaj šele delavsko plačo si tega enostavno ne moreš privoščiti.

Me prav zanima koliko od takih “novinarjev” si svoj zaslužen denar dejansko kupi (ne dobi sponzoriran) električni avto.

Kadar omniš omejen doseg, pa začnejo o postankih na kavicah na avtocestah, kjer je elektrika na hitrih polnilnicah + cena kave enaka ceni kot če bi tankal, da ne omenjam izgube časa.

Kaj še če moraš dejansko v določenem času nekam priti, polnilnice ni proste stati v koloni in, pozimi, lavfati ogrevanje ali poleti klimo.

Da o nabijanju o zelenem prometu z elektriko iz termoelektrarn sploh ne govorim.

res je to: mogoče če desetletje ali dve, ko se bo industrija električnih avtomobilov razvila in bo cena padla, doseg bo večji takrat mogoče se bo vse bolj splačalo, zdaj pa še to  vedno ni racionalno, so krepko predragi

Odgovor na objavo uporabnika
to je z rezervo jemat, 22.02.2022 ob 15:03

Če odštejem razna elektro vozila ki si ne zaslužijo besede avomobil (renault twizy) in Dacio Spring, ki je uspela dobiti 1 (eno) zvezdico od 5 za varnost,  primerljiv elektro avto v rangu

To je z rezervo za jemat. Novi renault Zoe je dobil 0 zvezdic na euro NCAP. Renault Zoe 2013 je dobil 4 zvezdice na euro NCAP, pa je praktično brez sprememb danes.

Tako da mi ne bo noben flancal, da je isti avto leta 2013 bil varen, danes je pa nevaren. Odkar sem to videl, euro NCAP jemljem zelo z rezervo.

Zvezdice se izgubljajo z “razvojem” pravil testiranja oz. zahtev. Avtomobili so kvečjemu boljši, samo meter se spreminja… isto pri izpuhih. Politika.

Takoj bi šel po dacio spring, če ne bi že imel električarja. Ekonomska računica je.

Novi clio je, recimo, 12 jurjev, recimo da ga imaš 10 let, nardiš 200 kkm in ga prodaš za 3 jurje. Zgbil si 9 jurjev + 15 jurjev porabil za bencin = 24 stran vrženih jurjev

Kupiš novo dacio spring, nova 14 jurjev, imaš deset let, nardiš 200 k km in jo čez 10 let pelješ na odpad. Zgubil si 14 jurjev, za elektriko si dal 5 jurjev = skupaj vrženih stran 19 jurjev.

Brezplačna cestnina in cenejši servisi sploh še všteti niso.

Pa samo cenejši bodo električni še postali.

Meni pa ni jasno, da el. avtomobile oglašujejo kot okolju prijazne?

Elektrika pa nastane kako? V Sloveniji pretežno na račun premoga, sledi nuklerarka. To naj bi bilo čisto in super? Hm, daleč od tega.

Potem litij, poglejte si dokumentarce kako uničujejo okolje, kjer so litijevi rudniki. Ne samo okolje, tudi ljudi.

Toliko o eko avtih.

dol  mi maha za eko, glej gornji izračun, ne bom dal 5 dodatnih jurjev na 10 let, da bom lahko z bencincem “eko”, ker litij.

Elektrika pa nastane kako? V Sloveniji pretežno na račun premoga, sledi nuklerarka

Temoelektrarne imajo izkoristek okoli 30 %, motorji na notranje izgorevanje 15-20 %, elektromotor okoli 75 %. Tako da so fosilna goriva v TE vseeno za dlako bolje izkoriščena v kombinaciji TE+elektro avto, kot v ICE avtu. Pri drugih virih elektrike pa seveda precej bolj.

“Če odštejem razna elektro vozila ki si ne zaslužijo besede avomobil (renault twizy) in Dacio Spring, ki je uspela dobiti 1 (eno) zvezdico od 5 za varnost,  primerljiv elektro avto v rangu clia (ki sicer stane 12.000 EUR) stane 30.000 EUR.

S povprečno, kaj šele delavsko plačo si tega enostavno ne moreš privoščiti.”

Pozablja se, da danes tudi povprečen nov avto z motorjem z notranjim izorevanjem stane 20 jurjev. Jaz z električnim avtomobilom na račun nižje cene pogonskega energenta porabim 3 jurje. Se pravi se invexstivija povrne v 3,5 letih. Poleg tega je električni avto “avtoamtik”. Torej prištej bencinarju še to dodatno opremo in potem primerjaj cene. Avtomatika nudi dodatno udobje in pa še bolj pomembno varnost (ove roki na volanu).

“Kadar omniš omejen doseg, pa začnejo o postankih na kavicah na avtocestah, kjer je elektrika na hitrih polnilnicah + cena kave enaka ceni kot če bi tankal, da ne omenjam izgube časa.”

Doseg je sitnica in ga moraš imeti v glavi ko se voziš. Jaz sem ga doslej opravil postaenek dvakrat po pol ure v celem letu in to ko smo šli na dopust. Za vsakodnevne potrebe postankov ni…. Zdaj če tehtaš med polurnim postankom za kavico in straniščeter 3 jurji prihranka letno, ki jih narediš z električnima avtom in nimaš 1 ure časa, potem le vzemi bencinca.

“Kaj še če moraš dejansko v določenem času nekam priti, polnilnice ni proste stati v koloni in, pozimi, lavfati ogrevanje ali poleti klimo.”

Električni avto najbolj žre pozimi, ko je temperaturna razlika največja. Primer: zunaj -5, notri želiš imeti 20. Temperaturna razlika je 25 stopinj. Primer poletja: Zunaj 30, notri želiš imeti 22, temepraturna razlika je tu zgolj 8 stopinj. Moja rešitev: Vozim v bundi in puloverju, brez gretja, avto imam čez noč v garaži kjer je konstantnih 14 stopinj. Avto tudi predhodno ogrejem pred vožnjo, ko se še fila na kablu. Je manjši luksuz, ampak kot rečeno meni je bolj vreden prihranek 3 tisočakov četno, ki jih zapravim drugje, kot pa 20 stopinj v kabini. Vsakemu svoje.

Kar se tiče polnilnic so plačljive hitre DC polnilnice na petrolu VEDNO frej, ker so pač plačljive. Plačaš tistih 60 centov po kilovatu in imaš polno baterijo. Sicer prideš verjetno dražje skozi kot pri bencinu, ampak to se pri meni zgodi dvakrat letno.

“Da o nabijanju o zelenem prometu z elektriko iz termoelektrarn sploh ne govorim.”

Izkoristek električnega motorja je od minimalno 85 % pa ja do realnih  95 %. Izkoristek motorja z notranjim izgorevanjem je 35 %. Torej četudi je ves štrom iz termoelektrarne (ki pa seveda ni), je električni avtomobil bistveno bolj okolju prijazen kot pa klasični. Kar se tiče razgraditve baterije, gre v bateriji za kovine, ki se jih da pretopiti in reciklirati. Kolm, plin, nafto pa je tudi treba skopat, onesnažit okolje, da se ga potem nepovratno skuri. Reviklaža nafte tudi v principu ni niti v sanjah mogoča, ker gre v luft.

Pozabil sem še napisat, da ima moj avto serijsko vgrajeno gretje sedežev. Gretje sedežev porabi 100 W, gretje kabine pa and 1 kW. Sevedapozimi  s pridom izkoriščam gretje zicov.

Letos dobimo svojo lastno malo elektrarno.

Kateri avto mi priporočate? Delam dnevno 10km do šole/službe/trgovine in nazaj pa mogoče parkrat na mesec 35km do bližnjega mesta. V avtu sem ponavadi jaz in en ali dva otroka.

Za daljše relacije oz ko gremo kam vsi izleti/dopusti ipd imamo še enega velikega dizelaša.

https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/avtomobilnost/tezave-z-gasenjem-ladje-ki-prevaza-elektricne-avtomobile/613312

Odgovor na objavo uporabnika
hmtak, 22.02.2022 ob 11:44

električni so že fajn… jst bi ga tud imela, sam, ko bodo cene padle, zaenkrat so še dragi ko pes, kljub subvencijam

 

Cene ne bodo padle, ampak zrastle. Bolj zrastle pa bodo cene dizlov in bencinarjev, ker bodo EU cepci nanje nabili vse možne dajatve.

Odgovor na objavo uporabnika
Električar odgovarja, 22.02.2022 ob 15:39

“Če odštejem razna elektro vozila ki si ne zaslužijo besede avomobil (renault twizy) in Dacio Spring, ki je uspela dobiti 1 (eno) zvezdico od 5 za varnost,  primerljiv elektro avto v rangu clia (ki sicer stane 12.000 EUR) stane 30.000 EUR.

S povprečno, kaj šele delavsko plačo si tega enostavno ne moreš privoščiti.”

Pozablja se, da danes tudi povprečen nov avto z motorjem z notranjim izorevanjem stane 20 jurjev. Jaz z električnim avtomobilom na račun nižje cene pogonskega energenta porabim 3 jurje. Se pravi se invexstivija povrne v 3,5 letih. Poleg tega je električni avto “avtoamtik”. Torej prištej bencinarju še to dodatno opremo in potem primerjaj cene. Avtomatika nudi dodatno udobje in pa še bolj pomembno varnost (ove roki na volanu).

“Kadar omniš omejen doseg, pa začnejo o postankih na kavicah na avtocestah, kjer je elektrika na hitrih polnilnicah + cena kave enaka ceni kot če bi tankal, da ne omenjam izgube časa.”

Doseg je sitnica in ga moraš imeti v glavi ko se voziš. Jaz sem ga doslej opravil postaenek dvakrat po pol ure v celem letu in to ko smo šli na dopust. Za vsakodnevne potrebe postankov ni…. Zdaj če tehtaš med polurnim postankom za kavico in straniščeter 3 jurji prihranka letno, ki jih narediš z električnima avtom in nimaš 1 ure časa, potem le vzemi bencinca.

“Kaj še če moraš dejansko v določenem času nekam priti, polnilnice ni proste stati v koloni in, pozimi, lavfati ogrevanje ali poleti klimo.”

Električni avto najbolj žre pozimi, ko je temperaturna razlika največja. Primer: zunaj -5, notri želiš imeti 20. Temperaturna razlika je 25 stopinj. Primer poletja: Zunaj 30, notri želiš imeti 22, temepraturna razlika je tu zgolj 8 stopinj. Moja rešitev: Vozim v bundi in puloverju, brez gretja, avto imam čez noč v garaži kjer je konstantnih 14 stopinj. Avto tudi predhodno ogrejem pred vožnjo, ko se še fila na kablu. Je manjši luksuz, ampak kot rečeno meni je bolj vreden prihranek 3 tisočakov četno, ki jih zapravim drugje, kot pa 20 stopinj v kabini. Vsakemu svoje.

Kar se tiče polnilnic so plačljive hitre DC polnilnice na petrolu VEDNO frej, ker so pač plačljive. Plačaš tistih 60 centov po kilovatu in imaš polno baterijo. Sicer prideš verjetno dražje skozi kot pri bencinu, ampak to se pri meni zgodi dvakrat letno.

“Da o nabijanju o zelenem prometu z elektriko iz termoelektrarn sploh ne govorim.”

Izkoristek električnega motorja je od minimalno 85 % pa ja do realnih  95 %. Izkoristek motorja z notranjim izgorevanjem je 35 %. Torej četudi je ves štrom iz termoelektrarne (ki pa seveda ni), je električni avtomobil bistveno bolj okolju prijazen kot pa klasični. Kar se tiče razgraditve baterije, gre v bateriji za kovine, ki se jih da pretopiti in reciklirati. Kolm, plin, nafto pa je tudi treba skopat, onesnažit okolje, da se ga potem nepovratno skuri. Reviklaža nafte tudi v principu ni niti v sanjah mogoča, ker gre v luft.

Kakšen je pa izkoristek termoelektrarne? Sklepam da ne večji od 40%, torej je avto, napolnjen z elektriko iz TE po izkoristku zelo blizu motorju z notranjim izgorevanjem. 😉

Sicer pa si sam ne predstavljam npr. dostavne službe z električnimi kombiji… ali pa sebe, ko moram v določenem roku priti iz izhodišča na cilj npr. 600km daleč…

Skratka, dokler ne bodo na voljo solid state baterije, bodo električni avti rentabilni le na račun sociale za bogate oz. subvencij, ki pa jih na koncu plačamo vsi.

New Report

Close