Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Zakaj so uničili železniško progo Velenje Dravograd?

Zakaj so uničili železniško progo Velenje Dravograd?

Večkrat bi mi prav prišla železniška povezava na relacijo Dravograd – Velenje (pa čez mejo tudi).
Ve kdo zakaj so tire odstranili, progo odmontirali? Gor čez Hudo luknjo je toliko prometa, bi vlak prav prišel.
Pa tisti tiri od Velenja do Celja so tudi obup. Vlak pa cijazi tako počasi, da te kap pa da ne omenjam zamude. Pa bi se bilo fino vozit v Celje z vlakom. Potem ne rabiš parkirat v Celju. Samo vlak ima take zamude pa tako počasi cijazi.

Zakaj do naredili to neumnost je ze pozabljeno, je pa res tudi to, da bi nilo vzdrzevanje tega odseka izredno drago , proga je imelana odseku huda luknja mislinja 4 tunele, 4 mostove, gre se zaizredno zahteven odsek in je bilo ocitno lazje podreti kot vzdrzevati, na sreco je zdaj zgrajena kolesarska steza ki je izredno dobra za uporabo, sicer se paze gradi hitra cesta,tako da 10 let pocakaj pa bo

Ja, verjamem, da je draga zadeva, vendar tudi cesta ni poceni. Še manj so poceni vsi mrtvi na tej cesti, ki jih je pa veliko.
A kolesarska je sedaj povsem končana, skozi vse tunele tudi? Potem je ziher fajn. Že nekaj časa nisem tam kolesarila. Je bilo pa skozi Hudo luknjo kar nevarno kolesarit, veliko prometa.
Hitra cesta mi ne pride prav. Nimam avta :). Pa tudi kadar ga imam (nisem vedno brez njega) zelo veliko kolesarim okrog pa potem komibiniram vlak kolo.
Kar se pa službe tiče pa je dostikrat bolj fajn, če imaš javni prevoz, da ti ni treba v centru mesta plačevat parking pa se gužvat z avtom v mestu.
Upam pa, da bo, ko bo ta korona mimo, vsaj tisti bus vozil. Ne vem točno do kam v Avstriji in iz Velenja. Predvsem za kolesarje po tej kolesarski cesti. MIslim, da je Štrekna bus?
Pa tudi, da bodo kdaj zrihtali odsek proge Velenje – Celje .

Ja, verjamem, da je draga zadeva, vendar tudi cesta ni poceni. Še manj so poceni vsi mrtvi na tej cesti, ki jih je pa veliko.
A kolesarska je sedaj povsem končana, skozi vse tunele tudi? Potem je ziher fajn. Že nekaj časa nisem tam kolesarila. Je bilo pa skozi Hudo luknjo kar nevarno kolesarit, veliko prometa.
Hitra cesta mi ne pride prav. Nimam avta :). Pa tudi kadar ga imam (nisem vedno brez njega) zelo veliko kolesarim okrog pa potem komibiniram vlak kolo.
Kar se pa službe tiče pa je dostikrat bolj fajn, če imaš javni prevoz, da ti ni treba v centru mesta plačevat parking pa se gužvat z avtom v mestu.
Upam pa, da bo, ko bo ta korona mimo, vsaj tisti bus vozil. Ne vem točno do kam v Avstriji in iz Velenja. Predvsem za kolesarje po tej kolesarski cesti. MIslim, da je Štrekna bus?
Pa tudi, da bodo kdaj zrihtali odsek proge Velenje – Celje .
[/quote]

Daj nehaj no, na odseku med hudo luknjo in mislinjo pac ni veliko nesrec, semanj mrtvih, tu in tam se kdo ubije, pa se to vecinoma kak motorist ki nori po hudi luknji, saj vozi avtobus sg velenje, pa se z busom si prej kot bi bila z vlakom, edino kar me cudi je kaj velenje cinca da nenaredijo kolesarske iz velenja do dolica oz zakaj direkcija za ceste ne da soglasja za nadvoz pri sibancu, tam je nekoc ze bil most cez pako zdaj pa komplicirajo, drugac pavozi avtobusdo lavaminda,strekna bus in lahko se potem kolesaris ob dravi v avstriji, super kolesarska, tako kot med hudo luknjo in dravogradom, velenje arja vas pa se bo zal resevalo z hitro cesto, oz tega odseka od velenja do arje vasi sploh ni v planu da se rihta ker itak bo hitra cesta potem potegnila promet do prikljucka na ac v sentrupert

1965 so to odstranili. Ljudje so ležali na progi in moledovali naj ne odstranijo te proge. Prav tako so odstranili progo iz Jesenic do Rateč in naprej v Italijo.
Material odstranjene proge Dravograd Velenje so odpeljali na Kosovo in tam naredili progo.

zelo žalostno. Iz Ljubljane do Dravograda se voziš z vlakom dobrih 5 ur. V tem času pridem jaz iz Ljubljane do Milana.

Progo velenje sgso ukinali leta 68 in nihceni lezal na progi, ker je ze bil urejen avtobusni promet in se kaj dosti zato niso sekirali, pa tud proga velenje celje je zapotniski promet katasttofa ce racunad da rabis z vlakom skor uro, z avtom si pa v celju v cca 20 min,, interesa da bi se proga modernizirsla pac ni,mogoce zdaj ko so kitajci kupli gorenje da se bo kaj premaknilo ker je trandport iz velenja do ac katastrofa

Bumbar, do velenja imas progo, pol pa avtobus, drugac pa zahvali se kreteckom v lj da tako skrbijo za infrastrukturo , da se vozis s hitrostjo kmecke vprege

Bumbar, do velenja imas progo, pol pa avtobus, drugac pa zahvali se kreteckom v lj da tako skrbijo za infrastrukturo , da se vozis s hitrostjo kmecke vprege
[/quote]

https://youtu.be/79TGVSJw-Mk

https://youtu.be/79TGVSJw-Mk
[/quote]

Ka je siptarka, kje ti je puklasti vodja?


Ja ležali so na progi in jokali! Med Slovenj Gradcem in Mislinjo. Tega pač ne piše v kronikah ker se ni smelo pisati. Malo povprašaj starejše, če koga od tam poznaš.
Ne vem kako bi ti vedel, ki nisi tam dom?

https://youtu.be/tMtvfINsFkE

komiji so zjebali tramvaj v Ljubljani,progo v Planico, Tržič, podrli so dvotirno progo v Šentilju in pustili samo en tir, pa še je bilo tega, namesto da bi kaj naredili so samo podirali in uničevali.

majmuni, potegnite me za kito.


Ja ležali so na progi in jokali! Med Slovenj Gradcem in Mislinjo. Tega pač ne piše v kronikah ker se ni smelo pisati. Malo povprašaj starejše, če koga od tam poznaš.
Ne vem kako bi ti vedel, ki nisi tam dom?
[/quote]nihce ni lezal na progi na zdnji voznji se je res zbralo veliko ljudi, veliko jih je bjlo ob progi in so pozdtavljsli blaki in potnike, to pa je blo tud vse,pitem so domacini tud hitro razmontirali recimo viadukt pri dolicu in porbili kamenje za gradnjo his, skarp itd,,potem se je se na progi naredilo strelisce, uredila kolesarska itd…se gobe so nekaj cada gojili v enem od tunelov…seveda je skody proge sploh ce pomislis kako kvalitetno so jo v minarhiji zgradili in se zdaj je spomenik princu johanu v hudi luknji, samo dejstbo je da ekonomsko ta del proge ni upravicen in vzdrzevanje bi bilo katastrofalno drago

https://youtu.be/wSyGVxBlshI

https://youtu.be/ifOrrcFMsls

Aha, torej ni kolesarske poti skozi HL. Se mi je zdelo čudno, da bi jo naredili. Sicer pa so o njej govorili že pred več kot 20 leti. Smo imeli tabor tam in smo se ravno s to tematiko ukvarjali. Samo, da bi kaj naredili, to pa ne.
Ja, HL je nevarna cesta. In ja, je veliko nesreč. Za kolesarje je pa sploh nevaren odsek, ker psihoti divjajo na polno.
Razvite države vlagajo v javni promet, predvsem vlak, ker je hiter (če je seveda ok proga), udoben in pa dosti bolj čist kot avomobili.
Žal pa so naše železnice iz časa Avstroogrske. Ne samo ta del, tudi ostale proge so adijo pamet.
Naj si malce Avstrijo vzamejo za zgled tile ljubljanski bebci. Vlaki so udobni, hitri, proge so ok. TUdi busi so točni, učinkoviti. V glavnem 50 let pred Slovenijio, kjer se je železniški promet od časov AO ni kaj prida izboljšal.

Kolesarska steza iz Dravograda gre samo do viadukta Dolič, potem pa konec, kot bi odrezal. Torej moraš nadaljevati do Velenja po zloglasni cesti čez Hudo Luknjo. No, v bistvu se že do Mislinje ne drži čisto trase proge in ene parkrat zaide na glavno cesto.

Zakaj so progo ukinili? “Pametna” republiška “ljudska” oblast je takrat videla železnico kot ostanek kapitalizma in je bolj videla, da socialističnemu človeku bolj pristoji prevoz v proletarskem busu. Zato so v 60. letih hoteli ukiniti cel kup stranskih prog z izjemo “križa” in še nekaj morebitnih obvozov. JNA je imela svoj pogled na svoje logistične potrebe in je ob mnogih predlogih za ukinitev (npr. kočevka, dolina Mirne…) odločno udarila po mizi in kar nekaj prog rešila. Za mislinjsko progo se ni potegnil nihče in tako se je zgodilo, kar se je. Resnici na ljubo pa je bila projketirana za parno vleo, za dizel bi jo bilo treba temeljito posodobiti za večji osni pritisk in hitrosti, tega pa bankrotirana socialistična država ni zmogla.

Odsek med CE in Velenjem je bil že v času ranjke Avstrije zgrajen kot “industrijski tir” za velenjski premogovnik, ki so gakasnjempodaljšali vse do Zeltwega. Tudi ob ukinitvi proge mu je bilo prizaneseno, ker takrat še niso vsega premoga skurili v TEŠu. Da pa ne bi komu slučajno padlo na pamet obnavljati proge, so takoj za zaključkom manipulativneg tira v Velenju postavili nek nagnusen socialističen commie blok.

Dandanašnji ima nek pomen le še za vsakodnevno komuatnje iz Celja nekje do Polzele, morda še Šmartnega ob Paki, do Velenja pa prav gotovo ne, ker gre trsa v primerjavi s cesto okoli r*ti v žep.

V hudi luknji ni veliko nesrec, ne lazite, seveda je pa cesta nevarna ker je ozka, jd pa bistveno bolje po posodobitvi iz leta 96, zakdj ni kolesarske naprej do velenja je pa kriva vlada oz direkcija za ceste ki je zakomplicirala do onemoglosti zaradi porusenih mostov cez pako v hudi luknji in pri sibancu, pac jebe se drzavi zavarnost kot ponavadi

Ti tud bluzis, skoz je speljana po trasi, razen pri dolicu skrene in sicer pri hudovernikovi zagi gre dol in vzporrdno z glavno cesto ker jetam kjer se je zacel viadukt zdaj strelisce, viadukta pa tudni vec, nato pri zadruznem domu zavijes na stransko cesto levo in takoj nato pri igriscu desno in prides po cesti do nekdanjega obracslisca in remize in na progo in pol gre do hude luknje kjer je pakonc….in tu spet nadtopi nespodobnost drzave da izda dovoljenja za most cez pako, ker denar je..

Včasih sem se dosti vozila skozi HL, zadnjih par let pa bolj redko. IN velikokrat je bil zastoj, zapora zaradi nesreče.
Vožnja s kolesom tam skozi je pa itak vedno zelo zoprna. Pa od Velenja proti Pirešici tudi. Sploh, če naletiš na napačen čas, ko gredo recimo iz služb. Sem enkrat tako naletela, sem se uštela v časovnici in katastrofa.
Zakaj pa tako mučkajo (sigurno se o njej razpravlja in pripravlja načrte več kot 20 let, ker takrat sem jaz te raprave prvič videla) s kolesarsko mi pa itak ni jasno. Tisti predori, kjer so bili nekoč tudi šampijoni, bi bili luštna popestritev. Trasa je pa itak zelo luštno speljanja z vidika kolesarjenja pa še taka enostavna je.
Parnezana je recimo fenomenalna kolesarka pot. TUdi tale bi bila super.
Pa, če se ne motim, je kolesarska iz Kranjske Gore v Trbiž po nekdanji trasi železnice? Tudi tista trasa je zelo luštna in prijetna.

Se zadnjic ti povem,40 let se vozim po tej cesti in v hudi luk ji ce je ena ali dve nesrecii na leto, ja cesta do arje vasi je zoprna ampak lastnik ceste je drzava, drzava je pa debilna in cesta je kot drzava, zakaj ni kolesarske pa tud ves…drzava pa to

Se zadnjic ti povem,40 let se vozim po tej cesti in v hudi luk ji ce je ena ali dve nesrecii na leto, ja cesta do arje vasi je zoprna ampak lastnik ceste je drzava, drzava je pa debilna in cesta je kot drzava, zakaj ni kolesarske pa tud ves…drzava pa to
[/quote]

Ok, zate je cesta super in varna. zame pač ni in za večino Korošecev očitno tudi ne.

Okey, vsi nekaj pametujete, nekaj vas ima tu in tam tudi prav, ampak več kot očitno se spoznate na tematiko bolj laično.

Na progi ni ležal nihče. To očitno nek starček pripoveduje in napihuje zgodbe. Mislinjčani so resda protestirali (nihče pa ni ležal na progi ali jokal):
1. Ker so bili avtobusi prenatrpani ob menjavah smen in je bil vlak dobra alternativa k avtobusom.
2. Ker je bil vlak hitrejši do MB, kot pa abtovus Dravograd-Maribor. Če si se peljal najprej z avtobusom do Dravograda iz Mislinje in nato z vlakom v Maribor pa si tudi konkretno več plačal za dve vozovnici.
3. Ker niso vedeli, da se bo čezmejna povezava z Avstrijo prekinila, razlogi pa so enaki tistim v prejšnji točki.
Prihajam s hribov nad Mislinjo, starši so bili v protestu udeleženi.

Cesta je bila renovirana in razširjena leta 1996, kot je že nekdo omenil. Pri srečanju dveh tovornjakov ali tovornjaka in avtobusa se promet skoraj ustavi. Hujšega pa ni. Pa ne boste menda začeli z zgodbicami o duhu bele žene, ki povzroča prometne nesreče.
Cesta je toliko nevarna, kolikor si pijan in objestno voziš. Če voziš normalno, ne pride do nesreče. Svojo odgovornost pa res ni lepo prelagati na druge, mladi fantje.
Kolesarska cesta se uradno vrača na glavno cesta na nekaterih odsekih, kljub temu pa lahko vso pot prevoziš po stranskih poteh, če si prej vsaj malo zemljevid ogledaš.
Kako bo z AC, me pa prav zanima. Če jo mislijo narediti na način avstrijskih AC, bo hitro neprevozna, ker so take ceste zelo zahtevne za vzdrževanje. Pa vemo, da imamo že s štajerko in primorko probleme.
Ženske, če ne znate kolesarit, se na kolo ne spravljajte. Mrtvi na tej cesti so tako kot drugje žrtve objestnih voznikov. Še vsaka nesreča se je zgodila zaradi vožnje po levem pasu. Za to pa cesta ni odgovorna.
Ko omenjate avtobus. Avtobusi so večinoma prazni, izjema so delovni in šolski. Teh je pa dovolj, tako da so tudi teli običajno napol prazni. Najbolj polni so od Pake zaradi podružnične šole do Šaleka, pa delavci do Doliča. Slovenjgraški dijaki so večinoma v dijaškem v Velenju.

Zgodovina:
Razlogi za ukinitev železnice niso nikakor pozabljeni. Razlog v kapitalizmu ne gre iskati. Deloma je seveda razlog vzdrževanje, ni pa primarni.
Kolesarsko mimo Šibanca ne bodo uspeli zgraditi, ker bi ta trenutek tudi most za bilokaj drugega težko tam gradili.

Če se kaj spoznate na železnice, potem boste vedeli, da je tale tako kot Idrijska in Štanjelska bila ozkotirna. To so bile manjše železnice, z manjšimi lokomotivami in vagoni. Zato je v Štanjelu danes samo še en tir. Če bi tam šli urejati dvotirno, bi morali toliko predelati površje, da bi cenovno stalo preveč. Pa še preveč nevarnosti za plazove bi s tem povzročili.
Ukinitev je bila posodobitev železnic in odstranitev tistih, ki se niso izplačale.

Postavitev nove železnice bi bilo tukaj nemogoče. Razširiti in zvišati bi bilo treba tunele, mostove vse takratne podreti in zgraditi nove – večje in boljše. Z vsak 10x nosilnostjo. Že graditev mostov je nemogoča, tudi danes, pa če se gre samo za kolesarsko pot. Počasi bo treba celo štreko zapret.
Za tiste, ki ne poznate zgodovine okolice, omenim samo ugrezanje tal. Celotna Šalešla dolina se je v zadnjem stoletju bistveno spremenila. Ker pa primarna kamnina ni tako močna kot tista v Mežici, se ugrezajo tla, izginjajo hribovja, dolina se je 2x povečala, tla so 30 m nižje, nastajajo jezera. Kljub zasutju turističnega jezera, se je v Šoštanju pojavilo novo. Obstaja nevarnost, da bi se Velenjsko razlilo in poplavilo celotni Šoštanj in Pesje, kasneje tudi Škale. Vse to vpliva na površje vse tja gor do hriba pred Mislinjo. Sama Mislinja ni ogrožena, je pa celotna proga do Mislinje. Od Mislinje naprej pa površje zaradi nepravilne gradnje hiš, ureditve površin in tako dalje ni primerno za gradnjo dodatnih mostov in železniške infrastrukture – danes.
Ugrezanje tal se je v šestdesetih že močno pokazalo, zato se nihče ni odločil za gradnjo nove železnice. Prvič, ker bi bilo potrebno s posegi zagotoviti dovolj prostora in drugič, ker bi bilo vzdrževanje predrago. Še privatne hiše ob Paki in okolici pokajo, zaradi ugrezanja Šaleške doline.

Ozkotirna železnica pa ni več zagotavljala varnostnim standardom, bila je prestara, da bi jo enostavno obnovili. Sama obnova oz. izgraditev nove železnice pa bi bila večji strošek, kot bi železnica prinesla.

Delni razlog za opustitev te železnice je bila tudi Mežica. V Mežico je takrat že vozilo nekaj avtobusov za delavce. Ta prevoz je bil cenejši in lažji. Prav tako pa se je v 50. letih prejšnjea stoletja že vedelo, da bo rudnik zaprl svoja vrata. Predvidevanja so sicer bila da po letu 2000. Dejansko zaprli pa so ga leta 1994, po tem, ko so že dolgo uvažali svinec od drugod.

Za Mislijsko štrekno ni računice, ni primerne površine in ni namembnosti. Še za AC sem skeptičen, kako bo. Ko (in če) bo.

Zgodovinsko o premogovniku VE:
Že konec 70. let prejšnjega stoletja so morali premog oziroma lignit uvažati za TEŠ.
Bloki po Velenju so tipični socialistični in vsi po vrsti grdi. Najgrši so pa tisti, ki so jih iz Vegradovih samskih domov predelali v stanovanjske bloke. 15 let so potrebovali na oblasti, da so tiste paprinate škatle izolirali. Sodelavec je nekaj let živel tam, vsako tresenje tal si čutil kot hujši potres.
Prijatelj iz Rusije je komentiral, da Velenja ne mara, ker ga spominja na Rusijo.

Železnica Ve-Ce pa je strateškega pomena za naprej. Do Velenja praviloma lahko dostopaš samo po cestah, ki vodijo skozi soteske. Ob metežu snega, poplavah, žledu in drugih nesrečah, je železnica edina povezava Velenja s svetom. Čeprav čudno letos poplav ni bilo, vsaj ne takih kot običajno. Raje pa ne pomislim na tiste iz novembra leta 2012. Zato železnice ne bodo odstranili. Hkrati je pomembna tudi za veliko šolarjev, saj avtobusi ne bi požrli vsega prometa. Pa do avtobusne v Velenju tudi ne prideš z vseh koncev doline tako enostavno kot do vlaka.

New Report

Close