Najdi forum

Splash Forum Starševski čvek Zaposlenim morate zagotoviti pravico do odklopa

Zaposlenim morate zagotoviti pravico do odklopa

Pravica do odklopa je bila uzakonjena lani novembra s sprejemom novele Zakona o delovnih razmerjih (novela ZDR-1D). Delavcu uzakonjena pravica daje možnost, da delodajalec ne posega v njegov prosti čas v času dnevnega ali tedenskega počitka, izrabe letnega dopusta ali druge upravičene odsotnosti z dela. Delodajalci morajo ustrezne ukrepe glede pravice do odklopa sprejeti do 16. novembra 2024.

Pravica do odklopa pomeni, da delavec v času izrabe pravice do počitka oziroma upravičenih odsotnosti z dela v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo oziroma splošnim aktom ne bo na razpolago delodajalcu, hkrati pa tudi obveznost, da z namenom konkretizacije te pravice delodajalec sprejme ustrezne ukrepe.

Novela ZDR-1D določa, da se ukrepi, ki jih mora sprejeti delodajalec, določijo s kolektivno pogodbo na ravni dejavnosti. Če ti niso določeni na tak način, se določijo s kolektivno pogodbo ožje ravni. Če pri delodajalcu ni sindikata, mora delodajalec predlog ukrepov pred sprejetjem posredovati v mnenje svetu delavcev oziroma delavskem zaupniku, pred sprejetjem ukrepov pa mora delodajalec posredovano mnenje obravnavati in se do njega opredeliti. Določitev konkretnih ukrepov za ustrezno zagotovitev pravice do odklopa je tako prepuščena ureditvi v avtonomnem aktu (kolektivni pogodbi na ravni dejavnosti, kolektivni pogodbi ožje ravni oziroma splošnem aktu delodajalca), kjer se bodo ustrezni ukrepi določili, upoštevaje posebnosti določene dejavnosti, organizacije delovnega procesa ipd.

V zvezi z izvajanjem pravice do letnega dopusta v povezavi s pravico do odklopa lahko povzamemo, da mora biti v skladu z namenom pravice do letnega dopusta delavcu zagotovljeno, da ima na voljo obdobje za počitek, da se spočije od izvajanja nalog, ki jih ima na podlagi sklenjene pogodbe o zaposlitvi. Pravica do odklopa pa delodajalca dodatno zavezuje, da delavcu z ustrezno sprejetimi ukrepi zagotovi, da v dogovorjenem času izrabe letnega dopusta ne bo na razpolago delodajalcu.

Objavljamo tudi nekaj primerov dobrih praks v prostoru Evrospke unije:

a) Volkswagen:

Leta 2011 je Volkswagen uvedel politiko, po kateri je 30 minut po koncu izmene zaposlenih izklopil svoje strežnike elektronske pošte in jih ponovno zagnal 30 minut pred začetkom naslednje izmene. S to potezo se zaposlenim prepreči dostop do službene elektronske pošte zunaj delovnega časa.

Učinek: Ta ukrep je pripomogel k zmanjšanju stresa in izgorelosti med zaposlenimi, saj jim je zagotovil, da se lahko odklopijo od dela in se osredotočijo na zasebni čas brez pritiska prejete e-pošte.

b) Daimler

Podjetje Daimler je uvedlo edinstveno funkcijo “Pošta na dopustu”, ki zaposlenim omogoča, da med dopustom nastavijo samodejni odgovor na e-pošto, ki izbriše prejeto e-pošto in pošiljatelja obvesti o izbrisu. Če je zadeva nujna, se pošiljatelju posredujejo drugi kontakti.

Učinek: Ta ukrep podpira zaposlene pri popolnem odklopu med dopustom, zmanjšuje stres in jim pomaga, da se na delo vrnejo osveženi in bolj produktivni.

c) AXA Francija

Družba AXA France je uvedla politiko, ki omejuje z delom povezano elektronsko pošto in klice zunaj rednega delovnega časa. Uporabljajo sistem za upravljanje elektronske pošte, ki zagotavlja, da zaposleni ne prejemajo službene elektronske pošte med 20. uro zvečer in 7. uro zjutraj ter ob koncih tedna.

Učinek: Ta ukrep je pripomogel k bolj uravnoteženemu ravnovesju med delom in zasebnim življenjem, zmanjša izgorelost in izboljša splošno zadovoljstvo zaposlenih.

d) Orange Francija

Podjetje Orange France je razvilo celovito politiko pravice do odklopa, vključno s posebnimi ukrepi, kot so omejitev dostopa do službene e-pošte po delovnem času, omejitev pričakovanj, da so zaposleni na voljo za klice ali sestanke zunaj delovnega časa, in spodbujanje prožnih oblik dela.

Učinek: Ti ukrepi so privedli do znatnega zmanjšanja ravni stresa zaposlenih in povečali ugled podjetja kot podpornega delodajalca.

e) SAP

SAP je uvedel ukrep, ki zaposlenim odsvetuje pošiljanje elektronske pošte ali odgovarjanje nanjo po 19. uri. Podjetje to politiko spodbuja z notranjimi kampanjami in s spodbujanjem vodij, da dajejo zgled.

Učinek: SAP-ov pristop je privedel do opaznega izboljšanja počutja zaposlenih, ki poročajo o manjšem stresu in bolj uravnoteženem osebnem življenju.

f) L’Oréal

Družba L’Oréal je uvedla ukrep omejevanja prometa z elektronsko pošto zunaj delovnega časa in uvedla obvezna obdobja “digitalnega razstrupljanja”, v katerih se zaposlene spodbuja, da se popolnoma odklopijo od komunikacij, povezanih z delom.

Učinek: Ta ukrep je izboljšal počutje zaposlenih in ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, še posebej učinkovit pa je pri zmanjševanju z delom povezanega stresa in preprečevanju izgorelosti.

g) Schneider Electric

Družba Schneider Electric je sprejela politiko prožnega dela, ki vključuje močno komponento pravice do odklopa. Spodbuja uporabo digitalnih orodij za določanje meja delovne komunikacije in je uvedel obvezen čas odklopa med dopustom.

Učinek: Zaposleni v družbi Schneider Electric poročajo, da se počutijo bolj odgovorne za ravnovesje med delom in zasebnim življenjem, kar vodi k večjemu zadovoljstvu pri delu in produktivnosti.

h) BMW

BMW je uvedel smernice, ki zaposlene spodbujajo k spoštovanju lastne pravice do odklopa in pravice do odklopa sodelavcev. Podjetje uporablja tudi tehnične ukrepe za preprečevanje pošiljanja sporočil, povezanih z delom, zunaj delovnega časa.

Učinek: Ta pristop je privedel do bolj spoštljivega in uravnoteženega delovnega okolja, v katerem zaposleni čutijo podporo pri ohranjanju zdrave ločnice med poklicnim in zasebnim življenjem.

i) IKEA

IKEA je uvedla politiko, ki zaposlenim zagotavlja pravico, da se izven delovnega časa odklopijo od komunikacij, povezanih z delom. Politika se krepi z internim usposabljanjem in kampanjami za ozaveščanje zaposlenih.

Učinek: Ta politika je izboljšala zavzetost in zadovoljstvo zaposlenih, ki se počutijo bolj cenjene in manj prisiljene, da so stalno povezani z delom.

j) Vodafone Španija

Vodafone Španija je uvedel celovito politiko digitalnega odklopa, ki vključuje omejitve komunikacije na delovnem mestu zunaj rednega delovnega časa in spodbuja uporabo alternativnih metod za vzpostavljanje stikov z zaposlenimi le v nujnih primerih.

Učinek: Politika je omogočila boljše usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja zaposlenih ter prispevala k bolj zdravemu in produktivnemu delovnemu mestu.

Kulk kompliciranja – moje delovno mesto zahteva mesečno sledenje novostim in sprotno izobraževanje. Bodo zdej spisal zakon, kjer je ne bom smel tega delat doma na svojem računalniku. Kje piše, da men paše odklopit. Brezvezna in glupa zakonodaja.

dokler jaz nekomu dajem plačo, se mi mora ZMERAJ javiti na telefon. Pa strankam tudi.  To je stvar odnosa do posla in podjetja. Stranke pač kličejo kadarkoli in če se odklopiš, jih pač izgubiš.

Če plačaš zaposlenemu nadure ali pripravljenost izven delovnega časa to ni problem. Če delavec ni plačan in vseeno pričakuješ da se javi te prijavi in dobiš kazen.

Zakaj bi kdorkoli delal zastonj?

Vsak delavec ima pravicondo 9dklopa….lahko se odklopi za vedno in gre na zavod….je pa zanimivo a za pilitike, t.i funkcionarje itd pa pravica do odklopa ne velja?potem se golobu izklopite intetnet in telefon ob pol szirih….opazil itak ne bo nic ker ke kurba golobja prelena za delo hehe

mojim delavcem take bedarije ne pridejo na pamet, to že v začetku razčistimo. Enkrat je eden neki pametoval, pa mu je moj pravnik dal odpoved iz krivdnih razlogov. Vsak delavec kdaj tudi kaj narobe naredi. Tej pa to v takih primerih prav pride, da ga lahko hitro brcneš v rit.

Spizdi klovn!

Odgovor na objavo uporabnika
Rogoza, 26.07.2024 ob 14:25

dokler jaz nekomu dajem plačo, se mi mora ZMERAJ javiti na telefon. Pa strankam tudi.  To je stvar odnosa do posla in podjetja. Stranke pač kličejo kadarkoli in če se odklopiš, jih pač izgubiš.

Plačaš tudi te klice izven delovnega časa?

Imajo službeni telefon?

Če ne, pozabi!

Kaj pa zakon, ki sciti zaposlene pred tistimi, ki so na dopustu?!

Sodelavka je ze 14 dni na dopustu, danes je petek, sem upala, da bo dala mir, pa je gnjavila 14.55, vceraj 3x, v sredo 2x, v torek 7x, v ponedeljek 4 ali 5x, ne spomnim se, prejsnji teden je pa celo 2x prisla v sluzbo kao za pol ure nekaj uredit in je ostala 7 ur!

Kateri zakon sciti nas pred temi, ki so na dopustu?!

ja, dam jim službene telefone z neomejenimi klici, lahko tudi za privat, to ne kompliciram. Ampak odgovarjat pa morajo na klice, razen 0d 22. do 7.h. To je odnos do dela, firme in do strank, zato se ne plačuje nič ekstra. Kdor nima delovne morale, nima u moji firmi kaj iskat.

Večina tu gor vas je pa itak lenuhov in zato u življenju niste nič ustvarili.

tudi na dopust vzamejo službene telefone, zato morajo biti dosegljivi. Vse v EU plača moja firma. Imam pa enga Bosanca, ki mu stroške roaminga za Bosno od plače odtegnem. Ka pa hodi v Bosno, njegov problem.

Odgovor na objavo uporabnika
Rogoza, 26.07.2024 ob 19:03

ja, dam jim službene telefone z neomejenimi klici, lahko tudi za privat, to ne kompliciram. Ampak odgovarjat pa morajo na klice, razen 0d 22. do 7.h. To je odnos do dela, firme in do strank, zato se ne plačuje nič ekstra. Kdor nima delovne morale, nima u moji firmi kaj iskat.

Večina tu gor vas je pa itak lenuhov in zato u življenju niste nič ustvarili.

Saj ti tudi nisi ničesar ustvaril. Vse so ti ustvarili zaposleni.

ka pa ti QRC veš. Bistveno je podjetništvo. Res pa moraš delavce met na kratko in jih kontrolirati. Zato pa v Sloveniji dobijo kar 1000 evrov mesečno. Kje na Balkanu bi enako zabite delavce lahko plačal po 300, v Egiptu 110 evrov, v Bangladešu pa od 40 do 50 evrov.

Odgovor na objavo uporabnika
Rogoza, 26.07.2024 ob 19:07

tudi na dopust vzamejo službene telefone, zato morajo biti dosegljivi. Vse v EU plača moja firma. Imam pa enga Bosanca, ki mu stroške roaminga za Bosno od plače odtegnem. Ka pa hodi v Bosno, njegov problem.

😂

Toliko delaš, da imaš kar čas po MONu srat.

Verjetno nek vodja izmene v fabriki z jurjadvesto plače pa nori po forumu, “moje podjetje, moji zaposlavi, jaz jim plačam…” 😁

Jao, ameba, jao. Od polne lune dalje je res hudo hudo

ameba si ti, jaz sem pa podjetnik. Pa tud milijonar. Res pa je da ob toti inflaciji to ni neki velki dosežek.

Odgovor na objavo uporabnika
Rogoza, 26.07.2024 ob 19:42

ameba si ti, jaz sem pa podjetnik. Pa tud milijonar. Res pa je da ob toti inflaciji to ni neki velki dosežek.

Ponoči v sanjah milijonar, zjutraj pa z škarjami v rokah reže kupončke iz letakov in se pritožuje nad inflacijo in cenami bureka pri šiptarju.

Saj bo, saj bo, ali pac, samo ne se dat😂

Službeni telefon za privat namene ne pomeni dostopnost izven delovnega časa. Za to se plača posebej. Na sodišču bi delodajalec s takim razmišljanjem kratko potegnil. V svoj minus.

Pri nas smo svetovali zaposlenim, da izklopijo svoje naprave v kritičnem obdobju in po vključitvi upravičeno brišejo klice brez odgovora

pa saj so si loleki sami krivi, da delajo pri tebi.
Eni se prav prodajo svojo rit za takega kot si ti. Saj ok, sam , da druge v drek ne porinejo. Če so radi sužnji po svoji volji pri takem parazitskem delodajalcu , sam ne jokat pol….

 

jasno, da kom, za Rogoza

amebe! Pa vendar se vrti. Drugač ste pa tu gor v glavnem sami neki delomrzneži. V realnem poslovnem svetu bi že davno ostali brez strank.

Odgovor na objavo uporabnika
Rogoza, 26.07.2024 ob 20:29

amebe! Pa vendar se vrti. Drugač ste pa tu gor v glavnem sami neki delomrzneži. V realnem poslovnem svetu bi že davno ostali brez strank.

To je pač del življenja delodajalca, ki ga marsikdo ne vidi. Delodajalec je tisti, ki mora iskati posel, se med in tudi izven uradnega delovnega časa bosti z dobavitelji, strankami neplačniki in še kom, delavcem tega večinoma ni treba.

Žal je konkurenca marsikje postala tako huda, da moraš biti res agilen, sicer te kmalu ni več. Samo ljudem to ni jasno, pomembno, da je vsak mesec 15. plača na računu. Če pa kdo omeni kakšno variabilno plačo, vezano na uspeh in aktivnost, je pa takoj sovražnik.

Odgovor na objavo uporabnika
M668, 26.07.2024 ob 23:45

To je pač del življenja delodajalca, ki ga marsikdo ne vidi. Delodajalec je tisti, ki mora iskati posel, se med in tudi izven uradnega delovnega časa bosti z dobavitelji, strankami neplačniki in še kom, delavcem tega večinoma ni treba.

Žal je konkurenca marsikje postala tako huda, da moraš biti res agilen, sicer te kmalu ni več. Samo ljudem to ni jasno, pomembno, da je vsak mesec 15. plača na računu. Če pa kdo omeni kakšno variabilno plačo, vezano na uspeh in aktivnost, je pa takoj sovražnik.

Zato so več plačani in udeleženi dobička.
Delavec se ni dolžan javljati na telefon izven službenega časa, četudi ima službeni telefon, če to ni plačana prisotnost!

Hahaha, kaj se bo delodajalec ukvarjal s strankami in dobavitelji? Večje firme imajo za to oddelke z zaposlenimi, ki se ukvarjajo s tem, v manjših pa tudi ne bo nadlegoval po telefonu ob nemogočih urah, ker imajo takrat vsi radi mir.

Pa iskanje posla in strank, lepo vas prosim. A mislite, da delodajalec hodi po ulicah in mimoidoče za rokav cuka? Lepo da reklame ven, potem pa stranke same pridejo. Če se prijavi na kakšen razpis za posel z občino ali državo prek javnih naročil, se mora pa seveda tudi na kakšnem sestanku pokazat. Če gospodu ni pretežko …

Vsi oni jamrajo, kako so zaposleni, potem pa jih vidiš v vseh dragih lokalih, na jahtah in v raznih kurbiščih. Celo na starševskem čveku se pasejo, garači.

Kdor rabi dosegljivost, je zato zakonska možnost v dodatnem aktu o dosegljivosti, ki se plača.

Normalna pogodba 40 na teden nima dosegljivosti. Torej službeni telefon v času 8 do 16. Ob 16:01 službeni telefon v predal v pisarni in to je to. Še najmanj pa kakršno koli trganje od plače za telefon v tujini med dopustom za službene klice, kot nekdo trola tukaj na forumu.

New Report

Close