Zmanjkalo naj bi denarja za SPODOBNE pokojnine?
A ti res misliš, da se denar, ki ga ti vsak mesec daš za pokojnino spravi na tvoj račun, ki te čaka, dokler se ne upokojiš. Potem pa se z njega plačuje tvoja pokojnina?
Sistem niti pod razno ne dela tako. Kar se na mesec vplača (torej iz vseh plač), gre tudi ven v pokojnine. In če slučajno umreš, preden začneš dobivati pokojnino, si ob vse “tovrstne prihranke”.
Brez dvoma je reforma potrebna.
Samo! Ko bodo vsi, ki so si v obdobju samostojne države nakradli bajne vsote in jih imajo naložene nekje v tujini, razkrinkani in bodo ta denar lepo vrnili tja, od koder so ga vzeli – ko bo država začela ZARES varčevati pri birokraciji – bo povsem možno zagotoviti penzije tistim, ki so delali 40 let nekje v proizvodnji. To je bila tudi ena od zahtev nasprotnikov reforme.
Vladna stran ni pokazala razumevanja za male ljudi. Ni sprejemala argumentov, ampak je trmasto vztrajala pri svojem. In samovoljno spreminjala besedilo v času vsklajevanja s socialnimi partnerji. Ni pokazala dovolj kooperativnosti v pogovoru s socialnimi partnerji, to je ves hec. Še eden od slabo pripravljenih zakonov – zato bom na referendumu PROTI. Naj se dol vsedejo in pripravijo tak zakon, ki ne bo prizadel najbolj ranljivih državljanov, pa sami naj pokažejo malo več pripravljenosti za RED, PRAVIČNOST in SOLIDARNOST. Potem bo pa tudi reforma ratala brez referenduma.[/quote]
Meta 1, razmisljam popolnoma enako.
Reforme so nujne in naj bodo, ampak bojim se, da ta pokojninska reforma, ki naj bi bila, ne bo prinesla nic dobrega – delali bomo dalj, pokojnine bodo pa kljub temu bistveno nizje. In nic nismo resili.
Slovenija potrebuje radikalne spremebe in trdno, energicno, nekompromisno vodstvo za izvedbo teh sprememb. Ne vidim nobenega politika, kaj sele skupino, ki bi bila sposobna speljati tako reformo.
Da vam malo osvežim spomin, čeprav moram priznati, da vas vse, ki ste obkrožali levi trojček, Jankovića in druge tajkune, počasi srečuje pamet.
Bismarckov sistem je v bistvu catch the cash. Za prve je krasno poskrbljeno – ti niso vplačali nič, naslednja generacija plačuje zanje….
Do druge sv. vojne je imel takratni “ZPIZ” dobro naložena sredstva (stanovanja, Nebotičnik,…), za cele tovornjake zlatih palic so 10.5.1945 vaši zlati komunisti odpeljali v Bg.
Potem se sproti plačevalo za borce in podobne lopove.
Jasno je, da denarja od sprotnega plačevanja ni dovolj.
Dovolj pa ga ima levi trojček. Nakazila v Liechtenstein so le drobec…
Meni je všeč japonski sistem. Ob odhodu v penzijo izplačajo osebi celoten znesek. Če ni več živ, nakažejo potomcem.
IN TA DENAR V SLOVENIJI LJUDEM UKRADE LEVI TROJČEK.
Družina se obriše pod nosom za tistih 200.ooo €, kolikor bi ga npr. občan prejemal tja do 88 leta starosti, če bi živel, ne pa umrl pri recimo 58 letih, za kar se naša država preko zdravstva in slaibih delovnih razmer trudi….
Res, Nebotičnik je bil njihov ? Imaš dokumente, ali si si na čisto izmislil? Dej napiši kdo je bil torej lastnik Nebotičnika ? Dej no ! Pa ktera stanvanja so bila tudi od …..? Torej od koga ? Dej povej no ?
Pokojninska reforma je nujna, razen za SDS, ki je očitno v teh 20 letih tranzicije pridobila toliko premoženja, da bo lahko sama financirale vso svojo žlahto s penzijami. Ti si pa revež, ker si sirota! Brez sorodnikov, ki bi trenutno dobivali penzijo iz tistega, kar jaz in moja družina ( pa še ostalih najmanj milion državljanov) vplačuje vsak mesec, da imajo tvoji domači ( se bojim,da ti tudi) kej v lonec dat !
Osnovna matematika, ljudje. Če imaš tisoč ljudi, ki vplačujejo in tisoč ljudi, ki dobijo ven, dobi vsakdo ven koliko?
Če pa vplačuje 800 ljudi (kamor gremo), pokojnino pa prejema 1200 ljudi, dobimo ven koliko?
Razmerje se spreminja v škodo pokojnin. In čedalje bolj se bo. Če se delovna doba podaljša (kot so ugotovile vse pametne evropske države), se proces nižanja za nekaj časa ustavi – potem pa jovo na novo.
Meni je itak vseeno, ker imam namen delati do smrti. Vsaj po 4 ure. Samo da mi pamet služi.
Ljubljanski nebotičnik je bil zgrajen leta 1933 po naročilu Pokojninskega sklada.
http://sl.wikipedia.org/wiki/Neboti%C4%8Dnik,_Ljubljana
ima simpatizer glede tega čisto prav…
Ti si prav tako kot tvoji finančni nateguni pozabil, da bo tvoje stanovanje čez 30 let dosti manj vredno kot danes, še posebno, če moraš upoštevati sprotne stroške vzdrževanja. Da o tem, koliko bo čez 30 let povpraševanja po starih jajcih glede na demografsko sliko, raje ne govorimo. Kar smej se, dokler se še lahko.[/quote]
Nisem pozabil da bo stanovanje manj vredno, je pa res, da ga bo tudi težko prodati zato ga oddajam že danes. Ne pozabi pa, da si tudi takrat ne bodo vsi kupovali nepremičnim, bodo podnajemniki poskrbeli za vzdrževanje, s plačevanjem najemnine. In smejim se še vedno.
Nedavna upokojitev, polna delovna doba, vodja sektorja v manjšem podjetju, 800 eur. Večina jih ima minimalne penzije, ta je ena redkih, ki ima toliko.
Meni gre na q, da šparajo samo pri že tako ali tako najbolj ubogih. Borcev je še vedno vsako leto več, tistim, ki so bili pri koritu, ker so se rdeče oblačili, se še vedno izplačujejo abnormalne pokojnine, kradlo iz državne blagajne, da bo zmanjkovalo za pokojnine se bo še naprej, ker imamo skorumpirano sodstvo in policijo, kaj bomo torej? Spucat svinjarijo, a kako? Nihče ne odpre svoje stranke, ker ni zaupanja med ljudmi, ne moreš vedet, da bo novopečeni politik resnicoljuben in pošten, krasno je res.
Ti si prav tako kot tvoji finančni nateguni pozabil, da bo tvoje stanovanje čez 30 let dosti manj vredno kot danes, še posebno, če moraš upoštevati sprotne stroške vzdrževanja. Da o tem, koliko bo čez 30 let povpraševanja po starih jajcih glede na demografsko sliko, raje ne govorimo. Kar smej se, dokler se še lahko.[/quote]
Nisem pozabil da bo stanovanje manj vredno, je pa res, da ga bo tudi težko prodati zato ga oddajam že danes. Ne pozabi pa, da si tudi takrat ne bodo vsi kupovali nepremičnim, bodo podnajemniki poskrbeli za vzdrževanje, s plačevanjem najemnine. In smejim se še vedno.[/quote]
In kdo ti garantira, da v času, ko se bomo upokojevali mi, nepremičnine ne bodo popolnoma razvrednotene? Ker jaz menim, da bodo. Prebivalstvo se stara – vsi bodo tiščali v dom, ki pa je drag za popizdit. Kar pomeni, da bodo prodajali nepremičnine po tekočem traku, da si bodo to sfinancirali. Prebivalstvo celo upada – ergo, čez par let bo nepremičnin za izvoz, cene pa smešne.
In kaj boš potem?
Nisem pozabil da bo stanovanje manj vredno, je pa res, da ga bo tudi težko prodati zato ga oddajam že danes. Ne pozabi pa, da si tudi takrat ne bodo vsi kupovali nepremičnim, bodo podnajemniki poskrbeli za vzdrževanje, s plačevanjem najemnine. In smejim se še vedno.[/quote]
In kdo ti garantira, da v času, ko se bomo upokojevali mi, nepremičnine ne bodo popolnoma razvrednotene? Ker jaz menim, da bodo. Prebivalstvo se stara – vsi bodo tiščali v dom, ki pa je drag za popizdit. Kar pomeni, da bodo prodajali nepremičnine po tekočem traku, da si bodo to sfinancirali. Prebivalstvo celo upada – ergo, čez par let bo nepremičnin za izvoz, cene pa smešne.
In kaj boš potem?[/quote]
Čez 20 let bomo morali odpreti meje da bodo prišli ljudje delat k nam. Pa ne iz bivše juge ampak iz Afrike.
Ti bodo vplačevali v pokojninski sitem in potrebovali najemniška stanovanja.
Za reformo mi je pa vseeno. Bi bilo bolje da je ne bi bilo da bi vse crknilo. Potem bi se pa cel sistem postavil na novo. Ta reforma ki jo predlagajo sedaj samo podaljšuje agonijo.
Penzija nikoli ne bi smela biti socialni transfer. Toliko kot si dal za prispevke toliko dobiš ven (kadar hočeš) To bi bil pravičen sistem.
PRAV JE, DA STE MALO SEZNANJENI, KAJ NAS VSE ŠE ČAKA….
V razmislek…
V zvezi z novim zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju se govori
samo o povišanju starostne meje. Vendar je to ena od manjših zaostritev;
bolj strupene so druge spremembe v zakonu. Tu naštevam samo najbolj
grobe, skritih je še kar nekaj.
1. Pravico do obveznega zavarovanja na stroške države so z novim zakonom
vzeli;
-vrhunskim športnikom in šahistom, ki niso zavarovani na drugi podlagi,
-brezposelnim, ki jim do upokojitve manjka do pet let;
-staršu otroka do prvega leta starosti.
2. Ukinja se možnost zavarovanja za ožji obseg pravic, po kateri je študentu
ali drugemu prostovoljnemu zavarovancu tekla zavarovalna doba, če je
mesečno plačeval prispevke v višini 58 evrov (24,35% od osnove v višini
zajamčene plače oziroma 237,73 EURO). Mali kmetje so plačevali samo prispevek
zavarovanca po 37 EURO na mesec.
Po novem zakonu se tudi prostovoljnim zavarovancem obračunavajo prispevki
najmanj od osnove v višini polovice povprečne plače v državi kar trenutno
znese 744 EURO. Najnižji prispevek bo znašal 24,35% od te osnove oziroma 181 EURO.
3. Osebam, ki opravljajo samostojne dejavnosti, se ukinja možnost izvzema iz
obveznega zavarovanja v primerih, ko so na šolanju, ali ko imajo
zanemarljive dohodke, ki ne dosegajo niti minimalne plače. Praktično to
pomeni, da bodo morali odjaviti samostojno dejavnost, saj jih bo davkarija
sicer obremenila s prispevki, ki presegajo vse njihove dohodke iz takšne
samostojne dejavnosti. Ker davkarija enotno tretira celotno socialno
zavarovanje, bodo ti reveži morali poleg najnižjega prispevka za obvezno
PIZ, ki bo znašal najmanj 181 EURO na mesec, bodo morali plačevati še podobne
prispevke za zdravstveno zavarovanje.
4. Lastniki ali družbeniki podjetja se ne bodo nič več mogli zavarovati kot
zaposleni, temveč samo še kot samozaposleni zavarovanci.
5. Po sedanjem zakonu lahko samostojni obrtnik ali podjetnik prejema
pokojnino in mu ni treba plačevati prispevkov, če je že izpolnil pogoje za
pridobitev pokojnine in starost 63 let (moški) oziroma 61 let (ženska) in
ne opravlja dejavnosti z osebnim delom, ker ima zaposlenega vsaj enega
delavca za opravljanje te dejavnosti ali je do uveljavitve pravice do
pokojnine opravljal isto dejavnost v enakem obsegu, vendar je bil zavarovan
na podlagi delovnega razmerja. To se z novim zakonom ukinja.
6. Po novem se bodo prispevki v višini 24,35% (15,5% + 8,85%) plačevali tudi
od zneska jubilejne nagrade, odpravnine ob upokojitvi, solidarnostne
pomoči, povračil stroškov, zneska bonitet in zneska odpravnine zaradi
odpovedi pogodbe o zaposlitvi, od zneska premije dodatnega zavarovanja, ki
jo plačuje delodajalec v korist delavca v in od zneska regresa za letni
dopust. To pomeni, da se bodo vsi navedeni prejemki znižali za 24,35%.
Najbolj nora je določba, da se bodo prispevki za pokojninsko zavarovanje
plačevali celo od odpravnine ob upokojitvi, ki se nikakor ne more šteti v
pokojninsko osnovo.
7. Ne glede na naravne nesreče, bolezni, kugo, lakoto in vojsko, ki bi
zadela zavarovanca, se mu prispevki za pokojninsko in invalidsko
zavarovanje ne odpisujejo, ne odlagajo niti ne plačujejo v obrokih.
8. Z novim zakonom se ukinja pravica do dodane dobe za čas rednega študija
na višji ali visokih šolah oziroma fakultetah, za čas registrirane
brezposelnosti in za čas služenja vojaškega roka.
9. Cene za dokup zavarovalne dobe so izredno visoke, pa vendar se dokupljena
doba ne bo več upoštevala za ugotovitev pogojev za redno upokojitev pri
nižji starostni meji. To je goljufija, saj je prispevek za dokup enak
prispevku za redno zavarovanje za vse rizike pokojninskega in invalidskega
zavarovanja. Vsi zavarovanci, ki so doslej dokupili pokojninsko dobo, so
plačali visoke prispevke zato, da bi lahko prej šli v pokoj.
10. Ukinja se možnost ugodnega dokupa zavarovalne dobe za čas skrbi za
otroka do treh let starosti.
11. Po veljavnem zakonu se zavarovanki ali zavarovancu zniža starostna meja
za upokojitev za osem mesecev za enega otroka, za 20 mesecev za dva otroka,
in za 36 mesecev za tri otroke. Za vsakega nadaljnjega otroka se znižanje
starostne meje poveča za 20 mesecev. Na račun otrok se lahko zavarovanki
zniža starostna meja za upokojitev največ na 56 let, zavarovancu pa do 58
let.
Po novem zakonu se očetom praktično ukinja pravica do znižanja starostne
meje na račun otrok.
Verjetno se iz evgeničnih razlogov ukinja pravica do znižanja starostne meje na račun otrok tudi vsem zavarovankam, ki niso hodile na višje ali visoke šole, in so zato dopolnile 38 let pokojninske
dobe brez dokupljene dobe že pred dopolnitvijo visoke starosti, saj se jim
ta meja zniža največ do starosti, pri kateri se lahko že itak upokojijo. Za
otroke bodo odslej nagrajene samo visoko ali višje šolane.
12. Nešolanim delavkam se tudi ukinja sedaj veljavna pravica do znižanja
starostne meje za ves čas trajanja obveznega zavarovanja pred dopolnjenim
18. letom starosti, vendar največ do 55 let.
13. Pri vdovskih pokojninah je mogoče še lahko razumeti povišanje
minimalnih starostnih pogojev za pet let; težko pa je razumeti, zakaj so
zakonodajci vdovam povišali obvezen celibat od sedanje starosti 53 let, kar
na 60 let. Po novem bodo namreč izgubile pravico do vdovske pokojnine, če
bodo sklenile novo zakonsko zvezo preden bodo dopolnile 60 let. Tudi
intimnega prijatelja ne bodo smele imeti. Ali bo ovajanja!
14. Zdaj je lahko vsak zavarovanec izstopil iz kolektivnega zavarovanja in
dvignil vplačane premije, po novem pa bo to lahko storil šele, ko se bo
upokojil, in če bo vseh vplačanih premij manj kot za 3000 EURO.
15. Kot osnova za odmero pokojnine so doslej veljale cele (100%)
valorizirane plače, ki jih je zavarovanec prejel v najugodnejših zaporednih
18 letih zavarovanja; po novem pa se bo za zavarovalno dobo upoštevalo le
tričetrt plače (75,513%) iz najugodnejših 27 od 30 zaporednih let zavarovanja.
S fiksiranjem faktorja za redukcijo pokojninske osnove na 75%
valoriziranega povprečja plač, so v novem zakonu ukinili doslej veljaven
mehanizem za odpravljanje razlik med prej in kasneje odmerjenimi
pokojninami. Če bo novi zakon veljal dlje, kot je tega vreden, bo to
pripeljalo do velikih anomalij.
16. Lestvica za odmero pokojnine glede na pokojninsko dobo je izjemno
zakomplicirana in bo oškodovala zavarovance, ki so do 1.1.2000 dopolnili
več kot 25 let pokojninske dobe.
17. Ukinja se bonus na delovno dobo v obliki višjih odmernih stopenj (višjih
od 1,5%) za delovno dobo daljšo od polne delovne dobe. Zdaj je dobil moški
za 41. leto, ženska za 39. leto zavarovalne dobe 3%, po novem pa le 1,5%.
18. Ukinjajo se bonusi za odložitev pokojnine po dopolnjenem 63. (moški)
oz. 61. (ženska) letu starosti, ki so doslej znašali po 0,3% za vsak mesec
odložitve.
19. Izplačevanje 20% odmerjene predčasne pokojnine zavarovancem, ki še
naprej ostanejo v zavarovanju, je lari fari, saj se jim v tem letu čas
takšnega zavarovanja ne bo upošteval za novo odmero pokojnine. Če se bodo
kasneje upokojili, pa magari pri 70 letih, se jim bo vseeno izplačevala
predčasna pokojnina z vsemi odbitki, kot so bili določeni takrat, ko je
bila prvič odmerjena.
20. Z novim zakonom se bistveno večajo kazni zaradi predčasne upokojitve,
saj se pokojnina, odmerjena glede na dopolnjeno pokojninsko dobo in osnovo,
za vsak mesec manjkajoče starosti do dopolnitve 65 let starosti trajno
zmanjša za 0,3 %. Po sedaj veljavnem zakonu se v določenih primerih
pokojnina za vsak manjkajoči mesec zniža samo za 01%.
21. Po novem zakonu bodo z malusi po 0,3% za vsak mesec, ki jim manjka do
starosti za polno pokojnino, kaznovani tudi delavci, ki se morajo predčasno
upokojiti zaradi brezposelnosti ali invalidnosti. Po veljavnem zakonu v teh
primerih ni odbitkov.
22. Sistem usklajevanja pokojnin je nepregleden. Upokojenci so
ogoljufani za rast plač v januarju, saj bodo vsakoletne valorizacije
veljale samo od februarja dalje.
23. Ukinja se pravica do invalidnine za telesno okvaro, ki so jo doslej
lahko pridobili slepi, gluhi, ali drugače prizadeti invalidi, in je znašala
do 100 EURO na mesec. Starim prejemnikom se zamrzne.
24. Ukinja se pravica do odpravnine za vdove zavarovancev ali upokojencev,
ki po njihovi smrti niso upravičene ali ne izberejo pravice do vdovske
pokojnine.
25. Ukinja se pravica do posmrtnine po smrti zavarovanca ali upokojenca;
26. Ukinja se pravica do državne pokojnine za nove upravičence, starim
prejemnikom se državne pokojnine zamrznejo;
Pokojninska reforma za zdaj ni potrbena in to je dejstvo , ki ga politiki poznajo!!!
Edina reforma, ki je za zdaj potrebna je, da se iz ZPIZa izplačujejo pokojnine samo tistim, ki so vanj tudi vplačevali in skladno s plačili.
Sedaj pa ca1/3 dobiva pokojnine, ne da bi vanj kaj prispevali ali pa so minimalne zneske (nekaj deset evrov-dobesedno!), sedaj pa hočejo polne pokojnine.
Politika pa sedaj s tem posredno kupuje socialni mir , saj bi sicer morali direktno reči:dragi zaposleni, od vaših plač boste prispevali za desettisoče kmetov ki so vse premoženje prepisali na otroke in plačevali po 30€, sedaj pa hočejo 350€ mesečno, pa razne umetnike in igralce ki celo življenje fušajo in plačujejo minimalca potem pa hočejo maksimalne pokojnnie, pa razne borce in veterane, pa policijo (jevšek gre pri manj kot 50ih v penzijo..halo!!!!??) ititd
Reforma je nujna, saj to pove enostavna ekonomska logika. Če se nič ne spremeni bo kmalu toliko upokojencev kot zaposlenih. Sam sem mnenja da je prav, da se razne bonitete ukinejo. Glede starostne dobe in višine pa sem mnenja, da bi se bolj morali povdariti bonusi in malusi. Da delaš dlje bolj si stimuliran, ker višja je pokojnina in obratno.
Upam, da je sedaj že vsem jasno, da si je potrebno za dodatno pokojnino sam poskrbeti, ker bo državna res mizerna.
a kdo je kriv, al sprašujete kako je do tega prišlo
no kriv je DEMOS, leta 1992 sem šel v svojo prvo službo, tam sem imel čast spoznati sodelavko katera je bila stara 48 let in je bila EN MESEC PRED PENZIJO 🙂 da ne govorim kolk stara se mi je zdela, no in takih ljudi takrat je bilo ogromno (tranzicijsko upokojevanje), no zdej te ljudje so vplačevali v blagajno povprečno 22- 30 let, hm in ta gospa je danes stara 67 let že 19 let v penziji, izgleda odlično in nič ne kaže da jo bo kaj hitro pobralo ( svaka ji čast, vsak bi takole)
pa danes vzemimo cifro, koliko je brezposelnih, koliko je upokojencev, koliko je študentov, koliko je invalidov in koliko je otrok pa pridemo do zanimive cifre da v sloveniji dela izredno malo ljudi in te morajo sproducirat dovol denarja da vzdržujejo vse prej naštete
dejte mi povedat kako bo en delavec z plačo recimo 800 eur vzdrževal tri upokojence
pa folk a ste vi normalni, nima smisla iskat krivca in kazat nanj to nam ne bo prineslo ničesar treba je pogledat kaj storit v naprej, poleg lastnega varčevanja namenjenega za penzijo je reforma nujno potrebna samo njeno obliko je treba izbrati, nobena reforma nam pa itak ne bo všeč
prepisano iz foruma dnevnik
5. Seštevek prispevkov zaposlenega in delodajalca (na 938,66€) za SPIZ znaša 342,50 Sedaj pa nam ostane le izračun po zdravi pameti, pri čemer se zanašam na statistične podatke in sledi: V 40 letih (torej do 65 leta starosti) vplačamo 342x12x40 = 164.160 € za pokojnino . Pokojnino potem v povprečju prejemamo 9,1 leto torej 602,90 x 12 x 9,1 65.836,68 € Razlika med vplačanim in dobljenim ob upoštevanju statističnih podatkov pa je 98.323,32 € Vprašanje Svetliku in vsem, ki kimajo k pokojninski reformi torej glasi : Kaj nameravate storiti z 98.323,32 €, ki jih vsak zaposlen v Sloveniji preplača v pokojninsko blagajno Dovolj je, da nas imate za norca z drugimi presvetlimi prebliski, zato Vas prosim, da nam ne odtujite še skoraj 100.000 EUR vsakemu ki (obvezno vplačuje v pokojninski sistem Upam, da sem navedel 98.323 razlogov, zakaj smatram, da je pokojninska reforma le dodaten način polnjenja državne blagajne iz katere se potem plačujejo neracionalni projekti gospodarskih botrov političnih veljakov in da ni prav nobenega opravičenega razloga zanjo, saj že sedaj vplačujemo preveč, kar vidno bremeni tako podjetja, kot posameznike PS. Pošlji dalje vsem
avtor: Igor Juršič, Ruše
A mi kdo od vas lahko sporoči dejansko število aktivnega prebivalstva, upokojencev in nezaposlenih v Sloveniji.
Nekje sem zasledil sledeče podatke, pa ne vem, če so točni:
– da je aktivnega prebivalstva cca. 950.000,
– nezaposlenih je cca. 110.000 (To je uradna številka, ali kdo pozna dejansko oceno?)
– upokojencev je cca. 540.000.
Iz teh številk sledi, da 840.000 delovno aktivnih skrbi za nezaposlene, upokojence in ostale dele populacije. Je to res?