Kako se je lepotna industrija odzvala na koronavirus?

01. april 2020

Kako se je lepotna industrija odzvala na koronavirus?

01. april 2020

Medtem ko se Kitajska, država, v kateri se je koronavirus začel, že počasi vrača v običajne tirnice, saj novih bolnikov praktično ni, je stanje drugje po svetu še vedno alarmantno.

Čeprav je Kitajska zelo pomemben igralec v kozmetični industriji, so po preselitvi virusa v Evropo in ZDA številne tovarne, laboratoriji in lepotne znamke prisiljene delati po novih smernicah. Globalni beauty trg se je šele začel boriti proti virusu in to počnejo s prostovoljstvom, dobrodelnimi akcijami – nekateri pa r z nekoliko moralno vprašljivimi odločitvami, ki v tem obdobju mečejo negativno luč na svoje znamke.

Beauty spletna skupnost še nikoli ni bila močnejša, zato se je online prodaja lepotnih izdelkov uspešno pozicionirala, vendar njeno jedro ostaja v parfumerijah in drogerijah – natanko tam, kjer je virus najbolj prisoten.

Virus COVID-19 je na ličilih prisoten od nekaj ur do devetih dni, potem pa naj bi bil izdelek varen za uporabo, vendar tega tudi pri večkratni dezinfekciji za varnost kupcev ni mogoče popolnoma zagotoviti, zato je testiranje ličil in kozmetike v trgovinah stvar preteklosti.

Številne blagovne znamke so se odločile, da bodo odstranile make-up testerje (razen, če jih stranka zahteva) in zaprle svoje vrata. Glossier je bil med prvimi, ki je zaprl svoje prodajalne in pop-up trgovine, Sephora pa je to storila po prepričevanju uporabnikov na družbenih omrežjih. Deciem izstopa po tem, da je kljub zaprtju trgovin svojim zaposlenim omogoča plače, tako kot Givenchy, ki bo plačeval celo zunanje sodelavce, ki so opravljali prakso. Jefree Star Cosmetics med pandemijo ličil ne izdeluje, kljub temu, pa ni odpustil niti enega zaposlenega, ampak je vse ohranil na plačilni listi. Skupina LVMH je sporočila, da so njihove parfumske hiše začele za francoske bolnišnice brezplačno izdelovati razkužila in ostale higienske izdelke.

Toda odziv industrije na trenutni problem ni bil vedno pozitiven, odločen ali jasen – včasih je preprosto neetičen. Tako naj bi zaposleni v Tate Harper morali koristiti letni dopust, laboratorij, ki dela za ColourPop, Kylie Cosmetics in KKW Beauty pa nadaljuje z delom le z nekoliko bolj previdnostnimi ukrepi. Ob tem pa seveda moramo zapisati, da se vsak dan pandemije stanje v podjetjih in laboratorijih spreminja.

Kdo bo največji zaslužkar?

Seveda blagovne znamke, ki so svoje ime zgradile na spletu. Prednjači Glossier, ki so ga uporabniki do pred kratkim poznali samo po online recenzijah, medtem ko so prestižne znamke v težavah, saj smo jih pred nakupom vedno želeli testirati, saj je bil pred nakupom še kako pomemben feel & touch v živo.

Vendar bodo s premišljenimi promocijami in brezplačno dostavo na dom posamezne blagovne znamke odnesle več ali manj celo kožo, seveda če se izognejo oportunističnim poskusom, kot na primer Drunk Elephant, ki skoraj zahteva nakup njihovih dragih mil za umivanje rok in razkuževanje.

Pandemija bo kljub temu prinesla povečano prodajo nekaterih lepotnih izdelkov. Jackie Flam iz pariškega podjetje Pierre Fabre pravi, da se je povečala prodaja suhega šampona tako v spletni trgovini, kot tudi na spletu. Tudi v ZDA se je prodaja krem za roke potrojila. Roke trenutno prinašajo največji zaslužek, vendar se povečuje tudi prodaja osnovnih higienskih izdelkov, kot so šamponi za lase, geli za tuširanje in zobne pase.

Trenutno so razmere zelo zaskrbljujoče, saj za večino majhnih blagovnih znamk ličil in izdelkov za nego kože, niso običajne, velike znamke pa bodo morale paziti na ugled ter premikaje datume velikih kampanij, da ne bi izpadli preveč arogantni. Kot kaže,  je danes glavna pozornost kupca usmerjena samo na to, kdo se v teh razmerah izkaže za človeka in kdo ne.

Foto: Getty, Insider

Style. Več novic

New Report

Close