Kako sledilci transformirajo vplivneže?

18. november 2022
Foto: Profimedia

So vplivneži tisti, ki krojijo spletno kulturo, ali svojo podobo gradijo zgolj zaradi svojih sledilcev?

Nenehno poslušamo zgodbe o tem, kako so vplivneži nečesa krivi. Za to, da kupujemo več, za to, da smo obsedeni s svojim videzom, popolnimi slikami ali številom všečkov. Imajo ogromen vpliv na spletno kulturo, pogosto služijo kot vzorniki in mentorji ljudem, ki jim sledijo.

Na svojih straneh promovirajo določen življenjski slog, različne izdelke in blagovne znamke ter izvirne vsebine in tako narekujejo trende določenim ciljnim skupinam. Skoraj vse, kar objavijo, je skrbno prilagojeno, da podpira podobo, ki jo želijo ustvariti o sebi.

Kaj pa, ko se ta meja premakne in niso več sami krojači svoje podobe, ampak to vlogo prevzame javnost, ki ji narekuje želje in govori, kaj je kul in kaj dolgočasno?

Kdo ima dejansko moč v rokah?

Prav takšno zgodbo je povedal avtor Gurwinder na spletni strani The Prism. Ta novinar je znan po svojih člankih, v katerih raziskuje “načine, kako smo v digitalni dobi zavedeni”. Članek, ki ga omenjamo, pa razkriva temačne hodnike družbenih omrežij, po katerih ni ravno prijetno hoditi.

V svojem besedilu The Perils of Audience Capture med drugim pripoveduje zgodbo o Nicholasu Perryju, štiriindvajsetletnem mladeniču (Nikocado Avocado), ki mu je leta 2016 uspelo zasloveti v spletnem svetu. Začel je z nalaganjem videoposnetkov, v katerih se ukvarja s svojo strastjo: igra violino in opeva dobre strani veganstva. To je ostalo večinoma neopaženo. Leto kasneje je opustil veganstvo, kot razlog pa je navedel zdravstvene težave. Svoboden, da je jedel, kar je želel, je začel nalagati videoposnetke, kako uživa različno hrano, medtem ko se pogovarja v kamero.

Ti videoposnetki so hitro pridobili na popularnosti, a z vedno večjo gledanostjo, so rasle tudi zahteve.

V komentarjih so ga ljudje začeli izzivati, naj poje čim več. V želji, da bi jih zadovoljil in pridobil še enega sledilca, si je začel postavljati mučne prehranske izzive, vsak večji od prejšnjega. Njegovo občinstvo je ploskalo, vendar je tudi zahtevalo vedno več.

Izguba lastne osebnosti

Kmalu po tem je pričel snemati videe, na katerih je v restavracijah s hitro prehrano zaužil celotne menije. Na YouTubu je na šestih kanalih zbral več kot šest milijonov naročnikov. Z izpolnjevanjem vse večjih zahtev svojega občinstva je uresničil svojo željo, da eksplodira in postane popularen na spletu. Toda cena je bila ta, da je eksplodiral in postal velik na načine, ki jih ni pričakoval.

Kot avtor navaja v besedilu: “Ko vplivneži analizirajo povratne informacije občinstva, pogosto ugotovijo, da njihovo nenavadno vedenje dobi največ pozornosti in odobravanja, kar jih pripelje do tega, da ponovno spremenijo svojo osebnost v skladu z veliko bolj ekstremnimi družbenimi signali, kot bi jih dobili v resničnem življenju. In ker pretiravajo s samo izbranimi ‘nenavadnimi’ vidiki svoje osebnosti, postanejo le še grobe karikature samih sebe.

V spletnem svetu ne živimo samo med tistimi, ki jih dobro poznamo, ampak smo prisiljeni izpopolnjevati svojo osebnost pred neštetimi tujci. In to je začelo vplivati ​​tudi na proces, s katerim razvijamo svojo identiteto.

New Report

Close