“Ko si vplivnež, je, kot bi bil vkovan v verige”

14. april 2023

“Ko si vplivnež, je, kot bi bil vkovan v verige”

14. april 2023
Foto: Instagram @keziacook

Spletna vplivnica je želela preizkusiti, kakšno bi bilo njeno življenje brez sledilcev in sodelovanj z znamkami. 

The New York Times je pred dnevi predstavil zgodbo Američanke Lee Tilghman, ki se je odločila, da opusti svojo fleksibilno službo vplivnice, pri kateri ni imela šefa, imela pa je ogromno sledilcev in blagovnih znamk, ki so ji za eno objavo na Instagramu ponujali tudi dvajset tisoč dolarjev.

33-letnica se je po ‘odpovedi’ (komu jo je sploh dala?) lotila običajne 9-5 službe, izgubila je ogromno sledilcev ter odpustila celotno ekipo, ki je leta delala na njeni spletni karieri. Po karieri vplivnice se je podala v korporativne vode in postala strokovnjakinja za družbene medije v enem izmed tehnoloških podjetij. “Lahko sem samo prišla v službo in delala,” je povedala. In ko je končala z delom, je lahko odšla. Ona sama ni bila znamka ali osebnost, na kateri je morala neprestano delati in njeno pisarniško delo ni imelo razdelka za komentarje. 

Ko je eden od sodelavcev njeno odločitev komentiral, da je pisarniško delo zagotovo slabše od dela vplivnežev, ga je ta zavrnila z besedami: 

“Ne razumete. Misliš, da si suženj, a nisi. Ko si vplivnež, potem imaš zares na sebi verige.”

Družbeni mediji so več kot desetletje promovirali idejo, da lahko tudi najbolj nezanimiv in dolgočasen človek brez izkušenj, posebnih sposobnosti ali vez postane slaven in bogat. Trenutno je med peterico sanjskih poklicev tudi poklic vplivneža, v letu 2019 pa je raziskava pokazala, da si v ZDA 54 odstotkov generacije Z in milenijcev želi postati vplivneži, kar 86 odstotkov ljudi pa bi brez težav za denar promoviralo vsebine. 

Toda tudi takšna sanjska služba ima svojo ceno. To lahko navsezadnje vidimo v številnih vlogih, Instagram objavah, TikTok videih, v katerih vplivneži s sledilci delijo tudi slabe plati te službe. Leta 2021 je TikTokerka Charli D’Amelio, ki je v času koronavirusa zelo zaslovela, povedala, da je izgubila svojo strast do objavljanja videov na priljubljeni platformi, številni vplivneži pa so celo deaktivirali svoje račune ali pa se vrnili v običajne službe, saj jih je odvisnost od sponzorskih objav spravljala v stisko glede denarja. 

Postala je paranoična in ni hotela zapustiti doma

Podobno zgodbo je doživela tudi Tilghman, ki pravi, da je prvič začela razmišljati o tem, da bi poiskala redno, običajno službo, ko je na svojem Instagram profilu promovirala dogodke, tako imenovane delavnice, ki jih je sama organizirala ter zanje zaračunala tudi do petsto dolarjev. Njeni sledilci so se obrnili proti njej, jo obtožili, da želi popolnoma izkoristiti svoje zveste sledilce. Pravi, da je takrat doživela resne težave z obsesivno-kompulzivno motnjo, postala je paranoična in strah jo je bilo zapustiti stanovanje. “Ne morem početi tega. Našla bom kaj drugega, natakarica bom,” si je mislila. 

Leto kasneje je za pet mesecev zares izginila z Instagrama, ko pa se je vrnila, njene objave niso bile prav nič podobne starim. Čudovite fotografije s popolno svetlobo in filtri je zamenjala objava, v kateri je naznanila, da je del svojega odmora od Instagrama preživela na zdravljenju zaradi motenj hranjenja, njeni lasje pa so bili postriženi na gobico

Nekdanja vplivnica je objavljala zelo malo in tako preizkušala, kakšen odnos z družbenimi omrežji ji ustreza in obenem upala, da nikoli ne bo dosegla takšnih razsežnosti, kot jih je s svojo wellness vsebino. Po novem je objavljala videe, v katerih je plesala, fotografije psa, notranje opreme, sponzoriranih objav je bilo vse manj, njena običajna služba pa ji je prinesla približno tretjino njene plače kot vplivnica. 

Danes svetuje izgorelim vplivnežem

Kljub temu pa se Tilghman ne more povsem ločiti od družbenih omrežij, toda želi ‘resetirati’ svoj odnos z spletom, pravi. Družabna omrežja si želi uporabljati kot običajni ljudje. 

Danes vodi seminarje, na katerih izgorelim vplivnežem svetuje, kako se posloviti tega poklica, na njen blog pa je naročenih kar dvajset tisoč ljudi, ki za pet dolarjev na mesec lahko berejo njena razmišljanja. Na seminarjih spoznava ljudi, ki so v podobni situaciji kot ona – ljudi, ki so poskusili biti vplivneži in ki so ugotovili, kako dober občutek je, ko z eno objavo na Instagramu plačaš mesečno najemnino za stanovanje, obenem pa tudi vedo, kako dopusti nikoli niso povsem sproščujoči, saj je potrebno tudi na dopustu neprestano fotografirati in snemati. “Včasih še vedno fantaziram o tem, da nimam šefa,” pravi ena od udeleženk.

Številni vplivneži tako svoje sposobnosti po zaključku kariere vplivneža prenesejo na položaje inštruktorjev. Urejanje videov in fotografij, vodenje družabnih omrežij ter krizno komuniciranje so le ene izmed znanj in spretnosti, ki jih imajo vplivneži. Prav zato številni nekdanji (pa tudi še vedno aktivni) vplivneži danes zasedajo delovna mesta na področju odnosov z javnostjo, pri marketinških agencijah in podobno. Takšne službe namreč ponujajo ogromno varnosti, ki jih kot vplivneži ne dobijo. Želim si takšno dolgočasno službo, še zaključi Tilghman.

Avtor
Piše

B. P.

Style. Več novic

New Report

Close