Kaja Flisar / 04. januar 2023

Maja Keuc – Amaya: “Vedela sem, da hodim po robu”

Maja Keuc – Amaya je ena tistih glasbenic, ki nas poleg svojega prodornega glasu in energičnih nastopov navdušuje tudi s svojim dodelanim modnim slogom. Ta se je skozi leta spreminjal, zdaj pa je videti, da je v njem končno “našla sebe”. Je k temu pripomogla tudi selitev v Ljubljano?

Simpatična Štajerka je prepričana, da okolica naredi svoje. Odkar je v Ljubljani, je veliko bolj povezana z nadarjenimi slovenskimi dizajnerji, s katerimi zelo rada sodeluje. “Ključ do uspeha je, da se povezujemo, da drug drugega dvigujemo in na ta način si lahko ustvarjalci najbolj pomagamo. Mi, glasbeniki, dvigujemo dizajnerje, in oni nas. Gre za tako lepo vzajemno energijo,” pravi.

Odkar se je oktobra lani iz rodnega Maribora preselila v Ljubljano, so njeni dnevi natrpani od jutra do večera. Med nastopi, koncerti in intervjuji si je nekaj časa vzela tudi za Style.Over.Net in v trendovskem ambientu Hotela One66 dokazala, da se odlično znajde tudi v vlogi modela.

Foto: Saša Despot

Kako težka je bila selitev v Ljubljano?

Že odkar sem se preselila na Švedsko, to je bilo 10 let nazaj, sem nekako vsak drugi mesec prihajala nazaj v Slovenijo zaradi nastopov in večina teh je bila v Ljubljani. Glasbena industrija v Sloveniji je pač majhna in se vse zgosti v Ljubljani. Na eni točki sem si rekla, da moram biti v Ljubljani, ker sem se prej skoraj vsak dan vozila iz Maribora in sčasoma je postalo prenaporno. Tu imam delo in družbo, zato odločitev, da se preselim sem, sploh ni bila težka.

Trenutno sem v takem obdobju življenja, ko mi paše, da se veliko dogaja, zato je Ljubljana za zdaj odličen kraj zame. Čez kakšnih 10 let pa si bom verjetno želela iti ven iz mesta.

Si opazila kakšno spremembo, odkar si se preselila?

Niti ne, razen tega, da sem začela bolj knjižno govoriti. In da zdaj porabim bistveno manj denarja za bencin (smeh).

Kako potekajo tvoji dnevi?

Uh, zadnje čase je toliko vsega … novembra in decembra sem imela ogromno nastopov, v Šiški imam tudi svoj glasbeni oddelek, kjer dvakrat na teden učim petje, hkrati pa ustvarjam album. Tako da so moji dnevi od jutra do poznega večera prežeti z glasbo na vse možne načine. Trenutno niti vikendov nimam prostih, ampak mi to paše, ker rada delam to, kar delam.

Foto: Saša Despot

Se z menjavo okolja spreminja tudi tvoj modni stil?

Okolje zelo vpliva na vse, tudi na glasbeni izraz, kaj šele na modni stil. Ko sem bila mlajša, nisem vedela, da se lahko izražam tudi skozi modo, zdaj pa vidim, da gre moda z roko v roki z mojo glasbo. Odkrila sem toliko odličnih slovenskih dizajnerjev, s katerimi mi je v čast sodelovati. Vsako leto se bolj izražam skozi modo. Mislim, da sem zdaj na točki, ko sem res našla svoj razpoznaven modni slog.

Si šla z leti skozi različne modne faze?

Od 13. do 17. leta sem bila rokerica, potem sem zaplavala v soul/pop/jazz vode, potem sem imela neko obdobje ekstremno kratkih oblekic, ki nikakor niso v mojem stilu, ko sem prišla na Švedsko, pa se mi je stil precej spremenil. Švedi so precej minimalistični, vse je bolj naravno, kot pri nas in mislim, da sem jaz ravno nekje vmes. Z leti mi vedno bolj postaja všeč naraven, brezčasen look, po drugi strani pa sem tak tip človeka, ki se hitro naveliča, zato moram svoj videz vedno začiniti s kakšnim posebnim kosom.

Si sama svoja stilistka ali imaš pri stiliranju pomoč?

Včasih sama, včasih mi kdo pomaga, odvisno koliko je časa in kapacitete.

Foto: Saša Despot

Kdo ti predstavlja največji modni navdih?

Veliko navdiha črpam pri glasbenikih, zadnje čase mi je zelo všeč Sade, pa pevka Loreen, ki je zastopala Švedsko na Evroviziji s pesmijo Euphoria. Všeč mi je ta skandinavski minimalizem, senzualnost, prepletena z nekim karakterjem, neko močjo … da se prelivata dva kontrasta, to mi je všeč.

Na odru ostajaš zvesta Davidu Hojniku ali oblečeš tudi kakšno drugo znamko?

Že 10 let sem zvesta znamki DH Fashion, zadnje čase pa sta mi zelo všeč tudi M Fiction in Neža Dapčević, ki me je oblekla za Elle Style Awards 2022, njene kreacije pa nosim tudi v spotu za pesem Rdeče.

Tvoj nastop na Slovenski popevki je tudi po zaslugi seksi kostuma požel ogromno pozornosti. Si pričakovala takšen odziv?

Vedela sem, da hodim po robu zato ker je to Slovenska popevka in ne Ema, po drugi strani pa imamo pevci v Sloveniji tako malo priložnosti, kjer se lahko res izrazimo in uprizorimo nek svoj performans, zato sem si želela, da je tokrat malo drugače. Rdeče je skladba, v kateri je ogromno senzualnosti, čutnosti, in z mojim nastopom sem želela to zgodbo, to sporočilo pospremiti z neko čutno predstavo. Nekateri so jo označili za vulgarno, ampak meni se ni zdela niti malo vulgarna, ker tega niti nimam v sebi. Vsake toliko časa je pač treba iti ven iz svoje cone udobja in se upati izraziti.

Foto: Saša Despot

Kako naporno je ohranjati "popolno" podobo – vsak dan dodelan outfit, brezhiben mejkap?

Če me kdo drug uredi, mi ni naporno, ko se moram sama, pa je rahlo utrujajoče. Še bolj naporno kot zame je za moje lase in kožo. Na koži se pozna moja neprespanost, lasje pa so že toliko prestali, da ne morejo več. Trenutno mi zelo izpadajo, zato velikokrat nosim podaljške.

Foto: Saša Despot

Kaj pa nosiš za doma?

Doma me boste videli v trenirki in čisto brez mejkapa. Če nimam nobenih obveznosti, grem tudi ven brez ličil. Včasih sem imela s tem težave, potem pa mi je Švedska dala neko samozavest in neobremenjenost, da sem se začela drugače videti. Zdaj sem si všeč v vsaki podobi – ko sem namazana, ali pa ko sem brez vsega.

Za konec nam še zaupaj svojo največjo modno napako ...

Blond lasje. Enkrat sem imela blond lase, ki so z vsakim pranjem postajali vedno bolj rumeni in to je bilo res grozno. Zaradi njih so še moji zobje izgledali rumeni. In to sliko z blond lasmi so dali na Wikipedijo, mislim, katastrofa (smeh).

No, saj bi lahko še marsikaj izpostavila … sploh te moje “maturantske” oblekice, ki sem jih nosila na začetku kariere, mislim, to sploh nisem jaz.

Foto: Saša Despot

Majin outfit

Črn plašč M Fiction

Rjav suknjič M Fiction

Puli Calvin Klein

Hlače Calvin Klein

Čevlji Replay

Avtor
Piše

Kaja Flisar

New Report

Close