Nasveti za boljši spanec

U. L., 08. november 2021.

Prespimo kar tretjino svojega življenja, in ja, spanec je osnovna potreba, ki jo naše telo potrebuje. Verjetno bolj, kot si mislite.

Današnji ritem življenja je vse manj naklonjen počitku, zato je na nas samih, da si uredimo spalno higieno in poskrbimo za kakovosten spanec.

Če vam je pogosto žal, da ure, ki bi jih morali nameniti počitku, namenite Netfixu ali družbenim omrežjem, potem so naslednje vrstice kot nalašč za vas. Ne, le, da si boste naredili veliko uslugo in se dobro naspali, tudi vaše jutro in dan bosta bolj produktivna.

Omejite kofein

Kofein je lahko krivec, da ne morete zaspati ob primerni uri. Čaj ali kavo pijte odgovorno in pazite, kdaj popijete zadnjo kavo. Pozno popoldne ni več primeren čas za poživitvene pijače.

Vzpostavite večerno rutino in uživajte

Ne potrebujete prav veliko, da si ustvarite prijetno večerno rutino. Vroča kopel v soju sveč in prijetne glasbe vas bo umirila. Ta čas lahko izkoristite tudi za obrazno masko ali nežno samomasažo. Skodelica zeliščnega čaja bo poskrbela, da se boste še dodatno umirili in pripravili telo na zaslužen počitek.

Čez dan ne spite

Če delate od doma, je zelo pomembno, da si ustvarite prostor za delo zunaj postelje. Spalnica naj bo vaše svetišče za spanje.

Profimedia

Zmanjšajte uporabo naprav, zlasti pred spanjem

Lažje reči, kot storiti, kajne? Tukaj bo veliko vlogo odigrala samodisciplina. Predlagamo, da si zadate, da po 21. uri ali prej, ne brskate več po telefonu. Vse vas bo počakalo, tudi zadnja objava prijateljice, da je na večerji v restavraciji z Michelinovo zvezdico. To še posebej velja za tiste, ki imate otroke. Od njih najbrž pričakujete, verjetno jim ne dovolite, da do pozne ure strmijo v ekrane. Če boste vi ustvarili novo, zdravo rutino, boste na ta način zgled tudi otrokom. Če menite, da vas »scrollanje« pomirja, svetujemo, da raje vzamete v roke dobro knjigo in preberete nekaj vrstic ali pa poslušajte podcaste. Preverjeno boste sladko zaspali.

Gibanje je pomembno tudi za dober spanec

V današnjem času zdrav človek že težko najde izgovor, da telesni aktivnosti ne bi posvetil vsaj pol ure na dan. Čez dan boste na račun vadbe polni energije, ob koncu dneva pa boste kot posledico občutili prijetno utrujenost, ki vpliva na dober spanec.

Temna spalnica

Kakršnakoli svetloba moti spalni ritem, zato je pomembno, da je spalnica temna. Če to ni mogoče, si kupite spalne maske za oči, po možnosti iz svile.
Poskrbite za ustrezno temperaturo
To verjetno že veste, da hladna soba primernejša za spanje. Najboljša kombinacija pred spanjem je vroča kopel ali tuš, nato pa skok v hladno posteljo. Zaspali boste kot dojenček.

Uporabite meditativno dihanje (metoda 4-7-8)

Medtem, ko ležite v postelji, poskusite to tehniko dihanja. To je kot štetje ovac za odrasle. Zaprite oči in štiri sekunde vdihujte, sedem sekund zadržite dih, nato pa osem sekund izdihujte. To ponavljajte, dokler ne zaspite. Prehoda verjetno sploh ne boste opazili.

Pijte zeliščni ali bananin čaj

Če ste ljubitelji čaja pred spanjem, naj bo ta iz zelišč, ki pomirjajo. Če pa radi poskusite kaj novega, naj bi bananin čaj dobro vplival na kvaliteto spanca. Banane so bogate z vitaminom B6, ki podpira tvorbo melatonina in lahko pomaga uravnavati boljši spalni cikel.

Obtežena odeja

Spanje z obteženo odejo lahko pomaga pri anksioznosti pred spanjem in pomirja živčni sistem, saj deluje kot velikanski objem in spodbuja nastajanje serotonina, ki se naravno pretvori v melatonin.

Pred spanjem obujte nogavice

Večina ljudi se zgrozi ob misli, da bi pred spanjem obuli nogavice. Po podatkih Nacionalne fundacije za spanje, pa naj bi spanje v nogavicah ali gretje nog pred spanjem, pomagalo pospešiti čas, da zaspite. Verjetno se boste zjutraj zbudili brez nogavic, zato izberite take, ki zlahka zdrsnejo z nog.

Foto: Profimedia

O avtorju

U. L.

New Report

Close