Pet živil, ki jih jedo 100-letniki vsak dan!

M. V., 04. avgust 2021.
Profimedia

Okinawa, Sardinija in Ikaria so samo nekatera od mest, v katerih prebivalci živijo zdrava in srečna življenja, tudi po stotem rojstnem dnevu. Skrivnosti njihove dolgovečnosti je mnodo, a ena izmed teh je prehrana polna teh začimb.

Ali se kdaj slišali za Modre cone dolgovečnosti? Govori o mestih, v katerih živijo najstarejši ljudje na svetu. Okinawa na Japonskem, Sardinija v Italiji, Nicoya na Kostariki, Ikaria v Grčiji in Loma Linda v Kaliforniji, so mesta kjer ni redkost videi 100-letnika, polnega življenja, ki kolesari in ima polno hobijev.

Obstaja ena skrivnost njihovega dolgega in zdravega življenja. Dan Buettner, snovalec pojma Modra cona, trdi, da so nizka raven stresa, vsakodnevno gibanje, in uravnotežena hrana ključni za dolgo življenje teh posameznikov. Hrana, ki ni polna predelanih snovi in sladkorja, pri kateri za bogat okus skrbijo začimbe. Obstaja nekaj začimb, ki so skupne vsem Modrim conam in so del vsakodnevne prehrane. Te začimbe delujejo protivnetno in so bogate z antioksidanti, ki pripomorejo k zdravemu in mlademu izgledu.

Koromač

Koromač se lahko doda sladkim in slanim jedem, izkoristiti pa se da prav vsak del rastline, od korenine do semena. Doktorica Lauren Harris-Pincus je za Well+Good povedala, da je koromač bogat z vitamini A,B in C, korenina pa je polna vlaknin. Vsebuje tudi mangan, ki je pomemben za aktivnost mnogih encimov, razvoj kosti, zaščito celic in pospešuje celjenje ran.

Korenino koromača lahko zaužijemo surovo ali pečeno, lahko pa jo narežemo kot del solate ali kot prilogo. Preostanek rastline je odličen kot dodatek juham, semena pa lahko uporabite za popestritev katere koli jedi.

Profimedia

Origano

Harris- Pincus trdi, da je origano poln antioksidantov in je dokazano, da pomaga pri boju z bakterijami. Antioksidanti ščitijo celice v telesu in preprečujejo oksidativni stres. Raziskave kažejo, da je origano odličen v boju proti kar 23 vrstam bakterij.

Poleg tega, da je origano koristen, je tudi zelo okusen in bo izboljšal vsako jed. Odlično se poda k paradižniku, še posebej pa bo poudaril okus ribjih ali vegetarijanskih jedi.

Profimedia

Rožmarin

Rožmarin ni samo okusen mediteranski dodatek jedem, ampak je tudi odličen vir železa, kalcija in vitamina B. Dokazano je, da izboljšuje kognitivne sposobnosti in spomin, pripomore pa tudi k boljšemu delovanju imunskega sistema. Samo vonj rožmarina je že dovolj, da pospeši prekrvavitev. Karnosična kislina, katere je rožmarin poln pa je močen antioksidant, ki varuje celice pred stresom.

Rožmarin se odlično poda ribam in mesu, lahko pa ga dodamo tudi k zelenjavi pred pečenjem. Pripravite ga lahko tudi kot čaj v kombinaciji s kamilico ali sivko.

Profimedia

Koriander

Od vseh Modrih con, je koriander najbolj popularen na Kostariki. Tako kot ostale omenjene začimbe, koriander vsebuje veliko količino antioksidantov, še posebej pa je koristen pri preprečevanju bolezni srca. Raziskave pa so pokazale, da koriander izboljšuje spomin in se raziskuje kot potencialno zdravilo za Alzheimerjevo bolezen.

Koriander je ena izmed začimb, ki ni po okusu vseh, ker ima zaradi določene kombinacije genov, za nekatere okus po milu. Če ste med srečneži, ki imajo radi koriander, ga vsekakor uporabite svežega v omaki, solati ali pa ga nasekljajte in posujte po vrhu jedi.

Profimedia

Česen

Kako zdrav je česen, vemo že iz naše ljudske medicine, vendar so njegove zdravilne lastnosti še posebej sprejeli prebivalci Japonske, natančneje Okinawe. Česen krepi imunski sistem in je odličen za boj proti gripi in prehladu. Prav tako znižuje krvni tlak in pomaga uravnavati holesterol v krvi.

Česen mnogi uporabljamo, da začinimo mnoge jedi, sedaj, ko veste kakšne pozitivne lastnosti ima, pa lahko dozo kar podvojite. Odlična lastnost česna je, da ob toplotni obdelavi ne izgubi svojih nutrientov.

Profimedia

Prispevek je bil objavljen na miss7.

O avtorju

M. V.

New Report

Close