Nahrbtnik Kånken, ki je že od leta 1978 svetovno znan zaradi svojega ikoničnega oblikovanja in brezkompromisne funkcionalnosti, znova piše zgodovino. V inovativnem sodelovanju dveh švedskih umetnikov je nastalo nekaj izjemnega – serija Kånken Art. Vsak nahrbtnik je izraz ustvarjalnosti. Vsak prodani nahrbtnik pa skrbi tudi za naravo s pobudo Arctic Fox Initiative.
Cecilia Heikkilä je navdih poiskala v nordijski naravi in bogatem živalskem svetu
Cecilia Heikkilä je grafična oblikovalka, ki je med drugim napisala in ilustrirala tudi več otroških slikanic. Živali so stalnica njenega dela in na njeno pravljično oblikovanje vpliva predvsem nordijska narava. »Zame sta gozd in narava prostora, kjer se dogaja nepredvidljivo in naključno, tako nevarno kot čudovito. Ko se enkrat bolj približamo naravi, jo želimo tudi toliko bolj zaščititi. In ravno to je moj navdih za potisk nahrbtnikov Kånken«, je povedala Cecilia. »Ko me je Fjällräven povabil k sodelovanju, sem s takoj strinjala. Cilji pobude The Arctic Fox Initiative so mi zelo blizu in blagovna znamka Fjällräven mi je od nekdaj všeč, zato sem ponosna in vesela, da lahko sodelujem.«
Erik Olovsson je upodobil gore in spreminjajočo se švedsko pokrajino
Erik Olovsson dela na področju grafičnega oblikovanja, oblikovanja izdelkov in pohištva. Vodi lasten studio v Stockholmu, projekte pa rad izvaja na intuitiven in eksperimentalen način. »Kånken je bil vseskozi prisoten in že med mojim odraščanjem globoko povezan z mojim otroštvom. Zato mi je v čast, da lahko delam na tem projektu, ki je tudi zelo zanimiv izziv«, pove Erik. »Spominjam se, da smo v času mojega otroštva z družino veliko hodili v hribe. Izkušnja spreminjajoče se pokrajine in nestalnega vremena, ki je pred našimi očmi orisalo nove prizore, je zame nekaj veličastnega in pomembnega. Moj potisk nahrbtnikov Kånken je abstrakten način opisovanja narave, ki so povezani z mojim spomini na gore.«
Kånken je bil ustvarjen v 1978, da bi pomagal preprečiti težave s hrbtom, ki so se v tistem času začele pojavljati med švedskimi šoloobveznimi otroci. Velik je za dve šolski mapi formata A4. Od takrat dalje, je Kånken vse bolj priljubljen in danes ga uporabljajo otroci in odrasli po vsem svetu. Brezčasno oblikovanje nahrbtnika je izdelano iz trpežnega, vodoodpornega materiala Vinylon F, ki je vedno v trendu.
Zaradi ravnih linij ima še dodatno prednost z vidika trajnostne naravnanosti: pri izrezu kroja iz blaga ne nastane skoraj nič odpada. Naramnice so izdelane iz enega tkanega kosa in všite v ročaj, ta detajl pa prav tako prispeva k trajnostni naravnanosti. Poleg tega je oblikovanje tudi uradno prepoznano kot umetniški izdelek.
Leta 2016 je švedsko društvo za umetno obrt in oblikovanje, Svensk Form, uvrstilo nahrbtnik Kånken med uporabno umetnost – kar je primerljivo z glasbo, filmom in literarnimi deli – zaradi prepoznavnega, nevpadljivega oblikovanja in visoke ravni funkcionalnosti.
Danes je nahrbtnik Kånken na voljo v več barvah, velikostih in modelih kot kadar koli prej, slovi kot oboževan in zvest spremljevalec v vsakdanjem življenju ljudi. Velika skupnost uporabnikov ga koristi za prenašanje marsičesa, od veličastnih načrtov za prihodnost do škatle z malico, poleg tega ga pogosto personalizirajo z nalepkami, broškami, zaplatami in celo kvačkanimi detajli – radi ga fotografirajo, rišejo in delijo svoje genialne zamisli s svetom.
Za počastitev ustvarjalnosti in predanosti, ki jo vzbuja ta izjemni nahrbtnik, Fjällräven predstavlja posebno edicijo nahrbtnikov Kånken Art za pomlad in poletje 2019.
Foto: promo