Projekt, s katerim so starejši manj osamljeni, mlajši pa bolj pismeni

B. P., 30. november 2021.
Avtor: Unsplash

Pandemija koronavirusa in številni lockdowni so med starejšimi povzročili osamljenost in duševne težave, med otroki pa težave z učnim uspehom. Britanci rešitev iščejo prek telefonskih klicev.

Socialno varstvo postaja vse večji problem, domovi za starejše so polni in v njih se težko dobi mesto. Vse to še povečuje psihično in fizično stanje ostarelih, ki se pogosto spopadajo z osamljenostjo ter z duševnimi težavami. 

Nenavadno rešitev za to težavo so našli v Veliki Britaniji, natančneje v Cornwallu. 63-letna Elisabeth Carney-Haworth, nekdanja ravnateljica, in njen 61-letni mož David, nekdanji policist, sta z dobrodelnim projektom začela med pandemijo, čeprav je ideja za projekt vzklila že leta 2015.. Projekt sta poimenovala Silver Stories, oziroma Srebrne zgodbe. V sklopu tega projekta otroci in dijaki vsak teden prek telefona berejo starejšim. Tako otroci izboljšajo svoje bralne navade ter vzpostavljajo socialno vez s starejšimi. 

Trenutna starost sodelujočih otrok je med tri in štirinajst let, berejo pa lahko poglavje knjige, kratko zgodbo ali pesem. Pri projektu trenutno sodeluje enajst šol in vabi k sodelovanju tudi druge. 

Avtor: Unsplash

Pri projektu je letos junija sodelovala tudi University of Exeter in njeni raziskovalci, ki so opazovali otrokove bralne sposobnosti in užitek ob branju. Poleg otrok so bili intervjuvani tudi učitelji, starejši in starši otrok. 

Projektni vodja doktor George Koutsouris pravi, da so lockdowni med pandemijo vodili do hude izolacije starejše generacije, na drugi strani pa je zaprtje šol in težave pri poučevanju otrok povzročila večje razlike pri znanju in napredku otrok, še posebej pri pismenosti. “To je imelo negativen učinek tako na starejše kot na mlade,” dodaja. 

Raziskovalna vodja projekta Silver Stories Tricia Nash pa pravi, da je projekt eden najbolj vzpodbudnih in pozitivnih raziskav, pri katerih je kadarkoli sodelovala kot raziskovalka. 

Kontaktirala je številne mlade bralce in njihove poslušalce ter jih povprašala o njihovi izkušnji. Nekatere je poklicala, drugi so izpolnili online vprašalnike. Govorila je tudi s starši mladih bralcev in šolskim osebjem, ki je v tem času podpiralo in vzpodbujalo otroke pri branju in telefonskih klicih. 

“Soglasno so se strinjali, da je bila to odlična izkušnja. Bralci so govorili o tem, kako lepo je bilo brati poslušalcem, čeprav so bili nekateri sprva nekoliko nervozni. Toda hitro so začeli uživati pri svojih tedenskih klicih s svojim poslušalcem,” pravi Nasheva. 

Raziskovalka je povedala tudi, da so se poslušalci zares veselili tedenskih klicev in jih zelo pogrešali med majskimi počitnicami. Nekateri otroci pa so s tedenskimi klici nadaljevali, kljub temu, da so imeli počitnice. 

Starši so poročali, da so njihovi otroci res uživali pri branju ostarelim in da se je branje otrok v tem času zelo izboljšalo. Ne samo kvaliteta branja, temveč tudi njihova samozavest. To so potrdili tudi njihovi učitelji, ki pravijo, da so se bralne sposobnosti otrok zelo izboljšale, opazili pa so tudi večjo samozavest, kar poveča tudi možnosti za njihov šolski uspeh. 

Avtor: Profimedia

Projekt je pred kratkim podprla tudi Camilla, Cornwallska vojvodinja, ki je prek telefona poslušala enajstletnega Ollija in desetletno Teagan

O avtorju

B. P.

New Report

Close