Spoznajte uspešno Slovenko, ki ne prodaja rož, ampak z njimi širi srečo in veselje!

12. junij 2020

Spoznajte uspešno Slovenko, ki ne prodaja rož, ampak z njimi širi srečo in veselje!

12. junij 2020

Zgodba Sanjskega šopka je stara skoraj deset let. Za njo stojita partnerja Metka Sporiš in Uroš Čefarin.

Metka si je od nekdaj želela izdelovati cvetlične dekoracije in šopke za poroke. Čez čas pa odpreti tudi cvetličarno, ki bi bila popolnoma drugačna od vsega, kar poznamo v Sloveniji – in ta želja se ji je uresničila lani. Z njo se je pred kratkim pogovarjala urednica Anja Cajhen.

Pri prvem vprašanju se res ne moremo izogniti epidemiji, ki nas je zaznamovala letošnjo pomlad. Kako ste jo preživeli? Krizne situacije velikokrat v nas izzovejo nove ideje. Kako ste se vi znašli po zaprtju trgovin?

“Letošnja epidemija je najverjetneje prizadela kar večino podjetji. Vsekakor je bilo grozno, ko so začeli poročni pari odpovedovati poroke. Vse poroke v aprilu in maju so bile odpovedane, planiranih smo imeli veliko porok parov iz tujine. Vse te so prestavljene na prihodnje leto, tako da je bil upad na področju poročne floristike našega podjetja zelo velik. Ta trenutek bi moralo biti za nami že nekje 20 porok, bomo pa prihajajoči konec tedna pričeli s prvo.

Smo pa v mesecu januarju postavili tudi spletno cvetličarno, na kateri smo pridno delali in, ko smo morali zapreti vrata cvetličarne v Škofji Loki, smo ves čas in energijo takoj preusmerili v spletno trgovino. In tako prebrodili čas epidemije. Po vse dneve smo aktivno delali na spletni cvetličarni in socialnih omrežjih, ter dnevno iskali nove rešitve. Iz tu se je rodila tudi ideja po sodelovanju s Pcakes. Stopili smo skupaj, drug drugemu pomagali in pripravili simpatične paketke, ki so v težkih časih razveseljevali ljudi.

Naša ekipa se je v situaciji korone res zelo dobro znašla, hitro smo odreagirali in napletli nekaj uspešnih zgodb.

V čem je Sanski šopek tako drugačen od ostalih cvetličarn?

“Ker ima dušo, ljubezen in srce. Pri Sanjskem šopku ne prodajamo rož, ampak s cvetjem širimo srečo in veselje. Naše cvetlične dekoracije in šopki so narejeni z ljubeznijo. Vsi cvetličarji poznamo iste tehnike izdelovanja dekoracij in šopkov. Če pa to delo opravljaš z veliko mero veselja in ljubezni do ustvarjanja, se v šopkih in dekoracijah to zagotovo pozna.

Naša cvetličarna nima pulta, za katerim bi stala prodajalka in čakala stranko. Naša cvetličarna ima en velik osrednji pult, kjer smo vsi- tako kreatorji cvetličnih dekoracij kot kupec. V naši cvetličarni si lahko privoščite skodelico kave, popijete domač bezgov sok in se udobno namestite v fotelj- ob čakanju na šopek, ali se pridete le malo sprostit po napornem dnevu v službi. V naši cvetličarni se lahko počutite kot doma.

Česa vas je bilo najbolj strah, ko ste zapustili eno kariero in se posvetili drugi – cvetličarski?

“Kljub temu, da sem prvotno službo pustila zato, ker sem imela pri poročni floristiki že toliko povpraševanj, da nisem zmogla biti več ne obeh področjih 100%, me je bilo v prvi vrsti zagotovo strah ali bom imela dovolj dela, da bom lahko živela le od tega. V prvem mesecu sem imela kar težave postaviti dnevno rutino, nek red, ampak potem pa je bilo vsak teden in mesec lažje.

Priznam, da si kdaj zaželim za kak teden nazaj v službo … ampak zgolj zato, da bi se malo odpočila 🙂 Ampak le za kakšen teden, nikakor pa se nebi vrnila nazaj. Uživam v tem kar delam.

Ko si na svojem, te v ponedeljek ne čaka delo, če si ga sam ne poiščeš, nihče drug ne poravi tistega dela, za katerega kot uslužbenec v enem podjetju, sploh ne veš, da mora biti opravljen. Delo se ne zaključi ob določeni uri, ampak moraš biti res ves čas vpet v to. Cvetje je postalo del mojega življenja.

Kako ste razvili svoj lastni podpis pri aranžmajih?

“Lahko rečem, da sem se kar nekaj let iskala v stilu. Poskusila sem mnogo in še več stilov, materialov in tehnik. Ko pogledam fotografije prvih kreacij, mi je kar malce nerodno, ampak brez iskanja, testiranja in odkrivanja ne moreš priti do svojega stila. Vsekakor pa to, kar kreiram danes še zdaleč to ni to. Imamo še veliko rezerve in manjka mi še ogromno znanja, ampak, saj se učimo celo življenje, kajne?

Imam mošnjiček, kamor mečem kovančke in ko se jih bo nabralo dovolj, bom odpotovala v svet po novo znanje :-)”

Največkrat Sanjski šopek zasledimo v povezavi s porokami. Katere cvetlice so za poroko najbolj primerne?

“Za poroko so primerne vse cvetlice. To, da je en cvet primeren za na grob, drugi za poroko, to je mimo. Jaz se ne držim nobenih starih navad. Mišljenje, da je en cvet za eno priložnost in drugi za drugo, je samo v naših glavah. Mnogo ljudi sploh ne ve kako božanski so lahko nageljni, ali pa kakšne razkošne cvetove imajo lahko krizanteme. Ampak za to smo krivi mi, cvetličarji, ker ne delamo korakov naprej in ne izobražujemo ljudi, ne ponujamo strankam drugačnega od klasike in tistega za kar vemo da bo šlo v promet- ker s ljudje tega navajeni in ostanimo v coni udobja.”

Kaj bi storili v primeru, da se stranka odloči za šopek, ki ni primeren za priložnost, za katero ga kupuje?

“Vsak šopek je po mojem mnenju primeren za vsako priložnost. Je pa na ustvarjalcu, da zna želje stranke prenesti v samo obliko, izbor cvetja in stil.”

Katera je vaša najljubša roža in zakaj?

“Imam jih mnogo, in bi bilo lažje vprašanje, katero cvetje ni med mojimi najljubšimi 🙂 Okus se mi z leti spreminja. Zagotovo pa sta trenutno med najljubšimi mathola in nagelj. Zakaj? Nagelj me vedno znova in znova očara zaradi preprostosti, ampak hkrati v sebi skriva tako velik zaklad. Nagelj je en najbolj hvaležnih cvetov. Mathola pa je že po samem izgledu zelo naravna ( tudi kadar gre za gojeno rožo) in me spominja na cvetoči travnik ali babičin vrt.”

Kje najdete navdih?

“Navdih najdem povsod okrog sebe. Sploh kadar sem spočita. Vsekakor pa me najbolj navdihuje narava- sprehod ob sončnem vzhodu, petju ptic in jutranji tišini. Nikoli pa ga ne zmanjka. Manj navdiha je zagotovo takrat, ko sem utrujena in ko spočijem glavo – pride nazaj. Da bi mi ga zmanjkalo, pa se res ne bojim.”

Ali imate doma vedno sveže cvetje?

“Ne, ne vedno. Sveže rože si prinesem domov, kadar vem da bom doma. Drugače pa sem ves čas v cvetličarni in obdana s cvetjem. Kaj je lahko lepšega, da si s cvetjem obdan na svojem delovnem mestu?”

Kako so stranke sprejele sodelovanje s Petrascakes?

“Sodelovanje s Pcakes je bilo zelo uspešno. V času korone, ko se ljudje niso mogli obiskovati in obdarovati, je bil paketek cvetja in slaščic res dobro sprejet. Ker pa ni bilo to naše prvo sodelovanje( s Petro sodeelujeva pri porokah že kar nekaj let) mogoče za vse naše sledilce, to ni bilo presenečenje.”

Pred kratkim ste predstavili tudi novost v ponudbi – naročnino na šopek. Se zanjo odloča več žensk ali moških?

“Več žensk, je pa med naročniki tudi kar nekaj moških, ki so naročnino na šopek podarili kot darilo. Je pa ta novost res presenetljivo dobro sprejeta.”

Je sodelovanje manjših podjetnikov tisti ključni dejavnik, ki bo reševalo posel?

“To težko rečem, je pa res da smo v našem podjetju zelo odprti za sodelovanja, saj se s sodelovanji rodijo nove ideje in poslovne priložnosti. Mlajše generacije so, smo bolj odprte do sodelovanj in skupnih projektov.”

Ali smo Slovenci tradicionalisti ali si upamo posegati po drznejših in nenavadnih aranžmajih?

“V naši cvetličarni imamo večino takšnih strank, ki si želijo nekaj drugačnega, netradicionalnega in drznejšega. Vsekakor pa je večji odstotek kar tradicionalistov. Vendar smo zopet na tem mestu »krivi« mi. Če ljudem ne predstavimo novosti, novih trendov in drugačnih aranžmajev, se posledično.”

Foto: Instagram

Avtor
Piše

AnjaCajhen

Style. Več novic

New Report

Close