Ste odvisni od svojega telefona?

Meta Vražič, 20. junij 2022.
Foto: Unsplash

V modernem svetu je brez telefona praktično nemogoče živeti. A če ga preveč uporabljate, lahko to privede do odvisnosti.

“Približno 6,648 milijard ljudi uporablja pametne telefone, kar predstavlja 83,72 odstotkov vse populacije,” poroča Bankmycell.com. Ljudje uporabljamo svoje telefone vsakodnevno in pogosto se zgodi, da imamo občutek, da “zamujamo nekaj”, če gremo v svet brez svoje naprave.

Posledice prepogoste uporabe

A prepogosta uporaba telefona ima posledice – predvsem na odnose s partnerjem ali družino – če se namesto na okolico preveč osredotočamo na svoj telefon.

Prav tako pa telefoni pogosto povzročajo zapravljanje časa in nas zamotijo med delom. “Slišala sem že za ljudi, ki niso pospravili posode, perila, hiše, ker so bili na telefonu,” pravi psihologinja Illsa Kaufman.

Kako veste, da ste odvisni od telefona?

V svojem programu, ki predvsem zdravi posameznike z  obsesivno-kompulzivno motnjo, Illsa pravi, da se pojavljajo tudi ljudje z odvisnostmi, vključno z odvisnostjo od telefona.

Foto: Unsplash

“Trudimo se pomagati ljudem prepoznati, kdaj so preveč na telefonu. Eden izmed glavnih znakov prepogoste uporabe je, če ta moti vaše odnose in delo,” razlaga psihologinja.

In ker so telefoni že tako globoko intergirani v družbo, je odvisnost od telefona veliko težje odpraviti. Psihologinja predstavlja sedem strategij, s katerimi lahko zmanjšate uporabo telefona:

  1. “Poiščite si hobi, ki vključuje roke,” svetuje psihologinja. Odlični primeri so kuhanje, šivanje, dvigovanje uteži, risanje, pisanje ali karaoke. To bo prekinilo vašo uporabo telefona, saj so vaše roke sprogramirane, da sežejo po telefonu.
  2. Ustvarite distanco med vami in telefonom. Naj vas ne bo strah iti iz hiše brez telefona,” pravi Illsa. Sprva bo najbrž neprijetno in nenavadno, a kmalu se boste privadili in se naučili spopasti s temi občutki.
  3. Ko ste na delovnem mestu, telefon utišajte ali ga dajte na “ne moti” nastavitev in ga pustite nekaj ur na tiho.
  4. Podporne skupine so odlične za ljudi, ki se skušajo znebiti kompulzivnega vedenja,” pravi psihologinja. Če imate s tem res velike težave, si poiščite podporo.
  5. Ko imate obiske, dajte telefon na tiho in ga pustite v drugem prostoru. “To je tudi pametna ideja, če ste na zmenku.”
  6. Poskusite meditirati. Meditacija pomaga ljudem ostati v trenutku in biti bolj zavestni. Z meditacijo se boste umirili in preprečili kompulzivno vedenje,” pravi psihologinja.
  7. Ko se odpravite spat, pustite telefon v drugi sobi. “Ja, to pomeni, da si kupite budilko, če jo potrebujete, kot tiste, ki smo jih imeli v 90. letih,” pravi Illsa. To vam bo pomagalo, da ne sežete po telefonu, takoj, ko se zbudite.
Foto: Unsplash

Najdite ravnovesje

Kljub temu, da so telefoni že več let del našega vsakdana, moramo imeti zdravi mero uporabe naših pametnih naprav. Poskusite najti pravi ravnovesje med življenjem z in brez telefona. Zdi se, da je “le telefon”, a ta ima lahko za naše odnose resne posledice.

New Report

Close