Štiri vaje, ki so izguba časa in njihove učinkovitejše verzije

M. V., 23. september 2021.
Profimedia

Vsaka oblika telovadbe je dobra za naše zdravje. A vendar so nekatere manj učinkovite in so lahko zelo nevarne, če jih ne izvajamo pravilno.

Kadar ste na misiji izgubljanja kilogramov in oblikovanja mišic, sta vsaka telovadba in vsaka kalorija pomembni. Proces privajanja na rutino in telovadbo je lahko dolg in izčrpavajoč proces, zato želimo dobiti od treninga največ v najkrajšem času.

Čeprav je vsaka oblike telesne vadbe dobra za naše zdravje, če se trudite čimbolj učinkovito izkoristiti svoj čas, obstaja nekaj vaj, ki jih lahko preskočite. Poleg tega, da so nekatere vaje manj učinkovite od drugih oblik vadbe, predstavljajo tudi večje tveganje za poškodbe, ali pa so preprosto bolj tvegane kot druge. Take vaje lahko preprosto preskočite ali jih zamenjate z boljšimi.

Nekatere vaje so boljše od drugih

Medtem ko so vse vaje namenjene aktiviranju določene mišične skupine, so nekatere preprosto postale kontradiktorne in nam v zadanem obdobju, ne bodo prinesle želenih rezultatov. Običajno so to vaje, ki so zastarele in preprosto nimajo dobrega razmerja med vloženim časom in rezultati.

Zato je pomembno, da vsak izmed nas ve katere vaje mu ustrezajo in se jih drži. Morda so nekatere od navedenih vaj že del vaše rutine in jih želite zamenjati, ali pa ste še začetnik in iščete efektivne vaje. V vsakem primeru vam priporočamo, da te vaje preskočite:

Poteg na lat napravi za glavo

Čeprav je ta vaja del rutine mnogih, ni med najvarnejšimi. Ker mora biti hrbtenica med izvedbo v popolnoma ravnem položaju, lahko vsako odstopanje povzroči poškodbe. Malo je ljudi, ki to vajo lahko izvajajo popolnoma pravilno, zato jo je bolje preskočiti, kot pa tvegati poškodbo hrbta. Namesto te izvedbe raje poskusite poteg na lat mašini s širokim prijemom pred obrazom.

Profimedia
Profimedia

Trebušnjaki

Kljub temu, da so trebušnjaki ena izmed najpopularnejših vaj, se že ve, da niso idealni za izklesane trebušne mišice. Med izvajanjem te vaje je pomembno, da sta hrbet in trup popolnoma ravna, saj lahko z nepravilno izvedbo preobremenite vratne mišice in križ. Veliko boljša in varnejša vaja za trebušne mišice je plank.

Profimedia

Uporaba naprave za ekstenzijo nog

Če ste redni obiskovalec telovadnice, ste zagotovo že uporabili napravo za ekstenzijo nog. Čeprav je to zelo učinkovita vaja za kvadricepse, je to zelo izolirana ekstenzija le ene mišice in nima pretiranih koristi za preostale mišice v nogah. Tveganje, povezano s to vajo je preveliko in tudi vključuje močan stres na kolena in kolenske vezi. Dober nadomestek za to vajo so sestopi na škatlo in iz nje.

Profimedia

Veslanje pokonci

Največji problem pri pokončnem veslanju je kompresija ali stiskanje živca. Po več sklopih nepravilno izvedene vaje lahko pride do pritiska na živec v rami, ki povzroči bolečine. Odlična zamenjava za to vaje je dvigovanje uteži z ravnimi rokami pred telesom ali na stran. Tako boste lažje sledili gibu in izolirali mišico, brez da bi pri tem poškodovali živce.

Profimedia
Profimedia

Prispevek je bil objavljen na miss7.

O avtorju

M. V.

New Report

Close