To je 10 živil za zdravo in sijočo kožo!

21. januar 2023
Foto: Unsplash

Za svojo kožo lahko poleg kvalitetnih produktov poskrbite tudi s pravilno prehrano.

Vsi vemo, da se zdravje kože začne “od znotraj”, to pomeni, da lahko uporabljate vse najboljše izdelke za nego kože, ki so jih odobrili dermatologi, a če ne jeste dobro, se bo to poznalo na vaši koži.

Ali ste vedeli, da obstajajo nekatera živila, ki vam bodo pomagala izboljšati zdravje vaše kože bolje in hitreje kot druga? To so najboljša superživila za sijočo kožo …

1. Losos

Losos in druge mastne ribe vsebujejo veliko omega-3 maščobnih kislin, ki so zelo učinkovite pri ohranjanju zdrave, sijoče kože. Ne samo, da je eden najmočnejših virov protivnetnih maščobnih kislin omega-3, losos vsebuje tudi DHA in EPA, ki spodbujata zdravo kožo tako, da ščitita celovitost celičnih membran, kar ščiti pred prezgodnjim staranjem.

2. Orehi

Orehi so prav tako polni omega-3 maščobnih kislin, zato so, če ste vegetarijanec ali vegan, orehi odlična alternativa za dnevno dozo koristnih maščobnih kislin.

Foto: Unsplash

Omega-3 so odgovorne za zdravje celične membrane, kar vpliva na sposobnost celice, da zadržuje vodo – ohranja jo hidrirano in mehko. Prav tako lahko ustvari bolj enakomeren ton in zmanjša akne, medtem ko se bori proti suhosti in vnetjem ter ščiti kožo pred izpostavljenostjo UV žarkom.

3. Chia semena

Chia semena so dober vir vlaknin in tudi zadržujejo vodo, kar pomaga hidrirati kožo in zmanjšati vnetja. Chia semena so se tudi izkazala za koristna za splošno zdravje, ki je tesno povezano z zdravjem kože.

Raziskave kažejo, da lahko bakterije, ki živijo v debelem črevesu, pozitivno vplivajo na mikrobiom kože. Živila, ki so dobra za črevesje, bodo torej naredila čudeže tudi za kožo.

4. Sladki krompir

Rdeča in oranžna zelenjava vsebujeta likopen, hranilo, ki pomaga preprečevati razbarvanje kože, spremembe teksture, drobne linije in gube. Le malo živil je tako bogatih s temi snovmi kot pečen sladki krompir. Samo polovica srednje velikega krompirja zagotavlja 200 odstotkov dnevnega priporočenega vnosa.

Foto: Unsplash

5. Stročnice

Stročnice kot so fižol, grah, čičerika in leča, vsebujejo veliko mikrohranil, ki so lahko zelo koristna za kožo in črevesje. Vitamin B v stročnicah je odgovoren za spodbujanje zdrave presnove celic, zmanjšanje aken in podpiranje zdrave proizvodnje kolagena.

6. Pomaranče

Pomaranče so eden najbolj znanih virov vitamina C, poleg tega pa so tudi eden najboljših sadežev za sijočo kožo. Dokazano je, da to supersadje spodbuja tvorbo kolagena, izboljšuje navlaženost kože in pospešuje celjenje ran.

7. Zeleni čaj

Zeleni čaj je poln antioksidantov, ki lahko vašo kožo osvobodijo kakršnih koli blokad in jo zaščitijo pred škodljivimi okoljskimi dejavniki. Rezultat? Odlična in zdrava polt. Redno uživajte skodelico tega čaja in sčasoma boste opazili, kako se vaša koža sveti.

Foto: Unsplash

8. Borovnice

Borovnice so bogate z antioksidanti in vitamini, ki lahko pomagajo okrepiti kolagenska vlakna v koži in ji dajo zdrav sijaj. To jagodičje lahko vključite v svojo prehrano ali pa si na obraz nanesete masko iz zmečkanih borovnic in jogurta za takojšen sijaj.

9. Avokado

Najljubše sadje za prigrizke je bogato z enkrat nenasičenimi maščobnimi kislinami, ki dokazano vlažijo in ščitijo kožo ter zmanjšujejo tveganje prezgodnjega staranja, ki ga povzroča ultravijolično sevanje. Avokado je zelo učinkovit tudi pri povečanju ravni hidracije kože in zmanjšanju vnetja.

10. Brazilski orehi

Samo dva brazilska oreha na dan vam lahko zagotovita priporočeno količino selena, minerala, ki pomaga ohranjati elastin, beljakovino, ki ohranja kožo gladko in napeto. Brazilski oreščki so tudi polni vitamina E, ki ohranja kožo vlažno, in bakra, ki podpira nastajanje melanina, spojine, ki prav tako ščiti kožo pred škodljivimi učinki UV žarkov.