To so razlogi, zakaj je Karl Lagerfeld postal legenda

29. april 2020

To so razlogi, zakaj je Karl Lagerfeld postal legenda

29. april 2020

Za Fendijevo modno revijo na kitajskem zidu je porabil 10 milijonov dolarjev!

Leta 1954 je prejel nagrado Woolmark za najboljši dizajn plašča. Karl Lagerfeld se je iz rodnega Hamburga preselil v Pariz, ko je bil še najstnik in čeprav ni imel formalne modne izobrazbe ali kaj skupnega z umetniško šolo, je hitro pustil svoj pečat. Čeprav je nagrado Woolmark prejel pri rosnih 21. letih, je nakazal izjemen talent, saj je na istem tekmovanju nagrado na najboljšo obleko osvojil njegov večni tekmec Yves Saint Laurent.

1965

Karl postane kreativni direktor modne hiše Fendi, kjer je preživel rekordnih 54 let ter zanje ustvaril več kot 100 kolekcij, kar je skoraj cela življenjska doba v modni industriji, kjer kreativne direktorje menjajo tako hitro, kot trenerje v nogometnih klubih. Ko je začel delati v Fendiju, je kot svobodnjak delal tudi za hiši Krizia in Charles Jourdan. Sestri Fendi sta Karla pripeljali v modno hišo, znano po krznenih izdelkih, da bi vnesel mladostni duh. Karlu se je to posrečilo z barvnimi krznenimi kosi, zaradi česa je do konca življenja bil sovražnik številka 1 društev za zaščito živali.

1973

V 70-ih letih je Karl postal član le Septe – skupine pariških boemov, s katerimi je živel ter delal dneve in noči, medtem, ko je bil preostali čas precej zamegljen zaradi stvari, ki so se dogajale po pariških klubih. Oblikovalec je prijateljeval z Yves Saint Laurentom, manekenko Donno Jordan in ilustratorjem Antoniom Lopezom. V tem času je spoznal tudi svojega ljubimca, s katerim sta skupaj preživela kar 18 let – Jaquesa de Baschera. Ravno takrat je Andy Warhol, ki bi lahko zavohal glamurozno umetniško ekipo čez cel ocean, ovekovečil Karla in njegove prijatelje v filmu L’Amour. Nekatere scene je posnel v Karlovem stanovanju.

1983 – postane del Chanelove ekipe

Karl se je Chanelu pridružil kot sodelavec, hkrati pa je še vedno sodeloval s hišama Chloe in Fendi, kljub temu pa je njegovo 36-letno sodelovanje s Chanelom tisto, ki ga je naredilo zares slavnega. Njegova prva Chanelova kolekcija ni navdušila kritikov, opažena je sicer bila zaradi silhuet, značilnih za 20-ta leta 20. stoletja, kot pa po ženskih oblekah ter jaknah iz pastelnih barv, zaradi česar je bil Chanel takrat znan. V Women’s Wear Daily so zapisali, da je »oblikovalec v kolekciji pokazal veliko Chanelovih ne-jev in nezadostno da-jev.«

Vendar je Karl v naslednjem desetletju svojim kritikom dokazal, da se motijo, saj je na novo preoblikoval znamenit logo z dvojnim C, znamenite tvidaste kose ter biserni nakit, znova in znova.

»Dobra stvar pri Chanelu je, da lahko osnovno idejo prilagodite na različne načine,«

je ob neki priložnosti izjavil oblikovalec.

1994 – Chanel uvaja v pop kulturo

»Moda je to, kar se dogaja zdaj,« je bil prepričan. Svojo dolgoživost v znamkah, za katere je delal kot oblikovalec, je dolgoval svojemu talentu, da se je z oblačili prilegal duhu časa. Njegove kolekcije so se osredotočale na skoraj vse aktualne dogodke na svetu, preko podnebnih sprememb, preko Amy Winehouse, do modernega feminizma.

Dober primer Karlove povezave s pop kulturo je Chanelova kolekcija leta 1994. Po modni brvi so se sprehodile kate Moss, Carla Bruni in Naomi Campbell v bucket klobučkih, vrečastih hlačah in kavbojkah. To je bila čisto nova era za Chanel, saj je bilo znano, da so do takrat njegove modele nosile samo žene zdravnikov, kot se je izrazil Karl.

2001 – Sprememba videza

Karl Lagerfeld je postal ena izmed najbolj prepoznavnih osebnosti v modnem svetu, zahvaljujoč svoji uniformi, sestavljeni iz črne obleke, bele srajce, rokavic brez prstom, pompadur ovratnika ter sončnih očal. Ta videz je postal njegov zaščitni znak v zgodnjih 2000-ih, ki ga je združil z drastičnem hujšanjem.

»Kar naenkrat sem začutil potrebo, da bi oblekel obleke Hedija Slimana,«

je Karl na kratko pojasnil hujšanje, saj so bile Hedijivi kroji (takrat je oblikoval moške kolekcije za Dior) zelo ozki.

Odkril je tudi recept za hujšanje, ki temelji na prehrani brez sladkorja, sira in kruha ter desetih pločevinkah dietne Coca Cole.

2004 – oblikuje svojo prvo lastno kolekcijo

Zamisel o sodelovanju med prestižno modno znamko in high street znamko, je bila takrat nov koncept. Legerfeld je bil prvi oblikovalec, ki je sodeloval s H&M pri njihovi letni kolekciji, pojavil pa se je tudi v njihovi reklami. Kolekcija je požela ogromen uspeh, saj je bila razprodana v le nekaj minutah širom sveta.Vendar je obstajala tudi druga stran zgodbe. Karl je kritiziral število omejenih kosov, ki jeh je H&M izdelal z besedami: to je snobizem, ki so ga ustvarili antisnobi.

2007 – Fendijeva modna revija na kitajskem zidu

Zahodne znamke so se na začetku 21. stoletja počasi začele približevati tudi vzhodnjaškim državam, da bi pritegnile čim več kupcev. Karl se je znašel na samem čelu kot prvi izmed oblikovalcev, ki želijo prodreti na vzhodni trg. Njegova prva poteza ni bila niti malo skrita, saj je prvo Fendijevo modno revijo uprizoril kar na slavnem kitajskem zidu.

Kolekcija je vključevala 88 modelov (številka 88 je na Kitajskem povezana z blaginjo), veliko rdeče barve (sreča) in manekenke azijskega porekla, ki je hišo stala kar 10 milijonov ameriških dolarjev.

Ko so novinarji vprašali Sylvio Fendi, na kateri lokaciji bi lahko potekala njihova naslednja revija, je rekla:

»Morda na Luni.«

2011 – prihod Choupette

Na svetu ni veliko mačk, ki imajo osebno služabnico, potujejo v zasebnem letalu, imajo svojo knjigo, Instagramov profil, stran na Wikipediji in svojo modno linijo izdelkov. Vendar je Choupette posebna mačka. To je mačka Karla Lagerfelda, ki ga je dobil v dar od modela Baptista Giabiconija, ko je moral Karl nekaj dni skrbeti zanjo. Karl pravi, da je bila to ljubezen na prvi pogled:

»Lepa je na pogled in je zelo graciozna, vendar je njena najboljša lastnost ta, da ne govori. Če bi se lahko uradno poročil z mačko, bi to dejansko tudi storil.«

2012 – sporne izjave na račun zvezdnikov

Skupaj z rastjo njegove kariere je rasel tudi njegov ugled. Eden njegovih prvih škandaloznih komentarjev se je nanašal na imenovanje Stelle McCartney za glavno kreativno direktorico v modni hiši Chloe.

»Vsekakor menim, da bi morali najeti kakšno veliko ime, kar seveda McCartney je … iz glasbenega sveta, ne iz modnega.«

To je bil le začetek, Karl je bil kasneje kritičen še do Pippe Middleton, Heidi Klum in Lane del Rey. Ena izmed najbolj šokantnih izjav pa se je nanašala na pevko Adele.

»Mogoče je malce predebela, vendar ima lep obraz in božanski glas.«

2014 – modna revija v supermarketu

Karl je imel poseben občutek za potrebe sodobne pop kulture in nič čudno, da je njegova revija leta 2014 prišla v anale modne zgodovine, saj se je odvijala v supermarketu. Presegla jo je le tista, na kateri se je pojavila raketa!

2017 – Pariz ga počasti z odlikovanjem

Nemec, ki je večino svojega časa preživel v Parizu ter oblikoval za najbolj francosko modno znamko vseh francoskih znamk, je prejel najbolj prestižno nagrado, ki jo Pariz podeljuje častnim meščanom. Županja Anne Hidalgo mu je ob podelitvi dejala:

»Pariz te obožuje – ti si Pariz.«

Foto: Getty, Profimedia

Style. Več novic

New Report

Close