Trik: v 15 minutah zmanjšajte stres in izboljšajte spomin!

31. maj 2022
Foto: Unsplash

Raziskave kažejo, da je Kirtan Kriyan joga odlična za sproščanje in izboljšanje spomina.

V času epidemije in poepidemskih dneh zagotovo vsi iščemo načine, kako se sprostiti. Profesorica psihologije in nevroznanosti, dr. Barbara Blatchley, je s svojimi študenti opravila raziskavo, s katero so odkrili zelo preprost način sproščanja in izboljšanja kognitivnih sposobnosti.

Gre za mešanico joge in meditacije, imenovano Kirtan Kriya joga oz. KK joga. KK jogo sestavljajo serije “mudre” oz. premikov rok in petja. Zelo preprosto se jo je naučiti, vzame pa vam le 12 do 15 minut.

Kaj je KK joga?

Raziskava profesorice in njenih študentov je pokazala, da KK joga izboljša spomin, pozornost, splošne kognitivne funkcije, spanje in delovanje imunskega sistema. Poleg tega zmanjšuje depresijo, stres in ravni stresnega hormona kortizola, pri bolnikih z Alzheimerjevo boleznijo.

Menijo, da mudre in petje, ki so značilni za KK jogo, stimulirajo 84 akupresurnih točk, kar posledično poveča možganski pretok krvi v prefrontalno skorjo.

Foto: Unsplash

Ta del možganov pa je ključnega pomena pri izvršnih, kognitivnih in čustvenih funkcijah. Poleg tega je zmanjšan pretok krvi v te možganske regije zgodnji znak Alzheimerjeve bolezni, ki zna celo napovedati to bolezen. Izkazalo se je tudi, da KK joga uspešno izboljšuje spomin pri posameznikih, ki imajo blage kognitivne pomanjkljivosti in oslabljen spomin, pa tudi pri tistih, ki živijo v visoko stresnem okolju.

Študentka Neha Nasar je zasnovala longitudinalno študijo, v kateri so zdravi študentje dodiplomskega študija, ki nimajo nikakršnih kognitivnih motenj, prostovoljno vadili KK jogo enkrat na teden, šest tednov.

Poleg različnih spominskih in kognitivnih nalog, ki so jih sodelujoči morali reševati, so jim raziskovalci izmerili tudi količino kortizola v telesu pred in po jogi.

Rezultati

“Na splošno je KK joga znižala nivoje kortizola, depresije, tesnobe in ocenjenega stresa. Ob začetku in koncu raziskave po šestih tednih, so bili nivoji kortizola opazno nižji 15 minut po vajah KK joge,” poroča profesorica dr. Blatchley.

Ob koncu študije so bili nivoji kortizola sicer ponovno višji, a avtorji to pripisujejo bližajočemu se izpitnemu obdobju, ki so ga študentje imeli ob koncu raziskave.

Vadba KK joge pa je v šestih tednih vseeno znatno zmanjšala nivoje depresije in stresa, ki so ga študentje ocenili sami. “Uspešnost udeležencev na kognitivnih in spominskih nalogah se je najbolj izboljšala pri previjanju spomina naprej in nazaj. To kaže, da je KK joga vplivala na delovni spomin, pozornost in kognitivno delovanje udeležencev,” še poroča dr. Blatchley.

Torej, rezultati kažejo, da ima enostavna za učenje, časovno učinkovita kombinacija joge in meditacije pomembne koristi pri izboljšanju razpoloženja in spomina pri populaciji zdravih študentov, ki nimajo kognitivnih motenj.

Gre za res preprost in učinkovit dodatek k vsakodnevnim rutinam zaposlenih ljudi, ki kaže ogromne psihološke prednosti in lahko služi tudi kot preprosto terapevtsko orodje za spopadanje s stresom.

New Report

Close