Tudi vi igrate najbolj hit igro tega leta?

19. januar 2022

Tudi vi igrate najbolj hit igro tega leta?

19. januar 2022
Foto: Profimedia

Wordle je preprosta spletna igra, ki je luč sveta ugledala lani novembra. Takrat je imela le približno devetdeset igralcev dnevno, začetek januarja jih je bilo že tristo tisoč, število besednih navdušencev pa je prejšnji vikend naraslo na dva milijona. Imamo pa tudi slovensko verzijo.

John Wardle je igro razvil za partnerko, ki ima rada puzzle. Cilj igre je vsak dan uganiti besedo, igralec pa ima le šest poskusov. Igra Wordle je postala popularna po tem, ko je ena od novozelandskih uporabnic svoje rezultate delila kot zaporedje emojijev na Twitterju. Posledično je moral Wardle svojo igro prilagoditi na način, da se rezultate lahko deli z drugimi uporabniki. 

Wardle meni, da je igra doživela tako velik uspeh prav zaradi svoje preprostosti in dostopnosti, obenem pa je še vedno precej zahtevna. “Čeprav jo igram vsak dan, še vedno čutim neko zadovoljstvo – da mi občutek, da sem pameten in ljudje imajo to radi,” pravi Wardle. 

Strokovnjaki za igre pravijo, da je igra ljudem všeč, saj jih spomni na stare čase interneta. Internet je trenutno v zelo slabem stanju, saj morajo biti uporabniki previdni z vsemi podatki in piškotki in poskusi monetiziranja, pravijo strokovnjaki. “Toda ta aplikacija je super, ker ne počne vseh tistih slabih stvari. Je tisto, kar je splet bil, ko smo ga prvič imeli – bil je veliko bolj igriv,” pravi Adam Procter, predavatelj oblikovanja iger na Southampton University. 

Prevod: Vsi samo zapravljamo čas, da lahko gremo spat in se zbudimo z novim wordlom.

Igra je prav tako praktično že poznana vsem ljubiteljem Scrabbla, lotili pa so se je tudi matematiki, ki so računali svoje možnosti za uspeh. 

Wardle se trenutno ukvarja z vprašanjem, ali igro razširiti. “Moram biti previden. To ni moja služba in ne želim, da v mojem življenju postane vir stresa in anksioznosti. Če bom kaj spremenil, želim, da so to enake spremembe, kot bi jih naredil, če bi igro še vedno igrala moj partner in jaz.”

Veliko različic pa tudi primer monetiziranja

V zadnjih tednih pa se je pojavilo tudi veliko iger, identičnih Wordlu in s precej podobnimi imeni: What word – wordle, Wordus in Wordle 3D. Vse sledijo principu originalnega Wordla, za številne pa je treba tudi plačati. Eden od ustvarjalcev nove aplikacije, za katero je bilo potrebno za letno naročnino odšteti trideset dolarjev, se je na Twitterju javno pohvalil, da je uspešno zmonetiziral aplikacijo, ki je v originalu brezplačna, ter z njo tudi veliko zaslužil. 

Nekatere aplikacije je Apple Store že odstranil, še vedno pa so na voljo brezplačni Queerdle, ki se promovira kot “yassification of Wordle” (beseda yassification je internetni meme in pomeni proces, pri katerem se nekaj spremeni iz stare, originalne oblike v svojo boljšo verzijo), Sweardle, pri katerem ugibate kletvice s štirimi črkami, ter najbolj absurdna igra Letterle, pri kateri imamo 26 možnosti, da uganemo pravo črko. 

Če vam angleščina ne gre, lahko tudi po slovensko

Prejšnji teden je na splet prišla tudi slovenska verzija iger Wordle, imenovana Besedle. Slovenski uporabniki Twitterja so jo hitro preizkusili in svoje uspehe že delijo na svojih družbenih omrežjih. Nenapisano pravilo namreč pravi, da ne smeš deliti rešitve, temveč le svoj uspeh.

Besedle med drugim igrajo tudi prevajalec Boštjan Gorenc ter nekdanji novinar POP TV-ja Denis Oštir.

Style. Več novic

New Report

Close