Vplivnica Eva Centrih: "V petih letih nisem imela niti dneva dopusta"

09. marec 2023

Vplivnica Eva Centrih: "V petih letih nisem imela niti dneva dopusta"

09. marec 2023
Foto: Instagram

Eva Centrih je ena redkih vplivnežev, ki jim pri nas uspe živeti zgolj od vplivnostnega marketinga. Na Instagramu njeno razgibano življenje spremlja več kot 35 tisoč ljudi, na YouTubu pa se lahko pohvali s skoraj 7 milijoni ogledov.

A pot do sem ni bila lahka. Eva se mora ves čas prilagajati trendom družbenih omrežij in ustvarjati vsebine, ki najbolj pritegnejo. “Največji izziv se je obdržati in ohraniti pozornost svojih sledilcev,” pravi in prizna, da v zadnjih petih letih ni imela niti dneva dopusta, vsaj ne v pravem pomenu besede. Ravno nasprotno – na potovanjih v resnici največ dela.

“Na potovanjih nastajajo vsebine, ki so ljudem najbolj zanimive, zato moram vedno biti na preži za dobrimi vsebinami.”

Njena služba in zasebno življenje sta tesno prepletena, delo pa v resnici združuje več poklicev – ona je režiserka, producentka, vizažistka, stilistka, snemalka, montažerka, tajnica, … vsakemu projektu se v celoti posveti in včasih ji ena fotografija vzame tudi cel dan.

“Najprej je treba najti primerno lokacijo, kar ti lahko vzame nekaj ur. Potem je treba poiskati najboljše razmere za fotografijo, včasih moraš počakati na sončni zahod, ali da oblak zakrije sonce. Tukaj je še izbira outfita in mejkap. Potem je treba stvari obdelati v postprodukciji, kar včasih vzame še več časa kot fotografiranje. Sledi objava, kjer moraš biti kreativen in kaj koristnega povedati svojim sledilcem.”

Kako ji je uspelo, da je vplivnostni marketing postal njena služba, koliko zasluži in kakšen je v resnici odnos med vplivneži, nam je zaupala v intervjuju.

Pred kratkim sem zasledila podatek, da zgolj od vplivnostnega marketinga v Sloveniji živi samo deset ljudi – je ta številka realna?

Glede na to, da ima kar nekaj influencerjev poleg sodelovanj na družbenih omrežjih tudi svoje znamke (oblačil, kozmetike, prehranskih dodatkov), ki jim prinašajo dodaten zaslužek, bi rekla, da je številka influencerjev, ki živimo izključno od vplivnostnega marketinga blizu realne, morda malce višja.

Po kolikem času je tebi uspelo, da je vplivnostni marketing postal tvoja služba?

Svoj prvi vlog na YouTubu, ki je bil takrat mejkap tutorial, sem objavila šest let nazaj, leta 2016. Sledili sta dve leti konstantnega snemanja, ko sem objavila približno 2 videa na teden. Dotikala sem se najrazličnejših tematik, ki so me zanimale, od področja mejkap trendov (mejkap za v šolo), pa modnih inspiracij (na primer kako se obleči kot sestre Kardashian) in potovanj (eden mojih prvih potovalnih vlogov je bil v London). Izvirala sem iz sebe in tistega, kar sem takrat, kot študentka novinarstva, “imela” in se mi je dogajalo.

Še danes se spomnim, kako vesela sem bila prvega maila priznane lepotne znamke, ki me je opazila in mi zaradi mojega dobrega dela želela poslati nekaj v dar. Kakšna sreča je bila to (smeh).

Takrat si v bistvu nisem niti predstavljala, da lahko od tega tudi kaj zaslužiš, saj je bilo leta 2016 slovenskih vplivnežev res malo. In tako je sledil še drugi, tretji, četrti mail različnih podjetij … ko sem na neki točki sama ugotovila, da so stvari malo ušle nadzoru in postavila prvi cenik. V resnici sem rabila kar nekaj časa, da sem si sploh “upala”.

Spomnim se, da mi je neko podjetje pisalo, koliko računam za eno objavo na Instagramu in se sama pri sebi še nisem počutila dovolj dobre, da bi sprejela takšen način sodelovanja in sem dejansko zavrnila zaslužek. Leta so me utrdila, izpilila sem svoje znanje (tehnično in praktično) in letos marca bodo štiri leta odkar živim od vplivnostnega marketinga.

Kako so naročniki izobraženi na področju dela z vplivneži?

Mislim da čedalje bolj. Vse bolj se zavedajo, da obstajajo načini, kako preveriti dober reach in engagement. Po sodelovanju jih vse več želi statistiko, ki natančno meri, kako je bila neka objava oz. kampanja odzivna in sprejeta. V ospredje prihaja tudi to, da število sledilcev ni vse. So vplivneži, ki imajo več deset tisoč sledilcev, a nimajo vpliva. In brez vpliva ni vplivneža.

Kakšni so trenutni trendi v vplivnostnem marketingu? Kaj se najbolj klika?

Zdaj je “all about reels”. Videi, videi, videi. Slike, ki so prej dosegale po 80.000 dosega na objavo, so trenutno v zatonu in v ospredju je videografija. Bolj, kot je video poseben, drugačen, unikaten, z elementom presenečenja, večji ter boljši bo odziv. Po drugi strani pa se vse pomika v bolj naravno in surovo. Kaj mislim s tem? Včasih so bili izjemno popularni npr. masivni hauli, močni mejkapi … zdaj se vračamo nazaj na “manj je več”. Naravni mejkap, trajna in ekološko usmerjena moda.

Sama na Tiktoku na primer sledim devetčlanski družini, ki živi na kmetiji. Vse počnejo iz nič. Ko si zaželijo torte, pomolzejo kravo, da dobijo mleko, na vrtu naberejo sveže sadeže, samo naredijo maslo … zanimivo je to, da imajo večmilijonske oglede.

Torej, nekaj, kar bi včasih veljalo za dolgočasno in “zastarelo” je zdaj trend. Ne pravim, da je treba iti v tak “ekstrem”, pa vendar se zdi, kot da z leti ne odraščamo samo mi, temveč tudi družbena omrežja. Ceni se ranljivost, iskrenost in pristnost.

Skratka, kar želim povedati je to, da kar je bilo popularno včeraj, ni nujno da bo uspevalo tudi danes. Algoritem se hitro spreminja, prihajajo novi trendi in moraš se znati prilagoditi, se naučiti stvari, ki jih nisi vešč (dober primer so reelsi). Umetnost je sledilcem ostati ves čas zanimiv.

Se med vplivneži na Instagramu bije bitka za naročnike?

Spomnim se enega svojih prvih blogerskih eventov, ko sva z blogerko skupaj peš šli čez center, domov, nato pa vsaka v svojo smer. Za konec sva naredili še skupen selfi (ja, takrat so še bili popularni), ki ga je ona objavila na svojem Instagram profilu (takrat je imela približno 15.000 sledilcev, dvakrat več od mene).

Ko sem prišla domov in to fotografijo želela deliti na svojem profilu, sem ugotovila, da je sliko izbrisala. Takrat sem doživela surovo realnost in si obljubila, da sama ne bom in nikoli ne želim biti takšna.

Tako da, verjetno se bije bitka za naročnike, odvisno tudi s kom se pogovarjaš, oziroma koga vprašaš. So vplivneži, ki zelo lepo delajo in nimajo težav iskreno deliti svojega mnenja, informacij, cenika …

Z leti sem si naredila nek manjši krog ljudi oz. mojih punc, ki smo skupaj v tem biznisu, ki si zaupamo. Skratka, sama se s tem ne obremenjujem, saj menim, da je dela dovolj za vse, če si dober. Trud se poplača, trdo delo se nagradi, poslovni partnerji prepoznajo, kdo je pristen in kdo ni. Predvsem pa ljudi ne smeš nikoli podcenjevati.

Koliko zaslužiš s svojim delom? Je to povprečna slovenska plača, dve, tri …?

Dokler živim v najemniškem stanovanju … premalo (nasmeh).

Koliko računaš za eno objavo? Kakšne so cene v primerjavi s tujino?

Cene so, v primerjavi s tujino, neprimerljivo manjše. Kylie Jenner ali Christiano Ronaldo z eno objavo na Instagramu zaslužita več kot milijon, potem pa gre številka počasi navzdol, odvisno ali si makro, mikro ali nano vplivnež.

Koliko računam je odvisno od tega, kaj podjetje želi. Ali je to fotografija ali video, zgodba na Instagramu …? V bistvu je vsaka ponudba individualna. Imam nek splošni cenik, ki pa ga prilagajam glede na želje naročnika, obseg sodelovanja in zgodbo podjetja.

Kako je tvoj posel oz. poklic sprejela tvoja družina?

V bistvu se je vse skupaj odvijalo počasi. Ko sem začela z YouTubom, sem še živela doma. To je izgledalo tako, da sem dvakrat na teden prišla v dnevno sobo in vsem naročila, naj bodo naslednji dve uri čisto tiho (smeh). Ko sem končala s snemanjem, sem prišla nazaj in rekla “Zdaj lahko govorite” (smeh). Tako da so bili v bistvu vpleteni zavedno ali nezavedno v mojo rast od samega začetka. Starša sta mi tudi pomagala z opremljanjem moje sobe, ki sem jo spremenila v mini studio in mi posodila denar za nakup prvega pravega profesionalnega fotoaparata oziroma kamere. Glede tega sem imela in še vedno imam res srečo, da imam starša, ki me tako podpirata.

Kaj so največji plusi in minusi tvojega poklica?

Največji plus je svoboda, ki mi jo ta poklic daje ter to, da lahko delam od doma. Največji minus pa je urnik 24/7. Ves čas si v tem. Razmišljaš, bereš, spremljaš trende, da ja ne bi česa zamudil in to zna bit majčkeno naporno.

Sodelovala si že z mnogimi velikimi znamkami, kot so Philips, Braun, Primark, Nivea, About You, … katero je bilo tvoje najljubše in najslabše sodelovanje?

Ni bilo ravno sodelovanje, ampak blogerski dogodek. Predstavitev nove kozmetične linije. Podjetje se je zelo potrudilo s pogostitvijo, izbrali so lep, butičen hotel, povabili številne influencerje in znane osebe. Na koncu, preden sem odšla, sem se zapletla v pogovor s PR-ovko oz. vodjo dogodka in jo vprašala, če imajo namen v prihodnosti sodelovati z vplivneži, glede na to, da sem mesečno prejemala njihove novitete v nabiralnik in bila že na nekaj dogodkih. Pa mi je odgovorila, da njihov direktor ne verjame v vplivneže in vplivnostni marketing.

To me je tako zabilo … počutila sem se res slabo in se vprašala, kaj sploh delam tam. Tolikokrat sem brezplačno podprla znamko, delila produkte, si vzela čas, da sem prišla na dogodek …

Lepih trenutkov pa je bilo ogromno. Še posebej ljuba so mi sodelovanja, ko grem na pot, saj obožujem potovanja. Povabilo na teden mode v Milano, ki sva ga s fantom združila z mini oddihom na jezeru Como je eden takšnih, ki mi je pisan na kožo. Zelo sem uživala lani, ko me je priznana modna znamka z oblačili povabila v Barcelono na ogled pomladno-poletne kolekcije.

Modno revijo so naredili v uro oddaljeni vasici med vinogradi, kjer izdelujejo špansko vino. Pa izlet v avstrijske Alpe, kjer so nam pričarali pravo božično pravljico. Takrat sem se kot edina slovenska vplivnica družila z ostalimi vplivneži iz Evrope, ki imajo tudi več milijonov sledilcev in bila deležna pogostitve na res visokem nivoju.

Spanje v luksuznem hotelu, vožnja s kočijo, pogled na zasnežene Alpe, druženje s haskiji in izdelovanje božičih okraskov, vrhunska hrana … take priložnosti so zame največja nagrada in poplačilo za ves trud, ki ga dan za dnem vlagam v svoja družbena omrežja.

Izredno vesela pa sem tudi, ko do mene pristopi kak sledilec in prosi za fotko. Tak res lep občutek je to.

Kako je videti en tvoj najbolj hektičen dan?

Najbolj hektičen dan? Hm … vzemimo za primer včerajšnjega. Zjutraj sem se zbudila in spila kavo. Nato sem odhitela v trgovino po stajlinge za fotografiranje in zatem odšla na pregled k zobozdravniku. Med vožnjo domov sem poslušala svoj intervju, ki sem ga posnela za podkast radia Val 202.

Doma sem naredila nalogo za astrologijo (leta 2022 sem se namreč vpisala na zasebni študij, saj me astrologija zelo zanima in veseli). Sledili sta dve uri predavanj na temo astrologije, vmes pa sem naredila še zelenjavno juho in bila v trgovini, ker zadnje čase jem preveč sladkega in se mi malenkost pozna na trebuščku (vsakič, ko se malce zredim, me vsaj pet ljudi vpraša, če sem noseča, haha). Tako, da bi rada spet čimbolj zdravo živela.

Okoli 21. ure sva se s fantom odpravila še v fitnes, okoli enajstih zvečer pa sem se končno usedla še za računalnik in odgovarjala na vso e-pošto ter urejala ostale obveznosti. Pa jutrišnji dan? Verjetno bo popolno nasprotje današnjemu. Skratka dolgčas mi nikoli ni.

Kako potegneš mejo med delom in prostim časom? Imata s partnerjem kakšno pravilo?

Moje delo je moj prosti čas in moj prosti čas je moje delo. Kaj mislim s tem? Sledilce zanima, kaj se dogaja z mano, pa če je to fotografiranje za naročnika ali pa sem zasebno na kavi. Zato meje praktično ni. Tudi, ko grem na dopust, delam, saj je takrat vse skupaj za moje sledilce še bolj zanimivo.

Primer: Jahanje kamel v puščavi, vožnja z džipi, obisk beduinske vasi … vse to so trenutki, ki jih ljudje radi gledajo in posledično te algoritem še bolj nagradi.

Velikokrat rečem, da bi potrebovala dopust od dopusta (smeh). Vseeno pa se seveda tudi zavestno odločiva, da dava telefon za naslednji dve uri na stran in sva samo en z drugim ter se pogovarjava, sprehajava ali pogledava kakšen film. Takrat ga sploh nič ne pogrešam. V bistvu z lahkoto to naredim.

Ali kdaj popolnoma izklopiš telefon in pozabiš na delo?

Ko spim (smeh).

Kako vidiš opravljanje svojega poklica čez 20 let, ko se boš že srečala z abrahamom?

Hehe, zanimivo vprašanje. V bistvu ne razmišljam kaj dosti o tem kaj bo čez 10 ali 20 let. Živim iz danes na jutri in se sproti prilagajam vsem spremembam. Lahko rečem, da se tudi v prihodnosti vidim v tem poklicu, ker v nastopanju in vsemu, kar predstavlja Evina lepotilnica, zelo uživam. Verjetno bom edino bolj zrela in izkušena, tako da bo s tem rastel tudi moj kanal ter vsebine. Jaz bom taka modna abrahamovka, z rokavicami, ruto in vedno našminkana. Tako se vidim (nasmeh). Lepota, moda, potovanja, astrologija, duhovnost … to sem jaz.

Avtor
Piše

Kaja Flisar

Style. Več novic

New Report

Close