Zakaj se nam zvezdniki vse pogosteje kažejo kot ranljivi?

22. januar 2023
Foto: Profimedia

Od dokumentarne serije Jonaha Hilla s svojim psihiatrom do princa Harryja in njegove avtobiografije. 

Pred desetimi leti smo zvezdnike lahko videli kot manj kot popolne zgolj takrat, ko so bili izčrpani. Izčrpanost zaradi koncertnih turnej, nadležnih paparacev, napornih urnikov in projektov je bil križ, ki so si ga znane osebnosti morale naložiti in ga prenašati. Če je prišlo do te izčrpanosti, je trpela umetnost, trpelo je njihovo delo.

Danes zvezdniki ne trpijo več toliko za izčrpanostjo, temveč odkrito priznavajo, da imajo težave s svojim duševnim zdravjem, obdobje, ko so povsem na dnu, pa postane vir navdiha. 

Med zvezdniki, ki so svojo zgodbo o duševnem zdravju spremenili v zgodbe, sta Jonah Hill in Selena Gomez. Oba sta posnela dokumentarna filma – Hillov Stutz in Selenin My Mind & Me sta moderni obliki zvezdniških dokumentarcev, namenjenih občinstvu, ki bo cenilo in pohvalilo javno in odkrito ranljivost zvezdnikov. Takšni filmi nimajo več zgodbe in pričakovane strukture, temveč gre za nelinearno pripoved o psiholoških pretresih, ki jih zvezdnik doživlja. 

Foto: Profimedia

Hillov dokumentarec Stutz je poimenovan po in posvečen igralčevemu dolgoletnemu psihoterapevtu Philu Stutzu, posnet pa je prav v njegovi pisarni. Med filmom izvemo ogromno o duševnem zdravju igralca, pa tudi o življenju, zdravju in psiholoških tehnikah psihiatra. 

My Mind & Me je zgodba Selene Gomez, ki je že kot otrok iz teksaškega nižjega družbenega razreda zrasla v veliko Disneyjevo zvezdo. V svojih dvajsetih letih aktivnega igranja in petja so jo definirale tudi zveza z Justinom Bieberjem, diagnoza lupusa, psihoza in bipolarna motnja. 

Foto: Profimedia

Dokumentarca sta posneta in predstavljena na podlagi ideje, da je ranljivost najpomembnejša vrlina, kar vidimo tudi v glasbi in športu – teniška igralka Naomi Osaka je tako postala prava ikona zaradi svoje iskrenosti glede duševnega zdravja.

Pomembnosti ranljivosti se zavedajo tudi sestre Kardashian, ki vse pogosteje govorijo o anksioznosti in slabih plateh slave, ki si je po drugi strani želijo, enako pa bi lahko trdili tudi za princa Harryja in njegovo ženo Meghan, ki sta prek dokumentarca, zdaj pa še prek Harryjeve knjige, začela graditi svojo znamko. 

Foto: Profimedia

Revolucionarno, toda vseeno še vedno del industrije

Deljenje zasebnih podrobnosti, osebnih negotovosti in duševnih stisk je nekaj, kar je v svetu zabavne industrije, glasbe, športa in kraljeve družine zagotovo revolucionarno, toda vse bolj lahko tudi to prepoznamo kot del marketinške strategije. Četudi lahko čestitamo za pogum in iskrenost, ki številnim oboževalcem da občutek, da so tudi zvezdniki navsezadnje le ljudje, pa za tem vseeno stoji želja po dobičku. 

Popularnost dokumentarcev in avtobiografij je celo v takem porastu, da se nam nekateri niti ne zdijo zanimivi ali potrebni, za druge pa celo lahko trdimo, da niso logični. Številni se na primer sprašujejo, zakaj Harry in Meghan delita toliko podrobnosti iz zasebnega življenja, če si tako zelo želita zasebnosti?