Zgodnji znaki paničnega napada

Meta Vražič, 27. maj 2022.
Foto: Unsplash

Napadi panike sicer niso nevarni za življenje, a so vsekakor sila neprijetni in lahko ovirajo vaše vsakodnevno življenje.

Če ste že kdaj doživeli napad panike, veste, da je to lahko precej neprijetna in grozljiva izkušnja. Čeprav niso življenjsko nevarni, lahko napadi panike drastično vplivajo na kvaliteto življenja, če se pojavljajo pogosto.

Dr. Mike Bohl razkriva, na katere zgodnje znake paničnega napada morate biti pozorni.

Izjemen strah

Na kliniki Mayo opisujejo, da lahko zaradi napada panike doživite izjemen, nepopisen strah. Takrat se počutite, kot da doživljate srčni napad ali celo smrt. Na srečo ima velika večina ljudi malo izkušenj z epizodami paničnih napadov.

A na žalost imajo nekateri ljudje pogoste panične napade, skozi celotno življenje. Ti ljudje pa živijo v strahu pred naslednjim napadom in v tem primeru temu rečemo panična motnja.

Foto: Pexels

Dobra novica pa je, da panično motnjo s primerno nego lahko pozdravimo. Pomembno je le, da znamo prepoznati zgodnje znake paničnega napada.

Simptomi

Simptomi paničnega napada vključujejo stiskanje v prsih, tresenje, otrplost in tesnobo. Dr. Mike Bohl pravi, da ni nujno, da se zgodnji znaki napada pojavijo vedno, saj se pogosto ta pojavi nenadoma. Vendar pa lahko napadi panike vključujejo nekatere fizične simptome, ki so opozorilni znak, da se nekaj dogaja, ali pa se še bo.

“Tipični fizični simptomi napada panike vključujejo hiter srčni utrip, težko dihanje ali stiskanje v prsnem košu, potenje in/ali mrzlico, tresenje, razburjen želodec ali slabost, omotico in odrevenelost ali mravljinčenje,” pravi dr. Bohl. Dodaja, da se lahko v času napada panike ljudje počutijo ločene od sveta in imajo močan občutek bližajoče se pogube ali skrajne stopnje tesnobe.

Kaj storiti?

V trenutku napada panike se lahko počutite izgubljene in negotove, saj ne veste, kaj storiti, ali pa se počutite nemočne. Dr. Bohl meni, da je najpomembnejši korak pri reševanju napada to, da priznate, da se res dogaja.

Strokovnjak ob tem svetuje, da poskusite v tistem trenutku razumeti, da boste v redu in da bo napad minil. Pomagate si lahko s tehnikami globokega dihanja, osredotočanjem na en predmet ali različne dele telesa in sproščanjem mišic.

Foto: Unsplash

Če redno doživljate napade panike in živite v strahu, da je nov napad za vogalom, ali čutite tesnobo, ki je izven vašega nadzora, je to pravi čas, da poiščete pomoč in se posvetujete z zdravnikom. Dr. Bohl dodaja, da lahko terapija in zdravila pomagajo zmanjšati tveganje za napade panike v prihodnosti, psihoterapija pa vam lahko pomaga pri učenju veščin, potrebnih za obvladovanje napadov panike, ko se pojavijo.

Prispevek je bil objavljen na miss7.

New Report

Close