Znate brati etikete negovalnih izdelkov?

28. marec 2023

Znate brati etikete negovalnih izdelkov?

28. marec 2023
Foto: Instagram @mariobadescu

Mislite, da sta izraza “prispeva” in “spodbuja” sinonima v kozmetičnem svetu? Kaj pa “zmanjša” in “uravnava”? Naučite se brati opise kozmetičnih izdelkov z razumevanjem.

Kadar kupimo negovalne izdelke, na embalaži običajno opazimo besede: zmanjšuje ali uravnava, prispeva ali spodbuja, podpira ali gradi.

Pogosto bomo recimo našli izraz, kako vitamin C prispeva k takšnemu ali drugačnemu učinku. Če bi ta izraz brali s strokovnim razumevanjem, bi razumeli, da to pomeni, da nima aktivnega ali neposrednega vpliva na končni rezultat, ampak da je pomemben dejavnik pri nekaterih procesih, ki potekajo v koži.

Foto: Pexels

Opisi na zadnji strani kozmetičnih izdelkov temeljijo na kliničnih študijah sestavin. Glagol, ki ga uporabijo za opis učinka, mora odražati tisto, kar je bilo opisano v študiji. Na hrbtni strani škatle in embalaže je zelo malo prostora, zato je pisanje opisa zelo dolgotrajen proces.

Točne informacije morajo biti združene s privlačnimi marketinškimi sporočili, zato imajo na koncu izbrane besede izjemno veliko pomembnost.

Foto: Unsplash

Kako razumeti: zmanjša – uravnava

Recimo, da ste kupili izdelek, ki naj bi na nek način deloval na izločanje sebuma. Malo je sestavin, ki lahko resnično zmanjšajo izločanje sebuma. Večina jih le zmanjša del sestave kožne maščobe.

Sebum je sestavljen iz različnih vrst lipidov (maščob). Nekateri od teh lipidov naredijo sebum rahel in “zračen”, drugi pa naredijo sebum gost in lepljiv. Večina izdelkov, ki vpliva na sebum, deluje na principu zmanjšanja izločanja tistih lipidov, zaradi katerih je sebum gost in lepljiv. Takšni lipidi so odgovorni tudi za nastanek mozoljev, saj spodbujajo vnetja na koži.

Za izdelke, ki trdijo, da uravnavajo izločanje sebuma, bi bil natančnejši izraz, da ga naredijo bolj zračnega. Izdelek, ki pa trdi, da zmanjšuje izločanje sebuma, mora vsebovati sestavine, za katere je dokazano, da to tudi dejansko počnejo.

Foto: Pexels

Kako razumeti: prispeva – spodbuja

Besedi prispeva in deluje, sta pogosto vidni na izdelkih proti staranju. Če vaš najljubši izdelek proti gubam trdi, da njegova aktivna sestavina spodbuja sintezo kolagena, tega v resnici ne počne neposredno.

Aktivne sestavine, ki naj bi prispevale k nastanku kolagena, pravzaprav sodelujejo le pri enem izmed procesov pri nastanku. To pomeni, da so del nekega sekundarnega procesa ali pa spodbujajo druge procese, ki so potem odgovorni za končni rezultat tvorbe kolagena.

Torej če sestavina prispeva, to pomeni, da ni neposredne povezave, ampak je sekundarnega učinka. To seveda ne pomeni, da so takšne sestavine neuporabne, obstaja pa velika verjetnost, da bodo imele blažji rezultat oziroma da bo ta prihajal zelo počasi.

Po drugi strani pa, če je na našem najljubšem serumu ali kremi proti staranju navedeno, da spodbuja tvorbo kolagena, potem smo lahko prepričani, da sestavina deluje neposredno, zato bodo rezultati veliko boljši, hitrejši in bolj vidni.

Foto: Instagram @mariobadescu

Kako razumeti: podpira – gradi

Kot smo do sedaj ugotovili, gre pogosto za razliko med posrednim in neposrednim učinkom sestavin in tudi tu je tako. Ko je na embalaži uporabljen izraz “podpira“, ta pojasnjuje, kako aktivna sestavina na primer podpira tvorbo kolagena z nekim spremljajočim procesom. A ko je navedeno, da sestavina spodbuja izgradnjo kolagena, gre za neposreden vpliv na proces nastajanja kolagena.

Ko izdelki navajajo neposredna dejanja, kot so “gradi”, “zmanjša” in “spodbuja”, so rezultati veliko boljši, hitrejši in bolj vidni.

Vendar tudi posredno delovanje ni nepomembno, le učinek je veliko blažji. Pogosto so sestavine, ki delujejo neposredno in posredno, že vključene v isti izdelek, saj se skupaj dopolnjujejo in sodelujejo.

Vsaka beseda na embalaži je pomembna. Pravzaprav je neumno, da se moramo kot kupci učiti pomena pravih besed, a marketinška sporočila so napisana po tanki meji med zakonom in privabljanjem strank. A najpomembnejše pri nakupu negovalnih in lepotnih izdelkov je, da poznate svojo kožo in veste, kaj zanjo potrebujete.

Avtor
Piše

M. V.

Style. Več novic

New Report

Close