Naslovnica Forum Starševski čvek Hoja ali tek

Hoja ali tek

Sem v tridesetih letih in popolnoma brez kondicije in s preveč kg. Odločila sem se, da bo treba nekaj narediti zase.
Razmišljam o teku ali hoji. Kupila bi knjiigo pa ne vem katera je boljša Tek za začetnike ali Hoja in lahkoten tek.

Kakšen nasvet bi mi prišel prav.

Hvala

Za začetek mogoče druga. Že redna energična hoja pripomore h kar solidni kondiciji, čeprav nimaš tega občutka. Ampak se moraš res malo zadihati in prepotiti zraven. Potem pa počasi preideš na tek. Jaz sem začela s hojo in ti povem, da res nisem imela občutka, ali je še kje kaka mišica. Ampak imam res rekreacijo vsak dan.
Mislim, da je tukaj pomembna predvsem vztrajnost. Kampanjsko miganje je isto kot nič. Vaditi je treba vsak dan ali vsaj vsak drugi dan, ne veliko, pol ure je čisto dovolj, ampak redno!!!

Dokler je preveč kilogramov bi jaz predlagala intenzivno nordijsko hojo.Tudi lažje bo kot tek, čeprav brez kondicije se z nordisko hojo fajn prepotiš in je treba kar paziti da ne pretiravaš s prehitrim srčnim utripom. Sem sama dobila preblisk teka, pa sem ugotovila, da bo treba prvo oklestit višek kilogrmov, šele potem tek.
In po pravici povedano, nordijska hoja me je navdušila.

Definitivno hoja.

Predlagam, da najprej začneš hoditi po ravnem in sicer hitro, vsak dan najmanj 20 minut. Hodi tako hitro, da se boš zadihala. POdaljšuj sprehode, hkrati pa je dobro, če imaš seveda možnost, da po kakšnem mesecu začneš hoditi tudi navkreber z enakim tempom kot prej po ravnem.

Če si boš redno vzela vsak dan čas za hojo, boš zagotovo napredovala v fizični pripravljenosti in se bolj počutila. Če boš hotela, lahko čez par mesecev začneš tudi z lahkotnim tekom.

Idelano je, če imaš psa, ki te spremlja in te tudi prisili, da greš ven. Ne išči pa partnerja, ki bi s teboj hodil na te šprtne sprehode, sicer boš vedno našla izgovor, da hoje sploh ne bo ali pa ne bo dovolj intenzivna.

Knjiga? Lahko kupiš tudi knjigo, če se ti zdi, da rabiš še teoretično spodbudo. Beri pa jo z zavedanjem, da teorija lahko tako komplicira, da te mine veselje.

Jaz bi (in sem) izbrala hojo, pa ne zaradi hujšanja. Mož že nekaj let tek, ki mu je že pustil določene posledice, tako kot skoraj vsem njegovim prijateljem.
Maščobe se začnejo topiti po več kot 30 min. teka, ta proces se vrši tudi po koncu treninga.

kakšne posledice?

V knjigi za začetnike imaš večprogramov, in sicer od hoje naprej. Tako da najprej začneš s hojo po programu, kjer imaš na koncu že toliko kondicije, da lahko začneš z tekompo programu. Začetni program teka je tako nadaljevanje programa hoje in temu ustrezno tudi prilagojen,npr. prvi trening je tam minuta hoje, minuta teka, 10 ponovitev.program te nato vodi po tednih naprej in na koncu 1 tedna si tako sposobna brez problema preteči 1 km. Ko zaključiš s tem imaš apotem v knjigi na voljo druge programe,odvisno kaj si želiš – samo vzdrževanje kodicije,pripravo na polmaraton ali maraton. program te vodi postopoma od popolne hoje do teka, tako da se ti sploh ni za bat, da ne boš na koncu odtekla 10 km. Je pa tako, če imaš preveč kg, potem je nujno zraven tudi shujšat na neko dokaj normalno težo, da s tekom ne boš preveč obremenila sklepov. Govorim pa iz prve roke, ker sem šla sama čez vse to – od pravega pujska do hujšanja in sedaj aktivne rekreacije. na začetku zna biti kriza, imela boš vmes krizna obdobja, nič se ti ne bo dalo it ven, vse ti bo odveč,ampka tako obdobje mine. Saj potem ko enkrat superge na noge natakneš, je prec boljš.🙂)) Potem ti pa rekreacija tako zleze pod kožo in si že siten,če se ne rekreiraš.🙂 Je pa v tej knjigi tek za začetnike vse ful dobro napisano, vključno s temi občutki, tako da si jo morda sposodi v knjižnici in vseeno preberi, tudi če boš začela z nordijsko hojo.

LP

Jooj, očitno mi nula štrajka – zgoraj je mišljeno, da si na koncu 10 tedna sposobna preteči 10 km, ne v 1 tednu 1 km.
Drugače je pa ta knjiga Tek za začentike napisana tako lušno in enostavno, ker kakšne druge knjige o teku so res ful zakomplicirane in za razumevanje začentika čisto preveč (sem takrat tudi sama prebrala vse živo). Tako da ta knjiga e bila meni res super, tako enostavno napisana,hkrati pa vse informacije, ki jih kot zaletnik rabiš – kako s elotit, kakšna oblačila,kakšna obutev, kako se ogreti/ohladiti, kako se izognit poškodbam, prehrana, tek med nosečnostjo … Edinole to ti še predlagam, da si kupi res kvalitetno obutev ina na tem ne šparat,ker se ti obrestuje. Raje hodi v starih oblačilih, kot fensi šmensi novih oblačilih in supergah ž kvalitete. Sama sem takrat dala skoraj pol moje takratne mizerne plače za superge, ampka so bile vredne vsakega evrčka. 🙂

LP

Evo,vidiš navdušenko nad tekom, še nekaj ti moram povedat.🙂
Tule boš našla polno informacij, imajo pa tudi “Polžjo sekcijo” (imajo svoj podforum na forumu) v kateri so zbrana dekleta, pa tudi kak fant, različnih starosti in oblik 🙂)), ki so prav tako začele z nule in različnih razlogov, zdaj pa se spodbuja jo in napredujejo.

http://www.tekaskiforum.net/

LP

Po 10 tednih, se pravi dveh mesecih in pol, si lahko pretekla 10 km? To se meni zdi nemogoče.

Potrjujem navedeno, ja, po treh mesecih sem z lahkoto pretekla 10 km, pa nisem sicer sledila nikakršnim knjigam niti programom tekla sem le za dušo, in postopoma povečevala…

jaz sem začela tako: hitra hoja in vmes par korakov teka. in tega teka je bilo vedno več. ampak začni res počasi s tekom, ker drugače hitro dobiš muskelfiber in te cel teden bolijo noge. hitro dobiš lahko tudi vnetje pokostnice (na goleni), kar pomeni bolečine in počitek.

Pretečeš,pretečeš. 🙂 Tudi sama nisem verjela, ampka sem se držala programa, 3x tedensko in na koncu po tednih pretekla 10 km. Očitno je dejansko tako sestavljen, da se da, te pa res vodi od popolnega začetka do konca. Recimo,sama vem, da sem kaka dan pogledala na program in sem iemla na vrsti recimo 20 minut teka-1minuta hoje-20 minut teka,pa sem si rekla, ma adijo pamet, kaj ste normalni, tole ne bo šlo.Pa sem vseeno šla in ugotovila, da očitno zmorem in tako postopoma napreduješ vs etedne ter dejansko hkrati odkrivaš, da si sposoben bistveno več kot sam misliš. pa ne gre tule za neko teranje v nulo, da dušo spustiš. Vseskozi tečeš lepo svoj tempo.

LP

ta program, ki ga opisuje knjiga traja 13 tednov.

in ja, po 13-ih tednih si sposoben preteči 10K ! 🙂))) moj prvi tek nasploh je bil cca 5K – s tem, da prej nikdar v življenju niti nisem obula tekaških copat, kaj šele, da bi odtekla kak kilometer 🙂)))

po dveh letih rednega tekanja sem sedaj pripravljena na prvo uradno polovičko (21K) 🙂))))) lahko bi se tega lotila že prej, ampak vem,da je pri teku treba “po pameti”.

Sem videla, da si prijavljena tudi na tekaškem forumu.
Očitno nekaj delam narobe. Imam hitrost, vzdržljivosti pa ne. O 10 km po mojem lahko le sanjam.

Zgleda, da se moram res lotiti bolj načrtno, ampak sem žal človek, ki najprej proba sam in si puli lase, šele nato pogleda v navodila 🙂 Meni se zdi 10 km pretečt čista utopija. Pa sem na terenu več kot 3-krat na teden.

Zame je tek zakon.Kako se mi je prijateljica in še kdo smejal ko sem pri svojih kg začela teči..najprej je bilo veliko hoje in malo teka,vsak dan pol ure,po kakšnih treh mesecih že več teka.Ja,pa vse me je bolelo.
Tekla sem zvečer,sem mislila,da me vidi manj ljudi =) Zdaj čez zimo sem se polenila,drugače pa tečem za kondicijo vsaj trikrat na teden,ja pa uspelo mi je malce več kot v letu dni shujšati za 20 kg pred petimi leti in nisem se zredila,celo še kakšen kg sem dala dol.Ponosna sem nase,kajti res sem za to potrebovala ogromno volje in nobene knjige.

ta program, ki ga opisuje knjiga traja 13 tednov.

in ja, po 13-ih tednih si sposoben preteči 10K ! 🙂))) moj prvi tek nasploh je bil cca 5K – s tem, da prej nikdar v življenju niti nisem obula tekaških copat, kaj šele, da bi odtekla kak kilometer 🙂)))

po dveh letih rednega tekanja sem sedaj pripravljena na prvo uradno polovičko (21K) 🙂))))) lahko bi se tega lotila že prej, ampak vem,da je pri teku treba “po pameti”.[/quote]

Jej, pa je program res 13 tednov. Se opravičujem. Je že nekaj časa nazaj in mi je iz glave ušlo, pa mi je šla samo tale desetka po glavi. No, ampak kakorkoli,v glavnem v 13 tednih od popolnega začetnika do 10 km ali pa od ne čisto popolnega začetnika v 10 tednih do 10km. 🙂)))) Bomo še tule kako monovsko sekcijo za tek ustanovile. 🙂)))

Mene tudi še čaka 21k. Zadnje pol leta sem zaradi obveznosti malo izpregla iz tekaškega ritma, ampka tole bo kmalu za mano in potem se spet spravim na polno tečt in upam, da kmalu tudi na 21k. Mogoče se celo na prvo tekmovanje v življenju prijavim.🙂)) Tako za lastno dušo, v spomin na moja pujskasta leta. 🙂)))

LP

vsem, ki smo začenjali teči so bili omenjeni kilometri sanje, utopija, želja…… ampak , če je želja in volja velika, se da!!!! seveda ne z danes na jutri – počasi, mic po mic . pa ni treba, da tečeš po navodilih, dovolj je če “poslušaš” telo, ki ti samo pove kaj in koliko mu odgovarja. edino kar mora biti konstantno je : VOLJA! 🙂))))

Sej pravim, volja je, vztrajnost tudi, mic po mic pa ne. Tečem že kar nekaj časa, ampak se mi zdi, da ne gre nikamor naprej.

Mi pa po tanovem zdravo zivimo in ne tecemo, ker pri teku trpijo kolena.

Jaz ti priporocam hojo, nordijsko hojo (dobra za zdnjo lozo), lahkoten tek in podobno.