Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Letalska nesreča na Korziki

Letalska nesreča na Korziki


Kaj govoris neumnoti!! Mislim eni ste pa res pametni! Je res, da je imel kopilot sina s seboj, a v spuscanju se pilota maksimalno skoncentrirata na spuscanje, pristanek in niti pod razno ne bi dal kopilot takrat sinu v roke komande. Sem prepricana, da niti prej med letom ne. Tukaj je bil velik nesporazum s kontrolo in pilotoma.

Nesreče se žal dogajajo, je pa vedno hudo, ko gre za poznane ljudi. Zato se je tudi toliko zgodbic napletlo. Res je takrat cela Slovenija žalovala. Skoraj ni bilo Slovenca, ki ne bi poznal nekoga osebno. Jaz sem osebno poznala moža in ženo, ki sta nekaj let prej izgubila sina.

Clovek se vprasa, zakaj sta pilota ubogala kontrolo letenja, ce sta vedela, da niso imeli radarja, prestudirala sta mape… Pomoje je slo za nagonsko reakcijo, ko se ti kar vklopi en credni nagon in ubogas. Pull Up pa stare DC9 niso poznale, kar pa tudi ni bil izgovor, ker sta bila oba trenirana za novo super 9ko, oz MD80, al kaj je ze bila. Skratka, cloveski faktor v vsej svoji velicini. Krivda je po mojem na obeh straneh.

Slo je pa za prvi otvoritveni let na Korziko, ki naj bi postala carterska destinacija. Predhodnica so bili predvsem zaposleni in bliznji iz Kompasa.

Ni jim bilo fino, ker se niso takoj razleteli, ampak jim je najprej odtrgalo krilo, nato so pa jih je zavrtelo in so strmoglavili v sosednji hrib. Tudi eno truplo ni ostalo v enem kosu. Kaj vec si lahko preberete v knjigi Janeza Milcinskega.

Predstavljam si, da je v zraku pilotom zelo tezko kar “ne ubogati” kontrolo. Saj je lahko na poti nenadoma kaj nepredvidenega, s cemer pilot ni seznanjen. Ce gre proti kontroli na lastno pest nekaj poceti, se potencialno na 100{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} lastno odgovornost igra z vsemi zivljenji na krovu, odlocajo pa lahko sekunde… Lahko, da se sicer motim glede relacije pilot – kontrola, to bi vec kak pilot ali kontrolor lahko povedal…

Ni jim lahko. Ne pilotom ne kontroli 🙁 Res zalostna nesreca.

Predstavljam si, da je v zraku pilotom zelo tezko kar “ne ubogati” kontrolo. Saj je lahko na poti nenadoma kaj nepredvidenega, s cemer pilot ni seznanjen. Ce gre proti kontroli na lastno pest nekaj poceti, se potencialno na 100{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} lastno odgovornost igra z vsemi zivljenji na krovu, odlocajo pa lahko sekunde… Lahko, da se sicer motim glede relacije pilot – kontrola, to bi vec kak pilot ali kontrolor lahko povedal…

Ni jim lahko. Ne pilotom ne kontroli 🙁 Res zalostna nesreca.
[/quote]
čisto vse letalske nesreče so žalostne in tragične. dvomim, da je bila kakšna, da ni bila.

Kar je bilo, je bilo.
In naj ostane tam.V preteklosti.
Mislim, da je bilo o tem dovolj razglabljanja, debat in vsega.Če si kdo želi kaj zvedeti , bo že našel.

Pilot MORA upostevati kontrolo. Tu ni, a bi ali ne bi! Tako kot veljajo pravila na cesti, ki se jih je potrebno drzati. Piloti imajo v kontrolo ogromno zaupanja. V tem primeru, ce radar ni deloval, jih kontrola ni videla, vedeli so pa natancno oboji na kateri visini so v vsakem trenutku, vendar pozicija se ni skladala. Vreme, vidnost v tistem trenutku pa nikakrsna. Zal napaka obojih.


čisto vse letalske nesreče so žalostne in tragične. dvomim, da je bila kakšna, da ni bila.
[/quote]

Thank you, Captain Obvious.

Se opravičujem. Opozorilo ni bilo Pull up, amak Terrain! Je že dolgo kar sem bral transcript

Kako ne. Pull up, terrain se non stop ponavlja.

Sicer je pa porocilo na voljo online, pa studirajte, ce imate zeljo.

Ajjacio ni imel radarja, ni imel nic. Sekret od letalisca.

Vaš link


madona, no, zakaj so pa potem leteli tja?

transkript je na netu , v francoščini…, ampak tam piše, da se je oglasil alarm s terrain, nato pull up, pilot je dal komando. Vseeno mi ni jasno, kako je lahko kontrola dala ukaz, naj se spustijo, če niso bili nad morjem ampak v bližini gore. A niso pred tem uskladili pozicijo, saj po protokolu se verjetno ve, kdo mora kdaj kaj narediti, v kakšnem vrstnem redu.
Meni se zdi, da je kontrola veliko bolj odgovorna. Ali pa se takrat ni dalo iz pozicije, ki jo je javljal pilot, razbrati, kje so? Če je tako, potem pa sploh ne daješ komande za spuščanje letalu, za katerega ne veš, kje je.

sami specialisti.

1. The committee felt that the crew did not show the necessary rigor when preparing its approach.
It does not appear that a logical order has guided the crew in the revision and memorization of various parameters, including the safe altitude and the maximum speed of the holding circuit, which in any case, did not catch the attention of the crew in an appropriate manner.
In addition, the presence of a young child on the observer seat cockpit, until the end of the flight was a dispersion factor of attention;

2. The misunderstandings which have developed in the exchange of messages between the captain and the approach controller could disrupt, at certain times, the working conditions of the crew. The controller consequently did not have an accurate representation of the progress of the aircraft in the performance of its procedure and, therefore, did not intervene when two messages “call you inbound on radial two forty seven”, and then “rolling inbound out of six thousand” would have told him, if he had better interpreted them, an ambiguous situation for the first and abnormal and dangerous for the second;

3. The advice to the commission on vectoring habits and on habits supposedly used by some national air traffic services to systematically take into account the safety altitudes in formulating control permissions, leads to the suspicion that some crew have a slightest concern about the safe altitudes;

Beremo beremo, saj vse piše. Šlamparija pač.


čisto vse letalske nesreče so žalostne in tragične. dvomim, da je bila kakšna, da ni bila.
[/quote]

Tale letalska nesreča je bila zelo srečna, s srečnim koncem:

https://www.youtube.com/watch?v=4v7kASXPQMc

https://www.youtube.com/watch?v=X0xKBMmihdI

Kaj pa je bil vzrok nesreče??? Ali kdo ve??? Ja zaletel se je v gore, letel je prenizko, zakaj pa je letel tako nizko???

Ker je pristajal.

Sicer pa so sli samo za kak meter prenizko. Meter visje, pa bi sli mimo skale. Res, usoda. Drugega ne morem reci.

Na gori sta ostala tudi naš ravnatelj in njegova žena. Za njima sta ostala sva majhna otroka. Vsi smo bili v šoku.

Letel je tako nizko, ker je pristajal. Ampak če imaš okoli gore, ne moreš leteti tako nizko. Zakaj ga kontrolor ni opozoril na prenizko višino? Saj pilot je dajal info o svoji višini in o manevrih, ki jih izvaja. In rekel, da so v oblaku in da nič ne vidi ven. Zakaj ga kontrolor ni opozoril glede na zahtevnost terena na varno višino? Kaj pomeni v poročilu napisano, da posadka pri pristajanju ni pokazala potrebne strogosti in logičnega zaporedja? Saj so vse javljali in če ni pravega zaporedja manevrov in zaradi tega lahko zaidejo v nevarnost, valjda kontrolor to komentira in jih usmeri na pravo višino al pravo smer ali kakorkoli opozori na nevarnost. Tle pa nič. V glavnem, ne razumem v takem vremenu takega zrutiniranega vedenja na zemlji.


Ja Ajacio ni imel radarja, to so takrat stalno ponavljali, No v takrat ga tudi Brniško letališče ni imelo – pa še veliko drugih. To pa niso nikjer zapisali. Tudi sekret od letališča?

No kakorkoli, preiskovalci so večjo krivdo naprtili pilotoma kot kontroli. Je pa ponavadi tako, da letalski nesreči predhodi cel niz napačnih dejanj,

ni bil to vzrok, tudi, če je bil še kdo v kabini, ki ni bil osebje.
kontrola na zemlji je mislila, da so nad morjem in so jim ukazali, naj se spustijo. posadka ni poznala terena, bilo je oblačno, niso videli, da so nad zemljo in so se zaleteli direktno v goro. radarja letališče ni imelo.
[/quote]

Eh, splet okoliščin. Pilot veteran iz JLA, ki ima težave, če ga opozorilni sistem v angleščini opozarja, da se bo zadel v zemljo in naj se dvigne. Kopilot s svojim sinom na črno v letalu. Nov novcati model DC-9 super 80, pa sta imela malo težav z navigacijo in komunikacijo s kontrolorjem v Ajaciu.

So po tej že drugi hudi nesreči Kocijančiča poslali v Adrio končat partizanščino in končno narediti red.

Imaš prav. Dolgo so ležale tam.
Sicer pa je bilo kar nekaj oddaj na to temo. Ne vem če ravno dokumentarcev. Na netu je celo transcript pogovora v kabini, ki razkriva nevešče ravnanje posadke.
Nesreča je prizadela veliko Slovenskih družin in skoraj vsi smo poznali nekoga, ki je bil tako ali drugače vpleten v to tragedijo.
[/quote]

O kakem neveščem ravnanju posadke govoriš?? Sploh veš kaj se je zgodilo?? In ja, v cockpitu je bil tudi sin pilota in je umrl. Na izlet so šli sindikalni, kar pa še ne pomeni, da so bili nevešči.

Elektronika jim je govorila eno, kontrola drugo, v tistih časih so se bolj zanašali na človeka kot na tehniko, žal, danes je drugače.

http://old.slovenskenovice.si/novice/slovenija/puncka-iz-cokolesnika-ni-strmoglavila-z-letalom
Vsa leta sem mislila,da je v letalski nesreči umrla ta punčka iz reklame za čokolešnik. Kako vesela sem, da ni …

.
[/quote]

O kakem neveščem ravnanju posadke govoriš?? Sploh veš kaj se je zgodilo?? In ja, v cockpitu je bil tudi sin pilota in je umrl. Na izlet so šli sindikalni, kar pa še ne pomeni, da so bili nevešči.

Elektronika jim je govorila eno, kontrola drugo, v tistih časih so se bolj zanašali na človeka kot na tehniko, žal, danes je drugače.
[/quote]
No, to tudi jaz razumem iz transkripta in končnega poročila komisije. S tem, da so kontrolorju jajvljali koordinate, višino, oblak, pa jih je kar pošiljal po utečeni proceduri, kot da so nad morjem. Lažje je potem poročilo napisat z manipulacijo besed, ki posredno kažejo na krivdo posadke, če je ta že mrtva. Kontrolor pa mora še delati, pa iz ugledne bogate države je…

Nebi bil rad v koži kontrolorja ki je poslal letalo v hrib! A je njegovo ime znano? Verjetno so ga zašcitili in ostal je brez posledic!

New Report

Close