Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek motoristi

motoristi

NEKOČ SEM V INDIJI UBIL OTROKA. Štiriletna punčka mi je skočila pred motor, ničesar nisem mogel storiti. Poskrbel sem za bolnišnico, šel skozi sodni postopek in bil oproščen, prečistil dušo skozi pisanje in – ne, nimam težav in ne preganjajo me more. Tega je TRIINTRIDESET LET in to je bilo zadnjič, da sem imel na cesti nesrečo. Ali da sem sploh bil v nevarni situaciji. Zadnjič zagotovo tudi, da bi jo jaz povzročil. Čeprav sem v tem času prevozil okoli tričetrt milijona kilometrov po vseh celinah sveta in s kupom prevoznih sredstev. ZADNJIČ! Pred 33 leti! Imam se za izkušenega voznika.

Čemu to govorim? Ker sem pred časom dobil hudo drag pozdrav države: vožnja z motorjem skozi naselje in skriti radar: 72 km/h, omejitev 40 km/h. Dokazna slika me je ujela na povsem prazni cesti zelo praznega naselja; dve hiši na morda sto metrih. Cena: 1000 evrov plus devet kazenskih točk.

Plačal sem v osmih dneh, cena je bila polovična. In ne pritožujem se zaradi denarja, bolj razmišljam o nekaterih drugih stvareh.

Prvič: višina kazni – je res primerna? Mesec do mesec in pol dela za mnoge, ki so jih lepi časi v lepi domovini strpali o okove novodobnega suženjstva. Ti ljudje nimajo prihrankov in možnosti za polovično ceno. Razen če uspejo še pravi čas prodati ledvico plus ozimnico in knjige iz šolske torbe: deca draga, to zimo bomo lačni, atu je fičo zbezljal in krompir pa fižol nam je država požrla.

Drugič: je ta kazen res vzgojna? Nekaterim hudo vzgojna, to priznam – videvamo jih na cestah, s celim telesom na volanu in z izbuljenimi očmi na haubi, ko oprezajo za policaji in radarji; da, teh voznikov se bojim! Ker se oni bojijo sami sebe, bojijo ceste in najbolj bojijo hudičev v uniformah. Nevarni so, a počasni in lahko jim le ploskamo. Tako se dela: štirideset na uro in vsi bomo večno in srečno uživali nirvano. V norišnicah za živčne razvaline.

Jaz pa bom še naprej živel nevarno: po desetletjih izkušenj pač vozim po občutku in glede na cesto, prevozno sredstvo, vreme, gnečo pa še vraga in pol drugega – in ne z očmi ves čas na števcu, prometnih znakih in radarjih. Imam se za zmernega voznika, a v nedeljo sem se v praznih naseljih in mestih duhov vsaj dvajsetkrat ujel, da sem prehiter – nekje v Logatcu bi bil že brez izpita in brez vseh svojih prihrankov za penzijo, če bi le parkrat naletel na mino; motoristi me boste razumeli. Ker točno to pač so te radarske kontrole – minska polja in BUUUUUM! Povsem vseeno je: Al Kapone ali pa mati Tereza – stopiš nanjo in letiš v luft. Jurja, dva jurja, kazenske točke, ponovno izpit delat pa v kamnolom, brez kruha in vode za teden ali dva kamne natepavat – tako se to dela in tako je vzgojno!

A da ni mati domovina mogoče vseeno preveč kruta do svojih otrok? Prst v marmeladi, zdaj jih pa že eno uro mlati z bikovko … priznam, nekaj težav imam s svojo ljubeznijo do takih mater, to pa že moram povedati.

Kakšne so pa vaše izkušnje in mnenje?

Od človeka, ki je že ubil otroka, čeprav ne po lastni krivdi, bi vsekakor pričakovala, da ne bo dirjal s hitrostjo 72km/h, kjer je omejitev 40.
Sicer se strinjam, da so kazni za majhne prekršitve prevelike. AMpak mala prekrištev je recimo, če se namesto 40 na uro, pelješ 50. Če skoraj podvojiš dovoljeno hitrost pa jurja kazni ni preveč.

Jaz še vedno ne vidim logike v tem umikanju na desni rob. A enemu motorju ni dovolj cel nasprotni vozni pas, da te prehiti? Mu je preozek?

Vasi duhov so deloma tudi po zaslugi prometa, ki je kolesarje in pešce pregnal s cest. Mi smo precej večja vas s precej hišami ob cesti, pa je omejitev 70, tako da je tam, kjer je bila omejitev 40, že moral biti razlog. Mogoče to, da tam lahko na cesto iznenada prileti majhen otrok?
Tudi v vaseh, ki so za vas divjake ovira, živimo ljudje. To niso samo kulise. Hitrost je omejena tudi zaradi hrupa, ravno motorji ga povzročajo še neprimerno več kot avtomobili. Kaj je to uvidevnost, razumevanje za sočloveka, a smo za vas samo nepotrebna ovira na poti ali pa ste za nas pripravljeni poskrbeti samo, če nas ravno zbijete?
Takim ljudem bi morali z mesta vzeti vse izpite za vsa prevozna sredstva. Prevažajte se dve leti samo s kolesom in skirojem, hodite izključno peš in potem pridite povedat, kako fletno se je soočati s prehitrimi motoristi in avtomobili. Sram vas je lahko.

Ker so na dveh kolesih, mislijo, da lahko furajo vzporedno prisotnost na cesti. Malo se umakneš ti, malo se umakne tisti na nasprotnem pasu in, voila’, motorist elegantno in svobodno zdrsne skozi oba po sredini. Ker oni so pač mačoti in mačke, zato so upravičeni do tega, da jih mi vozniki občudujemo in jim priznamo pravico do tega, da se ne cijazijo v kolonah, pač pa da z vetrom v razmršenih laseh in v vroči opremi jahajo proti sončnemu zahodu.
Ti je zdaj jasno? Ti si pač nižji razred, zato se umakni zmagovalcem.
sarkazem off.

Torej, v počasi vozeči koloni v obe smeri še nisi doživel/a, da bi motoristi prehitevali vštic s teboj? Tako se odpira cesta, da je več prostora peljat z enoslednim vozilom mimo. Normalni dvopasovne ceste so takšne širine, da se normalno zaobide kolesarja na desni ali pa da se s pomikom na desni rob spusti enosledno vozilo mimo. Ko je nasprotni pas prazen, mimovožnja ni ravno nek problem. Z vožnjo v desno tudi nakažeš motoristu, da si ga opazil. Takšna gesta pomeni, da ga ne boš oviral pri prehitevanju.

A ni tako, da v prometu vsi pazimo na vse? Opazujemo okolico in predvidevamo nenavadne manevre ostalih, da lahko preprečimo nesrečo?
Če trdiš, da kdaj kakšen drug voznik ni rešil tebe zaradi tvoje bedarije, lažeš ko pes teče ali pa nimaš pojma, da tudi ti delaš bedarije, kar je še slabše, ker jih potemtakem niti naslednjič ne popraviš.
Najraje imam pa take udeležence, ki imajo vedno prav. Jih je kar precej. Ponavadi so to takšni, ki se striktno držijo pravil. Samo pravila so malo prirejena v njihovih glavah.

Ker so na dveh kolesih, mislijo, da lahko furajo vzporedno prisotnost na cesti. Malo se umakneš ti, malo se umakne tisti na nasprotnem pasu in, voila’, motorist elegantno in svobodno zdrsne skozi oba po sredini. Ker oni so pač mačoti in mačke, zato so upravičeni do tega, da jih mi vozniki občudujemo in jim priznamo pravico do tega, da se ne cijazijo v kolonah, pač pa da z vetrom v razmršenih laseh in v vroči opremi jahajo proti sončnemu zahodu.
Ti je zdaj jasno? Ti si pač nižji razred, zato se umakni zmagovalcem.
sarkazem off.
[/quote]

Najhujši vozniki ste tisti, ki ne razumete prometa.
Jaz sem recimo pogosto ena od srečnih dobitnikov v koloni za na Bled, ker živim tam. Nagradno vprašanje zate. Kdaj bom prej na cilju, če bo pred mano še 50 motoristov, ki bodo potrpežljivo čakali v koloni, ali če pred mano ne bo teh 50 motoristov, ker so se ob prvi priliki lahko zmuznili po sredini in so že zdavnaj na kofetu v centru, tik pred Bohinjem ali kamorkoli že so se namenili?
Motoristi so nevarni, ko so objestni in ko vozijo daleč nad omejitvami (predvsem skozi naselja, tako kot avtor, ki se je podpisal kot Zvone Šeruga). Če pa lepo počasi prehitijo stoječo kolono, pa ni pene.

Od človeka, ki je že ubil otroka, čeprav ne po lastni krivdi, bi vsekakor pričakovala, da ne bo dirjal s hitrostjo 72km/h, kjer je omejitev 40.
Sicer se strinjam, da so kazni za majhne prekršitve prevelike. AMpak mala prekrištev je recimo, če se namesto 40 na uro, pelješ 50. Če skoraj podvojiš dovoljeno hitrost pa jurja kazni ni preveč.
[/quote]

tudi v tem primeru bi lahko priletel otrok in ne bi mogel nič narediti. Vendar bi pri trku s 40 km/h otrok morda preživel, pri 72 km/h pa ne. Enih očitno čisto nič ne izuči, tudi smrt otroka ne.

Najhujši vozniki ste tisti, ki ne razumete prometa.
Jaz sem recimo pogosto ena od srečnih dobitnikov v koloni za na Bled, ker živim tam. Nagradno vprašanje zate. Kdaj bom prej na cilju, če bo pred mano še 50 motoristov, ki bodo potrpežljivo čakali v koloni, ali če pred mano ne bo teh 50 motoristov, ker so se ob prvi priliki lahko zmuznili po sredini in so že zdavnaj na kofetu v centru, tik pred Bohinjem ali kamorkoli že so se namenili?
Motoristi so nevarni, ko so objestni in ko vozijo daleč nad omejitvami (predvsem skozi naselja, tako kot avtor, ki se je podpisal kot Zvone Šeruga). Če pa lepo počasi prehitijo stoječo kolono, pa ni pene.
[/quote]
Brca mimo. Stoječa kolona ni problem, tu je govora o tem, da motoristi pričakujejo, malodane zahtevajo, da se jim vozniki med normalno vožnjo umikajo ob rob ceste.
Zdaj, ko je sezona, naj bi torej jaz vijugala levo in desno, se nevarno bližala robu, kjer lahko naletim na kolesarja ali pešca, zato da bo namišljeni Easy rider lahko hitreje na hladnem pivu? Malo morgen. Saj sami pravijo, da želijo adrenalin in izziv.

Najhujši vozniki ste tisti, ki ne razumete prometa.
Jaz sem recimo pogosto ena od srečnih dobitnikov v koloni za na Bled, ker živim tam. Nagradno vprašanje zate. Kdaj bom prej na cilju, če bo pred mano še 50 motoristov, ki bodo potrpežljivo čakali v koloni, ali če pred mano ne bo teh 50 motoristov, ker so se ob prvi priliki lahko zmuznili po sredini in so že zdavnaj na kofetu v centru, tik pred Bohinjem ali kamorkoli že so se namenili?
Motoristi so nevarni, ko so objestni in ko vozijo daleč nad omejitvami (predvsem skozi naselja, tako kot avtor, ki se je podpisal kot Zvone Šeruga). Če pa lepo počasi prehitijo stoječo kolono, pa ni pene.
[/quote]
stvar debate….ko bo dovolj motoristov, boš ti na semaforju čakala par turnusov, da bodo speljali, vmes pa bodo še novi prehitevali in se štulili mimo.
A na meji tudi vsa srečna pustiš, ko ti po eni uri čakanja tik pred mejo, enih 10 motoristov pribrni mimo in direkt na rampo in potem iščejo tiste dokumente pol ure, snemajo čelade itd……


Brca mimo. Stoječa kolona ni problem, tu je govora o tem, da motoristi pričakujejo, malodane zahtevajo, da se jim vozniki med normalno vožnjo umikajo ob rob ceste.
Zdaj, ko je sezona, naj bi torej jaz vijugala levo in desno, se nevarno bližala robu, kjer lahko naletim na kolesarja ali pešca, zato da bo namišljeni Easy rider lahko hitreje na hladnem pivu? Malo morgen. Saj sami pravijo, da želijo adrenalin in izziv.
[/quote]

Od mene tega večinoma ne zahtevajo, se pa sama od sebe umika proti desnemu robu, tudi nestrpnim avtomobilom, ko smo že pri tem. In upočasnim hitrost, da gre čim hitreje mimo. Naj se ubije nekje brez mene.
A to te pa ne moti, ko se recimo traktor da čisto na desni rob, da ga lažje prehitimo? Pa mu ne bi bilo treba, a veš.


Brca mimo. Stoječa kolona ni problem, tu je govora o tem, da motoristi pričakujejo, malodane zahtevajo, da se jim vozniki med normalno vožnjo umikajo ob rob ceste.
Zdaj, ko je sezona, naj bi torej jaz vijugala levo in desno, se nevarno bližala robu, kjer lahko naletim na kolesarja ali pešca, zato da bo namišljeni Easy rider lahko hitreje na hladnem pivu? Malo morgen. Saj sami pravijo, da želijo adrenalin in izziv.
[/quote]

Od mene tega večinoma ne zahtevajo, se pa sama od sebe umika proti desnemu robu, tudi nestrpnim avtomobilom, ko smo že pri tem. In upočasnim hitrost, da gre čim hitreje mimo. Naj se ubije nekje brez mene. Jaz se sama pri sebi počutim bolje, če motorist ne kuka stalno izza mojega avta, ali lahko prehiti, ampak ima prost pregled, ker sem jaz pač bolj pri desnem robu. Meni se to zdi tudi zame osebno varnejše. Ker vozim po predpisih, on gre pa recimo zmerno čez, je tudi okretnejši, naj gre naprej, zakaj pa ne.
A to te pa ne moti, ko se recimo traktor da čisto na desni rob, da ga lažje prehitimo? Pa mu ne bi bilo treba, a veš.

Od mene tega večinoma ne zahtevajo, se pa sama od sebe umika proti desnemu robu, tudi nestrpnim avtomobilom, ko smo že pri tem. In upočasnim hitrost, da gre čim hitreje mimo. Naj se ubije nekje brez mene. Jaz se sama pri sebi počutim bolje, če motorist ne kuka stalno izza mojega avta, ali lahko prehiti, ampak ima prost pregled, ker sem jaz pač bolj pri desnem robu. Meni se to zdi tudi zame osebno varnejše. Ker vozim po predpisih, on gre pa recimo zmerno čez, je tudi okretnejši, naj gre naprej, zakaj pa ne.
A to te pa ne moti, ko se recimo traktor da čisto na desni rob, da ga lažje prehitimo? Pa mu ne bi bilo treba, a veš.
[/quote]
Ti boš morala pa malo osvežiti znanje iz CPP, duša draga. Čeprav misliš, da voziš previdno in uvidevno, si v resnici ena tistih nevarnih voznikov, ki povzročajo nesreče z defenzivno vožnjo.

Ker so na dveh kolesih, mislijo, da lahko furajo vzporedno prisotnost na cesti. Malo se umakneš ti, malo se umakne tisti na nasprotnem pasu in, voila’, motorist elegantno in svobodno zdrsne skozi oba po sredini. Ker oni so pač mačoti in mačke, zato so upravičeni do tega, da jih mi vozniki občudujemo in jim priznamo pravico do tega, da se ne cijazijo v kolonah, pač pa da z vetrom v razmršenih laseh in v vroči opremi jahajo proti sončnemu zahodu.
Ti je zdaj jasno? Ti si pač nižji razred, zato se umakni zmagovalcem.
sarkazem off.
[/quote]

Imaš vso pravico do svojega mnenja in svoje drže na cesti. Uvidevnost pač ni obligatorne narave, človek uvideven je ali pa ni. Motorist, ki je neuvideven, se še ne zaveda svoje ranljivosti v prometu, avtomobilist pa ne, kako zahebano je živeti z mislijo, kaj bi lahko naredil, pa ni, ko je bilo posledično za neko mlado, ali pa staro, vseeno, življenje prepozno. Slike ostanejo, samoočitke lahko tukaj anonimno zatajite, duša pa jih običajno ne more. Sosnovalec prometa si, vsi mi. Devetnajstletnik, ki je pred leti bežal pred policijo, ni imel prav, bila je njegova življenjska napaka, ampak tista dva policaja morata živeti s tem, da sta ga pregnala v smrt … Za enega slišim, da se ni nikoli pobral. Duša to dela, duša. In dokler se ne zgodi, ti samozaverovanost, da imaš samo in samo en prav, nič ne pomaga. Ne rabiš biti kriv, pa slika ostane. Ne vsem, tam kjer egotrip preglasi dušo, prav gotovo slike zamrejo pod očitki – saj je hotel, saj je iskal… nihče ne išče, noben tega noče, še najbolj neumni in nestrpni ne. Samo to so učne ure, kjer mnogokrat ni popravcev. Morda bo vaš kanček dobre volje, razumevanja in strpnosti, tudi do tistih, ki vse to niso, pripomogel, da kdo ne pade na izpitu življenja. Žalostno je pa to, da po vseh hudo nestrpnih komentarjih nad in o motoristih sebe vidite kot strpne ljudi. Ste res?

In še odgovor na nižji razred in podobno…. Dosti spodoben motor se danes kupi za tri jurje. Koliko nižjega razreda se pa vozi vštric? Pa ni motor nič takega, kar bi ga postavljalo za zmagovalca, ostale udeležence prometa postavljalo v vlogo nižje kaste, navadne raje. Za postavljanje frajerjev na cesti danes niso več motorji, ampak avti. Ni na slovenskih cestah motorja, ki bi blizu cenovno pariral avtomobilom višje klase. Motor je samo sredstvo, ki je nekoliko bolj okretno v prometu in kdor ga vozi, izkorišča to okretnost sebi v prid, kot vsi mi izkoriščamo večjo okretnost avtomobilov pred prikoličarji, pred tovornjaki, pred traktorji…. prav gotovo ne iz vzgiba, da se bomo frajerišili nad njimi. V vsa velemesta se zjutraj trumoma mimo stoječih kolon vozijo motoristi. Sigurno ne zato, da bodo frajerji, ampak ker jim motor omogoča najhitrejšo individualno potovanje na delovno mesto. Če pa že smo motoristi frajerji, pa je to zato, ker je vožnja na motorju uživancija posebne vrste, ker nudi motoristu nekaj norega adrenalina in ker poživi krvni obtok. Strah, sreča, utrip… Nima veze z vami, ki vozite vzporedno, razen s tisto sekundo v mislih, ko v mislih rečeš hvala, če se pomakneš desno, ali pa cepec, če se pomakneš levo. Tisti motoristi, ki so pa arogantni na motorju, bodo arogantni tudi z avtomobilom med avtomobilisti, kot so arogantni tisti avtomobilisti nad piciklisti. Za aroganco pa človek ne potrebuje ne motorja in ne avta.

Grem na cesto. Vam pa lep dan, varne in strpne kilometre. Lp

tudi v tem primeru bi lahko priletel otrok in ne bi mogel nič narediti. Vendar bi pri trku s 40 km/h otrok morda preživel, pri 72 km/h pa ne. Enih očitno čisto nič ne izuči, tudi smrt otroka ne.
[/quote]

Res je. Tudi, če upoštevamo vsa pravila, se lahko zgodi nesreča. Pa tudi nihče ni popoln, da ne bi kdaj naredil napake in nenamerno zakrivil nesrečo.
Ampak divjati 72 na uro, kjer je omejitev 40 pa ni sprejemljivo. In ja, se strinjam, da to zna biti razlika med življenjem in smrtjo.
In nekomu, ki se je zgodila taka katastrofa, čeprav ni bil kriv, bi prisodila, da bo v prihodnje spoštoval cestne predpise.


Ti boš morala pa malo osvežiti znanje iz CPP, duša draga. Čeprav misliš, da voziš previdno in uvidevno, si v resnici ena tistih nevarnih voznikov, ki povzročajo nesreče z defenzivno vožnjo.
[/quote]

Nope, se sploh ne strinjam. Vozim po omejitvah, ker nimam denarja za kazni, v naselju pa zato, ker so tam ljudje in sem uvidevna do njih (tudi s hrupom in onesnaževanjem). Na semaforju speljem v sekundi, prehitevam hitro in dinamično (in grem čez omejitev, če je treba, v tem primeru sem tudi pripravljena plačati kazen), opazujem promet in znam dati prednost, ko je treba, spustiti voznika s stranske ceste tako, da ne naredim zastoja itd itd.
Zakaj točno smo strpni vozniki nevarni in zakaj povzročamo nesreče? Daj prosim en konkreten primer? In kako to, da mi še ni uspelo povzročiti nesreče in tudi recimo v času, ko sem na cesti, ni bila recimo par km za menoj zaradi moje normalne vožnje?

Ti pojma nimaš o vožnji, očitno, poznaš samo dve skrajnosti: cagave voznike, ki niso sigurni, kaj delajo, in zato vozijo povsod 60 ne glede na omejitev, ne znajo parkirati, ne razumejo prometa, ne dajejo prednosti, ne gledajo levo in desno, in divjake, ki povzročajo štalo, zastoje, spravljajo v nevarnost druge. Pametnih pa zate ni oziroma si ti verjetno merilo za pamet, kanede?

Nope, se sploh ne strinjam. Vozim po omejitvah, ker nimam denarja za kazni, v naselju pa zato, ker so tam ljudje in sem uvidevna do njih (tudi s hrupom in onesnaževanjem). Na semaforju speljem v sekundi, prehitevam hitro in dinamično (in grem čez omejitev, če je treba, v tem primeru sem tudi pripravljena plačati kazen), opazujem promet in znam dati prednost, ko je treba, spustiti voznika s stranske ceste tako, da ne naredim zastoja itd itd.
Zakaj točno smo strpni vozniki nevarni in zakaj povzročamo nesreče? Daj prosim en konkreten primer? In kako to, da mi še ni uspelo povzročiti nesreče in tudi recimo v času, ko sem na cesti, ni bila recimo par km za menoj zaradi moje normalne vožnje?

Ti pojma nimaš o vožnji, očitno, poznaš samo dve skrajnosti: cagave voznike, ki niso sigurni, kaj delajo, in zato vozijo povsod 60 ne glede na omejitev, ne znajo parkirati, ne razumejo prometa, ne dajejo prednosti, ne gledajo levo in desno, in divjake, ki povzročajo štalo, zastoje, spravljajo v nevarnost druge. Pametnih pa zate ni oziroma si ti verjetno merilo za pamet, kanede?
[/quote]
Lepo napisano, podpišem, nisi edina.

No ja, sam nisem več med motoristi ker je enostavno preveč idiotov v avtomobilih z tablicami in smartphoni v rokah med vožnjo in potem vijugajo malo po svojem malo po nasprotnem pasu – 2x na tesnu ušel, pa potem raje prodal motor preden me kdu ubije na cesti.

Ampak še kot motorist… 90{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} avtomobilistov me je gladko spustilo mimo. Pač lepo se mu približaš na varno razdaljo na šofersko stran in se avto umakne. Brez neke scene, brez hude krvi. Avta tako ali tako ne oviraš ker mnogo hitreje odpelješ iz križišča kot avto. Nek provrnt avtomobilistov – po navadi BMWjašev z temnimi avti starejšega letnika… so pač objestneži in si mislijo da če je dal tistega jurja za en klump na katerem je pač BMWjev znak da se mu bojo vsi umikali. No, za take pa si jih lahko povsem regularno prehitel ali pa si pustil pri miru.

Pa še nekaj za vse avtomobiliste… če se z motorjem slučajno spravim na semafor pred avto je to bolj praktičnega razloga. V ledru ko stojiš v popoldanski pripeki in povrhu vsega še od mašine puhti vate je za umret vroče. Če stojiš za avtomobilom po navadi niti nimaš vetra in tu puha še od avta. Vas pa dejansko nič ne moti ker preden boste prestavili v prvo, bo motor že prepeljal križišče.

Me je pa nekaj stvari motilo. Pri umikanju avtomobila je dostikrtat problem ker se avto v dobri nameri umakne na skrajni rob, potem pa opazi da bo zapeljal v kako luknjo in nehote se umahne takrat te pa izrine iz tistega prostora. Veliko raje sem videl da se je avto toliko umaknil da mi je dal vedeti “OK pojdi naprej” pa da je zanesljivo vozil svojo špuro.

O cestnih izstrelkih na motorjih pa ne bom izgubljal besed. Tudi med motoristi imamo za njih posebno ime… “leteči darovalci organov”

New Report

Close