Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek S 6 leti v šolo – prezgodaj?!

S 6 leti v šolo – prezgodaj?!

V moji generaciji niso nikogar testirali. Testiranje so uvedli kasneje.
[/quote]

Sem letnik 1965 in so testirali.
[/quote]

Saj pravim, da so testiranje uvedli kasneje. A misliš, da moja generacija ne zna tipkati na računalnik? Še programčke smo pisali, ko si se ti še učila poštevanko do 1000.

Če se ti zdi nesposoben za šolo, to pač poveš in prestaviš za eno leto. A moje mnenje je, da ni.

Moj otrok je šel v šolo pri 5 letih in pol. Nisem opazila kakšnih težav.

Kako si ne predstavljate?
V tem šolskem letu ste imeli dovolj možnosti, da se pogovorite z vzgojiteljico, kako vaš otrok napreduje.Vpisali ste ga v šolo in tam sodelovali s pedagoginjo.Očitno je bilo tudi na komisiji vse OK, kar se tiče telesne , intelektualne in socialne pripravljenosti, sicer bi vas poklicali na razgovor.
Zdaj pa tik pred zdajci polno vprašanj, kot bi otroka dobili v družino prejšnji mesec, imate ga pa že 6 let?
Ne razumem…

Hm, tisti, ki pišete, kako se eno leto v vrtcu pozna in kako napreduje… prepričana sem, da ne napreduje tako, kot če bi šel v šolo. Gotovo ne. On se bo sedaj primerjal z leto dni mlajšimi (v povprečju), ne pa z onimi v 2. razredu, h katerim sodi po starosti.

Ko sem bila že odrasla, sem se vpisala na francoščino, na tečaj na fakulteti ob večerih. Po prvem letu sva bile iz skupine le dve, ki sva hoteli nadaljevati. Premalo, da bi samo za naju organizirali nadaljevalni tečaj. Pa so predlagali, da preskočiva za leto dni starejši skupini. Priznam, po prvih urah sem jokala v avtu domov. Kako mi ne gre, tega pa ne bom mogla, uh, kako že one super gladko berejo in težke besede in… in potem sem se sredi poti vprašala, kaj je moj cilj. A hočem biti najboljša v skupini ali se veliko naučiti. Rekla sem si, da slednje. Saj ni važno, če sem najboljša ali najslabša. Toda, če bom ob koncu leta takšna kot te punce sedaj, bo suuuupeeeer. In sem hodila vsaj še dve leti poleg te skupine, dokler se ni končala.

Tako je z otroki. Meni ni jasno, kako da staršem ni jasno, da si otroci med seboj niso konkurenti. Konkurenca pride kasneje. Pri meni sedaj ni daleč naokrog nobenega sošolca iz OŠ, sploh v celem mojem poklicu ni nobeden iz moje OŠ, tistih iz srednje je nekaj, vendar ne neposredno v tem poklicu, ampak bolj oddaljeno. In to stalno govorim hčeri – ti, s katerimi se ona primerja, je ne bodo spremljali v poklicu, skoraj zagotovo ne, razpršili se bodo kot dežne kapljice po suhi zemlji.

Za neko intelektualko imaš po mojem mnenju zelo nerazčiščene pojme glede otroškega razvoja, njihovih sposobnosti in razlik med njimi.

Ne moreš primerjati otrokovega obveznega šolanja z interesno dejavnostjo odraslega, no!

Otroci precej drugače sprejemajo svoje obveznosti kot odrasli. On nima možnosti odstopiti od obveznega šolanja, šolanje ni njegova odločitev, ampak obveza, ki jo hoče-noče mora obiskovati vsaj 9 let. Ti si želela spoznati tuj jezik, prav tako si imela možnost kadarkoli prekiniti s tečajem.

Pišeš, da se otroci primerjajo z vrstniki, hkrati pa se čudiš, kako da staršem ni jasno, da si otroci niso konkurenti. Ja, kaj pa je konkurenca drugega kot rangiranje med seboj?

Ah, daj, imaš vzgojiteljice, ki bi vse zadržala v razredu, ker so revčki in take, ki za vse rečejo naj gredo. Ko sem jo jaz vprašala, ali naj moja gresta, me je tako žalostno pogledaa. A veste, gospa, to je še tako majhno. Pa je bilo vse okej! Kdo pa od prvčkov zahteva, da so socialno zreli, vas prosim? Tudi moja se je sama naučila brati do 1. razreda – pa je bila stara pet let. To nima nobene zveze z vpisom. Tudi če ne bi poznala ene same črke. Vsakršne otroke imaš v razredu. Še najmanj jih definira starost.
[/quote]

Imaš take in drugačne in pa tudi take, ki znajo ocenit otroka in povejo po pravici. Če staršem odgovor ni všeč, njihov problem in naj drugič sploh ne sprašujejo, če so tako blazno pametni. V naš vrtec je v zadnje šolsko leto pred vstopom v šolo hodil fantek vsako jutro s sokcem v steklenički in igračko. Vlekel tist cucelj kot otročki v jaslih. Za takega bi tudi jaz staršem rekla, da se mi ne zdi zrel za v šolo.

Ne kradite nickov. Za najinega otroka sva sprejela pravilno odločitev, podprto s strokovnimi mnenji . In sem toliko blizu zadevam, da mi je jasno, da prvi razred že dolgo ni več, kar so ob devetletki obljubljali.
A kot pravi star rek ‘vsak berač svojo malho hvali’ – vi opravičujete svojo ‘naprednost’, ker ste poslali petletnika v šolo s 23 urami tedensko, jaz pa najino zadržanost, ki je hčerki kupila še 1 leto otroštva. Bo pa moj otrok dosti lažje in manj travmatično preskočil razred, kot ga bo vaš ponavljal, če bi bilo treba.

Polna luna, eh, nima veze, če je obvezno ali ni… govorim o napredku. Če si zraven boljših, te bodo gor potegnili. Če bo smučarski skakalec poleg višje lige, se bo izboljšal; zakaj bi bilo zanj boljše, da denimo pri 20ih letih trenira zraven 13-letnikov? Obvezno gor ali dol.

In ja, naj se otroci rangirajo, jaz bom pa mojim otrokom stalno povedala, da se s sedanjimi sošolci ne rabita primerjati, ker jima ti ne bodo konkurenti za kasnejši poklic.

uiwerhf, samo če je eno leto še spal v vrtcu, ko so drugi že male črke pisali in ko bo on računal do 10, sošolci pa že do 100, bo bolj težko preskočil, a ne?

V marsikateri drugi državi se šola začne že prej, in tako je že desetletja, ne premikajo meja navzdol. In otroci so tam pri petih, šestih letih mnogo bolj samostojni, nihče jih ne ujčka tako kot pri nas.

V prvi triadi praktično nimajo stika z drugimi učenci. Itak veliko prej zaključijo s poukom, na kosilo gredo skupaj, imajo svoje prostore, toalete, itd.
Beboti so zato, ker jih take delate starši. Vsega jih je strah, vse se jim zdi preveč naporno, samo tri korake zalaufajo, že vpijete: padel boš, ne hiti, se boš prepotil in prehladil, ne plezaj, se boš udaril, in če ima eno mirkoskopsko praskico, ste že na urgenci.

Jaz sem doma z vasi, blizu LJ, zanimiva kombinacijo domorodcev in priseljencev. Domorodci gajstni in korajžni, priseljenčki že pri šestih letih putrasti, vampasti, nerodni in motorično debilni. Bojijo se vseh mogočih živali, v naravo itak ne smejo, ker so alergični. To zdaj raste in ja, to dejansko pri 6 letih ni za v šolo. Pri nobenih letih. To je za imet doma pod nadzorom 24 ur na dan. Ampak tako jih vzgajate starši, ki se vam zdijo pri 6 letih čisto premajhni za vse, razen tisto, kar vam paše.
[/quote]

Svojo pravo bit in primitivizem kažeš ne le z beboti, temveč opisom priseljenčkov. Predvidevaš, da sem sama starš, na katerega kažeš s prstom. Lahko bi ti razložila, kako zelo se motiš. A se mi zate ne zdi vredno truda.

Že iz zgoraj zapisanega, iz izkušenj staršev, ki so več lastnih otrok vpisali v devetletko, se razbere, kako različno se pouk prvošolcev odvija od šole do šole, od obdobja do obdobja. Ohranja se pomembnost prvega stika s šolo, način izvajanja program glede na ciljno naravnanost. Ponekod prijazneje kot drugje – kdo ima na to vpliv?

Otroštvo ostaja kratko in dragoceno.
[/quote]

A izraz domorodci te pa ni zmotil? Priseljenci so tudi ljudje iz drugih krajev Slovenije. Ah, ti si šla očitno čisto prezgodaj v šolo, pa ti ne seže tako daleč.
Ne da se mi sploh izgubljat časa s tabo, tako da se z odgovorom sploh ne trudi.

Gor lahko vlečejo samo, če je to možno.
Če je v razredu preveč otrok, ki rabijo prilagoditve, prekinitve ipd. ostali nič ne napredujejo, prav tako pa tudi tisti, ki razred ‘vlečejo dol’, ne pridobijo toliko, kot bi si vsi skupaj želeli.

Dovolj se pogovarjamo starši naših šolarjev med seboj, prav tako tudi naši otroci povedo svoja opažanja, da lahko precej realno ocenjujem stanje.
Če nekomu ne gre, se mu dela medvedja usluga s prisilnim forsiranjem, za katerega (še) ni sposoben in motiviran.
Pa naj bo to otrok, najstnik ali odrasel.

In brez dobrih temeljev je zelo težko nadgrajevati znanje.

Ah, daj, imaš vzgojiteljice, ki bi vse zadržala v razredu, ker so revčki in take, ki za vse rečejo naj gredo. Ko sem jo jaz vprašala, ali naj moja gresta, me je tako žalostno pogledaa. A veste, gospa, to je še tako majhno. Pa je bilo vse okej! Kdo pa od prvčkov zahteva, da so socialno zreli, vas prosim? Tudi moja se je sama naučila brati do 1. razreda – pa je bila stara pet let. To nima nobene zveze z vpisom. Tudi če ne bi poznala ene same črke. Vsakršne otroke imaš v razredu. Še najmanj jih definira starost.
[/quote]

Imaš take in drugačne in pa tudi take, ki znajo ocenit otroka in povejo po pravici. Če staršem odgovor ni všeč, njihov problem in naj drugič sploh ne sprašujejo, če so tako blazno pametni. V naš vrtec je v zadnje šolsko leto pred vstopom v šolo hodil fantek vsako jutro s sokcem v steklenički in igračko. Vlekel tist cucelj kot otročki v jaslih. Za takega bi tudi jaz staršem rekla, da se mi ne zdi zrel za v šolo.
[/quote]

Kaj pa ti veš, zakaj se je otrok tako obnašal? Mogoče so ga pa doma naredili za takega dojenčka. Potem bi mu odhod v šolo samo koristil, ne pa da se je dojenčkasta faza vlekla še eno leto.
In prosim, ne govorite, da otroci z odhodom v šolo nehajo biti otroci. Večje bedarije svet še ni slišal.

Gor lahko vlečejo samo, če je to možno.
Če je v razredu preveč otrok, ki rabijo prilagoditve, prekinitve ipd. ostali nič ne napredujejo, prav tako pa tudi tisti, ki razred ‘vlečejo dol’, ne pridobijo toliko, kot bi si vsi skupaj želeli.

Dovolj se pogovarjamo starši naših šolarjev med seboj, prav tako tudi naši otroci povedo svoja opažanja, da lahko precej realno ocenjujem stanje.
Če nekomu ne gre, se mu dela medvedja usluga s prisilnim forsiranjem, za katerega (še) ni sposoben in motiviran.
Pa naj bo to otrok, najstnik ali odrasel.

In brez dobrih temeljev je zelo težko nadgrajevati znanje.
[/quote]

Se popolnoma strinjam z napisanim!

Imaš take in drugačne in pa tudi take, ki znajo ocenit otroka in povejo po pravici. Če staršem odgovor ni všeč, njihov problem in naj drugič sploh ne sprašujejo, če so tako blazno pametni. V naš vrtec je v zadnje šolsko leto pred vstopom v šolo hodil fantek vsako jutro s sokcem v steklenički in igračko. Vlekel tist cucelj kot otročki v jaslih. Za takega bi tudi jaz staršem rekla, da se mi ne zdi zrel za v šolo.
[/quote]

Kaj pa ti veš, zakaj se je otrok tako obnašal? Mogoče so ga pa doma naredili za takega dojenčka. Potem bi mu odhod v šolo samo koristil, ne pa da se je dojenčkasta faza vlekla še eno leto.
In prosim, ne govorite, da otroci z odhodom v šolo nehajo biti otroci. Večje bedarije svet še ni slišal.
[/quote]

Vem zakaj se je tako obnašal, ker družino poznam. In je mama sam kriva, ker ga je tako navadila. Vstop v šolo pa mu ni koristil, ker se je od njega pričakovalo, da bo od danes do jutri nehal biti dojenček in postal uspešen, samostojen in odgovoren šolar. So imeli kar težave. Če je mamica zaj….. bi si morala to priznat in preložit šolanje za eno leto. V tem času pa počasi odstraniti vato, v katero je bil zavit.

Meni se ne zdi nič prezgodaj. Tudi določene raziskave so potrdile, da je pomembno, da se že zgodaj začne z matematiko oz. s kar čim večjo stimulacijo možganov, ker se tako razvijejo sinapse, ki se sicer ne bi oz. bi se razvile v manjši meri.

Ne bom komentiral predhodnikov, bom pa podal primerjavo iz tujine, kjer zivim:

Nizozemska: sola se zacne pri starosti 4. leta
Britanska sola: mala sola se zacne pri 3. letih in traja dve leti. V drugem letu program vsebuje ze drugi jezik, pisanje, itd. Pri 5. letih se zacne sola, vendar vecjih razlik ni.
Francoska sola: podobno kot Britanska

Na splosno so otroci zelo veseli, ko gredo iz vrtca v solo (“big kids school”). Leta niso problem za otroke, kot starsi pa to vidimo drugace. Stvar navade in kulture.

Kaj pa ti veš, zakaj se je otrok tako obnašal? Mogoče so ga pa doma naredili za takega dojenčka. Potem bi mu odhod v šolo samo koristil, ne pa da se je dojenčkasta faza vlekla še eno leto.
In prosim, ne govorite, da otroci z odhodom v šolo nehajo biti otroci. Večje bedarije svet še ni slišal.
[/quote]

Vem zakaj se je tako obnašal, ker družino poznam. In je mama sam kriva, ker ga je tako navadila. Vstop v šolo pa mu ni koristil, ker se je od njega pričakovalo, da bo od danes do jutri nehal biti dojenček in postal uspešen, samostojen in odgovoren šolar. So imeli kar težave. Če je mamica zaj….. bi si morala to priznat in preložit šolanje za eno leto. V tem času pa počasi odstraniti vato, v katero je bil zavit.
[/quote]

Hvala za potrditev. Seveda so imeli probleme, eno leto pozneje pa bi imeli še bistveno večje!

Na to temo je bila posneta tudi oddaja na Planet TV:
http://siol.net/trendi/odnosi/prvi-razred-pri-sestih-letih-ali-otroke-prezgodaj-posljemo-v-solo-448439

I Domišljija je pomembnejša od znanja. Znanje je omejeno, domišljija pa poganja svet. Albert Einstein I Naročilo na ePosvet: https://med.over.net/svetovalec/andreja-verovsek I

Na Nizozemskem se sola res zacne pri 4 letih, vendar ni obvezna dokler otrok ne dopolni 5 let. Skupina je itak obicajno 1 in 2 razred zdruzena.

Britanci se nekateri pri 3 letih ucijo, drugi se igrajo, odvisno od “male sole”.

Finci, z najboljsimi uspehi ucenja kar se Evrope tice, zacnejo solo pri 7ih letih.

Meni je zal, da so v SLO otrokom “ukradli” izkusnjo male sole. Tisto malo, kar se morajo nauciti v prvem razredu, lahko mirno vrinemo v zdajsnjega drugega. Zakaj me moti sola pri 4ih, 5ih, 6ih? Dalec dalec premalo gibanja dobijo. Dalec premalo glede na svoje razvojne potrebe.

V Ameriki so celo 5-letniki v Kinder, ce niso uspesno opravili pisnih / racunskih nalog, kaznovani z odvzemom “ta dolgega” odmora.

Britanski otroc imajo ze v drugem razredu tuj jezik, torej pri 6 letih? In prav oni so na koncu tisti, ki razen anglesko ne govorijo ama nista. Ne seri s takimi neumnostmi no.

Večina otrok je čisto lepo (po sposobnostih, emocionalni zrelosti) pripravljenih na šolo. 3/4 odlogov všolanja je nepotrebnih in izhajajo iz nekih prepričanj staršev, da je njihiov otrok še premajhen in da mu bomo “ukradli otroštvo”. Jaz bi odloge dala v roke strokovnjakov in ne staršev.

Če kaj manjka prvim razredom je to gibanje. To bi moralo biti na sporedu večkrat na dan, z vsaj enim izhodom ven za vsaj 1 uro. Sicer pa še ene dva, trije gibalni odmori po nekje 15-30 min. Pa bi tudi fantje zmogli tempo in bi bilo manj vedenjskih odstopanj.

Tako pa je glavni problem to, da jih tiščijo za mizo in v enem in istem prostoru. To je tisto, česar otroci ne zmorejo, ne pa miselnega napora. Ta ni v prvem razredu nič posebnega in nič kaj naporen. POznam kar nekaj otrok, ki so se v prvem razredu hudo dolgočasili, ker so takoooooo počasi vse delal in spoznaval. Tudi 2 razred je še v tem počasnem tempu, v 3 pa pospešijo in nato gre vse samo še z brzinsko hitrostjo naprej.

Imam prijateljice v tujini in samo osuplo poslušam, kako je pri njih … Slovenci dejansko vzgajamo invalide. Dojit do OŠ, ko gre ženska v službo, ura za dojenje, izsiljevanje glede izmenskega dela, dopusta, itd. Čim pozneje v šolo, z njimi v srednjo šolo in celo na faks, vse urejamo starši namesto otrok, bognedaj biti kje 5 minut sami, ker takoj prinorijo starši z odvetniki. In seveda, če ni babi servisa, takoj v jok in na drevo, pomoč starih staršev se večini zdi samoumevna, ne samo v obliki mansarde ampak tudi varstva, kuhanja in še česa.
Nam kot narodu se je glede otrok čisto odpeljalo.

Kako imajo pa drugod, ker kolikor jaz gledam je kar podobno.

Moj se v cetrtem ne barva natancno, drugace je pa najuspesnejsi v razredu…s cim si delate starsi probleme…??!!
Po tem kriteriju pol otrok ni sposobnih za prvi razred..oziroma kvecjemu par natancnih punck.

Ni vse stvar navade, pac pa razvoja otroka. Ce otrok dolocene sposobnosti razvije sele pri x letih, ti nobena sola ne pomaga in se otrok samo muci. Predvsem socializacija se mocno razvija od 5-7 leta, sploh pri bolj introvertnih otrocih.

New Report

Close