Vozniki osebnih vozil – vozite z lučmi, ki bodo svetile tudi zadaj!
Danes popoldan na relaciji AC ljubljana, obvoznica pred predorom Golovec in potem je Rudnik, vozi ženska Renault Clio novi model, pa zadaj nobenih luči spredaj le tiste “signalne”, ura cca. 14:30, megla, avto v tisti svetlobi dneva popolnoam nevidne barve, izjemno slabo je to vidljivo na cesti. Je šla dol na Rudnik in potem na Dolenjsko cesto….
Potem pa spet ob 15:30 na isti avtocesti nazaj proti BTCju, spet en Renault Clio brez zadnjih signalnih luči – bele barve. Spredaj prižgane samo pozicijske , zadaj pa nobene.
Ljudje, prižigajte ročno zasenčene luči, če imate tako naštimano, da svetijo samo pozicijske, ker nekaterim vam zadaj pri pozicijskih prižganih ne svetijo ! Samo ko pritisnete pedalko zavore!
OK, se popravljam, glede pozicijskih/zasečnenih, skratka – če imajo spredaj samo nastavljene ali led šminka ali meglenka stil, zadaj ne sveti nič! Pa hvala ostalim za podporo-za varnost nas, tudi drugih v prometu gre!
In še dodajam -danes zjutraj tudi voznik Renault Capturja – enako – spredaj šminka, zadaj pa tema, samo ko stopi na zavoro, se osvetlijo luči zadnjega dela vozila – ljudje, ne delajte tega, ko boste nabasani, bo pa spet hudič.
Dajte na servisih to nastavit, da vam bo tudi zadaj svetile luči!
Ja tisto z meglenkami se pa strinjam – svetijo ko božična drevesca – še najhuje pa je, da ne oazi na armaturi, da ima prižgan znakec za megenke ( saj je ja druge barve od zelene, ponavadi rumene) – in da ne omenjam, kako zajebano je vozit za takim po mestu, ko ima prižgane zadnje meglenke – Kakšen je že znak drugih voznikov takim, da spregledajo, kako so moteči?
REs je tole glede zadnjih meglenk, te so strašno nadležne, če kdo vozi za vami.
To se uporablja le, ko ni nikogar zadaj – to bi si bilo vredno zapomnit.
Glede dnevnih luči je pa tako, da tak način ustreza zakonu. Spremeniti bi bilo treba ustrezen predpis. Ljudje smo večinoma preleni, da bi popravljali avtomatiko, ki je pa prilagojena zakonodaji.
Tudi jaz imam stalno na avtomatiko in potem se luči prižigajo po potrebi – in dokler je zunaj dovolj svetlo, svetijo samo dnevne luči spredaj.
Ponavadi se v takšni megleni situaciji sicer spomnit preklopit na ročni način in da svetijo tudi zadaj – ne dvomim pa, da sem kdaj tudi spregledal.
Se pa boljšam na tem področju.
Voznik, udeležen v prometu je dolžan poskrbet, da na njegovemu vozilu zadaj gorijo luči med vožnjo, da je viden in opazen, sploh če je vozilo take kamuflirne barve, da se še bolj zlije z okolico in je kasneje opazno, če so vremenske razmere take, da to zahtevajo, samo roko je treba stegnit in stikalo obrnit na pravi znakec. Zavest je prva, potem pa ležernost zakona….Da se zagotovi najprej lastno varnost, pa seveda varnost drugih v prmetu. Ker avto tehnično ni primeren za vožnjo v takem primeru, ko je vidljivost slaba, je tehnično sporno, če senzorčkov ni, ki bi avtomatiko vklopili za lui zadaj.
To je isto kot če ne delajo zavorne luči , pa v tem primeru vozilo dejansko ni tehnično brezhibno.
Ja na to bi bilo potrebno definitivno bolj opozarjat. Ampak je težko ljudi prestavit iz ustaljenih navad, že tako se kakšnega še sreča, ki vozi kakšno staro kripo povsem brez luči. Pa tudi – brez heca – sem danes naredila mini anketo na hitro v službi – več kot pol sodelavk ni ma pojma, da imajo ob prižganih dnevnih lučeh, zadaj temno rit. Vključno z menoj, ne bi vedela, če me ne bi že kmalu po nakupu na to opozoril moj mož, ki je nekoč zjutraj vozil za menoj. In zdaj pač prižigam “taornk luči” tudi podnevi.