Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek vprašanje za učitelje oz. razmišljanje

vprašanje za učitelje oz. razmišljanje

Frca, načeloma se v tej temi sicer strinjam s tabo, samo ena stvar me pa zelo moti – to, da daješ svoje otroke za merilo drugim.

Očitno so tvoji zelo inteligentni in ne potrebujejo veliko utrjevanja doma. Ampak niso vsi taki! Pa ne zato, ker bi bili leni, ampak ker je njihovo razumevanje in osvajanje snovi počasnejše.

Jaz tudi v OŠ skoraj nisem odprla zvezkov, ker sem bila nadpovprečno nadarjena, a kljub temu vem, da je vsaj polovica mojih sošolcev morala doma precej delati, da je pokapirala in utrdila določene stvari (sploh kako matematiko, fiziko, kemijo). Nekomu, ki razume, vzame domača naloga 15 minut, tistemu, ki pa ne prav dobro, pa tudi eno uro ali več.

Ne moreš za vse otroke, ki nimajo nadpovprečnega IQ, kar reči, da so leni in se jim nič ne da.

Napisala sem tudi, da obstaja približno 20{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} otrok rabi več dela za višjo oceno. Po pisanju sodeč sodiš v to skupino.

Tistih 40{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} lenih ima tudi več inštruktorjev za več predmetov.

Na naši šoli so vsi otroci dali čez med poukom ali kakšnimi tehničnimi dnevi…ure računalništva, nato je to tudi izbirni predmet in dobrodošel za vse, ki niso imeli pojma v računalniku…v nadaljevanju…šola daje vedno na razpolago učencem, ki doma nimajo računalnika, da to delajo v šoli. Ampak draga moja, roko na srce, danes ima čisto vsak šolar že doma računalnik, če prej ne, ga dobi nekje v 5 razredu, ko se začnejo referati, plakati in slično in prav je tako. Govorimo o računalniku ne internetu. Seveda pa je internet tudi ogromen pripomoček nato pri soustavrjanju referatov in dela za šolo.

Ponavljam pa, da tisti, ki nima računalnika, pove to v šoli in lahko naredi na rke, na list ali dela to v šoli, ampak takih učencev skorajda ni. če so že, so brez računalnika zaradi revnosti in to se seveda razume in upošteva in se dela na temu,d a mu kmalu nekdo pokloni kak star računalnik.

In domače naloge so super zadeva in pika! kaj ni lepše in najlažje ocene, če ti ocenijo domačo nalogo, doma jo delaš lepo počasi, mal ti je v pomoč net, knjige, knjižnica in seveda starši in dobra ocena je tu. Domače naloge morajo biti, na tak način se otrok uči, dobi tudi delovne navade in krepi znanje!

za konec pa še to, ne misli, da če ti nekaj ne obvladaš, da nato tudi otroci ne, daj otroku v roke računalnik in bo sam pogruntal kak program tudi powerpoint, ki je čisto lahek!

računalnik ni le za bedarije…to je danes že del izobrazbe, razgledanosti, saj nam je pri vsak danu v veliko pomoč, če ga pravilno uporabljaš, če ga obvladaš.

Pri naši 7-šolki so tudi že večkrat dobili za nalago kaj takega, da je bila asistenca staršev ali koga drugega nujno potrebna. Med drugim je bila na sporedu tudi prezentacija v PP. Nekateri naloge preprosto niso naredili in med njimi je precej takih, ki doma nimajo računalnika ali za katere se straši ne brigajo. Učiteljem pa ne potegne, da diskriminirajo otroke s takimi projekti, ki presegajo njihov nivo in zahtevajo materialno vsaj povprečno stoječe starše.

Na MON-u so itak sami super otroci, ki so odlični z levo roko in skoraj brez dela, vsekakor pa brez vsakršne asistence staršev/inštruktorjev. Čudno je samo, da takih otrok skoraj da ni srečati v ne virtualni resničnosti.

Sicer pa, tudi v našem razredu imamo starše, ki se sprenevedajo in z otroci kao, poudarjam kao ne delajo :))

Na tvojem mestu bi to vprašanje izpostavila na roditeljskem sestanku. Poleg tega pa ta tema kaže, da bi moralo biti računalniško opismenjevanje obvezni predmet v osnovni šoli. Tiste, ki se sklicujejo na to, da njihovi otroci vse znajo kar iz lufta, naj te potolažim. Moj je tudi IT-jevec in specialist za orodja MS Office in se tudi reži računalniškemu “znanju”. Pa tudi midva ne poznava nobenega otroka starega okoli 12 let, ki bi PP obvladal zadosti suvereno, da bi bil sposoben sam narediti tudi najpreprostejšo prezentacijo. (Še na prosojnicah ima marsikateri univerziteno izobraženi odrasli probleme s postavitvijo strukture, tukaj pa se ene hvalijo s super otroci :))

Od kod si? Se zmenimo za danes, ti pokaže moj petošolec? PP so se učili uporabljati v šoli, jaz pojma nimam. Tretješolec ga tudi uporablja, ga je naučil starejši, ne vem, če bi znal narediti pravo prezentacijo, zna pa narediti stran za natisnit in to nalepi v zvezek. Za DN so npr. dobili iz reklam izrezat izdelke s cenami (hja, učitelji očitno ne pomislijo, da nekateri ne dobivao reklam), pa se je znašel in je izdelke poiskal na netu. Jih prenesel v PP, dopisal komentar in to je bilo to. Okej, za stručkota mogoče smešno znanje, ampak za začetek pa je. Jaz ne znam niti tega.

Probaj tudi ti razumet, da se šola pač ne sme prilagajat najšibkejšemu členu v razredu. tistim, ki jim gre težje, je treba posebej pomagat in ponudit na razpolago računalnik in možnost, da pridejo do znanja za uporabo (vendar dejstvo je, da če doma nimajo računalnika, je skoraj nemogoče biti tako usposobljen za delo, kot če ga imaš doma). Mora pa iti izobraževanje v korak s časom in učence usposobit tudi na področju računalniške pismenosti.
Prav tako pa se mi ne zdi nič narobe, če kdaj pa kdaj tudi starši svoje otroke spodbujamo in jim po sposobnostih tudi pomagamo.

pojdi z otrokom v knjižnico in se nauči, kako narediti predstavitev. Tudi tebi ne bo škodilo več znanja.
Pa prej še malo poguglaj na to temo.
recimo
http://www.google.si/search?hl=en&q=osnove+predstavitve+prezentacij&btnG=Google+Search

Za otroke, ki nimajo računalnika doma, obstajajo tudi javne knižnice, ki so odprte tudi danes. Čeprav še vedno menim, da se mi zdi vprašljiv kriterij PP prezentacije za najvišjo oceno. Razen, če je tako, kot pravi Frca, da gre za izbirni predmet računalništvo. Ne bom trdila, da ni možno, to lahko (še 1krat) izveš pri učitelju. Se pa strinjam, da je izdelava v PP zelo enostavna zadeva, ki se je otroci hitro naučijo. Pa tudi odrasli.

Saj zato pa sem navedla ankete staršev, kjer 80{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} staršev pravi, da njihov otrok PREMALO dela za šolo. Preobremenjeni so otroci s popoldanskimi aktivnostmi, ne pa s šolo. Tudi to so pokazali izsledki ankete. Da bi pa bilo kar 80{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} učencev nadpovprečnih, pa je malo verjetno, saj se strinjaš.:)

🙂 kako se spreminjajo časi 🙂

Konec osemdesetih, začetek devetdesetih, ko sem bila jaz v OŠ mi ni niti na pamet prišlo, da bi se moja mami ali oče učila z mano :))) kej tazga :))) saj nisem bila otrok, ki ne bi razumel vsega, če bi poslušal.

Priznam, da sem v 3. razredu delala naloge za isto mizo kot moja mama – to pa zato, ker me je takrat ona učila in je točno vedela, kaj moram še ponovit in narest, da me ne bodo sošolci tožarili.

Pregledovala in popravljala pa mi ni nikoli. Zakaj le? Da bi podpirala mojo lenobo in površnost? Da bi na ta način bila njena hčerka bolj uspešna kot ostali? Da bi me že na začetku učila goljufanja?!?

Ne, moja mami ni bila takšna in prav vesela sem, da je bilo tako.
Zaradi nje nimam težav s tožarjenjem, da so drugi krivi za kakršenkoli moj polom, da so bile krive prfokse, da mi sošolci niso pomagali … za karkoli je bilo narobe sem kriva sama in le sama sem tisto lahko popravila. Brez pomoči mame, brez njenega preverjanja, če so moje naloge perfektno opravljene, da bi potem imela boljšo oceno.

In seveda se svet vrti naprej ………

Danes si ne predstavljam, da svojemu otroku, ki bo naslednje leto prestopil šolska vrata, ne bi pomagala. Nikakor.
Že zaradi lastne želje, da ponovim vsa slovnična pravila, vse matematične funkcije, ponovim vse države in glavna mesta in še marsikaj iz zgodovine.
Ja, zaradi tega mu bom pomagala – ne pa tudi delala namesto njega.

OTROKU JE POTREBNO POMAGATI IN NE DELATI NAMESTO NJEGA!!!!!!!

In ker seveda ne morem biti tiho … itaq :p
Domače naloge, ki jih nekateri staši predstavljate kot največje zlo našega šolskega sistema, so po pravici povedano pravi zaklad. Zakaj? Predno zajamrate si zapomnite samo tole: brez ponavljanja ni trajnega spomina!!!

Saj zato pa sem navedla ankete staršev, kjer 80{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} staršev pravi, da njihov otrok PREMALO dela za šolo. Preobremenjeni so otroci s popoldanskimi aktivnostmi, ne pa s šolo. Tudi to so pokazali izsledki ankete. Da bi pa bilo kar 80{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} učencev nadpovprečnih, pa je malo verjetno, saj se strinjaš.:)[/quote]

Ostalih 20{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} pa po forumih in ostalih medijih jamra, da imajo otroci preveč prezahtevne domače naloge :)))))

Popoldanske aktivnosti …

Sestričina hčerka je imela v OŠ 13 različnih popoldaskih dejavnosti in krožkov, sosedov hodi na rokomet 4x tedensko.

Se vam zdi to racionalno?

DA – če je otrok kljub temu vesel, razigran, ima še nekaj časa za igro in dovolj za počitek ter je BREZ POMOČI STARŠEV uspešen v šoli.

NE – če je otrok utrujen in v šoli ne uspeva niti s pomočjo staršev in inštruktorja.

Sestričina hčerka je bila odlična, sosed se bojuje z enicami na vseh možnih področjih.

Pa vendar – sosed je pač izjemen športnik in bi bila vseeno velika škoda zanj, če se s športom ne bi ukvarjal.
Ona pa je mala razvajena dama, ki mora imeti vse – tudi primat najbolj zaposlene učenke na šoli. Ampak ji uspeva. In če ji ne bi – najprej bi črtali balet, nato ……. mama ji je lepo povedala – dokler je v šoli vse OK, si lahko na vsakem krožku in dejavnosti.

Od kod si? Se zmenimo za danes, ti pokaže moj petošolec? PP so se učili uporabljati v šoli, jaz pojma nimam. Tretješolec ga tudi uporablja, ga je naučil starejši, ne vem, če bi znal narediti pravo prezentacijo, zna pa narediti stran za natisnit in to nalepi v zvezek. Za DN so npr. dobili iz reklam izrezat izdelke s cenami (hja, učitelji očitno ne pomislijo, da nekateri ne dobivao reklam), pa se je znašel in je izdelke poiskal na netu. Jih prenesel v PP, dopisal komentar in to je bilo to. Okej, za stručkota mogoče smešno znanje, ampak za začetek pa je. Jaz ne znam niti tega.[/quote]

Taki odgovori so prav blagodejni :))

Midva z možem sva se celih 5 min valjala od smeha. Pa iskrene čestitke vašemu znalcu PP, vam se pa res, ampak RES, vidi, da o njegovi uporabi res nimate pojma.

In hvala za ponudbo, ampak pri nas sodimo med tiste, ki to znamo.

Probaj tudi ti razumet, da se šola pač ne sme prilagajat najšibkejšemu členu v razredu. tistim, ki jim gre težje, je treba posebej pomagat in ponudit na razpolago računalnik in možnost, da pridejo do znanja za uporabo (vendar dejstvo je, da če doma nimajo računalnika, je skoraj nemogoče biti tako usposobljen za delo, kot če ga imaš doma). Mora pa iti izobraževanje v korak s časom in učence usposobit tudi na področju računalniške pismenosti.
Prav tako pa se mi ne zdi nič narobe, če kdaj pa kdaj tudi starši svoje otroke spodbujamo in jim po sposobnostih tudi pomagamo.[/quote]

namen javne šole je ravno v tem, da se prilagaja najšibkejšemu členu zato da noben od otrok ne ostane zadaj


Nič več. Ti imajo dovolj pomoči, imajo IP, dodatno pomoč. Sedaj gre za to, da je bolj naravnano k nadarjenim, povprečnim, pouk pa ni naravnan slabšim. Kvečemu individualiziran.

Mah ja, lahko se še tako kregate, dejstvo je, da so nekatere naloge za starše, po mojih izkušnjah predvsem pri ta malih, na nižji stopnji. Večji se že nekako znajde. Jaz imam res veliko razliko med otroki (10 let) in res je, da starejša (ki ima danes 28 let) praktično ni imela nalog za starše in z njo res ni bilo treba nič delati, pa še pridna je bila, mlajša (19 let) je imela pa že kar precej nalog za starše, od cen v trgovinah pri 8 letih (stanujemo v mestu in ni mogla sama v trgovino, mlajši bratec 40 vročine, starejše in moža ni bilo doma, to sem si zapomnila za večno, ker se je cel popoldan drla in me popolnoma spravila ob živce), pa še kar nekaj takih cvetkbi lahko naštela. Naloge je delala sama, učila se je sama, sin (zdaj star 17 let) je imel tudi veliko nalog za starše, pa še nekoliko len je, tako da zanj smo pa pač vsi dobro vedeli kaj se trenutno dela v šoli. Pa počasi te izuči, npr. če vztrajaš da naredi plakat brez pomoči (plakatu pa se seveda vidi, da ga je delal 9letni otrok) dobi oceno 3, ostali, kjer pa je bilo očitno, da plakata otroci niso sami delali,pa dobijo 5. In potem naslednjič pač pomagaš.


Nič več. Ti imajo dovolj pomoči, imajo IP, dodatno pomoč. Sedaj gre za to, da je bolj naravnano k nadarjenim, povprečnim, pouk pa ni naravnan slabšim. Kvečemu individualiziran.[/quote]

Otrok iz socialno-ekonomsko depriviligiranega okolja še ni nujno manj inteligenten.

Logika vam bi lahko služila bolje. Je pa vaš odgovor odličen lakmusov papir zakaj prihaja tako brezskurpulozno, do različnih oblik diskriminacije učencev.

Drugače pa si o šolstvu in njegovih “reformah” itak mislim, da papir vse prenese, da je kvaliteta pouka daleč najbolj odvisna od kvalitete konkretnega učitelja. Razni integrirani pouku, dodatna pomoč, IP in usmerjenost k inteligentni pa vaskokratne modne muhe konkretnega ministra brez realnega učinka na pouku. Vsekakor pa všečna tema za štepanje člankov v babjih revijah.


Kdo govori, da je tak otrok manj inteligenten? Kar nekaj jih je iz takšnega okolja prepoznanih kot nadarjenih. Imajo dobre ocene, kljub temu, da nimajo vsi doma računalnika in ne naredijo predstavitve v PP.
O reformah, učnih načrtih ne bom diskutirala, ker imam svoje mnenje, mnenje, ki ga (mojega in ostalih) teoretiki ne bodo veliko upoštevali. Smo navajeni, da mora vsaka vlada nekaj delati. Dejstvo pa je, da je zdaj že vsak tretji prepoznan kot učenec s posebnimi potrebami, dobi svoj IP. Včasih so se takšni pač težje učili, jim ni šlo.
Če vprašaš učitelje je danes naravnano k diferenciaciji, različnim oblikam in metodam. Čeprav so najboljši rezultati v našem sistemu še vedno s pomočjo frontalne, klasične oblike.
Vse to zadnje pisanje se močno oddaljuje od tega, kaj je pisla avtorica, kjer še vedno pravim, da mora preveriti pri učitelju.

New Report

Close