Naslovnica Forum Starševski čvek Za kaj je tek dober?

Za kaj je tek dober?

Katere mišice delajo pri teku? Ali delajo samo tiste na nogah?
Ali od teka dobiš ful mišičaste noge?
Jaz sem bolj začetnica, zdaj tečem po eno uro dvakrat do trikrat tedensko, ali to sploh ima kak učinek?

ne, to pa res nima učinka, najboljše, da kar nehaš…..

vtipkaj v google tek za začetnike, pa beri…

1 uro 2-3X tedensko je ok. Še bolje je vadba 5x/ teden in vmes 2x po 1 dan počitka.
Tek je dober za vse:)

--------------------------------------------------------------------------------- Prevajanje: http://www.parisienne.si/ Medved z otoka, zgodba za otroke: http://www.alba2000.si/otro%C5%A1ke-knjige-in-pravljice/96-medved-z-otoka.html

vse je bolje kot nič, jaz bi ti predlagal predvsem gorsko kolesarstvo ter intenzivno hribolazenje po brezpotjih, zelo strmih poteh… že res da je muka in muja, a rezultati pa so ! 🙂

____________________ [b]404 Not Found[/b] [i]nginx/1.6.2[/i]

Okrepijo se vse mišice – še nikoli v življenju nisem imela nakazanih trebušnih mišic, odkar tečem, se pa počasi vidijo. Tudi na rokah so se mi okrepile. Ne delam nobenih drugih vaj, tako da je lahko samo od teka.

Dvakrat do trikrat na teden po eno uro je odličen začetek, kar tako naprej. Tako ali tako ni dobro vsak dan teči na ful – načeloma en dan tečeš, en dan počivaš (seveda greš pa lahko na daljši sprehod). Predvidevam, da tečeš in vmes hodiš, ker bi sicer v eni uri morala pretečt kakih osem do deset km?

Samo ne obupaj, boš videla, da ti bo tek samo koristil. Nekih bodibilderskih mišic od teka ne boš dobila, razen če nisi že po naravi taka, da imam izrazite mišice.

Za začetnico je tek 5-krat na teden vsekakor preveč! Raje tega ne počni, ker:
1. se boš poškodovala
2 ali pa se ti bo tek uprl
3. ali pa oboje

3-krat na teden je super, predlagam pa ti, da malo menjaš tako dolžino kot hitrost teka. Npr. enkrat greš teč za eno uro lepo počasi, naslednjič greš teč le za pol ure, pa poskušaš v tem času menjavati tempo od zelo počasnega do zelo hitrega, spet tretjič tečeš 45 minut, od tega npr. 2-krat po 5 minut nekoliko hitreje kot sicer …

Tek je dober predvsem za srčno-žilni sistem. Ne boj se, da bi dobila preveč mišičaste noge, bo pa maščoba šla stran. 🙂

Hvala za odgovore.
Tečem pa tako: najprej ene pol ure neprekinjenega teka, potem malo hodim pa spet tečem pa spet malo hodim pa spet tečem. Meni tako paše, ampak a je to sploh ok?
Poleg tega imam še 2-krat tedensko aerobiko, 1-2 krat na teden grem na Šmarno.
Že po naravi imam ful mišičaste noge, ne bi rada imela še bolj.

Mene ne bo nihče prepričal, da je tek 1, 2 uri zdrav in naraven. Hoja je naravna, tek na dolge proge pa ni!

Tek po asfaltu z ene 15 kg preveč, ne mi govoriti, da je to zdravo. Trpi ves skelet, še posebej pa kolena. Ok, če bi tekli po neutrjenih gozdnih poteh ali travnikih, ampak po makadamih in asfaltih si delaš pa resno škodo.

A se kdaj vprašate, pred čem bežite? Resno, no???

Jaz te sploh ne prepričujem, da bi morala teči. Meni je popolnoma vseeno.
Jaz pa pač tečem, uro, dve, tudi tri ali štiri (na maratonu).
In nimam 15 kg preveč. Mogoče tudi zato, ker tečem. 🙂

Seveda je to ok, če ti tako ustreza!
Kaj pa bi rada dosegla s tekom? Če ti je le rekreacija, počni še naprej enako. Če imaš željo preteči npr. polmaraton, potem pa počasi (ampak res počasi) povečuj kilometrino.

Mogoče imaš prav, ampak tako lahko potem rečeš za vsako vadbo. In za vsako delo. Tudi 8-urno sedenje ni zdravo,a ne?

Jaz se po teku počutim odlično, tako fizično kot psihično.

Seveda je to ok, če ti tako ustreza!
Kaj pa bi rada dosegla s tekom? Če ti je le rekreacija, počni še naprej enako. Če imaš željo preteči npr. polmaraton, potem pa počasi (ampak res počasi) povečuj kilometrino.[/quote]

Ma nič ne bi rada dosegla. Sem začela teč iz firbca, ker so vsi okrog mene tekači, pa mi je všeč ratalo. Predvsem mi pomaga, da se znebim stresa iz službe in kakih črnih misli.

Antropologi so pred kratkim ugotovili, da je tek naravni način gibanja za homo sapiensa in da je neandertalec morda izumrl ravno zato, ker ni tekel. Veliko bolj pametni ljudje od naju raziskujejo in se ubadajo s tem, ali je tek prirojen način gibanja za človeka, zato je brez veze sploh izgubljat besede o tem.
Avtorica ni napisala niti tega, da je pretežka, niti kje teče. Strokovnjaki priporočajo gibanje vsaj pol ure na dan, ker je že to dovolj, da koristi zdravju, in najbolj pri roki sta ravno hitra hoja in tek. Meni je tek užitek, imam nizek pritisk in se uspešno bojujem proti njemu prav z gibanjem na svežem zraku. Imam sicer tudi Gilbertov sindrom, zaradi katerega sem mogoče po vadbi bolj utrujena kot drugi, ampak vseeno odtehta.

Seveda je to ok, če ti tako ustreza!
Kaj pa bi rada dosegla s tekom? Če ti je le rekreacija, počni še naprej enako. Če imaš željo preteči npr. polmaraton, potem pa počasi (ampak res počasi) povečuj kilometrino.[/quote]

Ma nič ne bi rada dosegla. Sem začela teč iz firbca, ker so vsi okrog mene tekači, pa mi je všeč ratalo. Predvsem mi pomaga, da se znebim stresa iz službe in kakih črnih misli.[/quote]

Potem pa kar tako naprej!

Različne načine vadbe sem ti pa predlagala zato, da ti ne bi tek postal odveč, ker bi bila vadba preveč enolična.

Res je težko rečt. Imam prijateljico, ki dobi hude mišice že po pol ure kolesarjenja in se energičnemu gibanju naravnost izogiba, ker je potem videti kot nabildan fuzbaler.

Po mojem bi morala vprašati koga, ki se malo bolj spozna na te zadeve. Verjetno aerobike ne vodi kak difovec. Je pa tudi tukaj forum o športu in rekreaciji in odgovarja en osebni trener (vsaj upam, da še), mogoče bi za začetek vprašala njega. Načeloma od lahkotnega turističnega teka ne bi smele ratati hude mišice, bolj se izboljša njihov tonus, samo zate to pravilo verjetno ne velja.

Antropologi so pred kratkim ugotovili, da je tek naravni način gibanja za homo sapiensa in da je neandertalec morda izumrl ravno zato, ker ni tekel. Veliko bolj pametni ljudje od naju raziskujejo in se ubadajo s tem, ali je tek prirojen način gibanja za človeka, zato je brez veze sploh izgubljat besede o tem.
Avtorica ni napisala niti tega, da je pretežka, niti kje teče. Strokovnjaki priporočajo gibanje vsaj pol ure na dan, ker je že to dovolj, da koristi zdravju, in najbolj pri roki sta ravno hitra hoja in tek. Meni je tek užitek, imam nizek pritisk in se uspešno bojujem proti njemu prav z gibanjem na svežem zraku. Imam sicer tudi Gilbertov sindrom, zaradi katerega sem mogoče po vadbi bolj utrujena kot drugi, ampak vseeno odtehta.[/quote]

Mah ja, seveda, ‘antropologi so ugotovili’ – kdo konkretno, kdaj in kje? Navajanje nekih kao znanstvenih ugotovitev kot splošen pavšal je pač bedasto. Poleg tega se za vsako ‘znanstveno ugotovitev’ najde kopica ugotovitev, ki ji nasprotuje, da o tem, da se te ‘ugotovitve’ na dnevnem redu spreminjajo ter se jih da zlahka ovreči, sploh ne govorimo.

Te primerjave z ‘neandertalci’ in sploh z vsemi mogočimi jamskimi oblikami človeka so smešne, ker pač, preprosto, ne živimo v jamah. Cel kup mišic ne uporabljamo, ker nam jih ni treba, ne spimo na tleh, ne sedimo na tleh, itd, kar bi že samo po sebi krepilo določene mišične skupine. Zato je tek pri neandertalcu nekaj drugega kot tek pri sodobnem človeku 21.stoletja, ki, mimogrede, ima življenjsko dobo že skoraj sto let, zato bi bilo dobro, da svoje sklepe in kosti ohrani malo dlje časa, kot pa neandertalec, ki je bil pri 20 letih že na koncu svojega življenja in ga obraba sklepov najbrž ni pretirano skrbela.

Seveda gibanje prinaša zdravje, vendar je treba gibanje prilagoditi sodobnim trendom in sodobnemu ravnanju s telesom, tako da so primerjave z jamsko dobo čisto mimo pa čeprav tako lepo in ‘naravno’ zvenijo.

In na katere raziskave se opiraš ti?

Antropologi so pred kratkim ugotovili, da je tek naravni način gibanja za homo sapiensa in da je neandertalec morda izumrl ravno zato, ker ni tekel. Veliko bolj pametni ljudje od naju raziskujejo in se ubadajo s tem, ali je tek prirojen način gibanja za človeka, zato je brez veze sploh izgubljat besede o tem.
Avtorica ni napisala niti tega, da je pretežka, niti kje teče. Strokovnjaki priporočajo gibanje vsaj pol ure na dan, ker je že to dovolj, da koristi zdravju, in najbolj pri roki sta ravno hitra hoja in tek. Meni je tek užitek, imam nizek pritisk in se uspešno bojujem proti njemu prav z gibanjem na svežem zraku. Imam sicer tudi Gilbertov sindrom, zaradi katerega sem mogoče po vadbi bolj utrujena kot drugi, ampak vseeno odtehta.[/quote]

Mah ja, seveda, ‘antropologi so ugotovili’ – kdo konkretno, kdaj in kje? Navajanje nekih kao znanstvenih ugotovitev kot splošen pavšal je pač bedasto. Poleg tega se za vsako ‘znanstveno ugotovitev’ najde kopica ugotovitev, ki ji nasprotuje, da o tem, da se te ‘ugotovitve’ na dnevnem redu spreminjajo ter se jih da zlahka ovreči, sploh ne govorimo.

Te primerjave z ‘neandertalci’ in sploh z vsemi mogočimi jamskimi oblikami človeka so smešne, ker pač, preprosto, ne živimo v jamah. Cel kup mišic ne uporabljamo, ker nam jih ni treba, ne spimo na tleh, ne sedimo na tleh, itd, kar bi že samo po sebi krepilo določene mišične skupine. Zato je tek pri neandertalcu nekaj drugega kot tek pri sodobnem človeku 21.stoletja, ki, mimogrede, ima življenjsko dobo že skoraj sto let, zato bi bilo dobro, da svoje sklepe in kosti ohrani malo dlje časa, kot pa neandertalec, ki je bil pri 20 letih že na koncu svojega življenja in ga obraba sklepov najbrž ni pretirano skrbela.

Seveda gibanje prinaša zdravje, vendar je treba gibanje prilagoditi sodobnim trendom in sodobnemu ravnanju s telesom, tako da so primerjave z jamsko dobo čisto mimo pa čeprav tako lepo in ‘naravno’ zvenijo.[/quote]

Sklepam, da znaš angleško:

http://www.sciencenews.org/view/generic/id/69518/title/Running_past_Neandertals

http://www.youtube.com/watch?v=Xtgwou1-m_w

http://blogs.discovermagazine.com/80beats/2011/02/04/study-humans-could-outrun-neanderthals/

Tek je super. Seveda v tvojem tempu. Ena ura teka? Zakaj pa ne? Saj pa ne šprintaš, ampak tečeš tako, da normalno dihaš zraven, ne kot crknjen konj. Jaz sem tek zmeraj sovražila, ker sem tekla prehitro, postala zabuhla v obraz in na koncu omagala. Odkar tečem počasi, mi je pa v užitek. Aslfat ublaži pa dobro vzmetenje copatov. Če že mora biti asfalt. Jaz ga imam raje kot neravne površine, ker se mi zvrne noga in si jo bom slejkoprej zvila.

Pravzaprav je asfalt odlična podlaga za tek!

Antropologi so pred kratkim ugotovili, da je tek naravni način gibanja za homo sapiensa in da je neandertalec morda izumrl ravno zato, ker ni tekel. Veliko bolj pametni ljudje od naju raziskujejo in se ubadajo s tem, ali je tek prirojen način gibanja za človeka, zato je brez veze sploh izgubljat besede o tem.
Avtorica ni napisala niti tega, da je pretežka, niti kje teče. Strokovnjaki priporočajo gibanje vsaj pol ure na dan, ker je že to dovolj, da koristi zdravju, in najbolj pri roki sta ravno hitra hoja in tek. Meni je tek užitek, imam nizek pritisk in se uspešno bojujem proti njemu prav z gibanjem na svežem zraku. Imam sicer tudi Gilbertov sindrom, zaradi katerega sem mogoče po vadbi bolj utrujena kot drugi, ampak vseeno odtehta.[/quote]

Mah ja, seveda, ‘antropologi so ugotovili’ – kdo konkretno, kdaj in kje? Navajanje nekih kao znanstvenih ugotovitev kot splošen pavšal je pač bedasto. Poleg tega se za vsako ‘znanstveno ugotovitev’ najde kopica ugotovitev, ki ji nasprotuje, da o tem, da se te ‘ugotovitve’ na dnevnem redu spreminjajo ter se jih da zlahka ovreči, sploh ne govorimo.

Te primerjave z ‘neandertalci’ in sploh z vsemi mogočimi jamskimi oblikami človeka so smešne, ker pač, preprosto, ne živimo v jamah. Cel kup mišic ne uporabljamo, ker nam jih ni treba, ne spimo na tleh, ne sedimo na tleh, itd, kar bi že samo po sebi krepilo določene mišične skupine. Zato je tek pri neandertalcu nekaj drugega kot tek pri sodobnem človeku 21.stoletja, ki, mimogrede, ima življenjsko dobo že skoraj sto let, zato bi bilo dobro, da svoje sklepe in kosti ohrani malo dlje časa, kot pa neandertalec, ki je bil pri 20 letih že na koncu svojega življenja in ga obraba sklepov najbrž ni pretirano skrbela.

Seveda gibanje prinaša zdravje, vendar je treba gibanje prilagoditi sodobnim trendom in sodobnemu ravnanju s telesom, tako da so primerjave z jamsko dobo čisto mimo pa čeprav tako lepo in ‘naravno’ zvenijo.[/quote]

Aja, še to: se strinjam, da celega kupa mišic ne uporabljamo oziroma premalo, zato pa smo tam, kjer smo (debelost, srčno-žilne bolezni, bolečine v hrbtenici in sklepih).

Pravzaprav je asfalt odlična podlaga za tek![/quote]

Ja, pravijo, da moraš samo imeti dobre copate. Jaz tečem po terenu in ne morem rečt, meni ustreza tečt po makadamu, gozdu, neutrjenih poteh.