Vračilo oblačil v trgovino – če še ne veste!
Zadnjič grem v trgovino z otroškimi oblačili in gledam cunje. Pri blagajni je bil moški z nekim pajacem za dojenčka, ki je bil otroku prevelik in ga je želel vrniti. Vse lepo in prav, vendar je ta gospod zahteval denar nazaj. Bolj mu je prodajalka hotela razložit, da mu ne more (niti ni zakonsko upravičen) vrniti denarja, le dobropis, če z izdelkom ni nič narobe, bolj je on tupil svoje, jo prekinjal, da sploh ni mogla povedati do konca in na koncu je dobil svoje. Ne vem kako, ampak verjetno je prodajalka potem tisti znesek dala iz svojega žepa in vzela dobropis ali pa slišala kaj od šefa/šefice.
Sem prepričana, da tisti moški NE ve, da je izsilil nekaj kar mu ne pripada samo s svojo tečnobo in nervoznostjo. Torej, izdelka s katerim ni nič narobe, pa vma je samo premajhen/prevelik ali samo neustrezen ne morete zamenjati za denar. Že to, da vam dajo dobropis oz zamenjajo številko, je le dobra volja trgovine. Pika.
Ne pravim, da trgovina lahko vrne denar, če to želi-vendar ji to po zakonu ni potrebno. Tisti gospod pa je začel naštevat zakone in grozil z zvezo za varstvo potrošnikov ter izsiljeval, da je dobil svoje. Menjava blaga pa načeloma skoraj v nobeni trgovini ni problem, ker jim ne gre v škodo, in to delajo domala vse trgovine po vrsti. Da bi ti pa kakšna trgovina z veseljem vrnila denar, pa še nisem naletela. 🙂
Primeri, ko si je potrošnik premislil in želi vrniti izdelek, ki nima napake (potrošnik želi zamenjavo izdelka ali vračilo plačanega zneska), pa niso zakonsko urejeni (izjema so pogodbe, sklenjene na daljavo in pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov), temveč se rešujejo na podlagi dogovora med potrošnikom in prodajalcem. Če si je torej potrošnik premislil, bo zgolj od poslovne odločitve prodajalca odvisno, ali bo tej želji ugodil. V praksi lahko sicer zasledimo, da marsikatero podjetje potrošnikom nudi vračilo izdelka v določenem roku. V času razprodaj pa podjetja to pravico običajno omejijo oziroma povsem ukinejo. Vendar, kot je že rečeno, to ni zakonsko urejeno, ampak je to stvar poslovne odločitve vsakega podjetja posebej.
Kopirano z tržnega inšpektorata.
tako da dajte razumet,ni tako kot ti pišeš 🙂
Nihče ni rekel, da nikjer ne vračajo denarja ali kaj podobnega. Dejstvo pa je, da po zakonu trgovcu to ni potrebno narediti, če z izdelkom ni nič narobe. In pravim samo, da bi lahk nehali prodajalkam grozit z inšekcijo ipd, ko vam nočejo vrniti denarja, ampak vam ponujajo dobropis. Ker ta gospod pač ni bil prvi, ki je govoril o zakonih, o katerih sam očitno niti pojma nima. 🙂
Vračanje denarje je dobra volja trgovine, po zakonu pa to ni prav.
Blago lahko zamenjaš (po predložitvi računa), lahko ti dajo dobropis, denar pa je izključno dobra volja, oz. politika posamezne trgovine.
Ko sem jaz kupila monitor s stvarno napako, mi ga niso zamenjali, ker ni bilo nobenega več na zalogi, so mi pa dali dobropis v znesku, ki je bil potem namenjen za servis.
NI RES!!!
Denarja se ne vrača, dobiš pa lahko dobropis.[/quote]
To praviš ti,izkušnje pa drugače!hofer,lidl ,trgovine -vedno dobila denar nazaj.
In ne.nič ni dala prodajalka iz lastnega žepa ,kakor ena tam zgoraj piše-verjetno je sama prodajalka :)[/quote]
Trgovini NI potrebno vrniti. Kaj dejansko dela, je pa pač njena odločitev!!!