Na pariškem dizajnerskem sejmu tudi slovenska znamka

24. januar 2023
Foto: Instagram @maisonetobjet

Dogodek, ki poteka dvakrat letno, je znan po mednarodnih znamkah, ki predstavljajo najnovejše trende. 

Pariški sejem Maison & Objet letos poteka vzporedno s pariškim tednom oblikovanja, v sklopu katerega se odvijajo tudi drugi dogodki, toda Maison & Objet je brez dvoma med najbolj znanimi. Udeleži se ga namreč skoraj dva tisoč znamk, ki predstavijo svoje izdelke s področja notranje opreme in lifestyla. 

View this post on Instagram

A post shared by MAISON&OBJET (@maisonetobjet)

Sejem, ki je namenjen zgolj trgovcem, je razdeljen na devetnajst kategorij, med katerimi lahko najdemo notranji dekor, posteljnino, kuhanje in obrt, pa tudi novosti, razstavo dizajnerja leta, svojo razstavo imajo tudi francoski in britanski umetniki, veliko pozornosti pa je namenjeno tudi razstavi vzhajajočih talentov.

Letos je to skupina španskih dizajnerjev, za katere bo letošnje leto še posebej pomembno, saj bo svet umetnosti letos obeležil petdesetletnico Picassove smrti.  

Foto: Instagram @maisonetobjet

Kdo je dizajner leta?

Raphaël Navot, rojen v Izraelu, je neindustrijski dizajner, ki živi in ustvarja v Parizu. V preteklosti je dizajniral že številne kolekcije pohištva, miz, preprog, svetil ter sodeloval pri opremljanju pariškega nočnega kluba Silencio. Njegov največji najbolj znani projekt je bil pariški hotel Hôtel National Arts & Métiers ter hotel s petdesetimi sobami in desetimi zasebnimi apartmaji v Cannesu, konec leta pa bo končano opremljanje še enega pariškega hotela.  

Navot da veliko poudarka na naravne materiale, svojega navdiha pa ne išče v revijah o dizajnu, temveč pri načrtovanju opreme razišče predvsem psihologijo in naravoslovje. Pravi, da bi lahko rekli, da je njegova izobrazba bližje dizajnerski filozofiji ter da je bolj pomembno znati postaviti prava vprašanja in imeti jasne namene, kot pa doseči določen vizualni cilj. 

Foto: Instagram @maisonetobjet

Dodaja, da rad dela sam, saj verjame, da struktura in institucija nista pomembni in nista potrebni. Pri svojem delu v ospredje postavlja gosta – osebo, ki bo doživela prostor in celotno scenografijo prostora, ki bo pri gostu sprožila določeno razpoloženje.

Kje so Slovenci?

Tokrat se je sejma udeležila le ena slovenska znamka, in sicer Chipolo. Čeprav številnim morda nepoznana, je Chipolo z dvema milijonoma prodanih izdelkov ena vodilnih znamk na področju iskalnikov predmetov. Barviti “žetončki” in spremljevalna aplikacija spreminjajo način, kako ljudje locirajo svoje predmete. 

Foto: Instagram @chipolo_tm

Chipolo so eni prvih izdelkov, ki so prav tako združljivi z znano Applovo aplikacijo Apple Find My. Poleg že uveljavljenega Applovega omrežja Find My so znani tudi po svoji praktičnosti – obeski so namreč idealni kot obeski za ključe, prilegajo pa se tudi denarnicam.