Ste že poskusili jogo za oči?

B. P. , 11. maj 2022.
Foto: Unsplash

Če cel dan strmite v zaslon, potem je očesna joga idealna za vaše oči. 

Tipično jutro se začne z gledanjem v telefon, če delate v pisarni, pa cel dan preždite za računalniškim zaslonom. Ko pridete domov, si za sprostitev prižgete televizijo ali si privoščite ogled serije na Netflixu.

Tik preden zaspite, pa še na hitro preverite družbena omrežja. Prav nič nenavadno ni, če v zaslone gledamo 13 ali več ur na dan. 

Študije so pokazale, da se intenziteta našega mežikanja precej zmanjša, kadar gledamo v zaslon. Namesto povprečnih dvajset mežikov na minuto ob gledanju na zaslon pomežiknemo le sedemkrat. In še takrat ne pomežiknemo konkretno. To povzroči, da imamo suhe, pekoče in razdražljive oči ter da imamo občutek, da nas oči bolijo. 

Foto: Unsplash

Če so naše oči oziroma očesne mišice utrujene, postanejo rdeče, suhe, oči nas pečejo ali srbijo, se solzijo, imamo zamegljen pogled in glavobole. Naše oči pri gledanju v zaslon potrebujejo odmore, kar je še en razlog več, da očesno jogo izvajate skozi celoten dan. 

Katere vaje pri očesni jogi poznamo?

1. Pokrivanje očes 

Dlani si deset sekund drgnite skupaj, nato pa z njimi pokrijte svoje oči. Te imejte odprte ter glejte v temo. Ob tem globoko dihajte. Toplota vaših dlani in tema bosta pomagali, da se vaše očesne mišice sprostijo.

Foto: Unsplash

2. Hitro mežikanje

Študije kažejo, da enostavna vaja kot je hitro mežikanje, medtem ko gledate v zaslon računalnika ali telefona, pomaga zmanjšati utrujenost oči. Pri tem sedite vzravnano, mežikajte približno deset do petnajst sekund. Vajo ponovite vsako uro, vaše oči bodo tako ostale navlažene. 

3. Osredotočite se na predmet v daljavi

Ko začutite, da se približuje glavobol, oči usmerite v oddaljen predmet in se nekaj sekund osredotočajte na ta predmet. Nato oči usmerite v predmet, ki vam je bližje, nazadnje pa na predmet, ki je pred vami. Vajo ponovite v obratnem vrstnem redu, od predmeta, ki vam je najbližje do tistega najbolj oddaljenega. Vajo ponavljajte dve minuti. 

Podoben trik je tudi vaja 20/20/20, pri kateri vsakih dvajset minut oči za dvajset sekund usmerite v predmet, ki je 20 čevljev (približno 6,1 metra) oddaljen od vas. Vaše oči se s tem lahko ponovno osredotočijo in bolj boste pripravljeni za delo za računalnikom. 

Foto: Unsplash

4. Očesne mišice razmigajte s številko osem 

Oči premikajte, kot da bi z njimi pisali številko osem. To počnite približno trideset sekund, nato pa zamenjajte smer. 

5. Zavijajte z očmi

Zavijanje z očmi pomaga pri sproščanju in treniranju očesnih mišic. Pri tem sedite ali stojte vzravnano, sprostite ramena in glejte naravnost. Brez premikanja glave z očmi poglejte na svojo desno, nato v strop, v levo in nazadnje v tla. Vajo ponovite v obrnjenem vrstnem redu.

New Report

Close