matematika 4. razred
Očitno se ne razumeva. Pa obe/oba govoriva slovensko.
Ne bi te rada žalila in tudi ti mene ne boš. Omejene logike nimam, daleč od tega. Bi bil/a presenečen/a, če bi se v resničnem življenju spoznala in bi videl/a kako deluje moja logika.
In še razlaga za ”neumnost, ki sem jo napisala”
(tudi to je možno napisati tudi nežaljivo, npr. Mi razložiš kaj si mislila s tem stavkom … in ne daj razloži mi to neumnost)
Moj otrok je pravilno odgovoril na zastavljeno vprašanje. Še en otrok v razredu je pravilno odgovoril. Torej dva v celem razredu. Ob pregledovanju naloge pa jima je učiteljica rekla, da sta odgovorila napačno in sta morala v zvezku narediti popravo domače naloge. In ja, ta učiteljica že 21eto leto uči četrti razred. In njen odgovor (vsaj po moji logiki in logiki vseh, ki so tule odgovorili) ni bil pravilen. In ja imam pravico, da to povem.
Upam, da je bil samo lapsus s strani učiteljice. Hecno tudi to, da je na isti šoli v različnih razredih pravilni odgovor drugačen. Samo v našem razredu je ”pravilni” odgovor 3.
p.s. Običajno se ne pustim sprovocirati na take finte. Ampak danes sem ravno prave volje in čas imam. Kaj dogaja_ … tvojega odgovora na vprašanje, ki ga mora vsak znati razložiti v eni sekundi, nisem nikjer zasledila.
[/quote]
Torej, po tvojih trditvah sta besedi “ALI” in “IN” identični?
Če bi pisalo: koliko učencev je kolesarilo (3) IN rolalo (3), bi bil odg.jasen, ane? 6
Pisalo pa je: koliko učencev je kolesarilo ALI rolalo, kar pomeni da so ALI TRIJE kolesarili, ALI pa TRIJE rolali. Lahko so istočasno, skupaj, na istem igrišču, a še vedno so SAMO TRIJE kolesarili in samo TRIJE rolali, glede na to, da so vsi otroci izbrali samo en najljubši šport.
[/quote]
Naloga je o množicah in jo je zato treba tudi obravnavati na tak način. Torej v skladu z definiranim izrazoslovjem s tega področja.
Pravilen odgovor na vprašanje je zato 6. Če bi bil v vprašanju in, pa bi bil odgovor 0, ker v preseku množic ni nobenega otroka.
Morda ni najbolj intuitivno, ampak matematično je pa to pravilna rešitev.
Očitno se ne razumeva. Pa obe/oba govoriva slovensko.
Ne bi te rada žalila in tudi ti mene ne boš. Omejene logike nimam, daleč od tega. Bi bil/a presenečen/a, če bi se v resničnem življenju spoznala in bi videl/a kako deluje moja logika.
In še razlaga za ”neumnost, ki sem jo napisala”
(tudi to je možno napisati tudi nežaljivo, npr. Mi razložiš kaj si mislila s tem stavkom … in ne daj razloži mi to neumnost)
Moj otrok je pravilno odgovoril na zastavljeno vprašanje. Še en otrok v razredu je pravilno odgovoril. Torej dva v celem razredu. Ob pregledovanju naloge pa jima je učiteljica rekla, da sta odgovorila napačno in sta morala v zvezku narediti popravo domače naloge. In ja, ta učiteljica že 21eto leto uči četrti razred. In njen odgovor (vsaj po moji logiki in logiki vseh, ki so tule odgovorili) ni bil pravilen. In ja imam pravico, da to povem.
Upam, da je bil samo lapsus s strani učiteljice. Hecno tudi to, da je na isti šoli v različnih razredih pravilni odgovor drugačen. Samo v našem razredu je ”pravilni” odgovor 3.
p.s. Običajno se ne pustim sprovocirati na take finte. Ampak danes sem ravno prave volje in čas imam. Kaj dogaja_ … tvojega odgovora na vprašanje, ki ga mora vsak znati razložiti v eni sekundi, nisem nikjer zasledila.
[/quote]
Torej, po tvojih trditvah sta besedi “ALI” in “IN” identični?
Če bi pisalo: koliko učencev je kolesarilo (3) IN rolalo (3), bi bil odg.jasen, ane? 6
Pisalo pa je: koliko učencev je kolesarilo ALI rolalo, kar pomeni da so ALI TRIJE kolesarili, ALI pa TRIJE rolali. Lahko so istočasno, skupaj, na istem igrišču, a še vedno so SAMO TRIJE kolesarili in samo TRIJE rolali, glede na to, da so vsi otroci izbrali samo en najljubši šport.
[/quote]
Daleč od tega, da bi bila ta veznika enakovredna. Sem že v enem prejšnjih odgovorov mojega razumevanja te naloge navedla, da v primeru IN, bi bil odgovor 0. Ker preseka množic pač ne more biti v tej nalogi, ko so otroci lahko izbrali le eno dejavnost.
Torej, po tvojih trditvah sta besedi “ALI” in “IN” identični?
Če bi pisalo: koliko učencev je kolesarilo (3) IN rolalo (3), bi bil odg.jasen, ane? 6
Pisalo pa je: koliko učencev je kolesarilo ALI rolalo, kar pomeni da so ALI TRIJE kolesarili, ALI pa TRIJE rolali. Lahko so istočasno, skupaj, na istem igrišču, a še vedno so SAMO TRIJE kolesarili in samo TRIJE rolali, glede na to, da so vsi otroci izbrali samo en najljubši šport.
[/quote]
Naloga je o množicah in jo je zato treba tudi obravnavati na tak način. Torej v skladu z definiranim izrazoslovjem s tega področja.
Pravilen odgovor na vprašanje je zato 6. Če bi bil v vprašanju in, pa bi bil odgovor 0, ker v preseku množic ni nobenega otroka.
Morda ni najbolj intuitivno, ampak matematično je pa to pravilna rešitev.
[/quote]
Razumem oboje.
V tem primeru, naj mama vpraša učiteljico, če je očitno zanjo pravilen odg. 3, naj učencem in tudi njej-mami razjasni, razloži ali gre za množice ali ne.
Očitno se ne razumeva. Pa obe/oba govoriva slovensko.
Ne bi te rada žalila in tudi ti mene ne boš. Omejene logike nimam, daleč od tega. Bi bil/a presenečen/a, če bi se v resničnem življenju spoznala in bi videl/a kako deluje moja logika.
In še razlaga za ”neumnost, ki sem jo napisala”
(tudi to je možno napisati tudi nežaljivo, npr. Mi razložiš kaj si mislila s tem stavkom … in ne daj razloži mi to neumnost)
Moj otrok je pravilno odgovoril na zastavljeno vprašanje. Še en otrok v razredu je pravilno odgovoril. Torej dva v celem razredu. Ob pregledovanju naloge pa jima je učiteljica rekla, da sta odgovorila napačno in sta morala v zvezku narediti popravo domače naloge. In ja, ta učiteljica že 21eto leto uči četrti razred. In njen odgovor (vsaj po moji logiki in logiki vseh, ki so tule odgovorili) ni bil pravilen. In ja imam pravico, da to povem.
Upam, da je bil samo lapsus s strani učiteljice. Hecno tudi to, da je na isti šoli v različnih razredih pravilni odgovor drugačen. Samo v našem razredu je ”pravilni” odgovor 3.
p.s. Običajno se ne pustim sprovocirati na take finte. Ampak danes sem ravno prave volje in čas imam. Kaj dogaja_ … tvojega odgovora na vprašanje, ki ga mora vsak znati razložiti v eni sekundi, nisem nikjer zasledila.
[/quote]
Torej, po tvojih trditvah sta besedi “ALI” in “IN” identični?
Če bi pisalo: koliko učencev je kolesarilo (3) IN rolalo (3), bi bil odg.jasen, ane? 6
Pisalo pa je: koliko učencev je kolesarilo ALI rolalo, kar pomeni da so ALI TRIJE kolesarili, ALI pa TRIJE rolali. Lahko so istočasno, skupaj, na istem igrišču, a še vedno so SAMO TRIJE kolesarili in samo TRIJE rolali, glede na to, da so vsi otroci izbrali samo en najljubši šport.
[/quote]
:-)))) Jaz bolj ko vas berem, manj vem.
Meni je tvoj odgovor jasen. Ko berem ‘mamo’ mi je pa njen. 🙂
Lahko bi bilo pa tudi takole:
Koliko otrok ….. 3 IN ………3 bi bil lahko 0 / nič. Ker nihče ni rolal in kolesaril. 🙂 In ne 6.
Koliko otrok…….3 ALI …….3 je pa 6. Ker so 3 so trije rolali, 3 pa “drkali!!!” – matr sem jezna!! :-))
Zamislite, jaz sem padla z otrokom v čas množic! Nulta množica!! Še danes mi je slabo!
—————————————————————————-
Kaj pa če bi bilo tako?
4 so rolali ALI 3 kolesarili?
4 so rolali IN 3 kolesarili? ???????? :-)))))
Če imaš 3 modre, 3 bele in 4 zelene srajce. In bi k modrim hlačam belo ali modro srajco – med koliko srajcami se odločaš?
Jaz razumem (definicija): in – presek – obe latnosti (hkrati)
ali – unija – vsaj ena od lastnosti
Na vprašanje koliko je belih ali modrih srajc bi po tej definiciji odgovorila 6.
Koliko je belih in modrih – po tej definiciji 0.
Koliko je skupaj belih in modrih srajc 6.
Katere srajce so (po) 3 enake barve: Bele, modre oziroma Bele in modre.
Katere srajce so vsaj 3 enake barve: Bele, modre, zelene oziroma Bele in modre in zelene.
Če bi rad vzel na počitnice s seboj 3 srajce enake barve, katere lahko izbereš: bele, modre, zelene (bele ali modre ali zelene)
Ali je belih srajc enako kot modrih -Ja.
Bele in modre srajce so vsake po 3.
Med matematičnim opisom in pogovornim jezikom lahko prihaja do različnega pomena/razumevanja:
Kaj pomeni Enkrat večji? Še enkrat večji? Dvakrat večji? Ali kaj pomeni da y pada z x: ali y=-x ali y =1/x. Da ni takih in podobnih nesporazumov, so definicije.
To vprašanje – oziroma zakaj različni odgovori (razumevanje) je super, za razpravo o pomenu natančnega izražanja in ne nazadnje, zakaj matematika uporablja simbole: pri + se noben ne sprašuje, kaj narediti, tudi pri zanku za presek ali unijo ne (velja za tiste, ki znaka poznajo).
Zanimivo, da si lahko tako interpretiramo na dva načina. Torej meni to nakazuje, da je problem v tem, kako je naloga ubesedena. In če je namerno tako, gre takorekoč za slovnično zajebavanje, pa si učiteljica lahko potem izmišljuje, kakor ji ustreza? 🙂 Nič kaj eksaktna znanost tole.
Tudi mene zanima učiteljičina razlaga.
Seveda, meni je tudi čisto logično.
[/quote]
Ja ampak to potem ni matematike ampak razumevanje slovnice. Kaj dela slovnica v matematiki?!
Vprašanje je neustrezno ubesedeno, saj je dvoumno.
Matematični pomen besede ali se namreč razlikuje od slovničnega.
Matematično je pravilno v primeru množic, da se upošteva vse učence, ki so ALI kolesarji Ali rolkarji ALI oboje (unija množic). Torej v konkretnem primeru, ker lahko ima vsak učenec samo 1 dejavnost, je pravilni odgovor seštevek otrok v obeh skupinah, torej 6.
V slovničnem pomenu pa gre za izključujočo zadevo, torej ali ena ali druga skupina. Če gledamo na vprašanje na ta način, je zahtevan odgovor o številu otrok v posamezni skupini in je zato pravilni odgovor 3.
Če bi bilo vprašanje, koliko otrok je najraje jadralo in rolkalo, dvoma o pravilnem odgovoru ne bi bilo.
P.S.: Učiteljice imajo rešitve nalog. Naj vam jih pokaže.
Glede na to, da so takšne naloge neprimerne, bi bilo dobro opozoriti avtorja oz. založnika, da smiselno popravijo zastavljeno vprašanje.
Ce poznas pojma konjunkcija in disjunkcija se nepomeni da sploh svar razumes. Greva pocasi. Zunaj je noc ALI dan. torej izjava je pravilna. drzati rabi ena izmed teh stvari oziroma obe pustimo da to v realnem svetu ni mogoce. torej odgovor je 6 ce bi bilo IN bi bil odgovor 0. Razlaga: Mal obrnimo besedilo koliko moskih na svetu je visokih IN imajo brado? oz. Koliko moskih je viskih ALI pa imajo brado? Sploh neznam razlozit tako enostvne zadeve…Premisli mogoce ti potegne ko se bo Kralju matjazu trikrat brada okoli ovila
Jaz pa bi po “trotl” razložila takole.
V excelovo tabelo vpišemo odgovore učencev, npr.
Janez – kolesarjenje
Miha – plavanje
Jana – tek
…
Če vključim filter
dejavnost = kolesarjenje ali rolkanje
bi dobila rezultat 6 oseb – vse ki so kolesarile in vse ki so rolkale.
Torej navijam za odgovor 6.
Otroku je po mojem mnenju treba razložiti, da je kdaj v življenju lahko tudi modro tiho.
Tudi v šolskih učbenikih so napake.
Npr. v Lili in Bine za 2. razred je napisano, da se lahko proti klopom cepimo???
Pa še par cvetk se je našlo – se ne spomnim več iz glave, v glavnem letos učbenikov ne berem sploh.
Torej lahko sklenemo takole. Če ja bila naloga pri matematiki, je pravilen odgovor 6, če pa pri slovenščini, pa 3. Basta!
Jaz bi tudi tako rekla.
Ce bi bilo in bi se pa sestevalo…
Avtorica razmisli o logiki vsakdanjega pogovora ce nekomu reces v trgovini kupi pomarance ali mandarine… si mu povedala naj kupi ali eno ali drugo, nikakor pa ne oboje skupaj. Ce bi mu narocila naj kupi pomaranče in mandarine bi to pomenilo, da naj prinese oboje.
In enako je to vprasanje koliko jih je kolesarilo ALI rolalo. Torej je eno ali drugo, ne oboje skupaj.
Jaz bi tudi tako rekla.
Ce bi bilo in bi se pa sestevalo…
Avtorica razmisli o logiki vsakdanjega pogovora ce nekomu reces v trgovini kupi pomarance ali mandarine… si mu povedala naj kupi ali eno ali drugo, nikakor pa ne oboje skupaj. Ce bi mu narocila naj kupi pomaranče in mandarine bi to pomenilo, da naj prinese oboje.
In enako je to vprasanje koliko jih je kolesarilo ALI rolalo. Torej je eno ali drugo, ne oboje skupaj.
[/quote]
Tema obravnava matematično nalogo.
V matematiki, pri množicah, ALI pomeni seštevek elementov v obeh ločenih množicah.
Jaz bi tudi tako rekla.
Ce bi bilo in bi se pa sestevalo…
Avtorica razmisli o logiki vsakdanjega pogovora ce nekomu reces v trgovini kupi pomarance ali mandarine… si mu povedala naj kupi ali eno ali drugo, nikakor pa ne oboje skupaj. Ce bi mu narocila naj kupi pomaranče in mandarine bi to pomenilo, da naj prinese oboje.
In enako je to vprasanje koliko jih je kolesarilo ALI rolalo. Torej je eno ali drugo, ne oboje skupaj.
[/quote]
Tema obravnava matematično nalogo.
V matematiki, pri množicah, ALI pomeni seštevek elementov v obeh ločenih množicah.
[/quote]
Tukaj ne pise nic o mnozicah sorry. Jaz razmisljam logicno glede na to kar je napisano, ko bodo pa navodila drugacna, da gre za.mnozice je pa druga stvar.
Tema obravnava matematično nalogo.
V matematiki, pri množicah, ALI pomeni seštevek elementov v obeh ločenih množicah.
[/quote]
Tukaj ne pise nic o mnozicah sorry. Jaz razmisljam logicno glede na to kar je napisano, ko bodo pa navodila drugacna, da gre za.mnozice je pa druga stvar.
[/quote]
Ne piše, da gre za množice, vemo pa, da gre za matematiko.
In pri matematiki so definicije jasne, ne stvar nekega pogovornega jezika in subjektivne interpretacije. Vemo tudi, da gre za šolo, ne za nek pogovorni jezik.
O tvojem primer z limonami in pomarančami:
1. Prinesi limone ali pomaranče: pomeni, da mi je vseeno, ali prineseš samo ene, samo druge ali pa neko kombinacijo obeh vrst sadja.
2. Prinesi ali limone ali pomaranče: pomeni, da lahko izbereš samo eno vrsto sadja, druge ne.
3. Prinesi limone in pomaranče: pomeni, da obvezno prinesi oboje.
V skladu z izjavno logiko, ki je del matematike, je to edina možna rešitev in interpretacija povedanega. Vse ostalo bi bilo napačno.
Tukaj ne pise nic o mnozicah sorry. Jaz razmisljam logicno glede na to kar je napisano, ko bodo pa navodila drugacna, da gre za.mnozice je pa druga stvar.
[/quote]
Ne piše, da gre za množice, vemo pa, da gre za matematiko.
In pri matematiki so definicije jasne, ne stvar nekega pogovornega jezika in subjektivne interpretacije. Vemo tudi, da gre za šolo, ne za nek pogovorni jezik.
O tvojem primer z limonami in pomarančami:
1. Prinesi limone ali pomaranče: pomeni, da mi je vseeno, ali prineseš samo ene, samo druge ali pa neko kombinacijo obeh vrst sadja.
2. Prinesi ali limone ali pomaranče: pomeni, da lahko izbereš samo eno vrsto sadja, druge ne.
3. Prinesi limone in pomaranče: pomeni, da obvezno prinesi oboje.
V skladu z izjavno logiko, ki je del matematike, je to edina možna rešitev in interpretacija povedanega. Vse ostalo bi bilo napačno.
[/quote]
So definicije jasne ja, ampak tudi v tem primeru je potrebno povedati, da gre za mnozice in ni to kar samoumevno. Ce jaz v matematiki recem k 2 prostej 1 ali 2. To ne pomeni matematicno avtomaticno, da ena in dve najprej sestejes, in to pristejes k dvojki. Ali pac tvoja logika tako deluje v matematiki. Torej ce ne gre za mnozice ta definicija ali v matematiki prav nic ne velja… ampak je, da se tako razlaga ali, treba pvedati, da gre za mnozice.
Moja logicna razlaga je bila pa jasna pronesi pomaranče ali mandarine.. pomeni, da si lahko sam izberes ali ponarance ali mandarine in to ne pomeni malo obeh skupaj, saj bi potem po logiki rekla prinesi mi toliko pomaranc in toliko limon. To.bi pomenilo malo obeh.